Saako Seta kasvattaa sinun lapsesi?

Nyt kun koulut ovat taas alkamassa on syytä kiinnittää huomiota lasten tilanteeseen, Suomessa esim. opetushallitus on täysin seta ideologian lumoissa ja Seta haluaa oppinsa sisältyvän joka oppiaineeseen. Nyt kun koulusta tulee esim. kyselylomakkeita uskonnon opetuksesta valokuvausluvasta yms. lisätietoihin voi lisätä ettei hyväksy seta pohjaisen ideologisen ja aatteellisen materiaalin käyttöä opetuksessa, isommassa mittakaavassa tällä on paljonkin merkitystä. Älkää antako setan määritellä lastenne arvokasvatusta.

"Kielet, historia, matematiikka – opettajille oppaan laatineen Setan mukaan sukupuolen moninaisuus on tuotava kaikkiin aineisiin."

46

820

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Jos olisi pakko valita, niin ennemmin Seta kuin uskonnot.

      • Tottaon

        Kollin mieli muuttuu kun alkaa tulta satamaan,vaan taitaa olla hiljainen ruveta katumaan siinä vaiheessa,ja hiljaista iankaikkisesti


      • ArtoTTTT

        Eli mene tyttö mieluummin lavalle tansseihin kuin uskovaisten tuvalle?
        Uususkontoa se setakin edustaa, moni ei vain ymmärrä sitä, kaikki omat teot ja valinnat on kuitattu kun vain uskot homouden synnynnäisyyteen ja voit vielä tuomita toisinajattelijatkin.


      • Tottaon kirjoitti:

        Kollin mieli muuttuu kun alkaa tulta satamaan,vaan taitaa olla hiljainen ruveta katumaan siinä vaiheessa,ja hiljaista iankaikkisesti

        Totta, kristillinen uhkailu ja kiristys sekä hurskasteleva tekopyhyys on minustakin vastenmielistä.


      • Kollimaattori kirjoitti:

        Totta, kristillinen uhkailu ja kiristys sekä hurskasteleva tekopyhyys on minustakin vastenmielistä.

        Erittäin. Onneksi monista näistä kommenteista näkee, että varsinaisesti ei ole kauhalla annettu.


    • Herätjääjo

      Monien vuosien syvältä murheelta ja perheen hajoamiselta olisin voinut välttyä jos silloin aikoinaan olisi ollut tarjolla setan jakamaa tietoa ja olisi ollut avoimempaa suhtautuminen erilaiseen seksuaalisuuteen.

      Kun ihmiset pakotetaan joko lain tai uskonnon perusteella olemaan muuta kuin ovat, seuraa siitä aivan järkyttäviä trakedioita.

      • Niin minkälaista murhetta tämän seksuaalimurroksen hedelmät ovat kun ne puhkeavat täyteen kukkaan, minkälaisen tulevaisuuden ne luovat? Jos avioerosta olet huolissasi, niin tutkimusten mukaan keskimäärin homoseksuaaleilla miehillä tutkimusten mukaan on elämänsä aikana useita kymmeniä seksikumppaneita enemmän kuin heteromiehellä keskimäärin. Homojärjestö itse on julkaissut tiedon että USA suurkaupunkien homomiehistä joka 5 on HIV positiivinen ja varmaankin osalla näistä on ihan omaa perhettäkin pahimmillaan tauti levinnyt kumppaneihin ja jopa lapsiin.


      • Esim.
        Tässä pieni lainaus siitä miten se homoilmiö näkyy esim. nuorten keskuudessa. Raamatusta muistetaan että oli esim. yksittäisiä kaupunkeja/kyliä jossa tilanne oli villiintynyt, Nyt villitys yritetään saada koko maailmaan. Elämme pimeneviä aikoja.

        Haastateltavat kertoivat siitä, että ”homoilu” tai ”lesboilu”
        olisi muotia nuorten keskuudessa (vrt. myös Leck 1995, 195). Sara
        (17) kertoi sen olleen ”yleinen trendi koulun tyttöjen keskuudessa”. Juho
        taas kertoi, että hänen lukiossaan oli ihan tavallista, että pojat halailivat
        toisiaan ja loikoilivat käytävillä päällekkäin. Mira (18) muisteli tilannetta
        koulussaan: ”Tietää, että lukion kakkosella tulee aina sellanen, että tyttöjen
        täytyy kokeilla, että minkälaista on olla biseksuaali”. Vaikuttaakin
        siltä, että varsinaisesti homous ja lesbous eivät olisi ihailun kohteena, vaan
        pikemminkin biseksuaalisuus sellaisena kuin se näyttäytyy mainosten,
        musiikkivideoiden ja elokuvien sisällöissä. Näihin kuviin liittyy usein
        sukupuolirajojen rikkominen.

