Tuoksut huumaa minut

SaatMutPyörryksiin

Joskus olen täällä kirjoittanut, että miksi miehet ei käytä tuoksuja, on ihanaa tanssia kun mies tuoksuu hyvälle. Tanssikurseillakin sanottiin, että pitää tulla tuoksuttomana, siis ei saa käyttää hajusteita. Mitä ihmettä, pysyköön kotonaan ne jotka ei tuoksuja kestä. Nyt on kolahtanut nuo itsekkäät ajatukset omaan nilkkaan ja muistan ajatukseni joka päivä. Sairastuin itse tuohon tuoksu yliherkyyteen. Jouduin vuoden vaihteessa sairauslomalle kun minua noin kuukauden verran aina töissä huimasi ja koko kroppaani pisteli ja lihakset jaloissa nyki. Olo oli aivan kauhea ja pomon passitti minut lääkäriin. Jännityspäänsärky oli diaknoosi. Höpön löpön, tiesin itse että syynä on jokin muu. Pikkuhiljaa ymmärsin mikä aiheuttaa minulle tuon kauhean olotilan -se oivallus oli tuoksut. Teen nykyään töitä kotona koska aina töihin palatessani sairastuin ja tiedän nyt myös jo kaksi tuoksua jotka sen aiheutti siellä töissä. Viisikuukautta meni sairauslomalla ja siihen että toivuin jonkinmoisen työkuntoon. Tansseissa käynti ja tietysti kaikki muukin missä törmään näihin tuoksuihin joka lähes lamaannuttaa minut on hankaloittanut elämääni. Joka kerran kun menen tanssimaan saan oireita. Hakurivissä seisominen on haastavaa kun minua huimaa, tanssiessani sylitanssia se ei häiritse, mutta kun pysähdyn on pidettävä tansittajasta kiinni. Kerron tästä aina kun se on pahimmillaan kun joku on minut "huumannut" heti tanssipaikalle tullessani tuoksullaan ja oloni huononee välittömästi. Hikoilu auttaa parantamaan oloani ja siksi nautin jopa hikoilusta. Ystäväni tietävät tämän ja siksi tanssitaan vaikka tyttöparilla etten joudu seisomaan paikallani. Välttelen yleisiä paikkoja että en altistu lisää, mutta tanssimaan on päästävä kun se on asia joka auttaa minua jaksamaan. Tätä "sairautta " on sellaisen vaikea ymmärtää joka ei ole sitä kokenut ja sen huomaa että joillekin se on asia jota ei vaan sisäistetä kun siitä kerron. Tätä ei ymmärtänyt edes ihminen työpaikaltani joka tuli työasioissa kotiini tuoksuineen ja sairastutti minut kolmeksi päiväksi tosi huonoon kuntoon. Ei muistanut miksi teen töitä kotona vaikka olin hänelle sanonut, että tule ilman sitä tuoksua. Meitä on paljon jotka on sairastuneet ja moni on joutunut erakoitumaan kun maailma on täynnä tuoksuja jotka tekevät ihmiset sairaaksi. Niillä joilla ei ole sairauksia eivät ymmärrä, heitä ei kiinnosta, mutta jonain päivänä se voi "kolahtaa omaan nilkkaan" niin kävi minulle😕. Pidän kuitenkin mieleni ja ajatukseni positiivisia ja kerron tästä "ongelmastani" siksi, että aina on joku joka ymmärtää ja jättää ne ylimääräiset turhanpäiväiset tuoksut pois. Ystävistäni jo osa on tämän ymmärtänyt 😊. Mielenkiinnolla odotan komentaja, onko kohtalotovereita, saanko "kuraa" niskaan vai poistuukoko jo aloitus tuonne unohduksiin kun ei ole "minua" koskettava asia😎. Ei ollut pakko lukea eikä myöskään kommentoida, kirjoitin kun ei nukuttanut ehkä siksi kun 'huumaannuin" taas kerran tansseissa. Kuvittelen tyypillisen komentin "Pysy poissa tansseista jos kerran olet noin sairas, mitä ruikutat' vastaan siihen " en pysy, rakastan tanssia ja se pitää minut elämässä mukana, en ruikutat vaan toivon edes jonkun teistä sisäistävän mitä voimme tietämätämme toisille aihettaa🤔 http://www.hajusteyliherkkyys.com/mediassaJaLehdistossa.html

25

445

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • MaalimaaNähnyt

      Voi kauhistus.

