Narsisti saa muut puolelleen.

Aamuaurinko3

Narsisti nauttii uhrinsa lavastamisesta epävakaaksi, näin hän saa kaiken huomion pois omasta sairaasta käytöksestänsä. Narsisti herättää tietoisesti uhrissa reaktion ja näin hän saa osoittaa sormella uhria, "hän on epävakaa, hullu. Katsokaa nyt kaikki." Narsisti kääntää muut puolelleen ja saa syyttämään uhria, hän voi saada muut osallistumaan myös henkiseenväkivaltaan uhria kohtaan. Eristämään uhrin muista, puhumaan uhrista pahaa. Kaikki huomio poistuu narsistista ja hänen käytöksestä. Narsisti rakastaa tätä vallantunnetta ja kontrollointia ja sitä että saa harjoittaa tätä väkivaltaa uhria kohtaan ilman seuraamuksia. Tämä on myös tehokas tapa pelotella uhri olemaan hiljaa kaikesta henkisestäväkivallasta huolimatta.
Mutta älkää olko enää hiljaa, kertokaa.

31

1438

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Tilanne

      Olen tällä hetkellä sellaisessa tilanteessa että narsistin kanssa jossa hän pelottelee/ uhkailee. Haluaa nolata ja aiheuttaa tuskaa minulle. En ole suostunut alistumaan hänen uhkailuunsa vaan olen todennut että tee niin teet. Ja olen sanonut myös hänelle että toki minäkin voin jotain tehdä/ puhua. Hän on aiheuttanut minulle jo tarpeeksi pahaa, joten ehkä ymmärtää jollain tasolla että jos todella puhuisin hänen teoistaan minua kohtaan hän olisi pulassa. Miten muut ovat toimineet vastaavissa tilanteissa ja mitä on seurannut?

      • Varmaan_

        Varmaan jotain kiristyksen tapaista minun narsisti-psykopaattinikin tekee. Saattaa pilkata minua takanapäin. Mutta eiköhän ihminen ymmärrä että pilipalipoika on kyseessä. Muiden kuin ihmisten ei ole väliä.


      • Turvaudun
        Varmaan_ kirjoitti:

        Varmaan jotain kiristyksen tapaista minun narsisti-psykopaattinikin tekee. Saattaa pilkata minua takanapäin. Mutta eiköhän ihminen ymmärrä että pilipalipoika on kyseessä. Muiden kuin ihmisten ei ole väliä.

        Itse ajattelen samoin. Lopulta jokainen täysi järkinen ihminen tajuu ja on välittämättä sairaiden ihmisten jutuista. Tottakai välillä miettii mitähän hittoa se voi keksii pimeessä päässään. Mutta miksi kyllähän mullakin tietyt oikeudet tässä maassa on ja niitä ei narsistikaan pysty multa viemään pois.


      • Niin_Tot
        Turvaudun kirjoitti:

        Itse ajattelen samoin. Lopulta jokainen täysi järkinen ihminen tajuu ja on välittämättä sairaiden ihmisten jutuista. Tottakai välillä miettii mitähän hittoa se voi keksii pimeessä päässään. Mutta miksi kyllähän mullakin tietyt oikeudet tässä maassa on ja niitä ei narsistikaan pysty multa viemään pois.

        Niin. Totuus on kuin valo joka ei pimeyteen katoa.


      • tytär-1
        Turvaudun kirjoitti:

        Itse ajattelen samoin. Lopulta jokainen täysi järkinen ihminen tajuu ja on välittämättä sairaiden ihmisten jutuista. Tottakai välillä miettii mitähän hittoa se voi keksii pimeessä päässään. Mutta miksi kyllähän mullakin tietyt oikeudet tässä maassa on ja niitä ei narsistikaan pysty multa viemään pois.

        Kyllä tosiaan herkästi kuvitellaan, että ne muut (hoviväki) muka tajuaa narsistin jutut *potaskaksi*.

        Mutta näin ei ole. He ovat todella lojaaleja narsistin valehtelulle ja jopa uskovat kaiken kuulemansa, sitä mitenkään kyseenalaistamatta. Levitellen narsistin kertomia *juttuja* totena eteenpäin.