        Seksuaalisuus ja sukupuoli koulussa
        ethesis.helsinki.fi/julkaisut/val/.../​lehtonen/seksuaal.pdf
        Ylös


      • Herätjääjo
        ArtoTTT kirjoitti:

        Niin minkälaista murhetta tämän seksuaalimurroksen hedelmät ovat kun ne puhkeavat täyteen kukkaan, minkälaisen tulevaisuuden ne luovat? Jos avioerosta olet huolissasi, niin tutkimusten mukaan keskimäärin homoseksuaaleilla miehillä tutkimusten mukaan on elämänsä aikana useita kymmeniä seksikumppaneita enemmän kuin heteromiehellä keskimäärin. Homojärjestö itse on julkaissut tiedon että USA suurkaupunkien homomiehistä joka 5 on HIV positiivinen ja varmaankin osalla näistä on ihan omaa perhettäkin pahimmillaan tauti levinnyt kumppaneihin ja jopa lapsiin.

        Ajattelen, että tieto näistä asioista vähentää riskiä siitä, että homot/lesbot tai trans-ihmiset hakeutuisivat tietämättään tai sosiaalisen painostuksen takia avioliittoon normaalien heteroiden kanssa. Siitä seuraa kaikille asianosaisille suunnatonta tuskaa. On parempi, että nuorisolla on tiedossan tällaisten ilmiöiden olemassaolo, ennenkuin pilaavat sekä oman, puolisonsa ja lastensa elämän. Harva nainen tai mies kykenee puolisonsa rinnalla elämään sitten, kun puoliso myöhemmällä iällään "tulee kaapista ulos".


      • Herätjääjo kirjoitti:

        Ajattelen, että tieto näistä asioista vähentää riskiä siitä, että homot/lesbot tai trans-ihmiset hakeutuisivat tietämättään tai sosiaalisen painostuksen takia avioliittoon normaalien heteroiden kanssa. Siitä seuraa kaikille asianosaisille suunnatonta tuskaa. On parempi, että nuorisolla on tiedossan tällaisten ilmiöiden olemassaolo, ennenkuin pilaavat sekä oman, puolisonsa ja lastensa elämän. Harva nainen tai mies kykenee puolisonsa rinnalla elämään sitten, kun puoliso myöhemmällä iällään "tulee kaapista ulos".

        Olisikohan ongelma siinä, että uskot homopropagandan karvoineen päivineen, mistä kumpuaa tämä itse-/nautinto-/yksilökeskeinen kulttuuri. Onko sinulle uutta se että ihmiset kopioivat myös käytösmalleja ja yhden esimerkki rohkaisee myös muita kokeilemaan. Jos joku muu asia/ihminen antaa paremmat kiksit kuin nykyinen kulahtanut vaimo, niin sittenkö on oikeus vaihtaa/kokeilla vaikka naapurin pimatsua ja omat tuntemukset oikeuttavat kaiken?


      • Herätjääjo
        ArtoTTT kirjoitti:

        Olisikohan ongelma siinä, että uskot homopropagandan karvoineen päivineen, mistä kumpuaa tämä itse-/nautinto-/yksilökeskeinen kulttuuri. Onko sinulle uutta se että ihmiset kopioivat myös käytösmalleja ja yhden esimerkki rohkaisee myös muita kokeilemaan. Jos joku muu asia/ihminen antaa paremmat kiksit kuin nykyinen kulahtanut vaimo, niin sittenkö on oikeus vaihtaa/kokeilla vaikka naapurin pimatsua ja omat tuntemukset oikeuttavat kaiken?

        Mikähän sinua oikein riepoo? Sinulla on kovin outo käsitys elämästä. Voi olla, että itse koet kiusausta tuolla alueella ja siksi sinussa vaikuttaa jotain se, kun näet, että joku toinen tekee sitä, mihin itselläsi on suuri mieliteko. Omassa elämässäni en ole onneksi tavannut kuvaamasi kaltaisia ihmisiä. Tuo on aika normaalia, että omat kielletyt tunteet saavat aikaan viestisi kaltaisia mielikuvia ja suoranaista vihaa iitä kohtaan, jotka elävät kuten sisimmässäsi haaveilet.


      • ArtoTTT kirjoitti:

        Esim.
        Tässä pieni lainaus siitä miten se homoilmiö näkyy esim. nuorten keskuudessa. Raamatusta muistetaan että oli esim. yksittäisiä kaupunkeja/kyliä jossa tilanne oli villiintynyt, Nyt villitys yritetään saada koko maailmaan. Elämme pimeneviä aikoja.

