Vanhentuneet silmätipat?

Liiantarkkako

Käytiin koiraani eläinlääkärin silmätarkastuksessa. Koiralleni tiputettiin silmiin laajennustippoja. Pullon in kyljessä oli avauspäivämäärä huhtikuulta ja kuitenkin valmistajan ohje on että säilyy avattuna 28 päivää. Miten on. Kysyin asiaa vastaanoton hoitajalta. Hän sanoi että heillä on tapana käyttää tippoja pidempään. Nytkin siis käytetty nelisen kuukautta vaikka ohje 1kk. Valmistaja ei varmaankaan vastaa tippojen vaikutuksista jos niitä käytetään ohjeiden vastaisesti. Lisäksi silmätipat annettiin omistajalle itse tiputettavaksi ilman minkäänlaisia ohjeita pitää pullon kärki puhtaana. Monenlaista tipantiputtajaa kun koirien omistajissakin on.

12

457

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Raiar

      Valitettavasti tapa on tuo. Osassa paikoista avauspäivää ei edes merkitä lääkkeisiin. Hirvittävä silmätulehdusriskihän tuollainen on.

      Edellisessä työpaikassa käytettiin injektoitavia lääkkeitä kun kuukausia avaamisen jälkeen.. Vaikka lääkkeet oli vielä säilytettykin neula koko ajan pullossa paikallaan (avoin reitti bakteereille)..

    • Liiantarkkako

      No eikös tuota valvo kukaan tai mikä on työntekijöiden moraalinen vastuu toimia oikein hygienian kannalta?

    • Raiar

      Onhan se moraalinen vastuu, ja ihan lainkin mukaan vastuu, mutta ae on hankala väittää vaataan jos ell käskee toimimaan tietyllä tavalla.
      Valviralle voi kokeilla tehdä ilmoitusta, koska yleensä tuollaisilla klinikoilla mm myös huumausainekirjanpidossa on sanomista.

      • Liiantarkkako

        Olisiko mahdollista että tuosta työpaikasta lähtenyt työntekijä tekisi ilmoituksen?


    • Raiar

      Onhan se mahdollista, mutta miksi luottaa siihen kun ilmoituksen voi tehdä itsekin?

      • Liiantarkkako

        No jos vaikka siksi kun vien koirani ell tarkastukseen ja luotan siihen että koira saa turvallisesti lääkkeet alan ammattilaisilta. Luotan siihen että tunnollinen työntekijä tekee ilmoituksen jos toimitaan vastoin lääkevalmisteiden ohjeita. Ei se lääkäri enää tänä päivänä niin suuri auktoriteetti ole että pitäisi toimia väärin kun hän määrää. Sitä paitsi hoitajana näet kaikki ne muutkin virheet, minä koiranomistajana näen vain sen mitä koiralleni tehdään tai annetaan. Toki voin itsekin tehdä ilmoituksen sen lisäksi että ammattitaitoinen vastuunsa kantava hoitaja myös tekee.


      • padatjakattilat
        Liiantarkkako kirjoitti:

        No jos vaikka siksi kun vien koirani ell tarkastukseen ja luotan siihen että koira saa turvallisesti lääkkeet alan ammattilaisilta. Luotan siihen että tunnollinen työntekijä tekee ilmoituksen jos toimitaan vastoin lääkevalmisteiden ohjeita. Ei se lääkäri enää tänä päivänä niin suuri auktoriteetti ole että pitäisi toimia väärin kun hän määrää. Sitä paitsi hoitajana näet kaikki ne muutkin virheet, minä koiranomistajana näen vain sen mitä koiralleni tehdään tai annetaan. Toki voin itsekin tehdä ilmoituksen sen lisäksi että ammattitaitoinen vastuunsa kantava hoitaja myös tekee.