        Tämän *valiojoukon* silmät on ensin jonkun avattava, että he oppivat *lukemaan* ja kyseenalaistamaan narsistin jutut. Tähän voi mennä aikaa vuosikymmeniä.


      • Kertokaajollekin

        Totta, valiojoukko elää valheessa koska eivät kestä sitä totuutta mikä narsistissa on. Mutta narsistin on pakko pelotella uhri puolustuskyvyttömäksi ettei hänen sairaat tekonsa paljastu. Hänellä on pakko olla joukko ihmisiä puolellaan tai narsisti tuhoutuu. Hän ei voi elää ilman toisten ihmisten elämänenergian imemistä.


      • Kertokaajollekin

        Narsisteista/psykoista on vaikea päästä eroon. Tulevat kylään vaikka olen pistänyt välit poikki, tekevät kaikinkeinoin elämäni hankalaksi.. aion ottaa poliisin yhteyttä seuraavaksi ja kysyä miten toima tälläisessä tilanteessa. Jokaisella on oikeus elää rauhassa.


      • Niin_Itse
        tytär-1 kirjoitti:

        Kyllä tosiaan herkästi kuvitellaan, että ne muut (hoviväki) muka tajuaa narsistin jutut *potaskaksi*.

        Mutta näin ei ole. He ovat todella lojaaleja narsistin valehtelulle ja jopa uskovat kaiken kuulemansa, sitä mitenkään kyseenalaistamatta. Levitellen narsistin kertomia *juttuja* totena eteenpäin.

        Tämän *valiojoukon* silmät on ensin jonkun avattava, että he oppivat *lukemaan* ja kyseenalaistamaan narsistin jutut. Tähän voi mennä aikaa vuosikymmeniä.

        "Mutta näin ei ole. He ovat todella lojaaleja narsistin valehtelulle ja jopa uskovat kaiken kuulemansa, sitä mitenkään kyseenalaistamatta. Levitellen narsistin kertomia *juttuja* totena eteenpäin."
        Niin...
        Itse olen hoitanut asiaa niin että hankin itselleni myös riittävän laajan "hovin", jolloin minun tekemiseni ja tekemättä jättämiseni on sen verran laajassa tiedossa, että siinä kaksi näkemystä sotii toisiaan vastaan jos narsisti minusta kakkojaan levittelee...
        Uskaltaa suoltaa kaikkein rupuisimmassa hovissaan.
        Tuolla aikaisemmin viittasin että uskon IHMISTEN tietävän mikä on totta ja mikä ei... muiden ei sitten ole niin väliä...


      • Fen

        Nimenomaan mitä väliä sillä on mitä muut uskoo? Kuten joku totesi, että totuus on valo joka ei pimeydessäkään sammu tms. Vain sillä on väliä. Tyhmät uskoo kaikki juorut, viisas tietää totuuden.


      • totuuseipalatulessakaa
        Fen kirjoitti:

        Nimenomaan mitä väliä sillä on mitä muut uskoo? Kuten joku totesi, että totuus on valo joka ei pimeydessäkään sammu tms. Vain sillä on väliä. Tyhmät uskoo kaikki juorut, viisas tietää totuuden.

        Aivan. Tyhmät menee kaikkiin hömppään ja vedätyksiin, viisas välttää moiset.


      • nyt-jo-paremmin
        Niin_Tot kirjoitti:

        Niin. Totuus on kuin valo joka ei pimeyteen katoa.

        Totuus ei tietenkään katoa, mutta joskus sen esiintulo kestää turhan kauan. Moni on kokenut tai nytkin elää tilanteessa, jossa narsisti hoveinee on jutuillaan aiheuttanut työpaikan menetyksen tai paljon pahempaa tuhoa. Siinä akuutissa tilanteessa, kun yöunet ovat menneet ja rahat ovat lopussa, toivoo, ettei olisi ainoa, joka tietää totuuden. Voimia kaikille, joilla nyt on tilanne päällä.


