Kateudesta!

Psykoterapeutitar

Ai, että olen ollut viimepäivät kateellinen! Olen kateellinen, kun katselen bussissa istuessani ihmisiä autoissaan. Ukko ja akka kimpassa kulkemassa!

Olen kateellinen miehestä, joka hoitaa kaikki asiat. Käy töissä tienaa hyvin, käy kaupassa ja ostaa hyviä herkkuja. Rouva, minimieläkeläinen, vaan kotona odottelee valmista. Ei mitään tarvitse tehdä! Kyllä kateeksi käy, vaikka mies nyt hieman pissalta tuoksahtaakin, että täytyy tuoli hyvin tuulettaa, kun on siinä istunut.

Kateeksi käy ihmisiä kasseineen ja pusseineen reissaamassa sinne sun tänne. Perheet yhdessä matkustamassa!

Että on niin kateeksi pistänyt!

43

591

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Älä anna mielikuvituksesi pettää itseäsi uskomaan, että heillä olisi kaikki hyvin, paremmin kuin sinulla.

• Psykoterapeutitar

No, ei varmasti olekaan paremmin, mutta olenkin kateellinen autoilusta ja siitä, että joku saa vaan olla, kun toinen hoitaa ostokset ja tekee muutkin hommat ja perheiden yhteisistä jutuista.

• Psykoterapeutitar kirjoitti:

No, ei varmasti olekaan paremmin, mutta olenkin kateellinen autoilusta ja siitä, että joku saa vaan olla, kun toinen hoitaa ostokset ja tekee muutkin hommat ja perheiden yhteisistä jutuista.

Haluaisitko siis sinä olla se, joka tekee toiselle kaiken valmiiksi ja hoitelee toisenkin ihmisen kaikki hommat?

• Iahahaa

Sä oot Tellu itse niin helevetin kateellinen suomalaisille, kun lähdit svedu-pelleksi.

• Iahahaa kirjoitti:

Sä oot Tellu itse niin helevetin kateellinen suomalaisille, kun lähdit svedu-pelleksi.

Suomalainenhan itsekin olen ...

• Iahahaa
        Tellukka kirjoitti:

Suomalainenhan itsekin olen ...

Mielellään varmaan olisitko, mut ei ruotsinsuomalaisen mitään suomalaisii ole, ne on pakolaisia.

• Iahahaa kirjoitti:

Mielellään varmaan olisitko, mut ei ruotsinsuomalaisen mitään suomalaisii ole, ne on pakolaisia.

Älä itke.
        En minä teitä täysin hylännyt ole. Tulen taas äänestämään teille presidenttiä seuraavissa vaaleissa. Olen suomalainen niin kauan kuin minulla on Suomen kansalaisuus ja suomalaiset sukujuuret herraties kuinka monen sukupolven takaa. Asuinpa sitten missäpäin maapalloa tahansa.
        Haluaisitko minut siis Suomen armeijaan? Vai mikä itkunpollotus sinulla on meneillään?

• Mites sinä nyt noin itsesi esittelit?
        Älä masennu. Yritä ainakin etsiä itsestäsi jotain hyvää. Kyllä sinä varmaan löydät.

• Enfinneigen
        Tellukka kirjoitti:

Älä itke.
        En minä teitä täysin hylännyt ole. Tulen taas äänestämään teille presidenttiä seuraavissa vaaleissa. Olen suomalainen niin kauan kuin minulla on Suomen kansalaisuus ja suomalaiset sukujuuret herraties kuinka monen sukupolven takaa. Asuinpa sitten missäpäin maapalloa tahansa.
        Haluaisitko minut siis Suomen armeijaan? Vai mikä itkunpollotus sinulla on meneillään?

Tätini kuoliRuotsissa asuttuaan siellä yli puolet elämästä. Yksikön suomalaissukulainem Suomesta ei lähtenyt hautajaisiin, joten sinnepäin mätänee läyskä!