        Haastateltavat kertoivat siitä, että ”homoilu” tai ”lesboilu”
        olisi muotia nuorten keskuudessa (vrt. myös Leck 1995, 195). Sara
        (17) kertoi sen olleen ”yleinen trendi koulun tyttöjen keskuudessa”. Juho
        taas kertoi, että hänen lukiossaan oli ihan tavallista, että pojat halailivat
        toisiaan ja loikoilivat käytävillä päällekkäin. Mira (18) muisteli tilannetta
        koulussaan: ”Tietää, että lukion kakkosella tulee aina sellanen, että tyttöjen
        täytyy kokeilla, että minkälaista on olla biseksuaali”. Vaikuttaakin
        siltä, että varsinaisesti homous ja lesbous eivät olisi ihailun kohteena, vaan
        pikemminkin biseksuaalisuus sellaisena kuin se näyttäytyy mainosten,
        musiikkivideoiden ja elokuvien sisällöissä. Näihin kuviin liittyy usein
        sukupuolirajojen rikkominen.

        Seksuaalisuus ja sukupuoli koulussa
        ethesis.helsinki.fi/julkaisut/val/.../​lehtonen/seksuaal.pdf
        Ylös

        >Raamatusta muistetaan että oli esim. yksittäisiä kaupunkeja/kyliä jossa tilanne oli villiintynyt

        Ei muisteta. Ne tarinat ovat vain opettavaisiksi tarkoitettuja satuja.


      • Ählämilännestä
        ArtoTTT kirjoitti:

        Niin minkälaista murhetta tämän seksuaalimurroksen hedelmät ovat kun ne puhkeavat täyteen kukkaan, minkälaisen tulevaisuuden ne luovat? Jos avioerosta olet huolissasi, niin tutkimusten mukaan keskimäärin homoseksuaaleilla miehillä tutkimusten mukaan on elämänsä aikana useita kymmeniä seksikumppaneita enemmän kuin heteromiehellä keskimäärin. Homojärjestö itse on julkaissut tiedon että USA suurkaupunkien homomiehistä joka 5 on HIV positiivinen ja varmaankin osalla näistä on ihan omaa perhettäkin pahimmillaan tauti levinnyt kumppaneihin ja jopa lapsiin.

        Niin siis sää nostat mitättömän pienen vähemmistön tikun nokkaan ja sillä aattelit kuitata enemmistöjen töppäilyt,siten estää lasten sivistämisen ja valistamisen.Kyllä nää taviksetkin osaavat mm.siellä uskoissaan,hurmoksissaan,hegemonioissaan ja missä lie hurahtamisissaan ym. lukemattomissa harhoissaan jättävät sitten oikeastaan lapsensa kasvattamatta ja ovat lisäksi äärimmäisen umpisurkeita malleja ja esimerkkejä lapsilleen,tarjoten mm.avuttomuutta,kädettömyyttä,ymmärtämättömyyttä ja järjettömästi,mielettömästi muita vahinkoja.


    • heteromiesjaisä

      Setan opetus tuskin on lapselle lähellekään niin vahingollista kuin mitä mitä on vaikkapa usean lestadiolaislahkon opetus. Suvaitsevaisuus toisia ihmisiä ja erilaisuutta kohtaan on aina paikallaan. Kenties se jopa vähentää kiusaamista, kun ihmiset hyväksytään sellaisena kuin he ovat. Tuositsevat hihhulit taas pitää pitää kaukana lapsista.

      • Eli menkää vain lapset baariin lauantaina ja kokeilkaa viinaa ja seksiä, mutta varokaa pahoja uskovaisia?


      • heteromiesjaisä
        ArtoTTT kirjoitti:

        Eli menkää vain lapset baariin lauantaina ja kokeilkaa viinaa ja seksiä, mutta varokaa pahoja uskovaisia?

        Mistä päättelit että Seta kehoittaisi ketään menemään baariin saati juomaan viinaa ja harrastamaan seksiä? Ainakaan heidän nettisivuiltaan en sellaisesta löytänyt sanaakaan. Suvaitsevaisuuden ja syrjinnän enkäisemiseksi he sen sijaan tekevät töitä; että ketään ei kuisattaisi tai syrjittäisi oman seksuaalisen identiteettinsä takia ja että ihmiset saisivat olla sellaisia kuin miksi ovat syntyneet.

        Kehoitan sinua ArtoTTT lopettamaan täällä toisten tuomitseminen. Tutustu asioihin ennen kuin kirjoitat tänne. Minä olin lapsena ja nuorena hyvin aivopesty ja mielipiteeni muistuttivat hivenen sinun tänne kirjoittamia kommentteja. Kun sitten aloin tutustumaan asioihin ja ihmisiin, niin huomasin että ei erilaisuudessa ole mitään pelättävää. Ei se minusta tai kenestäkään muusta homoa tee, jos olen heille ystävällinen ja hyväksyn heidät sellaisena kuin he ovat.


      • heteromiesjaisä kirjoitti:

        Mistä päättelit että Seta kehoittaisi ketään menemään baariin saati juomaan viinaa ja harrastamaan seksiä? Ainakaan heidän nettisivuiltaan en sellaisesta löytänyt sanaakaan. Suvaitsevaisuuden ja syrjinnän enkäisemiseksi he sen sijaan tekevät töitä; että ketään ei kuisattaisi tai syrjittäisi oman seksuaalisen identiteettinsä takia ja että ihmiset saisivat olla sellaisia kuin miksi ovat syntyneet.

