Rautatieasema kuhmossa?

Mahotonapaikka

Oon tässä lomaillut kuhmossa ja en pääse pois kun en löydä rautatieasemaa mistään. Onko täällä kuka tietäisi missä se sijaitsee?

30

2716

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Siinäpäsitäollaan

Ei Täällä ole Rautatieasemaa,kun ei ole rautatietäkään,Kajaaniin sun pitää semmosta mennä ehtii...Tuolla rajan tuntumassa kulkee rautatie,mut en tiedä Onko siellä mitään liikennettä..

• junalla

Kyllähän Kuhmossa on rautatietä monta kilometriä ja asemakin on, vaan ei ole henkilöliikennettä.

• Minäviisas

Kuhmoon voisi tehdä rautatieaseman, vaikkei rautatietä olekaan. Sinne voisi tuota lavetilla yhden vaunun - ehkä kaksikin, ja laittaa siihen kahvilan ja myytäisiin VR matkamuistoja.
      Saataisiin hyvä turistirysä...

• Anonyymi

Panda karhu pitäis vielä Kiinasta tilata ,kiikut ja keinut laittaa ,vuoristorata ja maalimanpyörä .

• LKIJHNBP

No etkö sinä muista millä tuli?? Et varmaan junalla!!! Samalla kyydillä taksin.

• pänpänpänikkä

Sotkamolainen eksynyt suureen kaupunkiin...Ontojoelle pitäis saada puomi ja neuvoa miten pääsee takaisin pänikkäkylään.

• ng57777

Kirjoitin eilen, (10.8) että Kuhmossa todellakin on rautatiesema, mutta se sijaitsee Vartiuksessa, joka on Kuhmoa. Kommenttini on positettu sääntöjenvastaisena. Aika outoa. Asiallinen ja todenperäinen kommentti.

• KuivaTELAKKA

mie oon ollu jo vuosia sodankylässä laivatelakalla töissä,hitsataan isoja valtameri laivoja.

• märkäTelakka

Itsehän laittelen sillävälin vaimoasi!

• Niimpäniinn

Mitä se laivan teko rautatieasemaa kuuluu?

• Vasenolka
        Niimpäniinn kirjoitti:

Mitä se laivan teko rautatieasemaa kuuluu?

Juna ajetaan laivaan ja laivalla juna käännetään oikeaan suuntaan...

• neropattikoolet

sinäpä sen sanoit!

• Liikkeelle_pääsevä

Hiljaistapa taitaa olla henkilöliikenne Sotkamossakin seikkailevissa junissa. Eilispäivän liikennemuoto näillä pituus- ja leveyspiireillä. Vuokatin ja Sotkamon välillä ei ollut henkilöliikennettä puolen vuosisadan takaisina aikoinakaan ja sittemmin on kiskotkin siltä pätkältä kerätty pois jo vuosia sitten. Vuokatissa ehkä saattaa bongata tavarajunan silloin ja toisen tällöin. Kukaties Kostamus-radalla Kuhmossa jopa useammin – itse en ole aiheeseen perehtynyt

Olen käynyt silti Kuhmossa lomillani viimeisten 45 vuoden aikana joka kesä ja joskus talvellakin. Poispääsy ei ole tuottanut ongelmaa. Kumipyörät kuljettavat, niin omat kuin vieraatkin. Viimeksi ajelin Kuhmoon Viitostieltä Sonkajärven Jyrkän ja Sotkamon kautta sekä poistuin toisen Jyrkän ja Nurmeksen kautta Kuutostien suuntaan.

Aika monta vuotta on siitä, kun olen viimeksi turvautunut VR:n kaukoliikenteen palveluihin.

• Kyllä se asema on Vartiuksessa. Ja onhan meillä lentokenttäkin liikenneympyrä josta pääsee sinne missä hyvä on.

• palajasjalakaenenkuhumol

Muistan kun kuljin Nurmeksessa eräässä koulutuksessa muutamana päivänä viikossa noin 15 vuotta sitten. Silloin sinne oli bussiyhteys useamman kerran päivässä. Muutama vuosi sitten oli ystävä käymässä täällä ja hän ehdotti että käydään päiväseltään Nurmeksessa tapaamassa erästä henkilöä. Etelän ihmisenä hän piti luonnollisena että ei se ole muuta kuin mennään linja-autoasemalle ja hypätään kyytiin. Kun aloimme katselemaan aika-tauluja niin eihän sitä bussia lähtenyt edes viikossa suorayhteytenä Nurmekseen.
      Kun ei käytetä palveluja niin eipä sitä ole kannatusta ajalla tyhjillä autoilla edestakaisin, jos kerran, silloin tällöin se ukkeli tai mummeli nousee kyytiin.

• Bussissaontunnelmaa

Homojen kyytiin kannata hypätä,ne kulkee Lieksaa myöten.Ei se Onnibussi ole ,mikä lie Voitto Veijobussi.