• Enfinneigen kirjoitti:

Tätini kuoliRuotsissa asuttuaan siellä yli puolet elämästä. Yksikön suomalaissukulainem Suomesta ei lähtenyt hautajaisiin, joten sinnepäin mätänee läyskä!

Mätäneehän sitä kuoltuaan vaikka olisi kuinka suuri ja komea hautajaissaattue. En tule siinä vaiheessa valittamaan yhtään mistään enkä laskemaan kuinka monta hautajaisissani on.

• Tästä.katsottuna

Katselen kateellisena miestä jonka käsivarressa roikkuu uhkea blondi ovat kai matkalla iltapäivä kahville ymm ?

• aina.i.ankeinenn

muuten hyvä juttu kateudesta
      mutta ihmettelen tota pissalta tuoksahtamista
      yleensä vaan erittäin vanhat miehet ja armottomat rapajuopot
      tai sit syvästi mielenterveysongelmaiset
      haisevat pissalle ja naiset myös
      mitä kadehtimista siinä on
      ihmettelen.

• Enpä ole joutanut kadehtimaan kun teen niin miesten kuin naistenkin hommat.

• Heikunkeikku

Toivottavasti miehen työpaikalla on semmonen lavitta, jota on helppo pyyhkiä, kun pissuusilla housuillaan töitä tekee. Jos työistuin on kankainen, niin koko työhuone haiskahtaa ei-hyvältä.
      Eipä käy kateeksi pissuhousun työkavereita.

Kyllähän se mojovaa olisi, jos joku täydet kassit molemmis käsivarsis heiluen saapuisi kotiin. Asettelisi kasseista pöydälle herkkua herkun viereen. Namssia nams nams vaimon nähtäväksi.
      Nostaisi viinirypäletertun hieman ylemmäs naisen naamasta, siitä naisen olisi mukavan helppoa knapsasta hampaillaan rypäleen suuhun. Ees käsiä ei tarvitsisi käyttää.

Olisihan se enemmän ku sata jänistä, jos mies hoitaisi aivan kaiken huushollin asiat. Vaimo vahtais kintut rahilla, että työt tulee hyvin tehdyiksi.
      On käynyt säkä tuolla naisella.:)

• Psykoterapeutitar

Niinpä, kun sitä kateellisena ajattelee! En kyllä kuitenkaan loppupeleissä omaa vapauttani ja itsenäisyyttäni ehkä sitten kuitenkaan toisen kanssa elämiseen vaihtaisi. Koko setti on varmaan hyvin tylsä!

• Eiköhän siihen hoidettavan osaan pääse ihan kyllästymiseen asti sitten, kun tulee se aika, että itse makaa punkan pohjalla.

Jonkun aikaa se ehkä tuntuisi mukavalle, kun toinen pitäisi minua kuin nukkea.
        Pitemmän päälle ainakin minulle tulisi sellainen olo, että kyllä minä itse haluan käydä joskus kaupassa ja riipiä hyllyistä sellaista mitä minä haluan syödä.

Tuossa on juuri eroamassa yksi sellainen aviopari, missä mies hoiteli kaiken huushollin, ostokset, talousasiat, lapsenhoidonkin suurilta osin ... Hyvyyttäkö vai halua saada olla päällepäsmäri ja alistaa vaimoaan, murskata hänen oma tahtonsa ja omanarvontuntonsa olla yhtään mitään?

Ulospäin niin sopuisa ja suorastaan kadehdittavan täydellinen perhe, mutta vaimo ainakin sanoo, että heillä on jatkuva riita kotona, eivätkä he enää jaksa sietää toisiaan. Hän tuntee itsensä enää vain pelkäksi koriste-esineeksi ja miehensä statussymbooliksi, jota viedään hienolla autolla näytille kuinka hyvin heillä pyyhkii.

• Tellukka kirjoitti:

Eiköhän siihen hoidettavan osaan pääse ihan kyllästymiseen asti sitten, kun tulee se aika, että itse makaa punkan pohjalla.