      • oletoikeassa
        tytär-1 kirjoitti:

        Kyllä tosiaan herkästi kuvitellaan, että ne muut (hoviväki) muka tajuaa narsistin jutut *potaskaksi*.

        Mutta näin ei ole. He ovat todella lojaaleja narsistin valehtelulle ja jopa uskovat kaiken kuulemansa, sitä mitenkään kyseenalaistamatta. Levitellen narsistin kertomia *juttuja* totena eteenpäin.

        Tämän *valiojoukon* silmät on ensin jonkun avattava, että he oppivat *lukemaan* ja kyseenalaistamaan narsistin jutut. Tähän voi mennä aikaa vuosikymmeniä.

        Joidenkin kohdalla vain vuodet eivät riitä
        näkemään narsismia, koska narsisti huolehtii
        myös hovistaan.
        Perintökin voidaan jakaa niin, että
        hovi saa ja uhreille vain ei riitä.


    • Suomiisataa

      Ei niistä olisi haittaa kuin itsekseen, jos eivät olisi päässeet vallankahvoihin. Nyt on myöhäistä.

    • Sukupolvienriesa

      Narsismi perityy sukupolvesta toiseen perheen on narsismin uhrina jo toista sukupolvea. Tämä narsisti johtaa metsästyseuraa ja esiintyy kaiken jumalana. Takana on oman aseman pönkitys vie kaikki edustustehtävät itselleen ja esiintyy lehdissä suurena riista pelastajana. Kaikki tämän herran vahingonteot ovat suuria riistahoitotöitä. Herralla on iso joukko saman mielisiä tukijoita. Kaikki jotka ovat joutunee hänen uhrikseen maalataan metsästyksen riistanhoidon vastustajiksi. Jopa kaupungin Maatalous sihteeri uskoo narsistin valeet ja ei näe hirvi ja Peuratuhoja narsitin tekosiksi vaan uskoo valheet sellaisinaan. Pelto täynnä paskakasoja ja syöty juuriaan myöten talvenaikana maatalousuhteeri väittää jotta ei pellolla ole syysrapsia ollukkaan ja ei huomaa viereen perustettua riistan ruokintapaikkaa. Maaseutusihteeri lienee kyseisen metsästyseuran jäsen koska EI kysytty tarkastukseen mukaan joka lienee jonkin asteinen rikos jo sinällään.

      • sukupolvienperintö

        Kumppanini on kolmannen polven narsisti.
        Isoisä ei huolinut lastaan pariin vuoteen kotiinsa.
        Neljännessä polvessa on muutamia, jotka
        ovat narsismissaan ehkä psykopaatteja.


    • JohnTheNarcist

      Minulla on kokemusta tästä. Narsistin peli perustuu valheille uhrista. Hyödylliset idiootit eivät tapauksessani henkilökohtaisesti tunne uhria ts. minua ja niinpä he uskovat helpommin sosiopaattisen narsistin valheet. Kun ihmiselle on syötetty tietty ennakko-oletus esim. uhrin epävakaudesta, tulkitsee narsistin apuri kaiken uhrin toiminnan tämän linssin lävitse, ja oikeastaan huolimatta siitä, mitä uhri tekee, kääntyy se kummasti häntä vastaan. Lisäksi narsisti pyrkii erilaisin epäsuorin keinoin asettamaan uhrin epäedulliseen asemaan tukeakseen tätä tulkintaa käyttämällä erilaisia sosiopaattisia keinoja, kuten ristiinviestintää, ns. kaasuvalotusta, herkistämistä jne.

      Valhe on kuitenkin aina lyhyen matkan strategia. Ennen pitkää niihin sotkeutuu. Narsisti on joutunut syöttämään niin monenlaista pajunköyttä moneen suuntaan, että ennen pitkää menevät nukkemestarin köydet sekaisin. Kun pysyy totuudessa, on vain yksi lanka pideltävänä.

      • JohnTheNarcist

        Vinkkinä sanoisin, että jos joku käskee sinua tekemään jotain kolmannelle osapuolelle, jota et tunne, pysy kaukana. Olet päätymässä narsistin nappulaksi, hyödylliseksi idiootiksi ja likaisen työn tekijäksi. Mikään totuudellinen ja hyvä teki ei vaadi selän takana toimimista ja epäsuoraa luonnetta. Epäsuora tarkoittaa samaa kuin kiero.