      Jos kuvitttelee omalle kohdalle...tanssia ei vois lopettaa.

      Aika samattomaksi vetää.
      Itse käytän yleensä Axelia kainaloon ja joskus korvanviereen jotain "huumaavaa" vaimon ostamaa tuoksua. (välillä onnistun huumaan naisen, olen uskonut vientini huumaavan nämä naiset. Nyt totuus paljastu.)

      Oletko huomannut mitkä tuoksut on pahimpia ja joko lippujonossa ulkoilmassakin alkaa huimata, jos lähellä on paljon tuoksuja?

      Minua ei ole tuoksut huumannu,(vaimon mielestä tähän riittää pelkkä naisen läsnäolo ja olen huumaantunut, en sitten tiedä.) joskus harvoin on hien ja hiljan lisätyn tuoksun yhteiskäry etonu.

      Riittääkö huumaantumiseen pienetkin määrät/altistumiset?
      Onko naistenrivissä pahempi olla kuin lähes tuoksuttoman miehen syleilyssä?
      Käyttääkö meistä miehistä kuinka monta % aivan liikaa hajusteita?
      Yliherkkyys. Onko pienikin määrä liikaa?
      Täytyy lukea toi sinun linkki.

      Jaksamisia.

      • SaatMutPyörryksiin

        "MaailmaaNähnyt" Näitä tuoksuja on varmasti paljon jotka saa minut "sairaaksi" Kaksi tiedän nimeltä. Miesten tuoksu joka lamaanutta välittömästi on Issay Miyake (aivan hirveän hsjuinen jo tuoksuna) ja naisten tuoksu Chanel chance eua tender. Tuo naisten tuoksu oli itseni käyttämä ja sain oireita vaikka pusero oli pesty moneen kertaan. Tuoksu lähti vasta kun liotin ja pesin useita kertoja. Ei siis ole määrästä kiinni. Eilen viimeksi kun astuin lavan ovesta sisään alkoi välittömästi huimaamaan. Ystäväni sanoi että huomasi silmistäni että nyt huimaa. Tuossa jo joku kielsi asiasta täällä kirjoittamasta, mutta mielipiteitä saa olla. Ainakin yksi ymmärsi ja se on jo eteenpäin 😊. Kiitos, näillä eväillä mennään jotka on annettu, ei auta valittaa vaan keksittävä keinoja joilla selviää.


    • homekohaisee

      Ei kai teillä vaan ollut työpaikalla sisäilmaongelma / hometta? Sen altistuksen jälkeen monelle tulee jatkovaivana hajusteyliherkkyys. Nuo huimaukset ja etenkin lihasten nykinä kuulostaa omien kokemusten valossa pikemminkin homealtistuksen oireilta. Mutta hyvä jos voit paremmin, kun olet poissa työpaikalta. Tästä aiheesta ei enempää tällä palstalla, vaikka on kai niitä homeisiakin tanssilavoja:( Homeoireiluille on täällä oma osastonsa, jossa keskustelun taso vaihtelee, mutta ihan asiaakin joukosta löytyy.
      http://keskustelu.suomi24.fi/terveys/sairaudet/homesairaudet

      • SaatMutPyörryksiin

        Miksi ei voi kirjoittaa tällä osastolla? Tietoisuus ei tule julki jos vain kirjoitetaan osalla jossa ihmiset jo tietävät. Monikaan ei tiedä asiasta mitään olen huomannut. Hämmästyin en yllättynyt tuosta kommentista🙄.