Jonkun aikaa se ehkä tuntuisi mukavalle, kun toinen pitäisi minua kuin nukkea.
        Pitemmän päälle ainakin minulle tulisi sellainen olo, että kyllä minä itse haluan käydä joskus kaupassa ja riipiä hyllyistä sellaista mitä minä haluan syödä.

Tuossa on juuri eroamassa yksi sellainen aviopari, missä mies hoiteli kaiken huushollin, ostokset, talousasiat, lapsenhoidonkin suurilta osin ... Hyvyyttäkö vai halua saada olla päällepäsmäri ja alistaa vaimoaan, murskata hänen oma tahtonsa ja omanarvontuntonsa olla yhtään mitään?

Ulospäin niin sopuisa ja suorastaan kadehdittavan täydellinen perhe, mutta vaimo ainakin sanoo, että heillä on jatkuva riita kotona, eivätkä he enää jaksa sietää toisiaan. Hän tuntee itsensä enää vain pelkäksi koriste-esineeksi ja miehensä statussymbooliksi, jota viedään hienolla autolla näytille kuinka hyvin heillä pyyhkii.

Ei sovi minunkaan pitaani mikään passattavana olo. Aina ollut se joka organiseeraa.
        Kateus on joutava tunne se ei johda mihinkään, niinpä olen sen romukoppaan heittänyt aikoja sitten.

• kustapäässäkin

No joku ongelma miehelläkin jos on virtsanpidätyksessä ongelmia
      ja kusiset paikat - vois olla lääkäriinmenoon paikka
      - sama juttu naisillakin jos enempi repeemisvammoja siinä missä lapsillakin jos joutunut vv:n kohteiksi - jos miettii niitä elämän ruuhkavuosia ja sitä himalajan kanihäkkiä ja oravanyörää missä eli elämänsä - ei kuule ikänäs tunne mitään kateutta ketään kohtaan enää kuolevaisna vanhuksena.

• reppuriika

En haluasi tuollainen nahjus olla ja holhottava. Ja jolla onni, niin se hälle suotakoon!

• TyperäMutEiKateellinen

Kuvottavaa, kuselta haisevan, kateellisen akan juttuja. Kadehtiva haluaisi varmaan kaiken muilta pois ja itselleen. Yök!!!!!

En ole koskaan kadehtinut ketään. Ei toisten hyvä ole minulta pois. Voin toivoa monenlaista ja kai uneksia hetken asioista, jotka eivät todennäköisesti tule toteutumaan omalla kohdalla.

• sanakieltostop

olen kuullut sanan kateus. Omaan sanavarastooni se ei ole sopinut. Ei vaikka varastossa on väljää elämän päästä päähän.

• henrjii

mä en karehdi muuta kuin toisen osaamista, ketuttaa kun
      joku osaa ja minä en

• MitenSeAuttaa

Auttaako kadehtiminen? Miten?

• henrjii

joo kannustaa opettelemaan, ja kiroamaan lajattomuutta

• Vikaa.kielessä

Luin koko ketjun ja johan tuli minullekin sopiva kateuden aihe. Nuorempana kadehdin toisten koulutusta, säntäsin oppilaitoksiin ja opiskelin samat tutkinnot ja vähän enemmänkin. Myöhemmin on tullut tilanteita, jolloin en ole oppinut sitä mitä haikeana katson toisella olevan, esim. monipuolinen, sujuva kielitaito. Sanat vai tippuvat päästä ja änkytän joten kuten asiani.

• En ole varma olisinko kateellinen edes heille joita kadehdin aikoinaan, naisia joilla oli komea harmaatukkainen herrasmies kumppaninaan vaikkapa jossain etelän matkoilla. Matkustin yksin ja olin ihan tyytyväinen, ehkä olisin mielelläni halunnut jotain samanlaista, mutta ei ollut, hyvä niinkin, että pärjäsin yksinkin.
      Nyt on kumppani, ei harmaaohimoinen, mutta ihan hyvä. meillä on hyvä, ollaan sitten kotona tai matkoilla

• untapliis

Kadehdin niitä jotka osaa nukkua jopa 10 tuntia putkeen.Mulle riittäis ihan 5-6 jos sitäkään.En ole nukkunut kymmeniin vuosiin kunnolla,aina unisaldo miinuksella.
      Nytkin heräsin kolmelta.Väsyttäääää....

