Järjestelmäpäivitys saatavilla ???

En.tajuu.Androidia

Uudessa Nokia viitosessa on jo useamman päivän ollut Järjestelmäpäivtyksen valikossa ilmoitus

"Järjestelmäpäivitys saatavilla.
Päivitä Googlen suojauskorjaus 2017-06.
Päivityksen koko 283.3 MB.
Asenna käynnistämällä uudelleen nyt."

Olen käynnistänyt puhelimen jo useita kertoja, mutta mitään ei tapahdu, eli tuo ilmoitus jäpittää siellä edelleen. Mistä on kysymys?

16

1310

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • seonandroid

      Ei ole tabletissakaan onnistunut kertaakaan, rattaat pyörii, käynnistelee, ei vastaa...kun saa käyntiin, sama ilmoitus edelleen. Muulla ei väiä kunhan pilipaliohjelmia riittää miljoonia, luulisi Nokialla edes pelaavan paremmin.

      • en.tajuu.androidia

        Ai jaa. Onko tablettisi muuten Nokian valmistama?


      • seonandroid
        en.tajuu.androidia kirjoitti:

        Ai jaa. Onko tablettisi muuten Nokian valmistama?

        Ei taida Nokialla ollakaan tabletteja, muu halpa.

        Onkos siinä Nokian androidissa asetuksissa tumma tausta? Olin lukevinani jostain, paras asia jos on.


      • äslöfäsdlfäslf
        seonandroid kirjoitti:

        Ei taida Nokialla ollakaan tabletteja, muu halpa.

        Onkos siinä Nokian androidissa asetuksissa tumma tausta? Olin lukevinani jostain, paras asia jos on.

        Jos tarkoitit näytön taustakuvaa, niin nehän on toki räätälöitävissä. Itse olen valinnut melko tumman taustan, kuluttaa vähiten virtaa.


      • seonandroid
        äslöfäsdlfäslf kirjoitti:

        Jos tarkoitit näytön taustakuvaa, niin nehän on toki räätälöitävissä. Itse olen valinnut melko tumman taustan, kuluttaa vähiten virtaa.

        Ei vaan asetuksia, valikkoja jne, missä on kaikissa valkoinen tausta.


      • ähöjldkssädföjl
        seonandroid kirjoitti:

        Ei vaan asetuksia, valikkoja jne, missä on kaikissa valkoinen tausta.

        Ei, asetusvalikoissa on perinteisesti mustaa valkoisella, varmaankin siitä syystä että se on selkein ja helppolukuisin. Asetuksissahan ei notkuta pitkiä aikoja, joten virrankulutukselle sillä ei kovin paljon ole merkitystä.


      • seonandroid
        ähöjldkssädföjl kirjoitti:

        Ei, asetusvalikoissa on perinteisesti mustaa valkoisella, varmaankin siitä syystä että se on selkein ja helppolukuisin. Asetuksissahan ei notkuta pitkiä aikoja, joten virrankulutukselle sillä ei kovin paljon ole merkitystä.

        Kuka niin väittää, että selkein ja helppolukuisin? Paljon helpompi on erottaa valkoiset kirjaimet mustasta taustasta kuin mustat häikäisevästä ja silmiä rasittavasta valkoisesta. Juuri valikoista Lumia saanut kehuja, valkoinen tausta on myös halvan näköinen ja virran kulutuksellakin merkitystä. Paperi on eri asia kun siinä ei heijasteta valoa silmiin, mutta siinäkin valkoinen mustalla parempi kuin musta harmaalla eli kontrastia tai kirkkautta pitää olla paljon.

        Tietysti olisi hyvä kun kaikissa ohjelmissa saisi taustan muutettua mustaksi tai tummemmaksi, pöytäkoneessa useimmissa onnistuukin ellei ole valmiiksi, mutta kännykässä ei. Silmien rasittumisen lisäksi unihäiriötkin aiheutuu juuri valkoisen läpi tulevasta sinisestä väristä.

        Hyvä esimerkki, jos valoisassa huoneessa on musta piste niin löydätkö helposti, pimeässä huoneessa valoisan pisteen löytää heti.


    • kaikkivaltias

      voihan "rataspäivitys kestää 30 min - 1h sitten voi kokeilla wifin kanssa mitä epäilenkin.. eikä sitä aina tarvitse painella se käynistää itse itsensä siis aina

    • resetoimalla

      Jotkut ovat saaneet päivityksen asentumaan tekemällä "hard resetin". Sitä en tiedä kuinka se tehdään, mutta ohjeet löytynevät nopeasti guuglaamalla.

    • Antero.droid

      No nyt se päivitys viimein suostui tulemaan. Varsinaisen Androidiin ei kai mitään muutoksia tullut, mutta monta kertaa puhelimen joutui käynnistämän uudestaan.
      Android 7.1.1
      tietoturvakorjauksen taso: 1.elokuuta 2017
      Kernel versio Fri Jul 7

    • hobbe72

      älä misään nimessä päivitä nokia 5.1 android one järjestelmäpäivitys 01.2019.väitti heti että sd-kortti sökö,corrupt.marraskuu-18 ostettu känny uus 32g kortti.reissus thaimaa,cambodja,laos vietnam vaimon kanssa marras-joulukuu, yli 600 kuvaa otettu..kaikki ok kunnes se viimeinen päivitys,sit tuli sd kortti sökö/corrupt,se siitä ne kuvat...vaatti formate sd card.onneks oli siirtänyt kuvat läppärille ennen sitä helevatan päivitys.kannattaa käyttää normi kamerat reissus,ei oo luottamist kännykamera systemiin jos on kunnon läjä kuvia!!!

      • Miksiköhän_

        Kelpasiko se sd-korttisi puhelimelle edes formatoinnin jälkeen? Mietin juuri, että kuinka suuri kortti pitäisi ostaa mutta turha vissiin sitten ostaa isompaa kuin 32 gigatavuinen.


      • hobbe72

        juu kelpasi


      • hobbe72

        mutta puhelin otti kortin "omakseen",elik sitä kortti ei voi käyttää missään toisessa laitteessa.jos vaihtaa puhelin ei voi käyttää tämä korttia enää :(


    • malttiatouhuun

      Päivittäkää wi-fillä wlanilla odota että ratashomma valmis sit käynnistä uudelleen ja odota rauhassa että homma valmis

    • samsungmees

      Olipa takkuamista tuo Nokia 5 puhelimen Android 9.0 Pie päivitys mutta kyllä kannatti. Uutena on kellonaika ja latausprosentti näkymä mustalle näytöllä puhelinta liikuttamalla, kätevä ominaisuus yöllä. Myös hipaisuverhon takana olevien toiminta täppien kuvakkeet ovat nyt reilun kokoiset entisten hyttysen pään kokoisten sijaan. Monta kertaa sai kyllä imetellä miksi niiden koko oli niin pieni ja himmeästi väritetty. Muihin uusiin ominaisuuksiin en vielä ole perehtynyt. Eniten tietenkin harmittaa ettei näyttöä saa ohjelmapäivityksellä paremmaksi eli Amoled näytöksi.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 170
      4903
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      126
      4453
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      26
      2881
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      29
      1928
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      23
      1784
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      15
      1709
    7. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      22
      1700
    8. Hermo mennyt sotealueeseen?

      Nyt hammaslääkäriaika peruttiin neljännen kerran. Perumiset alkoi tammikuussa. Nyt uusi aika elokuulle!????
      70 plus
      105
      1684
    9. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      30
      1613
    10. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      18
      1551
    Aihe