Elätkö mielitekojesi /halujesi

tenavatkin

Elätkö mielitekojesi & halujesi orjana ? Sinä haluat . Onko tuo peruste tekemisillesi ja elämällesi .

29

390

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ota-siitä-selvää

Pyrin täyttämään kaikki mielitekoni, jos suinkin mahdollista. Mieli tekisi lopettaa tupakointi, mutta halu tyrmää sen mahdollisuuden.

• Voi.että

Teen sitä mikä miellyttävä, entä itse teetkö vastoin tahtoasi.

• Heikunkeikku

Tuo "orja"-sana pikkusen iski silmiin.
      Sanoisin niin, että kyllä elän mielelläni mielitekojeni/halujeni mukaan.
      En orjallisesti, vaan luontevasti kuuntelen itseäni, mitä mieli sanoo, ja jos hyvää sanoo, niin alan toteuttamaan sitä halua.
      Hemmottelen itseäni.
      Nautin pienistä asioista. Ja suurista tietysti.
      Aina ei tietenkään voi siinä silmän räpäyksessä ruveta itseään "hoitamaan", mutta pikimmiten heti kun on mahdollisuus.

• rajat-tulee-vastaan-

Jos aina söisi mielihalujensa mukaan, niin varmasti lihoisi. Tottakai pitää itsehillintää olla muissakin mielihaluissa. Nykynuorilla voi olla käsitys, että kaikki pitää saada heti mitä muillakin on. Me vanhemmat luultavasti ollaan jokainen eletty puutteellisissa olosuhteissa, joten kaikkea ei tarvitse saada vaikka haluttaisikin.

• Itsensäkurittaja

Tuollaista sanotaan - Hedonistiksi.

• vfimsf

Kehon kunto määräävin tekijä - välillä teen mitä jaksan - siis fyysistä työtä
      Jotkut aamut hyviä, kaikki eivät - meinaan että jos kallo enempi kolahtelee lattiaan huimauksen takia - lie syytä ottaa vähän ninku iisisti.

Työvuosien 15-20 min ruokatauot opetti nopeesti hotkimaan ja välillä oksentamaan
      - nykyisin yön ainoastaan jos on nälkä joskus - mitäs varten kysyjällä on oikeus jotenki syyttävään sävyyn kysellä kenekään haluamisia tai perusteita - mitä tekee tai onko oikeutta yleensä elää`?
      Toikin lause ..... sinä tai te haluat ... voisiko täydentää elää rauhassa ylimääräisiltä tunkeilijoilta

• samakuied

suruista lie soitto tehty - välillä ilonaiheet jokseenkin hyvinkn niukkoja -siihenkin vuoskymmeninä niin tottunut - ilot koostuu pienistä asioista - ei halua enää koskaan mitään orjuuttajia eloonsa.

• maissiiii

Tunnistan toki omat haluni ja mielitekoni mutta kun en elä ylhäisessä yksinäisyydessä tällä maapallolla, vaan on monenmoisia sidosryhmiä, joissa pyörin.... niin vain omani eivät aina toteudu.
      Toisaalta en halua elää vain yksin omassa kuplassani.

Yhteistyö on kultaa ja rinta rinnan riehuminen on riemullista. Joka suhteessa elämässä toteutuu ajatus, kun annat niin saat ja se on rikkautta, josta nautin.

• kysynn

En ole oikein koskaan ymmärtänyt tuota kuplassa elämist - alla pohjantähden
      - vaikka tuomittu yksin elämään - ihan täyttä eloa silti vaikkei krempoille mitään välillä voi.

• valmiissa.maailmassa

Voi kauhia paikka, kun ei haluja juurikaan ole jotka orjuuttaisi.
      Mielitekoja tulee ja kyllä mä niitä tyydytän. Suklaan mielitekoja on, kotona ei suklaata joten tuunaan kaakaosta, sokerista, rasvasta, kauraryyneistä jne. suklaamaisen mössön.
      Jälkikasvua on, joten pyrin helpottamaan heidän elämäänsä mahdollisuuksieni mukaan.

• hmpff

Ei peruste, mutta.. miten tämän nyt laittaisi.

Olen tarkkana siitä, että jos jokin muuttuu kaavaksi, niin pitää heti hypätä pois. Näin ainakin alkoholin kanssa.

Täällä käynninkin rajoitan aika ajoin. Katkaisen ellei muuta.