      • SaatMutPyörryksiin
        SaatMutPyörryksiin kirjoitti:

        Miksi ei voi kirjoittaa tällä osastolla? Tietoisuus ei tule julki jos vain kirjoitetaan osalla jossa ihmiset jo tietävät. Monikaan ei tiedä asiasta mitään olen huomannut. Hämmästyin en yllättynyt tuosta kommentista🙄.

        Vielä lisään. Sisäilma on tutkittu ja olen jo lukenut asiasta hyvinkin monelta taholta. Olemme yksilöitä ja kaikki ei päde kaikkiin ja oireet kullakin omat. Tanssiin tämä liittyy osaltani ja eilenkin kun jouduin pitämään miehestä kiinni tanssin välissä ja kerroin syyn niin hän ei ymmärtänyt yhtään mitään. Sanoi että eihän täällä mitään tuoksuja ole ja luuli että haluan vaan muuten pitää hänestä kiinni, en kyllä olisi halunnut😊😊.


      • tuoksuaollapitää
        SaatMutPyörryksiin kirjoitti:

        Vielä lisään. Sisäilma on tutkittu ja olen jo lukenut asiasta hyvinkin monelta taholta. Olemme yksilöitä ja kaikki ei päde kaikkiin ja oireet kullakin omat. Tanssiin tämä liittyy osaltani ja eilenkin kun jouduin pitämään miehestä kiinni tanssin välissä ja kerroin syyn niin hän ei ymmärtänyt yhtään mitään. Sanoi että eihän täällä mitään tuoksuja ole ja luuli että haluan vaan muuten pitää hänestä kiinni, en kyllä olisi halunnut😊😊.

        Ja höpönlöpön


      • SaatMutPyörryksiin
        tuoksuaollapitää kirjoitti:

        Ja höpönlöpön

        Onnea vaan sinulle elämään, höpönlöpön asteella pääsee pitkälle👍.


    • Kanssasi_kauan

      Ilman suuria kemikaalimääriä selkiää paremmin miten ne henk.koht. tuoksut käy yhteen.

    • dhggjdjhgjhdgjggd

      Chanel chance eua tender on sinut pikkuhiljaa herkistänyt.

      Samaiseen tuoksuun herkistyksen tapahduttua olet alkanut pikkuhiljaa herkistymään myös muille tuoksuille.

      Herkistymisprosessi on joskus nopea joskus hidas.

      Noin yleisenä sääntönä: KAIKKIA MAHDOLLISIA KEMIKAALIALTISTUKSIA PALJAALLE IHOLLE TULEE VÄLTTÄÄ !

      Itse olen herkistynyt tietyille säilöntäaineille. Herkistyminen on olut tahatonta ja tapahtunut pitkän ajan kuluessa. Kyllähän se herkistyminen pilaa ison osan elämää ja joskus jopa tuhoaa terveyden.

      Oma osani oli menettää 90%:a ystävistä, tuttavista, sukulaisista. kollegoista jne kun herkistyminen alkoi.

      Kun herkistyminen on alkanut voit oireilla vaikka huonessa olisi ollut edellisen' päivänä, joku joka on käyttänyt Chanel chance eua tenderaa.

      • SaatMutPyörryksiin

        Niin varmasti on herkistänyt mutta liian myöhään sen ymmärsin. Onneksi yksikään ystävä eikä sukulainen ole minua hylännyt, ihania ovat ja tukevat ja kaikki on vähentäneet tuoksujen käyttöä. Tosi on tuo, että jopa vanha mokkatakkini johon on vuosia sitten saanut Tresor (onkin jo kolmas nimeltä selvinnyt aiheuttaja) tuoksut kaulukseen teki oireet kun sen komerosta kaivoin. Sen olen pusittanut tiiviisti ja odottaa siirtoa roskikseen Kaikki vaatteeni pikkuhiljaa pesen ja pahimmat joissa tuoksu säilyy saa siirron hävityksen. Kenellekään en niitä anna ettei vaan kukaan niistä sairastu. Koti puhdistuu pikkuhiljaa aina kun on parempi päivä niin sitä teen. Jaksamista sinulle.


