Aivan uudenlainen maitopurkki tulee Suomeen

LeCoq

Jo taas keksittiin keino maidonhinnan nostamiselle. Edellisellä kerralla purkkeihin ympättiin muovikorkki, litrahinta nousi 20%. Muovi on kuitenkin halpaa.
Konstit on monet kieroille rahastajille.

24

282

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Psykooossinen

No muutoksessa voi nähdä hyviä asioita tai sitten pakahtua vainoharhaisiin illuusioihin ja elää pelossa.....

• ö-Öö

Onneksi ei enää maitopusseja

Maitotölkeissä muovia on, pinnoitteena, korkit kuitenkin valmistettu jostain puujalosteesta, ei muovista. Siis tölkeissä on muovia, riippumatta korkista. Net korkit voi laittaa kartonkikeräykseen, ei tarvi laittaa muovikeräykseen.

Sinällään nähnyt maitologistiikan kaaren, lehmästä nykytölkkeihin. Kaikista kätevintähän se oli, kun lypsyämpäristä kauhoi lämmintä maitoa kitusiinsa. Kun nyt joka kerrostaloluukussa ei voi pitää omaa lehmää, jotenkinhan se pitää sitten maitologistiikka hoitaa.

Korostan, mun mielestä maito ei kuulu aikuisen eläimen ruokavalioon, ihminen erikoinen tapaus, dokaa täyskasvuisenakin lastenjuomaa. Kertokaas joku toinen elukka, joka tekee samoin?

Mä käytän joskus piimää, aika usein tölkkilattea, jonkin verran kokemusta korkkitölkeistä. Ikävin kokemus oli snagarilla, kun join poikkeuksellisesti/perinteisesti puolikkaan maitoa purilaan kanssa. Korkkitölkistä maidon juominen hankalampaa, kuin perinteisestä. Tarvis mukin, se jotenkin ei mun mielestä kuulu perinteiseen snagarikulttuuriin.

Mutta muuten, mun mielestä korkkitölkki erinomainen juttu. Paljon kätevämpi himassa, siistimpikin, jos tölkki kaatuu, sisältö pysyy sisällä. Se siis, jos juo tölkistä, hommeli hankalampi himassakin.

Ihan ok, nämät nykytölkit.

=DW=

• ö-Öö

Unohtui

Toi myyntiin tuleva karahvipakkaus täsmätuote. Oletan, lounasruokalat, koulut, lestaatiperheet, sen sellaiset. Massaruokailu. Mutta kotitaloudet tuskin siitä innostuvat. Korkkitölkki kätevämpi kotona.

Tavallaan kuitenkin perinteisen oloinen, kaikissa huusholleissa oli aina ennen maitokannut. Nykyisin tarpeet kotosalla erilaisia.

=DW=

• ö-Öö
        ö-Öö kirjoitti:

Unohtui

Toi myyntiin tuleva karahvipakkaus täsmätuote. Oletan, lounasruokalat, koulut, lestaatiperheet, sen sellaiset. Massaruokailu. Mutta kotitaloudet tuskin siitä innostuvat. Korkkitölkki kätevämpi kotona.

Tavallaan kuitenkin perinteisen oloinen, kaikissa huusholleissa oli aina ennen maitokannut. Nykyisin tarpeet kotosalla erilaisia.

=DW=

Niinsiis

Mun käsittääkseni tämä karahvi on pikkasen kehitetty perinteinen tölkki. Samat hyvät ja huonot puolet, kuin perinteisessäkin. Korkkitölkki kehittyneenpi idea. Mutta juu, ihan hyvä kehitellä uutta. Karahvi oletettavasti menestyy nimenomaan isoissa jutuissa, joissa kuitenkaan ei kannata vielä laittaa maitoautomaatteja.

Oishan tuon voinut kehitellä paljon aikaisemminkin.

=DW=

• Nuo korkit ovat jotain kasvipohjaista juttua.
        Ehkäpä aikuiset eläimet eivät maitoa juo, kun eivät saa sitä mistään.

• Himmelsauge

Ja jos lehmälle maitoa tarjottaisi, se kyllä ällistyisi kun on muuttunut vasikaksi vanhoilla päivillään, heh. ☺️

• lähettäkää-linkki

Mistä löytäisin tämän uuden maitopurkin aihion? Selasin kaikki lehdet ja googlekaan ei löytänyt. Koska se tulee markkinoille? Kerrankin kaipasin linkkiä aloitukseen.

• Himmelsauge kirjoitti:

Ja jos lehmälle maitoa tarjottaisi, se kyllä ällistyisi kun on muuttunut vasikaksi vanhoilla päivillään, heh. ☺️

Minulla on hatara muistikuva, että joppia johon sekoitettiin jotain jauhoja, lehmille tarjottiin.
        joppi=rasvaton maito.