Mitä tulee itseni hemmotteluun noin muuten, niin annan palaa kohtuudella. Jossain vaiheessa elämässäni totesin että minusta tulisi pienellä harjoitusmäärällä ihan kelpo bulimikko. Yksi syy siihen, miksi koetin panostaa ruuanlaittoon, että se maistuisi paremmin kuin jotkut kröhkröh herkut. (latojan huom. -> suklaa)

Pieni askeettisuus on aina puhutellut minua. Itsekuriin liittyy sellainen oman elämän hallinta. Aina kun se katoaa, olen vähän hukassa, pikkasen onneton. En halua olla onneton.

• korppisylisiltä

Huomenta ylisiltä@

Olen työn orja...pitäisi saada joku roti ideoiden hillitsemiseen.

Eilisen nurkkien siivouspäivän jälkeen voisin huilata, maata laiturilla, aurinkokin paistaa vaan ei ideoita pukkaa.

Niin miksi makoilisin nukuin jo yhdeksän tuntia, ei jaksa enempää.

Pitänee alkaa uusien porrasterarassien stailaukseen tai kaatopaikkakuorman nosteluun perkärryyn. No, sen voin jättää illalle kun poika tulee apuun.

• vaatefriikkijoskus

Huono omatunto kun toteutin mielihalujani ja tilasin miltei satasen pusero/jakun. Pitäneekö palauttaa saman tien. Olis kyllä yks menokin...

• No.siinä.ne.kaikki

Voi miten tuttua monessa kirjoituksessa. hmpff:n kaavajuttu, just noin ajattelen.
      Rajat... jos söisin ruokahalujen mukaan, lihoisin. Siinä noudatan isävainaan neuvoa: pitää syödä ensin vain terveellistä ja ravintopitoista, vaikka ei olisi niin hyvää. Sitten lopuksi jotain herkkua. "Kato, mahaa pitää narrata, lopuksi se luulee syöneensä vain sitä herkkua." Olen onnistunut pysymään normaalipainoisena.
      Huomenta yli...., Työhullukin olen, ei pitäisi ollenkaan katsella ympärilleen, kun heti näkee jonkun tekemättömän työn. Ilmeisesti koen itseni kelpaavaksi vain suorittamisen kautta. Kun sitten lipaisen pari tölkkiä olutta, voin olla rauhassa, kun eihän kännissä voi mitään tehdä, voi tulla vahinko. Sitten on oikeus levätä.
      Ja toisen auttamisen joskus laitan oman hyvinvointini edelle. Mutta onneksi en jatkuvasti, muutenhan katkeaisi.

• orjadonna

Kiitokset teille osallistujille .

• Pikkuapulainen

Ilman muuta. Rooman keisari Nero on ihanteeni, valitettavasti Suomi on luterilaisen nuiva maa, joten en voi kaikkia mielihalujani vapaasti toteuttaa rikkomatta lakia ja järjestystä. Niitä tässä maassa sitten piisaakin. Olen viimeinkin oivaltanut, että ei kannata olla lojaali kenellekään eikä hyväntahtoinenkaan. pitää aina ja kaikissa tilanteisa tuijottaa omaan napaansa ja omaan hyväänsä. Muutenhan lahden takainen Trumpkaan ei olisi menestynyt. Tai vaikkapa pikku Eero Heliövaara, joka hommasi kaverilleen taannoin kivan lisäeläkkeen. Näin meillä.

Vakavasti sanoen, jos olisin halujeni ja mielihalujeni orja, en tässä kirjoittelisi vaan olisin tavalla tai toisella joko luupöllynä ilmassa, luisena lohkareena haudassa tai jossakin, jonne joku olisi ruumisparkani toimittanut. Näin on näreet ja revitäänpä siitä vaikka persuukset olalle, jos pysytään näissä ihanissa klisheiden tunnelmissa. Tuskin aloittaja tämän on tarkoittanut filosohviseksi pohdiskeluksi keskustelusta puhumattakaan. No jaa, tietysti toisaalta juuri tämä palstahöpötyshän itse asiasa on mitä suurinta omaan napaan tuijottamist,a koska kukaan ei ole kiinnostunut oikeasti muusta kuin siitä, että juuri MINÄ nyt saan kirjoittaa jotakin peetä ja ihan ITSESTÄNI. Ei tarvitse kommentoida.

• hmpff

Täällä ilmoittautuu yksi keittiö-filosoofi-psykoloogi valmiina pähkäilemään :))

Onkohan 60 ihminen jo niin tarkasti reitittänyt elämänsä, että mitään suurempia tai pahempia mieltymyksiä ei enää ole? Meinaan kun aika säyseät vastaukset aloittaja on täällä saanut...