      • MaalimaaNähnyt
        SaatMutPyörryksiin kirjoitti:

        Niin varmasti on herkistänyt mutta liian myöhään sen ymmärsin. Onneksi yksikään ystävä eikä sukulainen ole minua hylännyt, ihania ovat ja tukevat ja kaikki on vähentäneet tuoksujen käyttöä. Tosi on tuo, että jopa vanha mokkatakkini johon on vuosia sitten saanut Tresor (onkin jo kolmas nimeltä selvinnyt aiheuttaja) tuoksut kaulukseen teki oireet kun sen komerosta kaivoin. Sen olen pusittanut tiiviisti ja odottaa siirtoa roskikseen Kaikki vaatteeni pikkuhiljaa pesen ja pahimmat joissa tuoksu säilyy saa siirron hävityksen. Kenellekään en niitä anna ettei vaan kukaan niistä sairastu. Koti puhdistuu pikkuhiljaa aina kun on parempi päivä niin sitä teen. Jaksamista sinulle.

        Näitä "altistuneita" tarvis haastatella ja tehdä tutkimusta.
        Onko vain muutama kemikaali mikä saa tämän altistumisen aikaan.
        Eikö hajuvesissä käytetä lähinnä luonnonkasveija?


      • SaatMutPyörryksiin
        MaalimaaNähnyt kirjoitti:

        Näitä "altistuneita" tarvis haastatella ja tehdä tutkimusta.
        Onko vain muutama kemikaali mikä saa tämän altistumisen aikaan.
        Eikö hajuvesissä käytetä lähinnä luonnonkasveija?

        Periaatteessa nämä myrkyt joita niissä käytetään, tiedetään, niitä käytetään säilyvyys syistä ja tuoksut on pääosin synteettisiä. Kaikki ei herkistää näille ihan samoin kuin ei meistä kaikki sairastu syöpään, sydänsairauksiin jne. Nämä kemikaalit mitä näissä käytetään voivat lukemani mukaan aiheuttaa jopa lapsille kehityshäiriöitä Rahalla on merkitys ja hajuvesiteollisuus ei välitä.


    • neurootikotriesanamme

      Yhdessä paikassa oli tämmöinen herkkyyttä poteva neurootikko, joka vaati, että kaikkien puhelimet on suljettava, koska hän on allerginen jo yhdenkin puhelimen säteilylle. Minä laitoin puhelimesta kaikki täysille: toistamaan videota tubesta ja lataamaan paikasta otettuja videoita palvelimelleni. En tiedä, mitä muut tekivät, kun kaivoivat kesken ja kaiken kännykkänsä esiin.

      • ulkoilmaallergiakauheaa

        Minä olen allerginen ulkoilmalle, minkä takia en juurikaan voi harrastaa yhtä lempiharrastuksistani: lenkkeilyä ja pyöräilyä. Lenkkikengät ja pyöräilytrikoot on pakko ollut ulkoilma-allergiani vuoksi ripustaa naulaan ja autoni raitisilmasuodatinta en tämän allergiani takia ole uskaltanut takuuhuollossakaan antaa vaihtaa kertaakaan, koska huomasin, että sitä kautta kabiiniin tulee ulkoilmaa, jos sen vaihtaa!


      • ulkoilmaallergiaonyleist

        Hyvä että ulkoilmaallergiasta on viimeinkin alettu kirjoittaa! Minulla ulkoilmaallergia muodostui omakoti talossa asuessani niin pahaksi, etten kyennyt enää leikkaamaan nurmikkoa enkä pensasaitaa saati viemään roska pussia ja kukka penkitkin jäi osaltani hoitamatta. Eron jälkeen muutin kerrostaloon, missä kukaan ei ainakaan toistaiseksi ole vaatinut viemään edes roskapussia ulkoilmaallergiastani huolimatta.