        Mistä sinä sait päähäsi, että nikillä "Raiar" kirjoitteleva olisi ollut töissä juuri sillä klinikalla, jossa kävit asioimassa? Et ole edes kertonut kyseisen klinikan nimeä! Kukaan ei näin ollen voi sinun puolestasi ilmoitusta tehdä, ja vaikka voisikin, niin toisten osoittelu ja vastuun nokittaminen kaikille muille paitsi itselleen ei auta yhtään mitään. Kuka tahansa vastuuntuntoinen tekee ilmoituksen kun on itse ollut asianosaisena, oli se oma osa ihan mikä hyvänsä. Muiden tekemisiin ja tekemättä jättämisiin on turha luottaa ja kiukutella vain siitä, mitä muiden olisi milloinkin tehtävä. Tee siis itse ilmoitus, jos koet olevasi vastuuntuntoinen.


      • Liiantarkkako
        padatjakattilat kirjoitti:

        Mistä sinä sait päähäsi, että nikillä "Raiar" kirjoitteleva olisi ollut töissä juuri sillä klinikalla, jossa kävit asioimassa? Et ole edes kertonut kyseisen klinikan nimeä! Kukaan ei näin ollen voi sinun puolestasi ilmoitusta tehdä, ja vaikka voisikin, niin toisten osoittelu ja vastuun nokittaminen kaikille muille paitsi itselleen ei auta yhtään mitään. Kuka tahansa vastuuntuntoinen tekee ilmoituksen kun on itse ollut asianosaisena, oli se oma osa ihan mikä hyvänsä. Muiden tekemisiin ja tekemättä jättämisiin on turha luottaa ja kiukutella vain siitä, mitä muiden olisi milloinkin tehtävä. Tee siis itse ilmoitus, jos koet olevasi vastuuntuntoinen.

        Ihme hyökkäys, koitahan pysyä asiassa.

        Mistä sinä sait päähäsi että minä luulin nikin Raiar olevan töissä juuri sillä klinikalla missä kävin asioimassa?

        Väännän rautalangasta: jokainen hoitaja joka on töissä eläinklinikalla ja näkee väärinkäytöksiä on velvollinen niihin puuttumaan oli siten millä klinikalla hyvänsä. Ja mistä sinä voit tietää etten omalta osaltani tehnyt kaiken voitavani ja tehnyt ilmoitusta. Täällä ei kukaan muu hyöki toista vastaan eikä kiukuttele kuin sinä. Asioista voidaan keskustella ilman henkiökohtaisuuksiin menemistä. Aikuistu.


      • eioletottakaan
        Liiantarkkako kirjoitti:

        Ihme hyökkäys, koitahan pysyä asiassa.

        Mistä sinä sait päähäsi että minä luulin nikin Raiar olevan töissä juuri sillä klinikalla missä kävin asioimassa?

        Väännän rautalangasta: jokainen hoitaja joka on töissä eläinklinikalla ja näkee väärinkäytöksiä on velvollinen niihin puuttumaan oli siten millä klinikalla hyvänsä. Ja mistä sinä voit tietää etten omalta osaltani tehnyt kaiken voitavani ja tehnyt ilmoitusta. Täällä ei kukaan muu hyöki toista vastaan eikä kiukuttele kuin sinä. Asioista voidaan keskustella ilman henkiökohtaisuuksiin menemistä. Aikuistu.

        Hahahaa! Höpö höpö, pölvästi. Ainoa hyökkikä olet SINÄ. Kyllä näistä ihme kommenteistasi saa väkisinkin sellaisen kuvan, että se on raiarin ja kaikkien muidenkin tehtävä tehdä juuri sinun käyttämästä klinikastailmoitus kun kyselit, eikö joku sen entinen työntekijä voisi ilmoitusta tehdä. Jos olet jotain muuta meinannut, niin omapa on vikasi kun olet kommenteissasi niin epämääräinen. Padat ja kattilat kertoi ihan asialliseen sävyyn mielipiteensä täällä ruinaamisesta ja muiden velvoittamisesta ilmoituksia tekemään, mutta sinä aloitit asiattoman säksättämisen, jossa vielä surkuhupaisasti syytät häntä asiattomuudesta. Aikuistu, ruikuttaja ja ala ottamaan vastuuta omista tekemisistäsi syyttelemättä muita.