Mun elämässä on käynyt pariin otteeseen niin, että toinen on seurannut mielihalujaan ja olen saanut kärsiä. Isäpuoli ei uskonut sanaa "ei" ne viimeiset vuodet kun asuin kotona, siskoni ei saanut pullon korkkia kiinni, toinen ei saa edelleenkään työnarkomaniaansa hillittyä.

Mitä sitten kun joku on pahalla tuulella vain siksi, koska hän niin tahtoo? Siitäkin nimittäin monien vuosien kokemus, ja tuli tässä ohimennen Trumpista mieleen...

• hmpff kirjoitti:

Täällä ilmoittautuu yksi keittiö-filosoofi-psykoloogi valmiina pähkäilemään :))

Onkohan 60 ihminen jo niin tarkasti reitittänyt elämänsä, että mitään suurempia tai pahempia mieltymyksiä ei enää ole? Meinaan kun aika säyseät vastaukset aloittaja on täällä saanut...

Mun elämässä on käynyt pariin otteeseen niin, että toinen on seurannut mielihalujaan ja olen saanut kärsiä. Isäpuoli ei uskonut sanaa "ei" ne viimeiset vuodet kun asuin kotona, siskoni ei saanut pullon korkkia kiinni, toinen ei saa edelleenkään työnarkomaniaansa hillittyä.

Mitä sitten kun joku on pahalla tuulella vain siksi, koska hän niin tahtoo? Siitäkin nimittäin monien vuosien kokemus, ja tuli tässä ohimennen Trumpista mieleen...

Kyllä jossain pitää kulkea raja, milloin ihminen saa toteuttaa mielihalujaan. Surullinen tapaus, äidin olisi pitänyt laittaa tuollainen isäpuoli pihalle ja tehdä rikosilmoitus. Äidin tärkein tehtävä on suojella lapsiaan, kuin naarasleijona.

• hmpff
        suvenkorento1 kirjoitti:

Kyllä jossain pitää kulkea raja, milloin ihminen saa toteuttaa mielihalujaan. Surullinen tapaus, äidin olisi pitänyt laittaa tuollainen isäpuoli pihalle ja tehdä rikosilmoitus. Äidin tärkein tehtävä on suojella lapsiaan, kuin naarasleijona.

Ei ole enää rikos, jos "lapsi" on yli 16v. Ei tainnut äippä tietää mistään mitään, ite ainakin tein parhaani ettei hän saisi tietää minkälainen se oli äijä oli. Tuntui kuin minä sitten olisin ollut syyllinen jos ero olisi tullut.

Mutta olen sun kanssa samaa mieltä, omiani olen suojellut ehkä vähän liiankin kanssa, kun tiesin.. Vieläkin tekee mieli lähteä baanalle tyttären kanssa paistinpannu kourassa, että käyttäytykää, miehet :)

• No.siinä.ne.kaikki

No mutta hmpff, nytkö vasta ilmoittaudut? Tuollahan sinä alkupuolella jo kerrot paheesi ja minä kommentoinkin.
      Miten niin ei suurempia tai pahempia. Jos ylensyönti, ryyppääminen, työhulluus tai liian kallis ostaminen ole riippuvuutta/orjuutta/mieltymystä - miksikä sitä nimitämmekin - niin mikä sitten on?

• hmpff

Kofeiinihuuruissa luin pikku-apulaisen kommentin, ja pisti mielen uusille raiteille.

Siinä on pieni raja kuitenkin, riippuvuuden, orjuuden ja mieltymysten välillä. Aattelin että voiko 60 olla jo niin kokenut, ettei hairahda polulta? Niin kuin pikku-apulainen kirjoitti, olis jo kuollut jo niin olisi elänyt eikä oppinut mitään.

• "No.siinä.ne.kaikki"

Hyvä kommentti.
        Olen samaa mieltä.
        Vaikka lauseesta puuttuukin yksi ei-sana.

H.

• RealistiN

Elän nykyään aika pitkälti omien mieltymyksieni mukaisesti, aika harvoin joudun tekemään jotain vasten tahtoani. Addiktoitunut en ole mihinkään, joten orjuus ei ole osana minua.

• Jos eläisin, en ehkä olisi tässä ja nyt. Toisetkin pitää ottaa huomioon.

• Kun elelen yksinäin, voi omia ajatuksiaan toteuttaa, olematta minkäänlainen orja.
      Sitäpaitsi olen kohtuuden kannattaja asiassa kuin asiassa.
      Näin kesäaikaan, kun täällä mökeillä kolme sukupolvea pyörii, muorinkin suunnitelmat muuttuu vähän väliä. Omat toimeni siirrän odottamaan, jos porukat tarvitsevat jotain jeesiä.