        Kehoitan sinua ArtoTTT lopettamaan täällä toisten tuomitseminen. Tutustu asioihin ennen kuin kirjoitat tänne. Minä olin lapsena ja nuorena hyvin aivopesty ja mielipiteeni muistuttivat hivenen sinun tänne kirjoittamia kommentteja. Kun sitten aloin tutustumaan asioihin ja ihmisiin, niin huomasin että ei erilaisuudessa ole mitään pelättävää. Ei se minusta tai kenestäkään muusta homoa tee, jos olen heille ystävällinen ja hyväksyn heidät sellaisena kuin he ovat.

        Missä olen sanonut että Seta niin olisi sanonut?

        Kukaan ei ole käskenyt epäystävällinen olemaankaan, silti totuus ei tässä asiassa muutu yhtään mihinkään ja se on sanottava myös ääneen, ei mukavia valheita vaan totuus. Hyvin moni aikamme yhteiskunnassa on Setan homopropagandan lumoissa ja aivopesemä. Itseasiassa homoseksuaalit itse eivät ole lainkaan niin vakuuttuneita homopropagandan paikkansapitävyydestä kuin sitä levittävät heterot. Ao henkilöt itse tietävät etteivät asiat ole ihan niin mustavalkoisia ja tietävät sen että homopropaganda on osaltaan luotu poliittiseen tarkoitukseen.


      • heteromiesjaisä
        ArtoTTT kirjoitti:

        Missä olen sanonut että Seta niin olisi sanonut?

        Kukaan ei ole käskenyt epäystävällinen olemaankaan, silti totuus ei tässä asiassa muutu yhtään mihinkään ja se on sanottava myös ääneen, ei mukavia valheita vaan totuus. Hyvin moni aikamme yhteiskunnassa on Setan homopropagandan lumoissa ja aivopesemä. Itseasiassa homoseksuaalit itse eivät ole lainkaan niin vakuuttuneita homopropagandan paikkansapitävyydestä kuin sitä levittävät heterot. Ao henkilöt itse tietävät etteivät asiat ole ihan niin mustavalkoisia ja tietävät sen että homopropaganda on osaltaan luotu poliittiseen tarkoitukseen.

        Ymmärsin tämän kohdan siten. Olen pahoillani mikäli ymmärsin väärin.
        "Eli menkää vain lapset baariin lauantaina ja kokeilkaa viinaa ja seksiä, mutta varokaa pahoja uskovaisia?"

        Mitä tulee homopropagandaan, niin mielestäni Seta pysyy varsin hyvin tosiasioissa eikä levitä propagandaa. Minä en ole Setan lumoissa, lähipiirissäni ei ole ketään homoa, enkä ole edes kovin usein homoseksuaalien kanssa missään tekemisissä. Jotkut entiset työkaverit tiesin homoiksi ja tulin heidän kanssaan erittäin hyvin toimeen.

        Minä haluan että ketään ei kiusata eikä syrjitä. Uskovaiset ihmiset tarkoittavat yleensä hyvää, mutta synnin käsitteeseen liittyy tietty tuomitseminen. Tämmöisen tuomion kohteeksi ei ole ihan helppoa joutua. Minun vanhempani ovat ääriuskovaisia ja pitävät minua helvetinmatkalaisena, vaikka olen aivan tavallinen suomalainen työssäkäyvä, veronsa maksa perheenisä. Siksi kavahdan kaikkea uskontoon liittyvää toisten ihmisten tuomitsemista.


      • heteromiesjaisä kirjoitti:

        Ymmärsin tämän kohdan siten. Olen pahoillani mikäli ymmärsin väärin.
        "Eli menkää vain lapset baariin lauantaina ja kokeilkaa viinaa ja seksiä, mutta varokaa pahoja uskovaisia?"

        Mitä tulee homopropagandaan, niin mielestäni Seta pysyy varsin hyvin tosiasioissa eikä levitä propagandaa. Minä en ole Setan lumoissa, lähipiirissäni ei ole ketään homoa, enkä ole edes kovin usein homoseksuaalien kanssa missään tekemisissä. Jotkut entiset työkaverit tiesin homoiksi ja tulin heidän kanssaan erittäin hyvin toimeen.

        Minä haluan että ketään ei kiusata eikä syrjitä. Uskovaiset ihmiset tarkoittavat yleensä hyvää, mutta synnin käsitteeseen liittyy tietty tuomitseminen. Tämmöisen tuomion kohteeksi ei ole ihan helppoa joutua. Minun vanhempani ovat ääriuskovaisia ja pitävät minua helvetinmatkalaisena, vaikka olen aivan tavallinen suomalainen työssäkäyvä, veronsa maksa perheenisä. Siksi kavahdan kaikkea uskontoon liittyvää toisten ihmisten tuomitsemista.

