Silva Sea Data

SeadataMatti

Minulla on otsikossa mainittu loki & kaikumittari. Tuulimittarina on Nexus Wind Data. Loki yhdistettynä tuulimittariin antaa aws-tiedon niin kuin pitääkin. Nyt tuli ongelma kun Sea Datasta pimeni kaiku. Olen yrittänyt etsiä loki & kaikujärjestelmää "ympäri maailmaa", joka natsaisi Nexus Wind Dataan, mutta huonolla menestyksellä. Ratkaisuna olisi vaihtaa sekä loki & kaiku että tuulimittari johonkin uudempaan järjestelmään, mutta sitä nyt en haluaisi tehdä (tuulimittari on vajaa 3 vuotta vanha ). Eli kysymys onko jollakulla meistä tietoa toimi vasta yksinkertaisesta ratkaisusta ko ongelmaan? Sea Data lokeja & kaikuja tai niiden varaosia ei ole saatavissa. Nexus on myyty Garminille ja uudet Garminit eivät istu helpolla Nexusmaailmaan. Tiedän että tämä sivusto ei ole osto/myynti paikka, mutta rohkenen silti kysyä, että jos jollakin on myytävänä Silva Seatar loki & kaikupaketti, niin se olisi aivan upeeta ? Purjehdusterveisin Matti puh 0503445564

3

1334

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Kyllä siihen löytyy ratkaisu. Garmin tekee vielä 43mm antureita ja taikapurkkia väliin, jolla nuo saa juttelemaan. Samoin niillä on simppeli LCD näyttö niihin. Justiin viime viikolla tutkin hommaa. Huolsin noita silvoja ja nexuksia monta vuotta. Laita viestiä mikä ät heater piste fi

      • Kaupoillekko

        Mun sea-datasta pimeni näyttö mutta oletettavasti anturi ja väliintuleva vahvistinpurkki ovat vielä ehyitä. Anturi on vielä veneessä johdostaan kiinni. Vene on Puotilassa Itäkeskuksen vieressä. Näyttöä en saanut mistään ja kun vene on vesillä ja siinä on 43 mm läpivienti päädyin ostamaan NMEA 2000 väylällä toimivan kaiun Garminilta. Kommenttina sitten ettei halvin näyttö GNX20 ei osaa hälyttää matalasta vedestä.


      • Anonyymi
        Kaupoillekko kirjoitti:

        Mun sea-datasta pimeni näyttö mutta oletettavasti anturi ja väliintuleva vahvistinpurkki ovat vielä ehyitä. Anturi on vielä veneessä johdostaan kiinni. Vene on Puotilassa Itäkeskuksen vieressä. Näyttöä en saanut mistään ja kun vene on vesillä ja siinä on 43 mm läpivienti päädyin ostamaan NMEA 2000 väylällä toimivan kaiun Garminilta. Kommenttina sitten ettei halvin näyttö GNX20 ei osaa hälyttää matalasta vedestä.

        Reipasta päivää.
        Mulla on Sea Data josta kaiun anturi pimeni.
        Ostaisin toimivan Silvan (185 khz) anturin. Uudet kun kova 200khz:n toimintataajuuksilla ja vaativat suositumpienkin väliin, sitä en haluaisi.
        YT. HK
        0407313456


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. En usko et meistä tulee jotain

      Se ei kuitenkaan estä toivomasta et tulisi. Toivon et voitas suudella ja se sais asioita loksahtamaan paikoilleen. Jutel
      Ikävä
      10
      2530
    2. Kuvaile itseäsi

      Kaivatullesi, niin että hän sinut tunnistaa.
      Ikävä
      85
      1940
    3. Eini paljastaa nuorekkuutensa salaisuuden - Tämä nousee framille: "Se on pakko, että jaksaa!"

      Discokuningatar Eini on täyttänyt upeat 64 vuotta. Lavoilla ja keikoilla nähdään entistä vapautuneempi artisti, joka ei
      Suomalaiset julkkikset
      38
      1479
    4. Huomenta keskipäivää

      Kivaa päivää mukaville ja söpösille. 🐺🫅❤️☕☀️
      Ikävä
      260
      1398
    5. Yli puolella maahanmuuttajalapsista ei ole tietoja ja taitoja, joilla selviää yhteiskunnassa

      Miksi Suomeen otetaan väkeä jolla on älyvajetta? https://www.hs.fi/politiikka/art-2000010730220.html
      Maailman menoa
      273
      1018
    6. Oletko koskaan katunut kun

      elämäsi tilaisuus jäi käyttämättä? 💔
      Ikävä
      66
      893
    7. Olen J-mies

      Jos kerrot sukunimeni alkukirjaimen, ja asuinpaikkakuntani. Lupaan ottaa yhteyttä sinuun.
      Ikävä
      47
      871
    8. Ei sitten, ei olla enää

      Missään tekemisissä. Unohdetaan kaikki myös se että tunsimme. Tätä halusit tämän saat. J miehelle. Rakkaudella vaalea na
      Ikävä
      77
      850
    9. Sinusta näkee että

      Kaipaat paljon.
      Ikävä
      51
      826
    10. Haluaisin ottaa sinut syleilyyni mies

      Olet suloinen...
      Ikävä
      44
      755
    Aihe