        Se, mistä ei voi kohteelta suoraan mennä kysymään, on valhetta. Kysyessäsi uhrilta narsistin kiusanteon oikeutuksena käyttämistä asioista, paljastuisivat itse asiassa narsistin omat rikokset ja väärinkäytökset. Uhria on vääristeltävä, jotta läpeensä mätä narsisti näyttäytyisi paremmassa valossa.


      • niiiin.samaa.kokenut

        Kirjoitat asiaa ja hyvin selkeästi, "JohnTheNarcist"!


      • XT9
        JohnTheNarcist kirjoitti:

        Vinkkinä sanoisin, että jos joku käskee sinua tekemään jotain kolmannelle osapuolelle, jota et tunne, pysy kaukana. Olet päätymässä narsistin nappulaksi, hyödylliseksi idiootiksi ja likaisen työn tekijäksi. Mikään totuudellinen ja hyvä teki ei vaadi selän takana toimimista ja epäsuoraa luonnetta. Epäsuora tarkoittaa samaa kuin kiero.

        Se, mistä ei voi kohteelta suoraan mennä kysymään, on valhetta. Kysyessäsi uhrilta narsistin kiusanteon oikeutuksena käyttämistä asioista, paljastuisivat itse asiassa narsistin omat rikokset ja väärinkäytökset. Uhria on vääristeltävä, jotta läpeensä mätä narsisti näyttäytyisi paremmassa valossa.

        Narsistit itse syyttävät usein uhriaan narsistiksi, esim. jos uhri kieltäytyy taipumasta narsistin pelinappulaksi. Narsisti saattaa itse levitellä pahoja puheita, nimitellä tunteettomaksi narsistiksi, kun uhri kieltäytyy yksipuolisesti " auttamasta" (lue palvelemasta) narsistia. Narsistille toisilla ihmisillä on vain välinearvo. Uhrin syyllistäminen on narsistille tyypillistä, jos tämä haluaa päästä narsistin hyväksikäytöstä eroon.


      • kantapäänkauttakin
        JohnTheNarcist kirjoitti:

        Vinkkinä sanoisin, että jos joku käskee sinua tekemään jotain kolmannelle osapuolelle, jota et tunne, pysy kaukana. Olet päätymässä narsistin nappulaksi, hyödylliseksi idiootiksi ja likaisen työn tekijäksi. Mikään totuudellinen ja hyvä teki ei vaadi selän takana toimimista ja epäsuoraa luonnetta. Epäsuora tarkoittaa samaa kuin kiero.

        Se, mistä ei voi kohteelta suoraan mennä kysymään, on valhetta. Kysyessäsi uhrilta narsistin kiusanteon oikeutuksena käyttämistä asioista, paljastuisivat itse asiassa narsistin omat rikokset ja väärinkäytökset. Uhria on vääristeltävä, jotta läpeensä mätä narsisti näyttäytyisi paremmassa valossa.

        Kerran narsisti kertoi jonkun sanoneen itsestäni hyvin pahasti.'
        En uskonut tuota, vaan menin tapaamaan henkilöä.
        Kävi ilmi, että narsisti oli valtavissa talousvaikeuksissa.
        Vararikko seurasi parin kuukauden kuluttua.


    • haaparousku55

      Minun äiti tekee kauheasti töitä sen eteen että näytän tosi pahalta. Hän on lähetellyt minun miehelle viestiä missä sanoo minun haluavan hankkiutua eroon hänen äidistään (anoppiin ei aina hyvät välit mutta en ole ajamassa ketään pois) seuraavaksi alkoi pommittaa anoppiani soittamalla päissään ettei minun juttuihin kannata luottaa ja seuraavan kerran soitteli taas päisssään ettei mukamas ymmärä miksi katkaisin välit ja ihmetteli minun ja tyttären välistä vuorovaikutusta.