      • SaatMutPyörryksiin
        ulkoilmaallergiaonyleist kirjoitti:

        Hyvä että ulkoilmaallergiasta on viimeinkin alettu kirjoittaa! Minulla ulkoilmaallergia muodostui omakoti talossa asuessani niin pahaksi, etten kyennyt enää leikkaamaan nurmikkoa enkä pensasaitaa saati viemään roska pussia ja kukka penkitkin jäi osaltani hoitamatta. Eron jälkeen muutin kerrostaloon, missä kukaan ei ainakaan toistaiseksi ole vaatinut viemään edes roskapussia ulkoilmaallergiastani huolimatta.

        Teille satiirikot en toivo pahaa toivon teille samaa kun itselleni. Positivisuutta, elämän ymmärtämystä ihmisten arvostamista. Minuun ei satu tuo teidän iva, mielenkiinnolla noita teidän asenteita luen ja odotin niitä . Siinäkin me ihmiset ollaan erilaisia . Toiset ymmärtää eivätkä lähde tuolle tielle ja toiset taas elävät elämänsä itsekeskeisesti ja sillä asenteella "mitä minä itse en ole kokenut ei ole totta" vaan kuten minä olen mielestänne neurootikko. Oikeasti mieluummin olisinkin, siihen voisin saada hoitoa, tästä en parane koskaan. Silti en vaadi en pyydä ketään lopettamaan näiden tuoksujen käyttöä en syyllistä olen itsekin ollut ymmärtämätön. Itse olen tämän myötä oppinut taas yhden asian omakohtaisesti.
        Tuon vaan tätä tietoisuuteen joku aina ymmärtää asiallisesti😊.


      • vähänvalintaaharkiten
        SaatMutPyörryksiin kirjoitti:

        Teille satiirikot en toivo pahaa toivon teille samaa kun itselleni. Positivisuutta, elämän ymmärtämystä ihmisten arvostamista. Minuun ei satu tuo teidän iva, mielenkiinnolla noita teidän asenteita luen ja odotin niitä . Siinäkin me ihmiset ollaan erilaisia . Toiset ymmärtää eivätkä lähde tuolle tielle ja toiset taas elävät elämänsä itsekeskeisesti ja sillä asenteella "mitä minä itse en ole kokenut ei ole totta" vaan kuten minä olen mielestänne neurootikko. Oikeasti mieluummin olisinkin, siihen voisin saada hoitoa, tästä en parane koskaan. Silti en vaadi en pyydä ketään lopettamaan näiden tuoksujen käyttöä en syyllistä olen itsekin ollut ymmärtämätön. Itse olen tämän myötä oppinut taas yhden asian omakohtaisesti.
        Tuon vaan tätä tietoisuuteen joku aina ymmärtää asiallisesti😊.

        Typerää hankkia hajuallergikon itselleen harrastus, jota allergialiitto ei suosittele ja jossa joutuu olemaan haisevien ihmisten kanssa hyvin läheisessä tekekemisessä. Tiesitkö, että tielaitos on Suomen suurin pujonviljelijä? Miksi et käy tielaitoksen kimppuun?


      • SaatMutPyörryksiin
        vähänvalintaaharkiten kirjoitti:

        Typerää hankkia hajuallergikon itselleen harrastus, jota allergialiitto ei suosittele ja jossa joutuu olemaan haisevien ihmisten kanssa hyvin läheisessä tekekemisessä. Tiesitkö, että tielaitos on Suomen suurin pujonviljelijä? Miksi et käy tielaitoksen kimppuun?

        Enhän ole kenenkään kimpuun mielestäni käynyt ja kun tämän harrastuksen aloitin 14 vuotiaan niin en tällaista tiennyt olevankaan. Tämän enemmän en sinulle kommentoi kun tiedän mitä siitä seuraa😉.


