Koska isoisämme sisällissodassa 1918 eri puolilla. Isäni isä oli köyhä torppari punaisten puolella. Sinun esi isäsi taas lahtasi punaisia porvarien puolella.
Ei voida nainen olla yhdessä
19
354
Vastaukset
- Syyonlöytynyt
Joo, ei niin ;)
- ValkoinenNainen
Hyi saatana. Kuulutko saastaisiin punaisiin :0 Mulle kelpaa vain korkesti koulutettu mies, jonka sukutaustoissa on valkoinen väri.
- selvisihänseviimein
Se oli viimeinen naula tähän arkkuun. Hyvästi.
Isäni suku on kyllä punaisiin päin. Äitini puolella on taiteellisia maalaisjuntteja, karjalanevakkoo ja köyhää torpparii ym. rintamakarkureita.
- tarkkailmaisu
vapaussodassa
- Humanistimiäs
Tästä ei yksimielisyyttä tiedeyhteisön sisällä https://fi.m.wikipedia.org/wiki/Suomen_sisällissodan_nimet
- kansalaissota
Humanistimiäs kirjoitti:
Tästä ei yksimielisyyttä tiedeyhteisön sisällä https://fi.m.wikipedia.org/wiki/Suomen_sisällissodan_nimet
Etkö tahallista provokaatiota tunnistanut? Ja jatkuu nimimerkissä.
- KartanoVolvo
Kaikki punaiset olisi saanut tappaa, myös jälkeläiset. Vitun kommarit. Vaasan veri ei vapise.
- Humanistimiäs
Monikohan tälläkään palstalla silloin olisi elossa nyt. Tiedätkö itse millä puolella isovanhempasi olivat? https://fi.m.wikipedia.org/wiki/Täällä_Pohjantähden_alla
- PuolueetonEdelleen
Humanistimiäs kirjoitti:
Monikohan tälläkään palstalla silloin olisi elossa nyt. Tiedätkö itse millä puolella isovanhempasi olivat? https://fi.m.wikipedia.org/wiki/Täällä_Pohjantähden_alla
Tiedän ja en edellinen. Mutta tiesitkö että suuri osa kansasta ei valinnut puolta.
- KartanoVolvo
Humanistimiäs kirjoitti:
Monikohan tälläkään palstalla silloin olisi elossa nyt. Tiedätkö itse millä puolella isovanhempasi olivat? https://fi.m.wikipedia.org/wiki/Täällä_Pohjantähden_alla
Tiedän hyvin, iso-isovanhempani olivat kartanollisia Torniossa, jotka työllistivät tyytyväisiä renkejä ja piikoja melkeinpä kymmenen. Ihan tavallisia ihmisiä, jotka vastustivat rikollista vallankaappausyritystä. Kyllä siinä olisi käynyt paljon pahemmin kaikille kunnon ihmisille, jos punaiset olisivat voittaneet. Ihmisestä tulee auttamatta kriminaali ja rikollinen, kun alkaa vastustamaan väkivalloin laillista esioikeutta.
- Mainitsen
Punaiset tappoivat säälittä kaikki ja halusivat CCCP tyylin valtion tännekin, valtion jossa esim koulut ja kulttuuri sekä uskonto ja etiikka kiellettiin ja sivistyneistö tapettiin säälittä, jotta saataisiin raha ja omaisuus ryöstettyä laiskoille, raakalaismaisille ja typerille "vallankumouksen" kannattajille.
- pienipalasivistystä
Mainitsen kirjoitti:
Punaiset tappoivat säälittä kaikki ja halusivat CCCP tyylin valtion tännekin, valtion jossa esim koulut ja kulttuuri sekä uskonto ja etiikka kiellettiin ja sivistyneistö tapettiin säälittä, jotta saataisiin raha ja omaisuus ryöstettyä laiskoille, raakalaismaisille ja typerille "vallankumouksen" kannattajille.
Me löysimme ihmisjätteitä, häneltä oli kaikki jäsenet katkottu poikki, suuri rautanaula oli lyöty päähän, otsasta, siihen kiinnitetty hänen punakaartin kortti. Jalat oli molemmat poikki, kädet myös, pistimellä oli pistetty rinta. Suuret haavat oli molemmin puolin kupeita, ne oli leikattu japanilaisella pistimellä. Vaatteet sekä jalkineet olivat myös muuttaneet omistajaa. Ketkä olivat nuo jotka tuon tekivät? Ne olivat suur suomi haaveilijoita, ne olivat lahtareita, ihmislahtareita.
- Älämiesselittele
Joskus se rauha pitää sopia, ei olla katkeria ikuisesti.
- Punainemiäs
Paraskin sanoja
- Älämiesselittele
Punainemiäs kirjoitti:
Paraskin sanoja
Molemmat oli kuitenkin punaisia.
- Putinonparas
Mun esi-isät lahtasi suomalaisia, ruotsinsuomalaisia ynnä muita impivaaran perseen näyttäjiä, tsaarin ja äiti Venäjän puolesta. Mutta se oli minun esi-isäni, joka myös pakeni kommareita länteen ja päätyi - Suomeen rutiköyhänä. Kuten minäkin olen ollut, ja pidän kiinni jokaisesta ansaitsemastani lantista, enkä jaa sitä perseen näyttäjä kommareille.
- jälkeläinen
Mul on multaa kynsien alla.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1901925
- 1131033
- 100957
Koillis motor
Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa20727- 52694
ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla
Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann42588Kauhavan häiriköijistä
Juttua Iltalehdessä. Pakko sanoa että noi nuoret on kyllä ihan pimeitä. Putkin peltoja jupksevat kiusaamaan kun ei tietä28564Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?
Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m174546Tehdäänkö tänään toiveista totta?
Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..45528Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä
Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;203481