Nyt parhaillaan suuri myrkkymunaskandaali monessa euroopan maassa. Niin piti olla Hollantikin. Kuka käski siellä lisätä rikkaruohomyrkkyä kanojen rehuun?
Suomi on hyvä maa. Elintarvikkeet puhtaita
8
105
Vastaukset
- omavarainenukko
Mikä sen nyt niin varmuudella sanoo! Eräskin possunkasvattaja landella sanoi että ulkohuussin alus on tullu täyteen, pitäis tyhjentää. Keksi sitten keinon että aukaisi perämakin ja päästi possut töihin ja muutaman minuutin nassutus ja makki oli taas tyhjä. Possut myytiin joulukinkuiksi!
Eihän siinä mitään mutta eukko ja ukko oli olleen vuoronperään antibioottikuureilla vuoronperään melkein koko kesän... - hirmuista.menoo
Kun olin tervakapankokoinen pojannassikka, näin kauhistuneena kun täti lapioi lemmänlantaa sianrukaan. Ehkä siihen jauhoja sekaan laittoi,
Sika teurastettiin kuitenkin omaan käyttöön. Luonnollisesti lihotusaikaan sika sai aitan, kellarin ja perunakuopan parasta antia.
Näin eilen telkassa pätkän suurkanalatuotannon loppupäätä. Munia rekkalastittain. Luulin Hollannin olevan hyvin tarkka elintarviketuotantonsa puhtaudesta.
Kiinassa männävuosina lisättiin jotaa kemikaalia vauvojen ruokaan. Tekijä ei ehkä sakoilla selvinny jos hen paljastus. Eiköhän se ollut jokin syöpäläinen höyhenissä, jota "lääkittiin" hyönteismyrkyllä! Tahattomia vahinkoja sattuu teollisessa kasvatuksessa kuin kotitalouksissakin, omat lattioilla ryömivät löysivät alakaapeista, milloin lipeää ennen vanhaa, nykyään saattavat löytää esille unohdettuja lääkepurkkeja.
Tahallisuuteen en usko Hollanninkaan tapauksessa!- kukapa_enää_puhdas
Hollannin tapaus saattopi johtua vain tosiaan ajattelemattomuudesta, mutta kyllä lisäaineita laitetaan myös rikollisessa mielessä.
Moni on kuollut viinaan, johon on tietoisesti laitettu myrkkyä. Joiltakin käyttäjiltä on mennyt vain näkökyky.
Odottavat äidit tupakoivat. Haitta-aineet siirtyvät veren kautta sikiöönkin.
Minä olen ymmärtänyt, että suomalaisessa rehussa ja kotieläinten hoidossa ei antibiootteja käytetä. Niitähän on amerikoissa käytetty ja varmaan muuallakin. Olen käsittänyt, että Suomen lainsäädäntö ei sitä salli.
Tänään oli K-kaupassa erään tunnetun tuottajan broilerinlihapakkauksen otsakkeessa merkintä "antibioottivapaa tuote". Tuottajatilan nimikin oli pakkauksen päällä mainittu.
Itsestään selvästä asiastako tehdään nyt jotain mainosbuumia?Minä taas luulen, että antibiotteja saa käyttää, mutta teuraseläimeksi niitä ei saisi lähettää ja esim maitoa ei saa lähettää silloin meijeriin. Oletan, että täällä on myös tehokas laaduntarkkailu lihan ja maidon suhteen.
Kristiina23 kirjoitti:
Minä taas luulen, että antibiotteja saa käyttää, mutta teuraseläimeksi niitä ei saisi lähettää ja esim maitoa ei saa lähettää silloin meijeriin. Oletan, että täällä on myös tehokas laaduntarkkailu lihan ja maidon suhteen.
Siis varmasti sairaita eläimiä saa lääkitä ja hoitaa antibiootein, jos tarpeellista, mutta kuten sanot, teuraaksi niitä ei viedä eikä maitoa myydä ennen kuin lääke on poistunut elimistöstä. Terveille elikoille ei Suomessa syötetä antibiootteja, niin olen ymmärtänyt joistakin lukemistani artikkeleista.
Kyllä se varmaankin koskee myös siipikarjaa.
Siksi se merkintä on mieltäni jäänyt vaivaamaan.
- puhtaat.Suomi.tuotteet
Venäläiset viranomaiset löysivät kyllä pahoja vikoja suomalaisissa maito ja lihatuotteissa. Syy tais kyllä löytyä vastaboikottivastineesta.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kansalla on oikeus tietää miksi persut pettävät
Koko kulunut hallituskausi on kysytty persuilta, minkä vuoksi he ovat pettäneet käytännössä jokaisen vaalilupauksen, ain647556Venäjän armeijan evp-upseeri: Armeija surkeassa tilassa, jonka läpäisee kaiken kattava
valehtelu. Venäläiset alkaneet pohtia julkisesti maan todellisia tappioita. Z-bloggari ja 3. luokan kapteeni (evp.) Mak1242979- 1431813
Kansalla on oikeus tietää mikä on SDP:n talousohjelma jolla maan talous
saadaan nousuun? Miksi puolue piilottelee sitä, vai eikö sitä ole? Tähän asti olemme vaan saaneet kuulla hallituksen ha651669Ammattiliitto 900 euroa/vuosi - Työttömyyskassa 72 euroa/vuosi
Ammattiliitosta eroamalla voi säästää jopa 800 euroa vuodessa. Mitä enemmän tienaat, sitä enemmän maksat liitolle. Esim1211501Miten voit olla niin tyhmä
että et tajunnut että sua vedätettiin? Tietäisitpä miten hyvät naurut on saatu. Naiselle1711451- 1321182
- 78869
Kyriake=Kirkko
Kirkko, Kyriake Kirkko-sana tulee kreikankielen sanasta Kyriake=Herran omat, Kristuksen omaksi kastettujen suuri joukko47812- 53774