Moi.
Onko tyypillistä, että merikytkimestä kuuluu ujellusta ajettaessa 1000-1200rpm. Muilla kierrosnopeuksilla ei kuulu mitään ääniä.
- Kiitos vastauksista!
KBW-21 ulina
5
254
Vastaukset
Kolmisenkymmentä vuotta sitten asensin veneeseeni Sole Mini-Diesel paketin. Siinähän oli Solen oma valmiste kytkin RonimV. Kaikki muuten hyvin mutta piti tämäkin samanlaista jollotusta joka hävisi korkeammilla kierroksilla. Tai minä luulin äänen lähtevän kytkimestä. Olihan siitä sekin etu että hyvät ystävät kuulivat minun tulevan jo saaren takaa ja pahemmassa kelissä olivat valmiina auttamaan tälläistä yksinseilaajaa tarvittaessa rantautumisessan. Sitten kerran Seuramme keväisessä venenäyttelyssä tuli mainittua ulinasta Tekno-Marinen R K-S:lle ja hän neuvoi sipaisemaan viilalla potkurin kärkiä hiukan viistoiksi, todella vähän. Siihen loppui ulinat. En vain enää näin pitkän ajan jälkeen muista oliko se kummalta puolelta vaiko molemmilta. Eiköhän se tieto kuitenkin löytyne siitä firmasta. Huolimatta täällä esiintyvistä negatiivis-sävyisistä kirjoittelusta olin koko ajan tyytyväinen Tekno-Marinen toimintaan mm. kulutusosat toimitettiin niin nopeasti kuin posti toimi.
Nyt tämä kaikki on meikäläiseltä taakse jäänyttä mutta toivotan kirjoituskumppaneille hyvää kesää/kesiä jatkossa.- Reiska2K
Kuulehan nyt sepe..teus, vaikka nyt et enää sillä veneellä seilaakkaan, niin me vaadimme sinua pysymään täällä seurassamme, niin kauan kun sormet yltävät näppäimistölle - tuliko selväksi ;D
Ps. uskon että muutkin ovat samaa mieltä. Sama - Uliuliuli
Onko kyseessä sama ilmiö kuin ulina autolla peruuttaessa, joka johtuu suorista rattaista? Eteenpäin mennessä on vinorattaat mikä estää ulinan.
- fernutbaranka
En epäile korjausta, mutta väitän, että ulina ei kuulunut syvältä potkurista vaan muualta, esimerkiksi vaihdelaatikosta. Jutun perusteella voidaan kaiketi antaa vastaus, että jos ei tyypillistä, niin ei ainakaan ihan tavatonta koska siihen on ratkaisukin.
Ilmeisesti viilaaminen vaikuttaa potkurin aiheuttamaan värähtelyyn, joka resonoi voimalinjan kanssa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 911097
- 125876
Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun
...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa103835"Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut
Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten276657- 70595
Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä
Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait73573Lienee aika luopua siitä kaikesta
mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j64562Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:
Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap54526- 72483
Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen
Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist33483