Matkailuvaunut ovat niitä pahimpia hidasteita mitä maanteiltä löytyy. Verrattavissa traktoreihin. Nyt kun lomakausi on päättymässä niin voidaan keskustella näistä teidentukoista yleisesti ja miettiä yhdessä että miten ensi kesänä voisimme välttyä ajamasta matkailuvaunun perässä 50 nopeutta.
Keskustelua teidentukoista.
8
211
Vastaukset
- Matkailu.avartaa
Matkailuautot eivät aiheuta mitään ongelmia liikenteessä, mutta ne vaunut voitaisiin pakottaa sakon uhalla ajamaan vain kolmi ja nelinumeroisia teitä eli valtateille ei pitäisi olla mitään asiaa ei nyt eikä tulevaisuudessakaan. Piste.
- Caravaani_kulkee-kovaa
Mulla on taas ihan päinvastainen kokemus matkailuvaunusta. Moottoritiellä oli satasen rajoitus ja itse ajoin satasta niin vaunu pukkasi ohi ja painui horisonttiin.
- Vaunuliitto
Olen vetänyt vaunua perässäni jo reilut kuusi vuotta ja koskaan en jarruta toisten matkaa vaan menen ohi jos siltä tuntuu ja huomaan kyllä jos sivupeilissä on joku joka vilkuttaa valoja niin tiedän siitä että nyt on aika hidasta vauhtia.
- Lakimuutosta
Ongelmaan olisi helppo ratkaisu eli laitetaan vaunut kulkemaan tiekohtaista nopeutta niin kukaan ei valittaisi enää.
- oppiaikäkaikkivai
Tässä sikäli perää että vaunuja vetää yleensä nuorempi porukka ja autoilla ajaa eläkeläiset joilla ei ole kiire ja hoksottimet ei ole enää entisensä.
Itse ajan vaunun kanssa aina 90 rekkojen takia.
Surkein näkemäni asuntoautokuski ajoi kuuttakymmppiä mutkat ja ylämäet, suorilla meni sitten jopa satasta ja keskellä tietä tietysti! Edes henkilöautolla ei päässyt ohi.
Tuo oli jo muitten härnäämistä. - mukavasti.kulkee
Asuntovaunuilu on mukava harrastus, suosittelen sitä aloittajallekin. Hermo lepää kun ei ole reissatessa kiirettä. Ja mikä mukavinta voi asettua taloksi milloin mihinkin.
- Väestöliitto_rekisteri
Caravaanarit ovat sisäänlämpeävää porukkaa ja muodostavat kuppikuntia joten en tiedä onko leiriintyminen tälläiseen paikkaan jossa caravaanareita on niin mukavaa.
- perillä.jo.ratissa
Opetelkaa ohittamaan, niin ei tarvitse kitistä. Keskiverto autoilija on sen tason pölvästi, että ohittaa esim. vähän ennen mutkaa parin sekunnin varoajalla, koska vastaan tulevien kaistalla ei näy ketään, mutta ei kymmenen sekunnin varoajalla, koska suoran päässä näkyvät ajovalot.
Keskiverto pölvästi ajaa aina 10-20 km yli nopeusrajoituksen, mutta jarruttaa juuri kameratolpan kohdalla, jotta näyttäisi hyvältä kuvassa. Hän on tehnyt riskinopeuksilla ajamisesta uuden normaalin, mutta ei osaa tehdä normaalistakaan ohittamisesta riskitöntä. Sen sijaan hän tietää tarkalleen, kuinka kaikkien muiden kuuluisi ajaa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ja taas ammuttu kokkolassa
Kokkolaisilta pitäisi kerätä pois kaikki ampumaset, keittiöveitset ja kaikki mikä vähänkään paukku ja on terävä.465005- 703081
Helena Koivu on äiti
Mitä hyötyä on Mikko Koivulla kohdella LASTENSA äitiä huonosti . Vie lapset tutuista ympyröistä pois . Lasten kodista.3061966Milli-helenalla ongelmia
Suomen virkavallan kanssa. Eipä ole ihme kun on etsintäkuullutettu jenkkilässäkin. Vähiin käy oleskelupaikat virottarell2631798Kuinka kauan
Olet ollut kaivattuusi ihastunut/rakastunut? Tajusitko tunteesi heti, vai syventyivätkö ne hitaasti?1151699Kun näen sinut
tulen iloiseksi. Tuskin uskallan katsoa sinua, herätät minussa niin paljon tunteita. En tunne sinua hyvin, mutta jotain531286Ja taas kerran hallinto-oikeus että pieleen meni
Hallinto-oikeus kumosi kunnanhallituksen päätöksen vuokratalojen pääomituksesta. https://sysmad10.oncloudos.com/cgi/DREQ951249- 701182
Löydänköhän koskaan
Sunlaista herkkää tunteellista joka jumaloi mua. Tuskin. Siksi harmittaa että asiat meni näin 🥲1331167Purra saksii taas. Hän on mielipuuhassaan.
Nyt hän leikkaa hyvinvointialueiltamme kymmeniä miljoonia. Sotea romutetaan tylysti. Terveydenhoitoamme kurjistetaan. ht2801137