        Onko tuomitsemista vastustaa hulluutta tai ideologiaa/aatevirtausta joka on vallannut maamme pintakulttuurin, jos näkee sen vahingolliseksi yhteiskunnallemme ja tulevaisuudellemme. Ei tämä ole ensimmäinen kerta, mielettömiä aatevirtauksia on ollut ennenkin, keisarikultti, fasismi, natsismi, kommunismi, taistolaisuus jne. kaikki nämä ideologiat ovat vallanneet ihmisiä ja johtaneet hulluuteen. Homoideologia on meidän aikamme taistolaisuus joka johtaa hulluuteen ja mielettömyyteen. Jos uskoisit kristinuskon totuuteen se voisi pelastaa sinut, mutta nyt olet aatevirtausten heittopussina.


      • ArtoTTT kirjoitti:

        Missä olen sanonut että Seta niin olisi sanonut?

        Kukaan ei ole käskenyt epäystävällinen olemaankaan, silti totuus ei tässä asiassa muutu yhtään mihinkään ja se on sanottava myös ääneen, ei mukavia valheita vaan totuus. Hyvin moni aikamme yhteiskunnassa on Setan homopropagandan lumoissa ja aivopesemä. Itseasiassa homoseksuaalit itse eivät ole lainkaan niin vakuuttuneita homopropagandan paikkansapitävyydestä kuin sitä levittävät heterot. Ao henkilöt itse tietävät etteivät asiat ole ihan niin mustavalkoisia ja tietävät sen että homopropaganda on osaltaan luotu poliittiseen tarkoitukseen.

        >Ao henkilöt itse tietävät etteivät asiat ole ihan niin mustavalkoisia

        Ooh. Ja näin sanoo ihminen, jonka maailmankuva on dualistisesti täysin mustavalkoinen.


      • ArtoTTT kirjoitti:

        Missä olen sanonut että Seta niin olisi sanonut?

        Kukaan ei ole käskenyt epäystävällinen olemaankaan, silti totuus ei tässä asiassa muutu yhtään mihinkään ja se on sanottava myös ääneen, ei mukavia valheita vaan totuus. Hyvin moni aikamme yhteiskunnassa on Setan homopropagandan lumoissa ja aivopesemä. Itseasiassa homoseksuaalit itse eivät ole lainkaan niin vakuuttuneita homopropagandan paikkansapitävyydestä kuin sitä levittävät heterot. Ao henkilöt itse tietävät etteivät asiat ole ihan niin mustavalkoisia ja tietävät sen että homopropaganda on osaltaan luotu poliittiseen tarkoitukseen.

        >totuus ei tässä asiassa muutu yhtään mihinkään ja se on sanottava myös ääneen, ei mukavia valheita vaan totuus.

        Aika metka "totuus", kun sitä ei niin millään pysty todeksi todistamaan, inttämään ja keuhkoamaan vain.


      • ArtoTTT kirjoitti:

        Onko tuomitsemista vastustaa hulluutta tai ideologiaa/aatevirtausta joka on vallannut maamme pintakulttuurin, jos näkee sen vahingolliseksi yhteiskunnallemme ja tulevaisuudellemme. Ei tämä ole ensimmäinen kerta, mielettömiä aatevirtauksia on ollut ennenkin, keisarikultti, fasismi, natsismi, kommunismi, taistolaisuus jne. kaikki nämä ideologiat ovat vallanneet ihmisiä ja johtaneet hulluuteen. Homoideologia on meidän aikamme taistolaisuus joka johtaa hulluuteen ja mielettömyyteen. Jos uskoisit kristinuskon totuuteen se voisi pelastaa sinut, mutta nyt olet aatevirtausten heittopussina.

        >Jos uskoisit kristinuskon totuuteen se voisi pelastaa sinut

        Todista se totuudeksi, niin kyllä uskomme. Ei taida tapahtua?


      • Annankiventakas
        ArtoTTT kirjoitti:

        Eli menkää vain lapset baariin lauantaina ja kokeilkaa viinaa ja seksiä, mutta varokaa pahoja uskovaisia?

        Kyllä tuo on ny sun omassa päässäs joku helvetin lumipalloefekti ja taidat muutenkin olla pelokas,ennakkoluuloinen ja omissa höyryissäsi piehtaroiva nyhverö.Sen siitä saa kun on pullossa kasvatettu,tulee täysin suvaitsemattomaksi itsekkääksi perkeleeksi,omahyväiseksi ja ylimieliseksi,TUNKION kuninkaaksi.


    • Hyi_kamalaa

      Setan ihmiset ovat hyvin suvaitsemattomia, he vaativat kaikkia hyväksymään heidän syntinsä ja opettamaan koulussa irstasta syntiään tekemään.

      • Hyhhyhsentään

        Niin ja sää oot hurskas,pyhä ja kaikesta pahasta irti,itse JUMALA.


