Terve,
Tilanne on sellainen, että talossa on 80-luvun alun ilmanvaihtokone, jonka käyntiääni alkoi taannoin äänekkääksi ja kone vinkui. Koneeseen vaihdettiin varaosamoottori (alkuperäinen moottori oli täysin loppu, varaosamoottori valmistajan virallinen) ja kone pelaa nyt hyvin, mutta alle kuukausi vaihdon jälkeen kone on taas alkanut pitämään kevyttä "vinkunaa" (alkoi aika pian vaihdon jälkeen, n. viikko).
Olen sammutettuna pyörittänyt uutta moottoria käsin, ei kuulu vinkunaa siinä vaiheessa, mutta kun kone on käynnissä, pieni vinkuna kuuluu. Vinkuna kuuluu etenkin poistoilman ulostulossa (toki se moottori on lähinnä juuri sitä putkea). Moottori on myös lisäksi äänekäs, äänekkäämpi, kuin alkuperäinen. Ääni on aika lähellä samaa, mitä alkuperäinen oli vaihdettaessa.
Mikähän voisi olla kyseessä, voiko tuo johtua putkistosta/äänenvaimennuksesta?
Ilmanvaihtokone vinkuu, vaikka moottori vaihdettu
ilmanvaihtoapina
1
140
Vastaukset
- ilmanvaihtoapina
Lisätään sen verran, että se varaosamoottori on siis emb-papstin siihen alkuperäiseen tekemä varaosamoottori, siis ei täysin alkuperäinen valmistaja, mutta suunniteltu tähän koneeseen.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Mies kateissa Lapualla
Voi ei taas! Toivottavasti tällä on onnellinen loppu. https://poliisi.fi/-/mies-kateissa-lapualla392833- 382507
- 961811
Joo nyt mä sen tajuan
Kaipaan sua, ei sitä mikään muuta ja olet oikea❤️ miksi tämän pitää olla niin vaikeaa?881373Olen aina vain
Ihmeissäni siitä että oletko niin tosissani minusta? Mitä muut ajattelisi meistä?511330Olipa ihana rakas
❤️🤗😚 Toivottavasti jatkat samalla linjalla ja höpsöttelykin on sallittua, kunhan ei oo loukkaavaa 😉 suloisia unia kau51245Kansanedustaja Teemu Keskisarja ei osallistu Linnan juhliin vaan natsikulkueeseen
Kerääkö poliisi taas natsiliput pois osallistujilta?2921180- 561068
Poliisi tutkii murhaa Paltamossa
Poliisi tutkii Kainuussa sijaitsevassa Paltamon kunnassa epäiltyä henkirikosta, joka on tapahtunut viime viikon perjanta10870Kumpi teistä rakastui ensin?
Sinä vai kaipaamasi henkilö (jos siis tunteet ovat molemminpuolisia)? Tai jos kyse ei ole vielä rakkaudesta, niin kumpi38819