• Ei kai kukaan tämän ikäinen (enää?) kilju kuin lapset eka uhmaiässään että "mä haluun!". Huomaan että näin isoäitinä sovittelunhalu senkun lisääntyy. Ainakin lapsilauman kanssa touhutessa :)

Kun on saanut oman elämänsä sujuvasti ehtoopuolelle, niin mielellään jo sovittelee - vaikka sitä keinutuolia vähän liian pieneen tilaan. Jos ei täyttä yhteisymmärrystä synny niin annan olla.

Jääräpäisyys ja äkäilyhän taitaa tulla sitten aikanaan jos/kun alkaa dementoitua. Aletaan haluta tai jopa himoita asioita, joita elämässä ei tullut kokeiltua. Ja joistakin tulee ilkeitä ja vihaisia, esimerkiksi tätini alkoi "moksia" hoitajaansa... olikohan merkki siitä että hän oli elämässään joutunut tilanteisiin, joissa hänen mielipiteensä ja jopa ihmisarvonsa jätettiin huomiotta?

Vastaus aloittajan kysymykseen: En - ja kunnioitan tietynlaista askeettisuutta mässäilyn sijaan.

• Oon orjan osan saanut,
      muut ensin, minä sitten,
      mut santsimukin kahvia otan kuitenkin.

• flegmaatti

Melko pitkälti elän. Rikoslain ja vaimoni suvaitsevuuden puitteissa.
      Arkisissa asioissa toteutamme kohtuullisia mielitekojamme sekä suunnitellusti, että spontaanisti.

Liekö mielikuvituksen köyhyyttä vai itsesuojelua kun en pysty suoralta kädeltä nimeämään yhtään mielitekoa jota en voisi halutessani toteuttaa.

• Ainahan on joutunut karsimaan mielitekojaan ja halujaan. Ei se ole pahasta ollut.
      Kaikenlainen haluaminen on iän mukana vähentynyt, siksi voin nykyisin estoitta pitää mielitekoni.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Anteeksi mies

En vaan osaa kohdata sinua ja olla normaali. En tiedä mikä vaivaa. Samaan aikaan tekee mieli tulla lähelle ja kuitenkin
      Ikävä
      57
      9157
    2. Mietin aina vain

Minä niin haluaisin nähdä sinut. Ei tuo yhden ainoan kuvan katsominen paljon helpota... Miksi sinä et voisi olla se roh
      Tunteet
      12
      3619
    3. Hetken jo luulin, että en ikävöi sinua koko aikaa

Mutta nyt on sitten taas ihan hirveä ikävä jotenkin. Tiedätköhän sinä edes, kuinka peruuttamattomasti minä olen sinuun r
      Ikävä
      29
      2877
    4. Kysely lieksan miehille

Olemme tässä pohtineet tällaista asiaa, että miten on. Tästä nyt on paljon ollut juttua julkisuudessakin aina sanomaleht
      Lieksa
      83
      2241
    5. Palstan henkisesti sairaat ja lihavat

Täällä on sairaita, työttömiä ihmisiä kirjoittelemassa joilla ei ole tarkoituksena kuin satuttaa ihmisiä. Jos eksyt pals
      Ikävä
      114
      2060
    6. Outoa että Trump ekana sanoutui irti ilmastosopimuksesta

kun Kaliforniaa riepottelee siitä johtuvat tuhoisat maastopalot. Hirmumyrskytkin ovat USA:ssa olleet tuhoisia.
      Maailman menoa
      364
      1847
    7. Saan kengurakkaan kotiin viikon päästä

Mitä tapahtui? Martina hehkutti tätä stoorissaan reilu viikko sitten, mutta eipä aussimiestä Suomessa näkynyt, vaan tapa
      Kotimaiset julkkisjuorut
      241
      1482
    8. FinFamin ryhmät

Älkää hyvät ihmiset luottako tähän tahoon. Ryhmiä on, mutta eivät ne toimi. Ihmisiä savustetaan ulos, vaikka näissä piir
      Salo
      0
      1231
    9. Olen vähän

Hysteerinen se on totta. Etkai ymmärrä miten syvästi tunnen sinua kohtaan. Ja olet aina lähelläni. Olet osa jo jotain. I
      Ikävä
      10
      1105
    10. Osmo Peltola voitti ansaitusti Kultaisen Venlan - Kirvoitti yleisöltä mahtavan reaktion!

JEE, onnea Osmo! Osmo Peltola voitti Vuoden esiintyjän Kultainen Venla -palkinnon. Isä-Peltsin ja Osmon luontoseikkailu
      Suomalaiset julkkikset
      69
      1089
    Aihe