    • koulukiusattulapsena

      Monet uskovaiset edistävät tahtomattaan suvaitsemattomuutta ja koulukiusaamista tuomitsemalla erilaisuuden. En ylipäätään ymmärrä lainkaan, miksi itseään uskovaisena pitävät ottavat toisten seksuaalisuuteen kantaa. Tämä nimimerkillä ArtoTTT on kirjoituksistaan päätellen homofobikko, jonka pitäisi hakea ammattiauttajalta apua. Miksi Arto käytät niin valtavasti energiaa toisten ihmisten tuomitsemiseen? Hae apua!

      • Tuomitsemiseen, enhän minä voi estää ketään homoilemasta, mutta lapsia olisi jokaisen syytä varjella homopropagandalta. Eikö tämä yhteiskunta ole jo tarpeeksi huonoon suuntaan mennyt...


      • ArtoTTT kirjoitti:

        Tuomitsemiseen, enhän minä voi estää ketään homoilemasta, mutta lapsia olisi jokaisen syytä varjella homopropagandalta. Eikö tämä yhteiskunta ole jo tarpeeksi huonoon suuntaan mennyt...

        >Eikö tämä yhteiskunta ole jo tarpeeksi huonoon suuntaan mennyt...

        Huonoon? Kyllä vähemmistöjen oikeuksien ja aseman kohentuminen on minusta ehdottomasti hyvään eikä huonoon suuntaan menemistä.

        Oikeistolaisella politiikalla toki pyritään hivuttamaan moniakin asioita huonompaan päin, mutta jotenkin minusta tuntuu nyt siltä että et tarkoita sitä.


      • Piilohomo
        ArtoTTT kirjoitti:

        Tuomitsemiseen, enhän minä voi estää ketään homoilemasta, mutta lapsia olisi jokaisen syytä varjella homopropagandalta. Eikö tämä yhteiskunta ole jo tarpeeksi huonoon suuntaan mennyt...

        Kaikki mittarit osoittaa että elämme ennennäkemättömiä hyvinvoinnin aikoja mutta sää olet kuin hapan ja imelä kultapoju joka näkee ja kuulee mörköjä kaikkialla.Olet varmaankin alitajuisesti gayman.


    • Lessuttaja

      Vittu että voi joku olla sekaisin . Toi Arto. Sääliksi käy vähäjärkistä.

    • Pilkkimies-kuivanmaan

      Artolla on ihan oikeat ajatukset!! Mutta yleinen synnin hyväksyminen tulee kuin lumivyöry. Kuka sitä voi estää?? Vain opettamalla itse lapsiamme oikein ja vaatimalla kouluhenkilökuntaa ottamaan huomioon vakaumuksemme voimme vähän "jarrutella" tätä lumivyöryä. Paetaan elävän viinipuun rakoihin kun myrsky nousee.

      • Kosteikosta

        Synnin hyväksyminen,sanahelinää,voimme aina puhua synnistä mutta kun rupeamme erittelemään ja luetteloimaan niitä, olemme täysin hakoteillä.Mm. esim. tuomitseminen on SYNTI,eikö se mene millään perille TEILLE PAKSUKALLOILLE!Ja mitä sinunkin vakaumuksesi on niiden muiden lasten vanhempien kanssa joilla JOKAIKISELLÄ on jokin vakaumus.Lapsien tulee saada mahdollisimman kattava ja kauaskantoinen opetus kouluissa joilla he sitten selviytyvät aikuisina.


    • mummotkiihottaa

      Mietin tässä, että olenkohan mahdollisesti muuttumassa bi-seksuaaliksi tai jopa homoksi, kun pari kertaa masturboidessani olen ajatellut erästä mustaa lihaksikasta miesnäyttelijää. Johtuukohan tämä kehitykseni jostain homopropagandasta. Tosin tästä on jo vuosia ja sen jälkeen olen runkkaillut lähinnä mummoja ajatellen.

    • sylyvihyvä

      Voi hyvä sylyvi. Homoropakanta pelottaa.
      Esikoislestadiolaiset saarnaajat ja vanhemmat ajaa nuoriaan lesbojen ja homojen jonoon.
      Samassa jonossa härkäparien kanssa maistraatissa kun on niin synnillistä vihkiä kirkossa.
      Vielä sanon, voi hyvä sylyvi sentään.

