Terve,
Tilanne on sellainen, että talossa on 80-luvun alun ilmanvaihtokone, jonka käyntiääni alkoi taannoin äänekkääksi ja kone vinkui. Koneeseen vaihdettiin varaosamoottori (alkuperäinen moottori oli täysin loppu, varaosamoottori valmistajan virallinen) ja kone pelaa nyt hyvin, mutta alle kuukausi vaihdon jälkeen kone on taas alkanut pitämään kevyttä "vinkunaa" (alkoi aika pian vaihdon jälkeen, n. viikko).
Olen sammutettuna pyörittänyt uutta moottoria käsin, ei kuulu vinkunaa siinä vaiheessa, mutta kun kone on käynnissä, pieni vinkuna kuuluu. Vinkuna kuuluu etenkin poistoilman ulostulossa (toki se moottori on lähinnä juuri sitä putkea). Moottori on myös lisäksi äänekäs, äänekkäämpi, kuin alkuperäinen. Ääni on aika lähellä samaa, mitä alkuperäinen oli vaihdettaessa.
Mikähän voisi olla kyseessä, voiko tuo johtua putkistosta/äänenvaimennuksesta?
Ilmanvaihtokone vinkuu, vaikka moottori vaihdettu
ilmanvaihtoapina
1
172
Vastaukset
- ilmanvaihtoapina
Lisätään sen verran, että se varaosamoottori on siis emb-papstin siihen alkuperäiseen tekemä varaosamoottori, siis ei täysin alkuperäinen valmistaja, mutta suunniteltu tähän koneeseen.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Lavrov suivaantui Stubbille perustellusti.
Lavrov perusteli suivaantumistaan tosiasioilla Suomen tarinasta sotiemme jälkeen, tutkija Tynkkynen ja pankkihenkilö Sol4811765Sukupuolia on vain kaksi- kohukassista tuli kova tuomio perheenisälle oikeudessa.
https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/4d4db0d9-4dda-4ba6-a699-25d725683ad6 Miten näin normaalista kassissa olevasta tekstis3781517Se ei ihan oikeasti vaatisi kuin yhden
Tekstiviestin... Jos rakastat minua vielä toivoisin että laittaisit minulle viestiä. Rakastatko? Oletko oikeasti niin pe641348Eronnut Janni Hussi palaa julkisuuteen - Aloittaa uudessa työssä, joka on aivan uusi pesti Suomessa
Janni Hussi on saanut viime aikoina kohujulkisuutta, kun hänen ja Joel Harkimon avioliitto päättyi eroon kesällä 2025. H161325- 100915
- 51879
JM lukkoliike
Mihin helvetin kuuseen te olette tällä kertaa siirtäneet Lukkoliikkeenne? Sen kerran kun ensimmäisen ja viimesen kerran19876Miten kesäsi meni?
Oletko tyytyväinen siihen? Oliko kaivattusi mielessäsi? Lähennyitkö vai etäännyitkö hänen kanssaan?65746Pankin avajaiset
Osuuspankin uuden toimitilan viralliset avajaiset vetävät väkeä. Kyllä oli outo nauhan leikkaus, kun leikkaajat pyllisti15741Helena Ahti-Hallberg uudessa elämäntilanteessa - Paljastaa eläkehaaveestaan Espanjassa: "Mä.."
Oi, kuulostaa ihanalta eläkepäivillä! Helena Ahti-Hallberg on ostanut kakkoskodin Espanjasta ja hänellä on puolisonsa ka7732