      • padatjakattilat
        Liiantarkkako kirjoitti:

        Ihme hyökkäys, koitahan pysyä asiassa.

        Mistä sinä sait päähäsi että minä luulin nikin Raiar olevan töissä juuri sillä klinikalla missä kävin asioimassa?

        Väännän rautalangasta: jokainen hoitaja joka on töissä eläinklinikalla ja näkee väärinkäytöksiä on velvollinen niihin puuttumaan oli siten millä klinikalla hyvänsä. Ja mistä sinä voit tietää etten omalta osaltani tehnyt kaiken voitavani ja tehnyt ilmoitusta. Täällä ei kukaan muu hyöki toista vastaan eikä kiukuttele kuin sinä. Asioista voidaan keskustella ilman henkiökohtaisuuksiin menemistä. Aikuistu.

        "Mistä sinä sait päähäsi että minä luulin nikin Raiar olevan töissä juuri sillä klinikalla missä kävin asioimassa?"

        Ihan kuule sinun sanavalinnoistasi. Tässä hyvä esimerkki:

        "Sitä paitsi hoitajana näet kaikki ne muutkin virheet, minä koiranomistajana näen vain sen mitä koiralleni tehdään tai annetaan."

        Tässä sanamuoto _näet_ viittaa varsin selvästi nikkiin "Raiar" ja sinähän vastasit tuon pitkän valitusvirtesi siitä, miten kyseisen klinikan työntekijän pitäisi sinusta ilmoitus tehdä nimenomaan samalle henkilölle, joten onkos se ihmekään, että se vaikuttaa jokaisesta lukutaitoisesta siltä, että joko nikin "Raiar" tai jonkun muun ex-työntekijän on sinusta ehdottomasti oltava se, joka kyseisestä klinikasta ilmoituksen tekee. Jos kirjoitat yhtä, mutta tarkoitat toista, niin ei se ole minun vikani. Sinun huonon ulosantisi aiheuttamista sekaannuksista on turhaa minulle alkaa kakaramaisesti kiukuttelemaan.

        "Ja mistä sinä voit tietää etten omalta osaltani tehnyt kaiken voitavani ja tehnyt ilmoitusta."

        Esimerkiksi siitä, että kirjoitit _tänään_ klo 14:38 seuraavaa:

        "Toki voin itsekin tehdä ilmoituksen sen lisäksi että ammattitaitoinen vastuunsa kantava hoitaja myös tekee."

        Tuosta selviää lukutaitoiselle, että ilmoitusta ei vielä kyseiseen kellonaikaan ollut tehty, joten on erittäin todennäköistä, ettei sitä oltu tehty vielä klo 15:07, jolloin oman kommenttini kirjoitin. Jos se on tehty, niin palataan taas siihen, että ulosantisi on järjettömän surkeaa, sillä se viittaa aivan muuhun.

        Väännänpä siis minäkin kommenttini pääpointin rautalangasta:

        Kuka tahansa on velvollinen ilmoituksia tekemään omien kokemustensa perusteella, oli kyse sitten asiakkaasta taikka työntekijästä. On siis aivan turhaa kiukutella vain siitä, että kyllähän työntekijöiden niin pitäisi tehdä, jollei itse ole mitään tehnyt. On totta, että jokaisen työntekijän pitäisi, mutta siitä kiukuttelu ei edelleenkään auta itse tilanteeseen mitenkään.

        "Asioista voidaan keskustella ilman henkiökohtaisuuksiin menemistä."

        Et sinä näköjään voi, joten älä viitsi sepittää jotain, minkä takana et voi suoralla selällä seistä.


