Lääkitys herättänyt seksihalut

Masennus on vienyt aikoinaan halut. Nyt olen syönyt jonkun aikaa Brintellixiä 10mg ja panettaa jatkuvasti. Onko tämä nyt normaali oire? Yleensä nämä lääkkeet tuppaa viemään viimeisetkin halut (ja toimintakyvyn) mutta tää Brintellix tuntuu toimivan päinvastoin.
71673
Äänestä

Muut lukivat myös

Vastaukset 7

Vanhimmat

Sama ilmiö kuin muidenkin stimujen kanssa, esim. MDMA:n ("ekstaasi"). Aluksi voi nostaa haluja. Pitkässä käytössä aivot "tylsyvät" ylistimulaatiosta, jolloin halut ja kyvyt alkavat vaurioitumaan. Jatkuva kuormitus, johtaa impotenssiin ja haluttomuuteen (huom. kaikki tunnemaailma latistuu, ei vain seksuualitunteet). Naisilla tapahtuu ihan vastaava oman fysiologiansa puitteissa. Verenkierto heikkenee, kostuminen vähenee, tuntoaisto heikkenee jne.

Kokemassasi ei ole mitään uutta tietoa. Saamasi vaikutus on ihan odotettavissa oleva mahdollinen alkureaktio.

Äänestä
  • Minä olen syönyt viittä erilaista psyykenlääkettä jo yli 10 vuotta eikä todellakaan ole halut mennyt, päinvastoin lisääntynyt jatkuvasti. Eikä tunne-elämäkään ole mihinkään latistunut, olen nykyään tunteellisempi kuin ennen lääkkeitä. Ehkä olen luonnonoikku, mutta minulla mennyt näin.

    Äänestä

Minuakin panettaa kaiken aikaa hirveästi. Brintellix 20 mg on annos. Ihana lääke!

Äänestä
  • Mitä iloa siitä on jos elämä on kuitenkin samaa runkkaamista?

    Äänestä

  • Juuri samaa olin sanomassa että mitä iloa siitä että panettaa hirveästi koko ajan kun elämä on kuitenkin ikuista käteenvetoa kun ei saa naista. Helpompaa olis kun loppuis seksuaaliset halut kokonaan ettei tarvi elää jatkuvassa vaivassa.

    Äänestä

Sama havainto täällä. Brintellix 20mg/vrk ja noin kuukauden kuluttua seksuaalisuus nousi pintaan ja kyvytkin palautuivat. Vielä kun saisi akan vaihdettua parempikuntoiseen.

Äänestä

Aluksi+voi+nostaa+haluja,+mutta+pikkuhiljaa+lamauttaa+lähes+kokonaan+seksuaaliset+halut.++Noin+83-98+%+SSRI-lääkkeiden+käyttäjille+tulee+seksuaalisia+haittoja+lääkkeestä.+Monille+haitat+jää+pysyväksi+lääkkeen+käytön+loputtuakin.+Itse+lopetin+noiden+käytön+vuoden+käytön+jälkeen.+Nyt+puol+vuotta+ilman+ja+ei+vieläkään+ole+palautunut+entiselleen+halut.+Laajassa+tutkimuksessa+tuli+selväksi,+että+puolen+vuoden+kuluttua+SSRI-lääkkeiden+käytön+loputtua+vain+50+%+on+palautunut+halut+entiselleen.+http://akukopakkala.fi/seksi-rakkaus-ja-masennuslaakkeet/

Äänestä

Kommentoi aloitusta


tyjerjertjr kirjoitti:

Masennus on vienyt aikoinaan halut. Nyt olen syönyt jonkun aikaa Brintellixiä 10mg ja panettaa jatkuvasti. Onko tämä nyt normaali oire? Yleensä nämä lääkkeet tuppaa viemään viimeisetkin halut (ja toimintakyvyn) mutta tää Brintellix tuntuu toimivan päinvastoin.

Anonyymi
5000

Ilmoita asiaton sisältö

  • Sisältää materiaalia, joka on loukkaavaa, herjaavaa, rasistista, uhkailevaa tai ahdistelevaa.

  • Materiaali sisältää nimiä, yhteystietoja tai muita henkilökohtaisia tietoja. Julkisuuden henkilöistä, julkisissa viroissa toimivista ihmisistä sekä yritysten vastuuhenkilöistä saa keskustella työhön liittyen. Myös yksityiselämään liittyvistä asioista voi keskustella siltä osin, kuin niistä on julkisesti kerrottu.

  • Sisältää lapsille haitallista tai heiltä kiellettyä materiaalia. Seksuaalinen sisältö on sallittua aiheeseen tarkoitetuilla palstoilla, joiden ikäraja on 18 vuotta.

  • Lainvastaista sisältöä voi olla mm. yksityiselämää loukkaavan tiedon levitys, kiihottaminen kansanryhmää vastaan, laiton uhkaaminen, alaikäisiin liittyvä seksuaalinen sisältö/grooming, petokset, identiteettivarkaudet, kunnianloukkaukset ja tekijänoikeusrikkomukset.

  • Sisältö ei liity palstan tai keskusteluketjun aiheeseen.

  • Viesti ei ole suomea tai ruotsia (pl. International Forums), se sisältää mainontaa, se sisältää tekijänoikeuksin suojattua materiaalia, se on massapostitus tai jokin muu syy.

Jaa keskustelu