Puolassa vaihtarina??

tuleva vaihtari?

Onko kukaan ollut Puolassa vaihtarina? Mietin jos lähtis sinne yliopistoon vaihtoon. Kaupunki on Wrocklaw.. Onko tuttu paikka?
Millasia kokemuksia Puolasta? Millasta on asua, millasia puolalaiset on? Yms... Kertokaa omia kokemuksia, auttais kovasti mun päätöksessä.. :D

8

1500

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Zubrowka hunter

      Siis mene. Ehdottomasti, Puolalaiset ovat euroopan mukavinta väkeä. Juovat kuin suomalaiset, ja siellä on lisäksi paljon kauniita naisia.

      Olin yhden lukukauden Slubicessa (Saksan rajalla Frankfurt (oderin) vieressä vaihtarina, ja reissailin puolaa ympäri ämpäri. Hinnat ovat halpoja, paikat eivät ole turismin pilaamia ja mm. Gdansk ja Krakova ovat todella hienoja kulttuurikaupunkeja. Maa on todellinen positiivinen yllätys.

      • oooo

        Miten Puolan lukukaudet ajoittuvat?

        Erään koulun (paikallinen amk, polyteknillinen) sivujen perusteella syyslukukausi loppuu vasta tammikuun lopussa, mikä on suomalaisittain hieman huono vaihtoa ajatellen...


    • Heli

      Suosittelen lämpimästi! Olin itse Etelä-Puolassa vaihtarina, mutta kävin myös kyseisessä kaupungissa. Se on kiva ja lämminhenkinen kaupunki.

      Opiskelijalle Puola on hyvä vaihtopaikka. Asuminen, ruoka juoma, liikkuminen on halpaa. Myös matkustelu naapurimaihin on helppoa ja halpaa. Puolalaiset ovat ystävällisiä, vaikkakin kielen kanssa minulla ainakin oli suuria ongelmia välillä. Mutta kaikesta selviää =) Suosittelen lämpimästi!!!

    • Kukkanen

      Olin viime lukuvuoden Puolassa Lodzissa vaihdossa. Aivan ilmiömäinen vuosi, joten suosittelen kovasti. Hintataso halpa, puolalaiset ystävällisiä, hyvät matkustusyhteydet ja paljon muuta! Itse kävin Varsovassa monta kertaa, Krakovassa ja Wrocklawissa pari kertaa, sekä Gdanskissa, Sopotissa, Gdyniassa, Osviecimissa (Auswitch), Torunissa ja Ciehocinekissa. Wroclaw varsinkin oli todella ihana paikka. Turisteja jonkin verran, mutta huomattavasti vähemmän kuin Krakovassa. Wrocklawissa hyvä kuubalainen ravintola Havanna ja klubi ZW... :)

    • Minä myös

      Olen itse lähdössä ensi huhtikuussa Krakovaan vaihtoon 5kk:ksi University of Economics:iin, ja sen jälk. olisi tarkoitus mahdollisesti suorittaa työharjoittelukin Puolassa. Suurin syy, miksi sinne halusin on, että olen käynyt kolmisen vuotta sitten Varsovassa, Krakovassa ja Opolessa. Täytyy myöntää, että Krakova on hienoin kaupunki missä olen koskaan käynyt; uskomattoman hienoja rakennuksia,puistoja, ihmiset mukavia ja hintataso on suomalaiselle vielä alhainen (ruoka,juoma). Myös Varsova oli vaikuttava, Opole oli pieni kaupunki, mutta nätti sekin.
      Ainut, mikä saattaa tuottaa ongelmia on kielitaito, puolalaiset eivät ole ehkä Euroopan parhaita puhumaan englantia, mutta kyllä sille toimeen tulee, ainakin monen korkeakouluopiskelijan kanssa. Ja suvasti, kun puhuu käsillään niin kyllä sitä aina johonkin ratkaisuun päästään..=)Saksan ja Venäjän, jos hallitsee,niin apua varmasti on.
      Niin ja en voi väittää,etteikö uskomattoman kauniit naiset olisi yksi syy lähtööni...
      Olisi myös itse kiva kuulla kommentteja Puolassa opiskelleilta tai asuneilta.

      • helmikuussa

        Olen lähdössä 2006 helmikuun loppupuolella Krakovaan vaihtoon. Olisi kiva kuulla Puolassa ja varsinkin Krakovassa olleiden kokemuksia, ja tietenkin onko kukaan muu lähdössä sinne päin samana ajankohtana?!


    • anna7

      Olen kanssa lähdössä Krakovaan vaihtoon ensi vuonna.
      Olen 21 vuotias tyttö, joka haluisi vinkkejä esimerkiksi asumiseen, ruokapaikkoihin ja ylipäätänsä Krakovan opiskelijaelämästä (opiskelu, yöelämä, kurssien vaativuus jne.)
      Tell me!

      • Huono paikka

        Katso sieltä Sts:än toimistostas vaikka jos sielt löytys infoo


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Suomi on täysin sekaisin

      Jo ties monettako päivää hirveä itku ja poru jostain helvetin nilviäisistä. https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000010
      Maailman menoa
      429
      4692
    2. Ensimmäisestä kohtaamisesta saakka

      minulla on ollut hämmentynyt olo. Miten voit tuntua siltä, että olisin tuntenut sinut aina? Sinun kanssasi on yhtä aikaa
      Ikävä
      14
      1670
    3. Aivan täysin tahallinen teko

      Ei mitään puolusteluja, eikä selittelyitä. Kuljettajalle kerrottiin asiasta siinä paikanpäällä, mutta silti hän ajoi ves
      Suomussalmi
      91
      1411
    4. Suomussalmi saatu vihdoin maailmankartalle!

      Nyt kun Suomussalmi on vihdoin viimein saatu ennennäkemättömällä tavalla maailman tietoisuuteen niin voitaisiin järjestä
      Suomussalmi
      52
      1319
    5. Olet saanut minut sekoamaan

      Tunteiden ristiaallokossa vellominen on ollut melkoinen kokemus. Ei kukaan ole saanut minua niin raiteiltaan kuin sinä.
      Ikävä
      17
      1234
    6. Mainehaitta metsäkonefirmalle

      Hukkajoen tapahtumista liikkuu paljon huhuja. Eikö kannattaisi julkaista raakkuja tuhonneen metsäkoneyrityksen nimi, kos
      Suomussalmi
      50
      1151
    7. Oho! Maajussi-Kallelta pakit saanut morsioehdokas Miss Suomi -kisoissa! Tunnistaisitko hänet nyt?

      Hmm, tunnistaisitko?!? Onnea missihulinoihin! Lue lisää ja katso kuvat: https://www.suomi24.fi/viihde/oho-maajussi-
      Suomalaiset julkkikset
      0
      1055
    8. Myönnän sinulle nyt

      Että olen erittäin mustasukkainen sinusta jo nyt. Ikävä on tämä tunne, kun tietämättömyyden solista nousee myrkkyä miele
      Ikävä
      54
      960
    9. Pysytäänkö nainen

      edelleen yhtä viileän tyynenä kun nähdään. Uskotko että tahtoessani saisin murettua tyyneytesi hyvin helposti.
      Ikävä
      54
      837
    10. Olen käyttäytynyt ristiriitaisesti

      eikä minusta varmaankaan ota mitään selvää. Se johtuu siitä, kun järki sanoo ei, ei, ei ja sydän sanoo kyllä, kyllä, kyl
      Ikävä
      60
      829
    Aihe