• eppu2 kirjoitti:

Minulla on hatara muistikuva, että joppia johon sekoitettiin jotain jauhoja, lehmille tarjottiin.
        joppi=rasvaton maito.

Joo, kyllähän aikuisille eläimille maito kelpaa, jos niille sitä annetaan.

Meillä hevoselle juotettiin kurria, mitä jäi ylimääräistä separoidessa. Kissallekin annan (laktoositonta) maitoa. Lämmintä maitoahan ne oli kissat kerjäämässä aina navetalla lypsyaikaan.

• Tellukka kirjoitti:

Joo, kyllähän aikuisille eläimille maito kelpaa, jos niille sitä annetaan.

Meillä hevoselle juotettiin kurria, mitä jäi ylimääräistä separoidessa. Kissallekin annan (laktoositonta) maitoa. Lämmintä maitoahan ne oli kissat kerjäämässä aina navetalla lypsyaikaan.

Juu tuo kurri on sama, kun joppi.
        Meillä oli villikissoja, niitä vaan tuli luonnosta. Kerrankin oli 3 isoa ja kaksi 5 pennun poikuetta.
        Kyllä äite niille maitoa antoi kun lypsi.

• Ihan.pihalla

Mistä puhutaan? Eikö karahvi ole alhaalta leveä ja ylöspäin kapeneva lasipullo, jossa on korkki? Sellainen koristeellinen. Ei kai se pahvia ole?

• Toimii-tai-ei-toimi
        eppu2 kirjoitti:

Linkki ei näytä toimivan, juttu kyllä näkyi.

www.maaseuduntulevaisuus.fi/ruoka/pakkausyhtiö-tuo-uuden-maitokarahvin-kauppoihin-kuoleeko-perinteinen-pahvitölkki-1.201073/

• eppu2 kirjoitti:

Linkki ei näytä toimivan, juttu kyllä näkyi.

Kyllä sen saa auki (kun osaa).

En siinä kuvassa silti oikein mitään uutta ja karahvin mallista nähnyt.
        Minusta nuo oli niinkuin maitopurkit oli ennen korkkia, missä se kulma työnnettiin nokaksi, minkä voi sitten työntää takaisin sisään, kun sulkee. Ja onhan niitä ollut rinnakkain korkillisten kanssa nytkin.

• Tellukka kirjoitti:

Kyllä sen saa auki (kun osaa).

En siinä kuvassa silti oikein mitään uutta ja karahvin mallista nähnyt.
        Minusta nuo oli niinkuin maitopurkit oli ennen korkkia, missä se kulma työnnettiin nokaksi, minkä voi sitten työntää takaisin sisään, kun sulkee. Ja onhan niitä ollut rinnakkain korkillisten kanssa nytkin.

Minä kun en osaa, olen tumpelo tän koneen kanssa.
        En sitten tiedä mitä hyötyä tuosta karahvista käytännössä on.

• turhauttava
        eppu2 kirjoitti:

Tämmöisestä lienee kysymys.

http://www.maaseuduntulevaisuus.fi/ruoka/pakkausyhtiö-tuo-uuden-maitokarahvin-kauppoihin-kuoleeko-perinteinen-pahvitölkki-1.201073

Miksi laitat sivun, joka ei aukea? Sivulta Maaseuduntulevaisuuskaan ei löytynyt kuvaa tuosta uudesta keksinnöstä.

• eppu2 kirjoitti:

Minä kun en osaa, olen tumpelo tän koneen kanssa.
        En sitten tiedä mitä hyötyä tuosta karahvista käytännössä on.

Samalla tavalla kuin linkittäissä vaikkakin teet saman kuin linkittäissä mutta takaperin. Maalaat, kopioit ja liität sen tuonne ylös ja painat enter (uuteen ikkunaan).

• turhauttava kirjoitti:

Miksi laitat sivun, joka ei aukea? Sivulta Maaseuduntulevaisuuskaan ei löytynyt kuvaa tuosta uudesta keksinnöstä.

En minä sitä laittaessani tiennyt, että se menee noin ,tumpelo kun olen.
        Kyllä se yleensä on toiminut.
        Siinä tekstin yhteydessä oli kyllä kuva, jota yritin laittaa.

• Ihan.pihalla

Joo löysin jutun ja kuvan, kun laitoin vain maaseudun tulevaisuus.fi ja etsin lehdestä. Villin näköinen. No onneksi alaosa jää samanlaiseksi. Minä huuhtelen tyhjän purkin ja leikkaa siitä alaosan. Laitan marjamössöä ja teippaan nelilön muotoisen paketin. Pakastan. Niitä mahtuu pakkaseen pieneen tilaan paljon. On juuri sopiva annos yhdeksi ruoaksi kun sen sekoittaa luonnonjugurttiin tai laittaa raejuustoa sekaan. Hyvä ettei tavastaan tarvitse luopua. Nyt nimimerkki ei enää sovi, eli olen kärryillä.

