painonnousun seuranta / terveystarkastus?

Olisi ihana käydä säännöllisesti terveydenhoitajan tarkastuksissa samalla kun painoa kertyy koko ajan lisää. Tuntea kuinka painoa kertyy koko ajan lisää, mahan koko paisuu isommaksi ja vaatteet jäävät pienemmäksi.

Kuinka terveydenhoitaja reagoisi jatkuvaan lihomiseen kun punnitsee, mittaa mahan kokoa ja merkitsee nämä ylös.

Erityisesti olisi kiihottavaa terveydenhoitajan taivastelu lihomisen suhteen, kiusottelu kasvavan mahan takia ja reaktio ylipäätään.

Miten terveydenhoitajat yleemsä reagoivat potilaan painonnousuun? Osaavatko olla asiallisia vai tuleeko negatiivinen palaute töksäyttämällä ikävästi.

Miten terveydenhoitaja reagoisi jos hänelle sanoisi että nauttii lihomisesta ja siitä kun maha paisuu isommaksi koko ajan?

19

2287

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • sairasta.touhua

      Kunhan käyt yksityisellä puolella niin aivan sama mistä maksat!!!
      SAIRASTA!

    • gainergirl98

      Ite oon kokenu ton yläasteella ja lukiossa. Seiskan terveystarkastuksessa mun mitat oli 160 cm ja 95.6 kg. Terkkari sano mun painon ja sen jälkee kommentoi et "sulla on 33kg ylipainoa ja bmi mukaan oot merkittävästi lihava". Sit se mittas mun vyötärön joka oli 115 cm ja lantion joka oli 118 cm. Se sano et mul on 30 cm ylimäärästä vyötärönympärystä. Se varotteli terveysriskeistä ja sano et mun pitää alkaa dieetille. Se sano et mun ikäsel pitäs viel tuntuu kylkiluut ja tunnusteli niit sormilla eli puristeli mun läskimakkaroita ja sano et tommonen pullataikina peittää luuston, ei tunnu muutaku pullamössöö ihon alla". Se kyseli mun ruokavaliosta yms ja sano et noei ihme et oot noissa mitoissa.

    • Miltä terveydenhoitajan käytös tuntui sinusta gainergirl88? Tuntuiko kivalta, vaivaannuitko tai loukkaannuitko?

      Mikäli terveydenhoitaja olisi tehnyt minulle noin kuin gainergirl88 niin olisin ollut todella kihottunut ja nauttinut tilanteesta.

      Minusta olisi todella ihanaa ja kiihottavaa jos terveydenhoitaja puristelisi minun pyöreää, pehmeää ja isoa masua samalla kun kommentoisi kuinka isoksi masuni on päässyt kasvamaan / paisumaan.

      • gainergirl98

        Piti jatkaa eilen mut unohtu.
        Nii se käski alkaa pitää ruokapäiväkirjaa ja anto kaikkii terveys esitteit ja sano et lue noi. Ku se käynti oli tammikuus 2012 nii se anto uuden ajan toukokuulle painokontrollii.
        Ku se terkkari puristeli mun mahaa ku se tunnusteli luustoo niii huomasin et se tuntu kivalta ja ois tehny mieli pyytää et se ois puristellu vähä viel.
        Sitku ääsin koulust ja menin himaa nii menin mun sängylle makaa ja puristelin ja löllytin mun mahaa, ja se tuntu ihanalta. Nii tajusin et jos alan dieetille nii mul ei oo kohta enää löysää mahaa mitä voi löllytellä ja et joudun lupuu kaikist herkuist. Sit kelasin et jos lihon nii mun maha kasvais ja ois enemmä puristeltavaa. Nii aloin herkutella viel enemmä ja löllyttää ain mahaa. Nii kontrollis toukokuus painoin jo 99.8 kg et olin lihonu about 4 kiloo 4 kk. Se terkkari oli sillee et näköjää et oo noudattanu sun dieettii ja et pitää olla omaa motivaatioo, et se antaa olla ku mua ei kerran kiinosta. Kasin kevääl 2013 painoin 120 kg jo eli siis lihoin 25 kg vuodes. Kasvoin pituutta 5 cm 160 sentistä 165 nii se selitti et mun pituuskasvu oli 3% mut painonousu samaa aikaa 25% et oon lihonu reippaasti ja oon nyt sairaalloisen lihava. Mun vyötärönympärys oli 140 cm ja lantio 143 cm ja se sano et mul on 55cm liian iso vyötärö, ja et huolestuttavaa ku mun maha roikku jo pimpin päällä.


