Mania vai masennus

ikuinenkipuko84

Minulla on todettu pari vuotta sitten kaksisuuntainen mielialahäiriö,ja haitallisimpia olotiloja on manian ja masennuksen lisäksi ns.tyhjät olot,jossa ei ole maniassa eikä masentunut,vaan täytyy hakea jotain juttua mistä saa itsensä liikkeelle ja langan tähän kaikkeen,löytyisikö kenestäkään tämäntyyppiseen vertaistukea?

3

322

Vastaukset 3

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Suhtautuja4000

Aika normaaliahan sellainen ahdistus on, jos on esim. sinkku ja vailla töitä, tai muutakaan suuntaa ja mielekästä tekemistä. Hyvä puoli on että jos sellaista hommaa keksii, niin kaikki alkaa taas innostaa. Kyllä sitä "terve" ihminenkin ajoittain (tai oikeastaan tosi useinkin) putoaa kaikenlaisiin henkisiin kuoppiin, ja tuntuu että on polttoaine lopussa ja kaikki näyttää harmaalta. Ne menee kuitenkin aina pois ennemmin tai myöhemmin. Sitä ohminenevyyttä ei vain pysty ymmärtämään silloin kun on siinä tilanteessa (henkisessä kuopassa). Joskus ei vaan auta kuin olla ja kestää, että "myrsky" menee ohi. Kuoppiin putoamista voi yrittää ennalta ehkäistä elämällä periaatteiden mukaan, mitkä voivat tulla esim. uskonnosta tai jostain muusta lähteestä. Vaikeudet ja ahdistus kasvattavat. Sitä voi ajatella kasvukipuna.

• ikuinenkipuko84

En onneksi ole täysin toimeton,on elämänkumppani monia pitkä aikaisia harrastuksia ja olen ollut 2 vuotta työkokeilussa,ja sen kyllä tiedostan että nämä "kuopat" menevät ohi koska ovat menneet ennenkin,mutta tämä sama vaiva on vaan ollut noin 10 vuotiaasta.

• Mitkä ovat syyt noihin kuoppiin?

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Törkeä petosepäily Suomussalmella

Uutisoi maikkari. Uhrin nimiin on nostettu pankkilainaa, hänet on saatu sijoittamaan hevosiin ja ostamaan autoja. Ei ta
      Suomussalmi
      33
      1572
    2. Vieläkö se tarjous

On voimassa?
      Ikävä
      74
      955
    3. Kysymys miehille ...

Kertokaapas miehet, että miksi monille miehille on niin hirveän tärkeää määritellä mitä mies saa tehdä ja mitä ei ja mil
      Sinkut
      290
      839
    4. Ttp:llä kuontalot ojennukseen

Ttp n yrittäjä ilmoitti facessa, että ttp: n tiloihin tulee lokakuun eka vkl parturi. Se tulee parturoimaan vähävaraiste
      Haapavesi
      75
      760
    5. Poliisi etälamautti, sitten pahoinpiteli

Vaikeasti kehitysvammaisen niin vakavasti että kuoli pian sairaalassa. Ei osannut kehitysvammainen heti noudattaa polii
      Maailman menoa
      259
      715
    6. Hyvää yötä.....M

Miten me edettäs...............
      Ikävä
      69
      684
    7. Itsensäpaljastelija

Mikä juttu tämä nyt on. Ulkomaalainen ahdistelee naisia simpsiöllä Ei pysty lukea Lapuansanomista juttua loppuun asti. O
      Lapua
      43
      680
    8. Oot kaunis ja fiksu

Ja pidän susta kovasti. Tiiäppä se.
      Ikävä
      33
      593
    9. Mikä sua vaivaa

@?
      Ikävä
      74
      587
    10. Mies, olen pahoillani kun olen kuvitellut

Että pitäisit minusta. En sitä mistään tähdistä kuitenkaan lukenut, mulle vaan tuli jostain semmoinen tunne, kun itse ty
      Ikävä
      52
      576
    Aihe