      Tämä äiti ei auta minua koskaaan ja jos pyydän neuvoja niin hän ei tiedä mistään mitään tai neuvoo ihan päin honkia. Narsistisimman piirteen, jonka takia katkaisin yhteyden (ja olen tehnyt niin jo kolmesti )on tosi ilkeä käytös minua kohtaan. Sanoo minua mitättömäksi, työttömäksi ja vähemmän tärkeäksi kuin veljeä, jolle oli yrittämässä ujuttaa koko perintöä minun selän takana.

      Isäpuoleni sanoi vasta kuukausi sitten että hän on huomannut jo kauan aikaa sitten että äitini kohtelee minua erillälailla kuin veljeä ja hän ei hyväksy sitä. siskoni on katkaissut välit jo ennen minua.

      En aijo olla tekemisissä veljen enkä äidin kanssa ikinä. He valehtelevat minusta niin paljon että jonain päivänä ihmettelevät varmasti molemmat miksi ihmiset aina kääntyy pois kun jaksavat puhua niin pahasti minusta kun en koskaan kenellekään ole mitään tehnyt. Onneksi lapsilla on yksi tosi ihana mummo kun omasta äidistä ei ole kuin harmia

      • koettuasia

        Tuo perinnönjako on tuttua.


    • poiuytredf

      Asiaa hyvin kuvaava ketju mielestani

    • Eijaksaisi

      Nyt on kulunut puolitoista vuotta, kun lakkasin kuntelemasta kokonaan narsistin ohjeita ja paasausta. Tänä aikana hän on hankkinut uuden orjan, joka täyttä päätä panee toimeen narsistin toiveita. Mutta se, mikä tässä kuitenkin järkyttää, ettei meinaa uskoa voiko olla totta, niin tämä uusi uhri on kääntämässä minuun päin aina vaan lisää jotakin tylyä ja loukkaavaa. Ennen oltu melko neutraaleissa väleissä, mutta nyt hän on esim. hävittänyt minulle kuuluvia tavaroita, jotka olleet narsistin varastossa. Narsisti lähetti minulle niistä kuvan ja kysyi mitä haluan niille tehdä, kun muka uhri on viemässä niitä kaatopaikalle. Vaikka ihan varmasti narsistin käskystä. Uhri ei ole kysynyt saako niitä viedä, tai käynkö hakemassa pois. Ties mitä tarinoita narsisti on sepittänyt miksi ne tavarat siellä edelleen olivat. Varasto oli yhteinen, mutta narsisti oli siirtänyt sen omin nimiinsä ja nyt myynyt uudelle uhrille minulta kysymättä. En vastannut narsistille mitään. Tavarat on pieni hinta, ettei tarvi olla missään tekemisissä enää.

      Kuinka kauan kokemuksestanne voitte sanoa, että menee ennen kuin uusi uhri tajuaa olevansa narsistin hovin käskyläinen ja uhri itsekin? Vai jatkaako se vaan herransa orjana mielissään loppuikänsä? Entiset uhrit on leimattu pahoiksi,joita pitääkin loukata ja tylyttää, ja uusi uhriko uskoo loputtomiin?

    • Näkyväninni

      Valitettavasti aloittaja juuri näin! Ei varmasti olla hiljaa! MRRRR. :D Vihdoinkin tajunnut tämän kuvion, joka perhepiirissä toistuu jatkuvasti. En enää siihen lähde mukaan ja sillä sipuli!

    • LOLKuinkanoloa

      Mentaalisavuke tykkää naida munaa lujaa. LOL mikä luuseri.

    • Takkatuli76

      Nyt meillä ”riitatilanne” päällä ja niin paljon ja niin kauan en ole kyllä halunnut uskoa toista tälläistä. En tahtoisi vieläkään. Voiko olla mahdollista?