    • Kukkajamehiläinen

      Poikkeavuudet ovat poikkeavuuksia. Eihän ne tartu kuin tuhkarokko.
      Mitä tämä kaahotus oikein on?
      Joku on punatukkainen, ei siitä voi parantua. Joko on tai ei ole. Voit värjätä tukkasi ja teeskennellä, että alkuperäinen väri on poissa, mutta miten käy kun aika kuluu?
      Tuntuu järjettömältä pelätä, että poikkeavuuksista aletaan tehdä jonkinlaista oppisuuntaa tai liittää sitä normaaleihin opetusksiin. Eihä meille one tavallista ja vanhanaikaista heterouttakaan mitenkään opetettu. Kouluissa seksuaalisuuden käsittely on ollut aikoinaan täysin olematonta.
      Nyt sitten pitäisi niin uskovien kuin ei-uskovienkin mielestä liittää seksi matematiikkaan.
      Mitä kummaa.
      On ihmisiä, joiden mieli ei lainkaan askartele näissä asioissa. Onko meidän kavahdettava myös heitä?
      Moni lapsi ei synnistä tiedä. Onko se paha? Pitääkö lapsia valistaa? Pitääkö lasten perehtyä asioihin, jotka eivät heidän ikäkauteensa kuulu? Pitääkö lapsiin istuttaa epämääräinen pelko ja torjunta asiaan, joka on heidän kokemuksensa ja käsityskykynsä ulkopuolella?
      Millaisia nykyajan vanhemmat oikein ovat, niin uskovaiset kuin muutkin?

      • No itseasiassa ei kannattaisi uskoa esitettyihin mielikuviin tuossakaan asiassa, enemmistö ei heteroseksuaaleista on kyllä ehtinyt jo kokeilemaan seksiä myös vastakkaisen sukupuolen kanssa. Jotkut ehtineet jo lapsetkin tehdä heterosuhteissa, ennen kuin vaihtaneet homoseksin puolelle.

        Aikuisista homo- ja biseksuaalisista naisista 49 prosenttia ja miehistä
        65 prosenttia kertoi hankkineensa seksikokemuksen ennen 20. ikävuottaan
        (Sievers ym. 1984, 420). Heistä 82 prosenttia naisista ja 58 prosenttia
        miehistä ilmoitti joskus olleensa seksisuhteessa eri sukupuolta olevan
        kanssa (Grönfors ym. 1984, 143). Enemmistöllä ei-heteroseksuaalisista
        nuorista on ilmeisesti seksikokemuksia sekä samaa että eri sukupuolta
        olevien kanssa (ks. myös Savin-Williams 1998, 116). Näin on varsinkin
        tytöillä, jotka tutkimusten mukaan aloittavat poikia aiemmin seksikoke
        mukset (ks. Kosunen 2000, 273). Ilmeisesti ei-heteroseksuaaliset tytöt
        hankkivat ei-heteroseksuaalisia poikia myöhemmin seksikokemuksia samaa
        sukupuolta olevien kanssa, mutta aiemmin eri sukupuolta olevien
        kanssa.


    • Vieläkin muistuttaisin kaikkia että ilmoittakaa koulun kyselylomakkeen lisätietoihin, ettette hyväksy Seta-pohjaisen materiaalin käyttöä opetuksessa.

      • armoasyntisille

        Minä kannatan ja jopa toivon, että SETAn tuottamaa materiaalia hyödynnetaan koulun opetuksessa. Mielestäni tämä on niin tärkeä asia, että siitä opetuksesta ei pidä ketään vapauttaa minkään uskonnollisen tms periaatteen vuoksi.


    • No ei tietenkään.
      minä olen jo kerinnyt, vaimon kanssa ,
      kuopus on 38 v. ja on hänkin ollut , 20 v.
      omissa oloissaan, perheineen.

    • ArtoTTTT

      Edelleen kehoittaisn kaikia kiinnitämään huomiota Setan toimintaan, Seta yrittää voimakkaasti saada propagandansa kouluihin ja lasten mieliin, se ei suinkaan aina ole kovin harmitonta, esim. epävarmojen ja huonosta itsetunnosta kärsivien lasten kohdalla, tässä vielä linkki Arto Jääskeläisen kirjoitukseen ja joitakin lainauksia siitä.

      "Seta on viime aikoina esimerkiksi Facebookissa vähätellyt vanhempain oikeuksia kieltäytyä kyseenalaisesta opetuksesta ja vaatinut Setan henkilöiden pääsyä kouluun opetusta pitämään vedoten OPSiin. OPS ei kuitenkaan edellytä Setan läsnäoloa koulussa. On parempi, että koulut hoitavat opetuksensa itsenäisesti ja etujärjestöistä riippumattomasti. On hyvät perusteet sanoa ”kiitos ei” Setalle kouluilla sekä siivota Seta-materiaalit paikkaan jonne ne kuuluvat."

      " Opettajat ja vanhemmat ovat puolustuslinjalla kyseenalaisten poliittisten näkemysten syötön edessä. Kouluilla, opettajilla ja vanhemmilla on oikeus kieltäytyä kyseenalaisesta opetuksesta ja materiaalista koulussa vaikka setalainen puoli toistelee, että opetussuunnitelmaa (OPS) on noudatettava. OPS ei kuitenkaan edellytä Setan läsnäoloa koulussa tai setalaisen materiaalin käyttöä opetuksessa."