      • gainergirl98 kirjoitti:

        Piti jatkaa eilen mut unohtu.
        Nii se käski alkaa pitää ruokapäiväkirjaa ja anto kaikkii terveys esitteit ja sano et lue noi. Ku se käynti oli tammikuus 2012 nii se anto uuden ajan toukokuulle painokontrollii.
        Ku se terkkari puristeli mun mahaa ku se tunnusteli luustoo niii huomasin et se tuntu kivalta ja ois tehny mieli pyytää et se ois puristellu vähä viel.
        Sitku ääsin koulust ja menin himaa nii menin mun sängylle makaa ja puristelin ja löllytin mun mahaa, ja se tuntu ihanalta. Nii tajusin et jos alan dieetille nii mul ei oo kohta enää löysää mahaa mitä voi löllytellä ja et joudun lupuu kaikist herkuist. Sit kelasin et jos lihon nii mun maha kasvais ja ois enemmä puristeltavaa. Nii aloin herkutella viel enemmä ja löllyttää ain mahaa. Nii kontrollis toukokuus painoin jo 99.8 kg et olin lihonu about 4 kiloo 4 kk. Se terkkari oli sillee et näköjää et oo noudattanu sun dieettii ja et pitää olla omaa motivaatioo, et se antaa olla ku mua ei kerran kiinosta. Kasin kevääl 2013 painoin 120 kg jo eli siis lihoin 25 kg vuodes. Kasvoin pituutta 5 cm 160 sentistä 165 nii se selitti et mun pituuskasvu oli 3% mut painonousu samaa aikaa 25% et oon lihonu reippaasti ja oon nyt sairaalloisen lihava. Mun vyötärönympärys oli 140 cm ja lantio 143 cm ja se sano et mul on 55cm liian iso vyötärö, ja et huolestuttavaa ku mun maha roikku jo pimpin päällä.

        Gainergirl, pistä vaikka viestiä mun sähköposti osoitteeseen. (Löytyy mun profiilista) ois kiva jutella lisää :)


    • yksMvaan

      Yksi kokemus terveydenhoitajalta, se taisi olla joku terveystarkastus työterveydessä.
      Mittasi pituuden (180cm) ja painon, taisi olla 80-82kg, ei muistaakseni mitannut vyötäröä, kysyin jotain että mitä se merkitsee tms, hoitaja katseli hetken taulukoita ja sanoi että itseasiassa olet ihan normaalipainon ylärajalla, voisit vaikka hieman pudottaakkin painoa, eli sinänsä sanoi ihan asiallisesti.
      Sitten sanoin että painoin jokin aika sitten noin 88kg ja tunsin silloin oloni hyväksi ja olevani "sopivan" kokoinen, ja että voisikohan hän neuvoa miten pääsisin takaisin tuohon painoon.
      Hoitaja sanoi että haluaisit siis lihoa, vastasin että no, niin, hoitaja sanoi että ei kyllä neuvoisi minua siinä koska sitten olisin jo ylipainoinen ja minun pitäisi ennemmin pudottaa painoa, ei todellakaan lisätä sitä.
      Asia jäikin sitten kokolailla siihen, jäi vaikutelma että jos olisin sanonut että olen joka tapauksessa päättänyt tehdä niin, vaikka hän ei neuvoisikaan, hän olisi ohjannut minut lääkärin puheille, ilmeisesti selvittääkseen mikä minussa on "vialla"...

    • Mikäli henkilö olisi jo hieman pullea, haluaisi itse muhkuuntua lisää ja terveydenhoitaja neuvoisi / kannustaisi kyseisessä asiassa niin tämä olisi todella hieno asia :)

      Osuisipa omalle kohdalle tuollainen "lihottaja" terveydenhoitaja. Tähän asti kaikki ovat olleet neutraaleja painon suhteen, tai pitäneet pientäkin ylipainoa huonona asiana josta pitää päästä eroon.

      Ymmärrrystä en ole kyllä saanut vaikka olenkin hieman muhku ja sanonut että se ei minua haittaa.

      • gainergirl98

        Ite tykkäsin siit et terkkari taivasteli mun painoo ja puristeli makkaroita, mut en yläasteel sanonu et haluun lihoo ku se ois varmaa ohjanu mut johonki pykiatrille tms


      • yksMvaan

        Eipä taida ihan helpolla löytyä terveydenhoitajaa joka antaisi neuvoja saati kannustaisi lihomaan, suurimmalla osalla todennäköisesti sen verran syvälle "ohjelmoitu" juuri tuo pienikin ylipaino on pahasta ajattelu, vaikka henkilö itse haluaisikin lihoa.
        Todennäköisesti pitäisi löytää hoitaja joka tietäisi mistä on kyse, ehkä juuri itse olisi "lihottaja".


    • Itse tykkäisin kyllä todella paljon jos terveydenhoitaja tai nainen puristelisi minun kasvavaa, pehmeää masua ja hyllyttäisi sitä ylös alas samalla kun kauhistelisi sen kokoa.

      Tyyliin:

      -Onpas sinun masu paisunut niin isoksi että lepää jo reisien päällä kun istut.
      - Et taida nähdä varpaita ollenkaan seisaaltasi kun maha on tiellä?
      - Miten et ole huomannut että mahasi on kasvanut näin isoksi, löllykäksi ja painavaksi?
      - Eikö masun koko haittaa liikkumista jo?