• Hulluja-kaikki-uniset

10 tuntia unta vuorokaudessa on kuolemaksi.
        Tiedän tapauksia ja pitkät unet kertoo myös vakavasta masennuksesta.

Omat unet vaihtelee 4 - 6 tunin haarukassa. 7 on maksimi.
        8 tunnin unia viimeksi olen nukkunut varmaan alle 25 ikäisenä.
        Sitten kun alkoi energinen elämä, on potkua ollut nelisenkymmentä vuotta.

Nytkin olen niin täynnä virtaa että voisin lähteä maratonille. Nousin 4 jälkeen.
        Noh, kahvilla ja tupakalla tasoitan virkeyttä.

• Että mies käy töissä ja rouva on minimieläkkeellä kotona.
      Onko tää rouva kuinka paljon miestään vanhempi, ihanko on puumaksi luokiteltava?
      Ja nuoremmalta mieheltä muka pissaa noin lirisee.

Älä nyt taas hulluja haasta!

• Psykoterapeutitar

Ihan yli kuusikymppisiä ovat molemmat ja minkäs sille voi, jos on jotain eturauhasvaivaa, eikä hajuaisti enää ole ihan terässä! Ikävää se on sellainen pikkupissan tuoksahdus, vaikka se nyt ei pääpointti ollutkaan, vaan se kateus. Mutta sekin häviää, kun se ei nyt niin kadehdittavaa sitten kuitenkaan ole!

Ihan yli kuusikymppisiä ovat molemmat ja minkäs sille voi, jos on jotain eturauhasvaivaa, eikä hajuaisti enää ole ihan terässä! Ikävää se on sellainen pikkupissan tuoksahdus, vaikka se nyt ei pääpointti ollutkaan, vaan se kateus. Mutta sekin häviää, kun se ei nyt niin kadehdittavaa sitten kuitenkaan ole!

"hoitaa kaikki asiat. Käy töissä tienaa hyvin, käy kaupassa ja ostaa hyviä herkkuja."
        Ja pikkupissin hajua ei kuitenkaan saa hoidetuksi :D? Eikä kotirouvakaan? Kiva yhtälö :D.

Noh, kohtahan mieskin pääsee eläkkeelle ja tuoleihin voi laittaa vedenpitävän kertakäyttöisen istuinsuojan, se on helppo vaihtaa.
        Juu, ei kadehdita ketään, ei varsinkaan tuollaista vaivaa.

• Psykoterapeutitar

Ovat sitten niin kai tottuneet hajuihinsa, etteivät edes huomaa. Niin käy monille ihmisille. Vanhat pariskunnat omissa symbiooseissaan! Elävät sitä omaa elämäänsä. Ehkä!

• Psykoterapeutitar

Kateuden kamala mato iskee joskus piikin ja tuntuu päässä kateutena! Tällainen pyhäaamunrauha karkottaa madon ja saa vaan nauttia elämästään. Issekseen, kaikessa rauhassa. Juoda kaffin ja lukea Hesarin parvekkeellaan ja aurinko paistaa ja tuulenvire puunlatvoja heiluttaa. Ah, autuutta! Mukavaa sunnuntaita muillekin!

• Kalamiestenvalheet

Kalat vie kateudenkin järveltä.
        Mutta kalamiesten valheita ne eivät vie.

• oma.elämä

Miten minä en osannut ottaa tosissani tätä. Ymmärsin sen sarkasmiksi.

• pelkkää.fuulaa

Ottikohan kukaan.

• Psykoterapeutitar

Just niin! Oikea asenne! On vaan kiva kirjoittaa ja saada ja lukea kaikenlaisia vastauksia ja kommentteja. Näin, kun issekseen elelee, niin palsta on kuin juttukaveri, johon voi senhetkisen fiiliksensä kertoa.