      • kauheatakäryäjokapuolell

        Todellisuudessa kaiken hajuista niiden vaikutuksista neurotisoivistakaan henkilöistä perin harva tietää hajusta yhtään mitään. Nimittäin ainoita todellisia planeettamme hajuasiantuntijoita ovat planeettamme kiertoradalla steriilissä olosuhteessa pitkiä aikoja viettäneet avaruushenkilöt. Nämä henkilöthän haukkovat joka kerta kiertoradalta laseuduttuaa lähes tajuttomiksi valahtaen kaikkien muitten paikallaolevien mielestä planeettamme erittäin raikasta ulkoilmaa. Avaruushenkilöt puolestaan ovat vakuuttuneita, että missään ei milloinkaan haissut niin karmeasti paskalle kuin juuri silläkin paikalla. Hajussa siis kasvaa hajuneurootikoksikin, jos vain olla saattaa!


      • kärytonjapysyy

        Esimerkiksi pierusta ihmisenkin sieraimen aistimaa osaa eli metyylimerkaptaania ovat kaikki ruoansulattelukanavistolla varustautuneet eliöt ja oliot päästäneet planeettamme raikkaana nykyisin pidettyyn ulkoilmaan jo vuosimiljoonien ajan. Mutta minne nuo miljarditkuutiokilometrit metyylimerkaptaania ovet menneet? Vastaus: eivät minnekään! Nimittäin ne ovat vieläkin planeettamme raikkaana pidetyssä ulkoilmassa, jossa riittävän kauan pidetty sierain ei enää aisti metyylimerkaptaania tai aistii, mutta aivomme eivät viitsi enää noteerata metyylimerkaptaania. ENNEN KUIN joku lähettyvillämme laskee sitä ruokansa sulattelukanavistostaan joko raikkaaseen ulkoilmaan tai tunkkaiseen sisäilmaan lisää, jolloin paikallinen metyylimerkaptaanipitoisuus tilapäisesti kohoaa etenkin tyynellä kelillä.


    • Oliskoasiaa

      saatminutpyörryksiin käyppä neurolokilla ja psykiatrilla ja muista ottaa ne lääkkeet Ps, olet todella positiivinen

      • SaatMutPyörryksiin

        Odotin tätäkin kommenttia 😅😅 tuo on hyvä asenne pidä tuo jonkun sitä pitää näitä fiksuja komentaja kirjoitella. Tähänkään ei voi muuta sanoa kuin onnea ja menestystä terveyden osalta sinulle "Oliskoasiaa"


    • MaalimaaNähnyt

      Tällä palstalla saa aina paskaa niskaan.

      En usko tätä loskaa heittävien olevan naisia. Tanssilavoilla käyvät naiset on lähes poikkeuksetta fiksuja.
      Ilmeisesti äänessä on vain muutama katkera heppu, joiden elämä valuu käsistä ja on pakko purkaa pahaa oloaan,

      • SaatMutPyörryksiin

        Siihen kuraan osasin varautua😊.


    • sosiaalifoksaaja

      Tämä sairaus vaikuttaa myös ainakin omiin hakuvalintoihin. Itselle on useasti käynyt niin, että on löytynyt nainen jonka kanssa tanssi ( ja muut jutut ) ovat sopineet lupaavan hienosti yksiin. Mutta eipä pysty enää toista kertaa saman illan aikana hakemaan. Edes sitä kahta kappaletta ei hengittämättä montaa kertaa illassa vaan pysty menemään.

      ps.
      Kiitos kaikille, jotka osaatte/ymmärrätte hajusteiden maltillisen käytön tanssipaikollakin.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      50
      5035
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      23
      3307
    3. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      28
      1442
    4. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      181
      1285
    5. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      75
      990
    6. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      24
      888
    7. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      49
      857
    8. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      249
      791
    9. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      35
      738
    10. Uskoontulo julistetun evankeliumin kautta

      Ja kun oli paljon väitelty, nousi Pietari ja sanoi heille: "Miehet, veljet, te tiedätte, että Jumala jo kauan aikaa sitt
      Raamattu
      482
      707
    Aihe