      Toinen todella kiihottava asia olisi se jos terveydenhoitaja huomauttaisi lihomisesta johtuvista miestisseistä. Kokeilisi miestissejä tai jopa ehdottaisi rintaliivejä, mikäli miestissit olisivat todella isot.

      Tyyliin:

      - Olet lihonut niin paljon että tissit on alkaneet kasvaa.
      - Lihominen kasvattaa rinnat miehelle.
      - Punnerrusten teko ei yhtään haittaisi, niillä saisi kiinteytettyä löllöä rinnanaluetta ja tämä olisi mielekkäämpää miehelle.

      Olisi todella ihanaa mikäli noin tapahtuisi ja ennen kaikkea kiihottavaa.

      • healthyskinny

        Yök, puhut ihan pimeitä. Ja tiedoksi, tuollasta terveydenhoitajat ei varmasti puhu. Laihdutusta kyllä suosittavat.


      • 174

        Yök itsellesi, itse olet ahdasmielinen juntti. Lihavuudesta saa pitää ja lihomaan pyrkiä?


    • Olisiko mahdollista kasvattaa isot miestissit lihomisella? Kun painoa kertyy lisää niin maha kasvaa ensin tietenkin, sitten reidet, takapuoli, lantio, jalat, kädet ja kasvot.

      Tarkoitan luonnollisia keinoja millä miestisseihin saisi lisää massaa ja tätä kautta kokoa. Yrtit, lääkkeet ym...

      Implanttien laittaminen on vähän liian radikaali ratkaisu.

      • Voielämän

        Aika epäterveellisiä ajatuksia, sekä fyysisesti että psyykkisesti.


    • Löytyykö vielä kokemuksia terveydenhoitajan reaktiosta lihomisen suhteen? Mielellään positiivia ja kannustavia, tosin ymmärrän että kyseiset kokemukset ovat todella harvinaisia valitettavasti. Eriasia on mikäli henkilö on ollut alipainoinen ja lihonut normaali painoon.

      • 65238971

        paljonko sä sitten painat?


      • Painoin aikaisemmin 50kg, lihotin itseni 75kg mutta tällä hetkellä painan 52kg. Tykkäsin siitä kun painoin 75kg :) Masu oli aika iso tuossa painossa, samoin toki koko keho.


    • Naisen ei tarvitse olla terveydenhoitaja seuratakseen miehen painonnousua, kuinka masu pyöristyy, vaatteet jäävät pieneksi ja tissit turpoavat.

      Olisi ihana löytää tälläinen nainen joka nauttisi edella kirjoitetusta.

      Sähköpostia saapi laittaa mikäli kiinnostuneita naisia on. Sähköposti osoite on sama kuin tuo käyttäjätunnus (ät)suomi24.fi

      • yöööökk

        Pimeetä. Onko ymmärrysessä vikaa kun et tajua että tuollaista naista, peräti terveydenhoitajaa EI OLE.


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä hittoa tapahtuu nuorille miehillemme?

      Mikä on saanut heidän päänsä sekaisin ja kadottamaan järjellisyytensä normaalista elämästä ja ryhtymään hörhöiksi? https
      Maailman menoa
      267
      2131
    2. Muistatko kun kerroin...

      että palelen..? Myös nyt on kylmä. Tahtoisin peittosi alle.
      Ikävä
      38
      1369
    3. En sitten aio sinua odotella

      Olen ollut omasta halustani yksin, mutta jossain vaiheessa aion etsiä seuraa. Tämä on aivan naurettavaa pelleilyä. Jos e
      Ikävä
      55
      1241
    4. Hei, vain sinä voit tehdä sen.

      Only you, can make this world seem right Only you, can make the darkness bright Only you and you alone Can make a change
      Ikävä
      7
      1114
    5. Martina jättää triathlonin: "Aika kääntää sivua"

      Martina kirjoittaa vapaasti natiivienkusta suomeen käännetyssä tunteikkaassa tekstissä Instassaan. Martina kertoo olevan
      Kotimaiset julkkisjuorut
      22
      1086
    6. Kuka sinä oikeen olet

      Joka kirjoittelet usein minun kanssa täällä? Olen tunnistanut samaksi kirjoittajaksi sinut. Miksi et anna mitään vinkkej
      Ikävä
      48
      1086
    7. En vain ole riittävä

      Muutenhan haluaisit minut oikeasti ja tekisit jotain sen eteen. Joo, ja kun et varmaan halua edes leikisti. Kaikki on o
      Ikävä
      25
      1051
    8. Oon pahoillani että

      Tapasit näin hyödyttömän, arvottoman, ruman ja tylsän ihmisen niinku minä :(
      Ikävä
      46
      1013
    9. Kellä on rumin tukka?

      Kuka on haapaveden rumin ihminen? Vinot silmät ja ikivanha mersu?
      Haapavesi
      10
      1007
    10. Ihan mielenkiinnosta kyselen...

      Kun olen huomannut, että omat sähköpostit sakkaavat, puhelut eivät yhdisty jne. että missähän mahtaa olla vika? Osaisko
      Ikävä
      14
      958
    Aihe