      "Ihmisen identiteetti muodostuu hyvin pitkälle nuorena 10 ikävuoden jälkeen. Seta iskee voimakkaasti juuri tähän väliin tarjoten nuorten epävarmuuteen ongelmien yleisratkaisuksi vihjettä ”voisitkohan sinä olla sukupuolisesti poikkeava”. Seta käy hyvin aktiivisesti läpi Suomen kouluilla pitämässä tunteja. Väite siitä, että tämä propaganda ei tarttuisi osaan nuorista on täysin perätön. "

      http://aitoavioliitto.fi/blogiseuranta/ideologiaa-tiedon-sijaan/

      • jormajayrjö

        Rauhoitu nyt vähäsen. Se nyt on jo ihan tutkittu juttu, että homoperheessä kasvaneista lapsista ei tule homoja yhtään sen todennäköisemmin kuin heteroperheissä kasvaneista lapsista. Ei Setan vaikutuksesta tule tähän maailmaan yhtään enempää homoa kuin tulisi ilman Setaan. Seta tekee arvokasta työtä ihmisoikeuksien hyväksi ja arvosta sitä.


      • jormajayrjö kirjoitti:

        Rauhoitu nyt vähäsen. Se nyt on jo ihan tutkittu juttu, että homoperheessä kasvaneista lapsista ei tule homoja yhtään sen todennäköisemmin kuin heteroperheissä kasvaneista lapsista. Ei Setan vaikutuksesta tule tähän maailmaan yhtään enempää homoa kuin tulisi ilman Setaan. Seta tekee arvokasta työtä ihmisoikeuksien hyväksi ja arvosta sitä.

        Kannattaisi avata silmät eikä päästää Setaa kouluihin kyselemään epävarmoilta ja hämmentyneiltä nuorilta voisitko sinäkin olla poikkeava. Edelliseen linkkiin viitaten.

        "Suomessa 5 vuoden jaksona 2003 – 2007 transtutkimukseen tulleiden tapausten esiintyvyys oli vakaa noin 50 tapausta vuodessa. Vuodesta 2008 käännyttiin nousuun ja vuosina 2011 – 2013 lähetteitä oli tasaisesti joka vuosi 5 kertainen määrä eli 250 kpl kunakin vuotena. Tuolta tasanteelta käännyttiin jälleen lievään uuteen nousuun 2014, lähetteitä 300 kpl. Vuosina 2015 ja 2016 kasvusuunta oli huomattava ja hälyttävänä asiana nuorten suuri osuus, etenkin tyttöjen. Tyttöjen osuus oli 90% nuorten ryhmässä:"

        "2) Setan aktiivinen viestintä kouluissa ja tiedotusvälineiden kautta näkyy hyvin ikävällä tavalla tilastoissa.
        3) Nuorista tytöt ovat herkempiä ottamaan vastaan Setan tarjoaman viestin ”voisitkohan sinäkin olla poikkeava” ratkaisuna nuoruuden epävarmuuteen. Asia näkyy tilastoissa niin, että 90% sukupuolen korjausta haluavista nuorista on tyttöjä kuten jo aiemmin totesin."


    • Anonyymi

      Seta hemmettiin suomen kouluista!

    • Anonyymi

      Ahdasmielisistä kommenteista päätellen Suomessa tarvitaan SETA-valistusta vielä pitkään.

    • Anonyymi

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      80
      1857
    2. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      18
      1709
    3. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      17
      1553
    4. 50+ naiset kyl

      Lemottaa sillille mut myös niitte kaka lemottaa pahlle ku kävin naiste veskis nuuhiin
      Ikävä
      20
      1256
    5. En voi sille mitään

      Tulen niin pahalle tuulelle tästä paikasta nykyisin. Nähnyt ja lukenut jo kaiken ja teidän juttu on samaa illasta toisee
      Ikävä
      12
      1204
    6. Välitän sinusta mies

      Kaikki mitä yritin kertoa tänään ei mennyt ihan putkeen..Joka jäi jälkeenpäin ajateltuna suoraan sanottuna harmittaa aiv
      Työpaikkaromanssit
      6
      1202
    7. hieman diabetes...

      Kävin eilen kaverin kanssa keskusapteekissa kun on muutama kuukausi sitten tullut suomesta ja oli diabetes insuliinit lo
      Pattaya
      12
      1176
    8. Annetaanko olla vaan

      Siinä se, tavallaan kysymys ja toteamuskin. Niin turhaa, niin rikkovaa. On niin äärettömän tärkeä, ja rakas olo.. N
      Ikävä
      29
      1151
    9. Miten joku voi käyttää koko elämänsä

      siihen että nostelee täällä vanhoja ketjuja ja troIIaa niihin jotain linkkiä mitä kukaan ei avaa? Ihmisellä ei ole mitää
      Tunteet
      9
      1150
    10. Pakkoruotsi on leikkikieli, jota ei ole tarkoituskaan osata

      Pakkoruotsi on leikkikieli. Ennen leikkikieltä sanottiin siansaksaksi, sitten keksittiin tilalle pakkoruotsi. Pakkoruot
      Kielipolitiikka
      8
      1139
    Aihe