• Typerää-touhua

Mitä eroa mihin?
      Missä ei ole korkkia, sellainen avautuu "karahviksi" jo nykyisinkin, vertaa kaatokärki.

• PlittiPoju60

Kuten joku jo totesikin että maito on lasten ruokaa. En silti sitä juo vaikka lypsykarjatilalla lapsuuteni viettäneenä sitä tuli paljon juotua. Ei sen puoleen söin pilttiä ensimmisen ja toistaiseksi viimeisen kerran yli nelikymppisenä, lapsena sitä ei ollut olemassakaan (kai?). Joskus vuosituhannen alkuvuosina oli piltti nuorison (16-18v) keskuudessa muotia niin siksi maistoin kun sitä exän tyttö tyrkytti. Ei se pahaa ollut ja terveellistä varmaan oli, ei vain tullut sitä otettua pysyvästi ruokavalioon.

• flegmaatti

Ostan ainoastaan korkittomia maitotölkkejä niiden käyttökelpoisuuden vuoksi.
      Nokka on kätevä avata ja sulkea sekä kaadossa helppo.
      Lisäksi niitä mahtuu sisäkkäin kymmenisen kappaletta joten kartonkikonttiin menee vähemmän ilmaa.
      Kulutukseni on noin 1,5l/vrk jolloin saan maidosta reilun annoksen vitamiineja ja noin 1/3 osan vuorokauden protskutarpeestani. Jääkaappikylmä maito on hyvää.

• Ihan.pihalla

flegmaatti, voi että olisit tarpeellinen naapuri. Minä joudun kerätä kahdelta perheeltä maitopurkkeja, joihin pakastan. Sinulta ne tulisivat hetkessä. Itse käytän runsaasti erilaisia jugurtteja.
      PlittiPoju60, vatkaapa kuohukermaa 2 desiä, sekoita maitorahkaa 2 d, ja lisää kaksi mangopilttipurkkia ja vähän sokeria. Nam, mikä rahka.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Anteeksi mies

En vaan osaa kohdata sinua ja olla normaali. En tiedä mikä vaivaa. Samaan aikaan tekee mieli tulla lähelle ja kuitenkin
      Ikävä
      57
      9157
    2. Mietin aina vain

Minä niin haluaisin nähdä sinut. Ei tuo yhden ainoan kuvan katsominen paljon helpota... Miksi sinä et voisi olla se roh
      Tunteet
      12
      3619
    3. Hetken jo luulin, että en ikävöi sinua koko aikaa

Mutta nyt on sitten taas ihan hirveä ikävä jotenkin. Tiedätköhän sinä edes, kuinka peruuttamattomasti minä olen sinuun r
      Ikävä
      29
      2877
    4. Kysely lieksan miehille

Olemme tässä pohtineet tällaista asiaa, että miten on. Tästä nyt on paljon ollut juttua julkisuudessakin aina sanomaleht
      Lieksa
      83
      2241
    5. Palstan henkisesti sairaat ja lihavat

Täällä on sairaita, työttömiä ihmisiä kirjoittelemassa joilla ei ole tarkoituksena kuin satuttaa ihmisiä. Jos eksyt pals
      Ikävä
      114
      2060
    6. Outoa että Trump ekana sanoutui irti ilmastosopimuksesta

kun Kaliforniaa riepottelee siitä johtuvat tuhoisat maastopalot. Hirmumyrskytkin ovat USA:ssa olleet tuhoisia.
      Maailman menoa
      364
      1847
    7. Saan kengurakkaan kotiin viikon päästä

Mitä tapahtui? Martina hehkutti tätä stoorissaan reilu viikko sitten, mutta eipä aussimiestä Suomessa näkynyt, vaan tapa
      Kotimaiset julkkisjuorut
      241
      1482
    8. FinFamin ryhmät

Älkää hyvät ihmiset luottako tähän tahoon. Ryhmiä on, mutta eivät ne toimi. Ihmisiä savustetaan ulos, vaikka näissä piir
      Salo
      0
      1231
    9. Olen vähän

Hysteerinen se on totta. Etkai ymmärrä miten syvästi tunnen sinua kohtaan. Ja olet aina lähelläni. Olet osa jo jotain. I
      Ikävä
      10
      1105
    10. Osmo Peltola voitti ansaitusti Kultaisen Venlan - Kirvoitti yleisöltä mahtavan reaktion!

JEE, onnea Osmo! Osmo Peltola voitti Vuoden esiintyjän Kultainen Venla -palkinnon. Isä-Peltsin ja Osmon luontoseikkailu
      Suomalaiset julkkikset
      69
      1089
    Aihe