      Hän ei tosiaan sano olevansa väärässä eikä syyllinen, toinen aiheuttaja missään. Syy on minun. Alan kohta jo oikeasti uskomaan niin. Nyt, hän on alkanut käymään lähisukulaisia läpi ja viestitellyt heille. Lähisuku kysyy minulta miksi hän haluaa jutella heille? En minä tiiä. Ehkä kertoa omia näkemyksiään kolmannelle ja neljännellekin osapuolelle. Eilen hän sanoi, että olen kääntänyt sukulaisia häntä vastaan. Mitäää?! En edes ole jutellut erimielisyyksistä heille! En mää käsitä enää mitä hän aikoo ja suunnittelee. Aika surullista ja outoa jos hän oikeasti on tälläinen persoona. Ja kun hyvää hänestä ajattelen niin miksi näin kaikki kääntyy mun syyksi?

      • tytäryksi

        Syy miksi narsistivanhempi käyttääntyy näin, on todennäköisesti se, että oma lapsi näkee narsistin läpi ja tietää hänen heikkoudet. Ja kun narsisti pelkää niiden asioiden paljastuvan hovilleen, hänen on tämä tietolähde maalattava *mielenvikaiseksi*. Jotta jutut, jotka saattavat tulla julki, ne voidaan leimata *hullun* löpinöiksi.
        Normaaleissa oloissa vanhempi puolustaa ja tukee lastaan. Mutta narsistivanhempi kokee lapsensa *kilpailijaksi*. Sitä en tiedä missä kilpailussa kilpaillaan, mutta kait se joskus selviää sekin.


      • poiuytrdfgh

        joo mun äidin käytös kanssa täysin käsittämätöntä.sanoinkin hänelle eilen että hän vaikuttaa minulle vieraalle oudolle henkilölle.


      • sivusta
        tytäryksi kirjoitti:

        Syy miksi narsistivanhempi käyttääntyy näin, on todennäköisesti se, että oma lapsi näkee narsistin läpi ja tietää hänen heikkoudet. Ja kun narsisti pelkää niiden asioiden paljastuvan hovilleen, hänen on tämä tietolähde maalattava *mielenvikaiseksi*. Jotta jutut, jotka saattavat tulla julki, ne voidaan leimata *hullun* löpinöiksi.
        Normaaleissa oloissa vanhempi puolustaa ja tukee lastaan. Mutta narsistivanhempi kokee lapsensa *kilpailijaksi*. Sitä en tiedä missä kilpailussa kilpaillaan, mutta kait se joskus selviää sekin.

        Oletko sama kuin tytär_
        No sille väliä.
        Tuo kertomasi on vain hirveimpiä tragedioita,
        Koska paras normaali suhde on tällöin kaikista huonoin.
        Samoin sen vaikutukset ovat sosiaalisesti
        hirveimmät
        Näistä saa tehdä valtavan työn selvitäkseen.
        Ehkä niistä ei kunnolla selviäkään, vaan
        ne ovat jossain tiedostamattomassa aina painona.


      • kilpailuton
        sivusta kirjoitti:

        Oletko sama kuin tytär_
        No sille väliä.
        Tuo kertomasi on vain hirveimpiä tragedioita,
        Koska paras normaali suhde on tällöin kaikista huonoin.
        Samoin sen vaikutukset ovat sosiaalisesti
        hirveimmät
        Näistä saa tehdä valtavan työn selvitäkseen.
        Ehkä niistä ei kunnolla selviäkään, vaan
        ne ovat jossain tiedostamattomassa aina painona.

        Minä sain kilpailija-aikuisen perheessä vähän myöhemmin. Ei se kokemus tiedostamattomissa ole vaan aina läsnä painona ja ahdistuksena. Erityisesti se, ettei huoltajavanhempi suojellut minua tältä. Saman tyyppinen kokemus toistui nuorena eri asetelmassa. Koko elämän kestävä taakka siitä tuli jonka kanssa pitää vain jotenkin selvitä. Kaikki suorittaminen ja kilpailu on ihan täysin poissuljettuja kohdallani, koska niistä tilanteista ei vain tule mitään ahdistuksen valtaamana.


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      63
      6353
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      25
      4086
    3. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      263
      2506
    4. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      26
      1990
    5. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      30
      1478
    6. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      95
      1326
    7. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      304
      1097
    8. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      54
      1070
    9. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      77
      1016
    10. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      39
      991
    Aihe