• lentelevä

Minä kävin Kuhmossa lentokoneella. Oli hyvä reissu. Oikein oli mukavia lentoemännätkin. Kova oli ruuhka Lentiiran lentokentällä, mutta lopulta siitäkin selvittiin.

• SyöksyynMars

Minä kävin Kuhmossa panssarivaunulla. Hyvin kesti asfaltit keskustankin kaduilla. Yhdestä korokkeesta taisi pari tiiltä murentua, muttei se mitään haitannee. Ei kukaan hoksannut tuikata kasapanosta takasillan päälle...

• ei_koskaan_enää_kuhmoon

Minä kävin kerran Kuhmossa. Siellä oli kiva.Muuten kiva, mutta Kuhmolaiset ihmiset olivat ihan yksitotisia. Taisi olla vähän yksinkertasia osa niistä. Nauraa höröttivät omille jutuilleen, että pesemättömät rikkinäiset hampaat vilahtelivat.

• mummonmuisteluja

Junat olivat aikoinaan tarpeen joukkokuljetuksissa työleireille.

• Sotaherra

Junakuljetuksilla mentiin itään sodanaikana kun lomilta palattiin, ja kun koti-Suomeen tultiin, niin pakokauhua oli. Sinne jäivät suuret varastot viinaakin...

• StereotSoi

Ei kannata Kuhmoon rakentaa rautatietoimintaa.
      Lapsi joutuisi yksin olemaan vaunussa monta tuntia kun kuljettaja menee kotiin...

• Kyrmy

Kuhmon keskustasta rautatie Kostamusradalle ja sitä kautta junalla vaikka kuinka kauas. Missä kohtaa rata kulkisi ja olisiko se Vartiuksen kautta? Keskustassa asematilaa löytyy.

• konduktöörimukana

Mikä on rautatie.. eikai joku puhu routivista piki teistä...ja juna.Eikai homot ole perustanna ..junaa.. joka ei tarvitse rautatietä.. eikä tietä..Entä asema.. homojunalle.. kai jukkalehon paikkeile tai.. Hotellikainuun nurkille.. siis 200 metriä edes takaisin jyskytystä.. välillä alakerrassa siis hotellilla biljardia..jne

• Sotkamolainen

Vartiuksen rata tarkoittaa Suomen rataverkon osuutta Paltamon kunnassa sijaitsevalta Kontiomäen asemalta Suomen ja Venäjän rajalle Vartiuksen raja-asemalle. Rataosa valmistui 1976. Joskus rataosaa kutsutaan myös Kostamusradaksi, sillä sen kautta kulkee Kostamuksesta saapuva tavaraliikenne. Rataosalla on vain tavaraliikennettä.

• Anonyymi

Taidat olla aika yksinkertainen tai idiootti.

• Anonyymi

Viimeinen lähtijä sammuttaa valot. Kuhmo kuollut kylä.

• Anonyymi

Olikos kuhmon asemapäälliköllä lapsia..

• Anonyymi

On meillä rautatieasema vartiuksessa yöjuna lähtee 9.30 Hyvää matkaa teille lomalaiset

Ketjusta on poistettu 12 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Olet toisen kanssa

...ja minä yhä vain sinua kaipaan. Tiedän ettet ole onnellinen siellä. Älä hukkaa aitoa onnea ja rakkautta hukkaan vain
      Ikävä
      224
      1576
    2. Näytit taas lihoneen.

Tynnyri se vaan kasvaa.
      Ikävä
      30
      1426
    3. Kuka teistä on paras nainen

A-nainen? J-nainen? K-nainen? M-nainen? S-nainen? Vai kenties joku muu...? 😊
      Ikävä
      61
      1279
    4. Immu otti pataan

Olen pettynyt, hänen piti viedä Stagalaa kuin litran mittaa - mutta kuinka kävikään? Voi hemmetti sentään.... Ääääääh!
      Kotimaiset julkkisjuorut
      73
      1270
    5. Onko jotain mistä

Olet huolissasi kaivattusi suhteen?
      Ikävä
      78
      1204
    6. Osaako joku selittää tätä

Että miksi mulle on joka toinen ventovieras ihminen tyly ainakin ilmeillään ja eleillään?
      Ikävä
      76
      1189
    7. Jos me joskus nähtäisiin

niin ei kai sen vielä tarvitsisi merkitä sen enempää? Ja voihan olla ettei kumpikaan enää siinä vaiheessa edes haluaisi
      Ikävä
      103
      1173
    8. Koska vietät

Yhteisen yön kaivattusi kanssa?
      Ikävä
      54
      1008
    9. Lesken uusi

Onko totta että puolangan kunnalla töissä ollut mies joka kuoli niin sen vaimolla jo uusi lohduttaja. Pitäneekö paikkans
      Puolanka
      18
      992
    10. Persun suusta:"Köyhät on luusereita ja ansaitsevat köyhyyden"

Ministeri Juuston apulainen näin uhoaa. Mitäs siinä. Kyllä on jo tiedetty muutaman vuoden hallitustyön pohjalta että per
      Lieksa
      179
      883
    Aihe