Kotihälytyksiä koskenut kysely yllätti, mikä

kaupungeissa-vaikeaa

voi olla syynä tähän!

Kysymys lehdessä:

"Missä kunnassa Suomessa poliisilla oli eniten kotihälytyksiä asukasta kohti vuosina 2015 -2016 ? "

Ajattelin sen luettuani, että jossain suuressa kaupungissa varmaan, niissähän asuminen on haasteellisinta, kun ei uloskaan pääse jäähdyttelemään tunteitaan niinkuin maaseudulla, ja mieleeni tuli suurin eli Helsinki.

Vastaus oli: Hyrynsalmella.

Mikä ihmisiä vaivaa siellä, kun kotiin tarvitaan poliisia eniten Suomessa?

11

191

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Onko koti-hälytys aina Poliisi?
      Voiko se johtua ikä-rakenteesta?
      Pyritkö taas arvostelemaan arvokkaasti vanhenevia juoppoja?

H.

• Hukszille

Ajattelitko taas poistattaa aloituksen voidaksesi MASSApostittaa omia viestejäsi uudelleen ja uudelleen?

• Liiallinen viinan ryyppääminen ja sen aiheuttamat ongelmat on varmasti yleisin syy kotihälytyksiin.
      Syrjäseutujen turaukot, työttömät, kouluttamattomat joutilaat ovat herkkiä viinan kanssa läträämään.

Onko "arvokkaasti vanheneva juoppo" hän, joka perheensä tai kavereidensa kanssa tappelee, usein erilaisten aseiden tai astaloiden kanssa.

• Jonkun kerran katsonut sitä poliisien kotihälytys-juttua. Kyllä useasti on viina ja huumeet vaikuttajana, mutta yllättävän paljon nuoria ja ihan tavallisia pariskuntia, jotka rupeavat tappelemaan keskenänsä. Perheväkivallassa on usein nyrkit aseina ja tavaroiden heittely.

• eppu2 kirjoitti:

Jonkun kerran katsonut sitä poliisien kotihälytys-juttua. Kyllä useasti on viina ja huumeet vaikuttajana, mutta yllättävän paljon nuoria ja ihan tavallisia pariskuntia, jotka rupeavat tappelemaan keskenänsä. Perheväkivallassa on usein nyrkit aseina ja tavaroiden heittely.

Minä olen katsonut ihan sitä Poliisi-tv sarjaa ja siinä näkee hyvin mihin poliisien työaikaa kuluu.
        Kotihälytyksiä on runsaasti, olipa syy mikä tahansa, usein alkoholin käyttö, joskus toinen ja joskus molemmat ovat juovuksissa. Hän jota enemmän sorsitaan soittaa poliisit paikalle. Toisinaan kumpi ennättää ensin.

En ole ikinä ymmärtänyt viinan ja huumeiden käytön ihannoimista.
        Ja sillä kehuskelemista.

• Oiskonäin

Jos asukkaita on 100 000 ja hälytyksiä 4000 verrattuna pitäjään, joissa asukkaita 4000 ja hälyytyksiä 100, vetää pikkupitäjä pidemmän korren.

• Suhteutettuna

Nii-in.
        Tai 4 asukasta ja 2 kotihälytystä on hirmuinen määrä hälytyksiä.

• Hiijahooo-

Kysymyksen vastauksena olikin tosi ylätys

• Ootteko-keksiny

mitää syytä tuohon Hyrynsalmeen?

• Minusta_

tuo Ancelinan viesti pitää sisällään selityksen:

"Minä olen katsonut ihan sitä Poliisi-tv sarjaa ja siinä näkee hyvin mihin poliisien työaikaa kuluu.
        Kotihälytyksiä on runsaasti, olipa syy mikä tahansa, usein alkoholin käyttö, joskus toinen ja joskus molemmat ovat juovuksissa. Hän jota enemmän sorsitaan soittaa poliisit paikalle. Toisinaan kumpi ennättää ensin.

Ja sillä kehuskelemista."

• Minusta_ kirjoitti:

tuo Ancelinan viesti pitää sisällään selityksen:

"Minä olen katsonut ihan sitä Poliisi-tv sarjaa ja siinä näkee hyvin mihin poliisien työaikaa kuluu.

Ja sillä kehuskelemista."

Niitähän on kaksi sarjaa. Toinen on poliisit,jossa on kaikkia yleisesti ja toinen kotihälyhyssarja.
        Kyllä niissä päänsekoitusaineet ovat isossa osassa.
        Joskus herää ajatus, että jääkö joitain tärkeitä asioita hoitamatta, kun sekopäitä pitää pelastaa.
        Aina puhutaan siitä, miten kaikenmaailman päihteiten käyttäjien hoitoon menee yhteiskunnan varoja.
        Harvemmin puhutaan siitä kuinka paljon yhteiskun varoja menee poliisin hoitaessa päihtyneitten sekoiluja.
        Riittääkö Alkosta saadut verovarat.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Anteeksi mies

En vaan osaa kohdata sinua ja olla normaali. En tiedä mikä vaivaa. Samaan aikaan tekee mieli tulla lähelle ja kuitenkin
      Ikävä
      60
      11802
    2. Mietin aina vain

Minä niin haluaisin nähdä sinut. Ei tuo yhden ainoan kuvan katsominen paljon helpota... Miksi sinä et voisi olla se roh
      Tunteet
      17
      5021
    3. Hetken jo luulin, että en ikävöi sinua koko aikaa

Mutta nyt on sitten taas ihan hirveä ikävä jotenkin. Tiedätköhän sinä edes, kuinka peruuttamattomasti minä olen sinuun r
      Ikävä
      33
      4517
    4. Outoa että Trump ekana sanoutui irti ilmastosopimuksesta

kun Kaliforniaa riepottelee siitä johtuvat tuhoisat maastopalot. Hirmumyrskytkin ovat USA:ssa olleet tuhoisia.
      Maailman menoa
      467
      2344
    5. Palstan henkisesti sairaat ja lihavat

Täällä on sairaita, työttömiä ihmisiä kirjoittelemassa joilla ei ole tarkoituksena kuin satuttaa ihmisiä. Jos eksyt pals
      Ikävä
      114
      2240
    6. Saan kengurakkaan kotiin viikon päästä

Mitä tapahtui? Martina hehkutti tätä stoorissaan reilu viikko sitten, mutta eipä aussimiestä Suomessa näkynyt, vaan tapa
      Kotimaiset julkkisjuorut
      292
      1791
    7. FinFamin ryhmät

Älkää hyvät ihmiset luottako tähän tahoon. Ryhmiä on, mutta eivät ne toimi. Ihmisiä savustetaan ulos, vaikka näissä piir
      Salo
      0
      1461
    8. Osmo Peltola voitti ansaitusti Kultaisen Venlan - Kirvoitti yleisöltä mahtavan reaktion!

JEE, onnea Osmo! Osmo Peltola voitti Vuoden esiintyjän Kultainen Venla -palkinnon. Isä-Peltsin ja Osmon luontoseikkailu
      Suomalaiset julkkikset
      92
      1313
    9. Ähtärin sotkut

Ähtärin kaupungin tilintarkastus tai mikä lie ollut LAITETTU SALAISEKSI. 🤔🤔🤔
      Ähtäri
      39
      1216
    10. Olen vähän

Hysteerinen se on totta. Etkai ymmärrä miten syvästi tunnen sinua kohtaan. Ja olet aina lähelläni. Olet osa jo jotain. I
      Ikävä
      10
      1195
    Aihe