• hehehehee
        Psykoterapeutitar kirjoitti:

Just niin! Oikea asenne! On vaan kiva kirjoittaa ja saada ja lukea kaikenlaisia vastauksia ja kommentteja. Näin, kun issekseen elelee, niin palsta on kuin juttukaveri, johon voi senhetkisen fiiliksensä kertoa.

On tärkeää myös muistuttaa palstakansaa vanhojen ihmisten hajuista.: yksin tai seurassa, niin aina haisee 😀

• Psykoterapeutitar

Joskus asiat on ikäviäkin🙊 Ei aina ole kivaa🐵

• Kateuseikasvata

Kateus on suomalaisten kansansairaus numero yksi (1.). Kannattaako? Mitä tarkoittaakaan sanonta: kateus vie kalatkin vedestä.

• Mitä toi nyt vaik vähän lirahtelee ,tekee niinkuin minäkin ja vaihtaa sen auton penkin.
      Laitoin siihen vanhan haravakoneen rautapenkin ,siin on reiätkin valmiina niin eritteet valuu matalaan pesofatiin penkinalla.

• rlousku

Minä olen kateellinen pariskunnille jotka käy yhdessä marjassa ja sienessä!

Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Anteeksi mies

En vaan osaa kohdata sinua ja olla normaali. En tiedä mikä vaivaa. Samaan aikaan tekee mieli tulla lähelle ja kuitenkin
      Ikävä
      58
      10407
    2. Mietin aina vain

Minä niin haluaisin nähdä sinut. Ei tuo yhden ainoan kuvan katsominen paljon helpota... Miksi sinä et voisi olla se roh
      Tunteet
      17
      4361
    3. Hetken jo luulin, että en ikävöi sinua koko aikaa

Mutta nyt on sitten taas ihan hirveä ikävä jotenkin. Tiedätköhän sinä edes, kuinka peruuttamattomasti minä olen sinuun r
      Ikävä
      32
      3646
    4. Kysely lieksan miehille

Olemme tässä pohtineet tällaista asiaa, että miten on. Tästä nyt on paljon ollut juttua julkisuudessakin aina sanomaleht
      Lieksa
      107
      3054
    5. Outoa että Trump ekana sanoutui irti ilmastosopimuksesta

kun Kaliforniaa riepottelee siitä johtuvat tuhoisat maastopalot. Hirmumyrskytkin ovat USA:ssa olleet tuhoisia.
      Maailman menoa
      436
      2176
    6. Palstan henkisesti sairaat ja lihavat

Täällä on sairaita, työttömiä ihmisiä kirjoittelemassa joilla ei ole tarkoituksena kuin satuttaa ihmisiä. Jos eksyt pals
      Ikävä
      114
      2160
    7. Saan kengurakkaan kotiin viikon päästä

Mitä tapahtui? Martina hehkutti tätä stoorissaan reilu viikko sitten, mutta eipä aussimiestä Suomessa näkynyt, vaan tapa
      Kotimaiset julkkisjuorut
      250
      1587
    8. FinFamin ryhmät

Älkää hyvät ihmiset luottako tähän tahoon. Ryhmiä on, mutta eivät ne toimi. Ihmisiä savustetaan ulos, vaikka näissä piir
      Salo
      0
      1381
    9. Osmo Peltola voitti ansaitusti Kultaisen Venlan - Kirvoitti yleisöltä mahtavan reaktion!

JEE, onnea Osmo! Osmo Peltola voitti Vuoden esiintyjän Kultainen Venla -palkinnon. Isä-Peltsin ja Osmon luontoseikkailu
      Suomalaiset julkkikset
      77
      1220
    10. Olen vähän

Hysteerinen se on totta. Etkai ymmärrä miten syvästi tunnen sinua kohtaan. Ja olet aina lähelläni. Olet osa jo jotain. I
      Ikävä
      10
      1145
    Aihe