      • Liiantarkkako
        Liiantarkkako kirjoitti:

        No jos vaikka siksi kun vien koirani ell tarkastukseen ja luotan siihen että koira saa turvallisesti lääkkeet alan ammattilaisilta. Luotan siihen että tunnollinen työntekijä tekee ilmoituksen jos toimitaan vastoin lääkevalmisteiden ohjeita. Ei se lääkäri enää tänä päivänä niin suuri auktoriteetti ole että pitäisi toimia väärin kun hän määrää. Sitä paitsi hoitajana näet kaikki ne muutkin virheet, minä koiranomistajana näen vain sen mitä koiralleni tehdään tai annetaan. Toki voin itsekin tehdä ilmoituksen sen lisäksi että ammattitaitoinen vastuunsa kantava hoitaja myös tekee.

        Raiar-nikille
        Kiitos asiallisesta keskustelusta ja toivon että ymmärrät että kyse ei ole sinusta eikä minusta vaan ylipäätään klinikoista ja koirien oikeudesta saada lääkkeet oikein. Ymmärrän että klinikoilla kuuluu tehdä niin kuin ohjeistus annetaan ja jos muut hyväksyvät toimintatavat, yhden on vaikea lähteä käytänteitä muuttamaan. Lisäksi kyseessä saattaa jopa olla oma työpaikka ja sen jatkuminen.


    • Raiar

      Juu, ymmärrän hyvin tunteesi. Itse olen pari ilmoitusta tehnyt, mutta valitettavasti nykymaailmassa se tarkoittaa kengänkuvaa hanuriin tuotannollistaloudellisilla perusteilla. Siksi hoitajien kynnys kapinoida on korkea, koska alalla on paljon työttömyyttä.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Venäjä aikoo yksipuolisesti muuttaa rajalinjauksia Suomenlahden itäosassa

      Venäjä aikoo muuttaa rajalinjauksia Suomenlahden itäosassa Venäjän saarten eteläpuolella. Ylen jutussa kerrotaan mm.
      Maailman menoa
      182
      1398
    2. Suomi lähettää tarkkailijoita merialueelle

      Venäjä on ilmoittanut aikovansa ylittää Suomen merialueen rajat kysymättä lupaa kertomalla että Suomen merialueen raj
      Maailman menoa
      311
      1090
    3. RIP Lauri Paavola

      Kansalaisaktivisti ja freelance-journalisti Lauri Paavola on kuollut vain 31-vuotiaana. Hän tuli tunnetuksi hyvin kärjek
      Maailman menoa
      28
      1077
    4. Jokohan se viimein myöntäisi

      Vai onko vielä jotain epäselvyyttä sen asian suhteen?
      Ikävä
      144
      1044
    5. En pidä sinusta, en kirjoita viestejäni sinulle.

      Yritä nyt ymmärtää. En koskaan tule kiinnostumaan sinusta. Jätä minut rauhaan täällä.
      Ikävä
      97
      918
    6. Upea, kaunis ja menestynyt Martina menee onnellisesti naimisiin

      Mitäs palstan vihaajamönkeröt tähän? Kiehuttaako? Kaikki vain eivät ole kauniita ja menestyviä kuten Martina.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      227
      891
    7. Tiedätkö näen

      sinun pelisi hyvin kirkkaasti.
      Ikävä
      59
      855
    8. Ehdin aamulla

      ajattelemaan sinua. Olit ensimmäisenä mielessäni. Avasin silmäni tähän uneen, jota elämäksi kutsutaan. Kuuntelin lintuje
      Ikävä
      126
      851
    9. Asuntojen reaalihinnat alimmillaan 20 vuoteen

      Sääliksi käy niitä jotka pari vuotta sitten maksoivat itsensä kipeäksi. Kohta pankki ottaa asunnon haltuunsa ja huutok
      Maailman menoa
      84
      838
    10. Terveystalo paljasti yksityisen sairaanhoidon empatia puutteet

      Yksityisellä puolella raha ratkaisee, jos ei ole rahaa potilas ei saa empatiaa eikä siten apuakaan: Poliisi teki rikosi
      Maailman menoa
      92
      810
    Aihe