koulukiusaus-kysely

opiskelijat

Hei... olemme kaksi lähihoitaja opiskelijaa, ja
valmistumme toukokuussa -05. Teemme opinnäytetyötä koulukiusaamisesta. Mikäli sinulla on siitä kokemusta, ja halua vastata kysymyksiimme, niin siitä olisi suunnattomasti apua.. nimimerkki vastaukset käy.

kysymykset:

1. nykyinen ikäsi ja ikä, jolloin kiusaaminen alkoi?
2. kAuan koulukiusaamista on tapahtunut?
3. Mikä oli kiusaajien syynä, että kiusasivat juuri sinua?
4. Onko koulukiusaaminen muuttanut sinua jotenkin? (esim. käytös...)
5. Oletko kertonut asiasta jollekkin?
Otettiinko asia puheeksi luokassa?
6. Kiusataanko sinua yhä? Kuinka usein?
7. Millanen tunne on kun kiusataan?
8. Puolustavatko kaverit sinua? vai miten reagoivat?
9. Onko kiusaamista alettu hoitaa jotenkin, esim. käytkö psykiatrin kanssa juttelemassa?
10. muuta kerrottavaa???

Kiitos vaivannäöstä!

9

727

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • -sussa-

-koht 15. oiskohan ollu 13
      -2vuotta
      -varmaan poikaystävä (olin ainut joka seurusteli)
      -on.. en luota enään kenenkään ja oon sisään päin kääntynyt
      -olen. vanhemmilleni ja sit kouluni rehtorille
      -joo mut se ei auttanu yhtään
      -joo. n.2kertaa viikos
      -aivan hirvee
      -no ei mul oo sellasii
      9. Onko kiusaamista alettu hoitaa jotenkin, esim. käytkö psykiatrin kanssa juttelemassa?
      -on.. käyn kerran viikos kuraattoril
      10. muuta kerrottavaa???
      -eij

• Mie.

17v, kiusattiin kun olin 7-16-vuotias.
      2. kAuan koulukiusaamista on tapahtunut? Koko peruskouluajan ja vaiheittain sen jälkeenkin.
      3. Mikä oli kiusaajien syynä, että kiusasivat juuri sinua? Olin niiden silmissä LÄSKI!
      4. Onko koulukiusaaminen muuttanut sinua jotenkin? (esim. käytös...) Yritän omistaa poikaystäväni ja pompottaa heitä. Haluan olla vain omissa oloissani enkä kaipaa ystäviä pilaamaan elämääni lisää.
      Sanoi että "surullista", yläasteella ne pisti kiusaajat reksin puhutteluun. Luokassa ei koskaan puhuttu.
      6. Kiusataanko sinua yhä? Kuinka usein? Joskus jotkut 11-vuotiaat räkänokat huutelee läskimummoa, sekin satuttaa. Satunnaisesti tätä tapahtuu.
      7. Millanen tunne on kun kiusataan? Nöyrtynyt ja alistunut. Oon tottunut siihen, so fucking what! Mitä ihmeellistä? Okei?
      8. Puolustavatko kaverit sinua? vai miten reagoivat? Sanoo vaan "törkeetä" eikä puolusta.
      9. Onko kiusaamista alettu hoitaa jotenkin, esim. käytkö psykiatrin kanssa juttelemassa? Käyn, mutten kerro, koska tää on mun asia enkä kaipaa enää yhtään ihmistä nauramaan mulle.
      10. muuta kerrottavaa??? Vitun ihanaa on elämä... kun kaikki jättää ilman syytä. Jopa oma äitini on käskenyt mua laihduttaa. Monesti. Vuosien ajan.

• tyttö'

Olen nyt 18. Minua kiusattiin, kun olin iältäni 9-16-vuotias

ks. ed. kys.

Voi **** syy on aina kiusaajassa ei kiusattavassa! Kuinka usein tuo pitää sanoo, et ihmiset tajuaa! Ja mistä mä tietäisin mikä niitä risoi.

Äiti sanoi, et ne oli mulle kateellisii tai jotai. Pienempänä mä aattelin, et syy oli se, kun mä olin erilainen ko muut, en siis polttanu, juonu, meikannu, pukeutunu muodikkaasti, kuunnellu heviä tms.

Jaa..... Toisaalta mä sain siitä lisää itsevarmuutta, ku jouduin tekeen aina kaikki asiat yksin, niinku toi semmosen tunteen, et hei mä pärjään ilman muitakin, must tuli niinku itsenäinen.... Mut samalla mulle ilmestyi alaspäin taipuvat suupielet ns. perusilmeeks... Pitäis kai nauraa enemmä niin tuoki vaiva lähtis...

vanhemmille, opettajalle... kyllä sille jotai kai tehtii, mut eise missää vaihees kokonaa loppunu. Oma äiti oli mun paras apuni ja asianajajani.

ei niinkään enää, koska olen jo abi ja kaikki kiusaajat ovat jo livistäneet amiksen puolelle. Mut jos jossain niihin törmään, niin heti huudetaan perään.

Avuton, arvoton, aivan kauhea. Sitä ei voi sanoin kuvata, miten paljon se satuttaa.

Eivät puolustaneet koskaan. Pikemminkin kaikkosivat ympäriltäni.

Ei tarvinnut. Oma äiti psyykkasi tarpeeksi ja nyt en vaihtaisi kiusaamisen tuomaa elämänkokemustani mihinkään. Mä pärjään, ja voin ehkä myöhemmin siten auttaa muita kiusattuja.

10. muuta kerrottavaa???

Kiusaaminen on aina tuomittavaa, oli kiusaajan kotiolot tai historia mikä tahansa!
      Tehkää selväks, et puhuminen ei auta, vaa konkreettine tekeminen! Ja vika on aina kiusaajassa, se pitäis psykalle viedä, eikä kiusattu! Opettajat on liian sinisilmäsii kiusaamiselle, välituntivahdit ikkunoihin ja nurkkien taakse, pienempiä opetusryhmiä!

Jos musta tulee joskus opettaja, en aio sietää kiusaamista pätkääkään vaan eliminoin sen heti ennenkuin se on ehtinyt edes alkaa! Ennaltaehkäisevää työtä kehiin!

• despair666

18 ja 10 vuotiaana se alkoi..

laskekaa siitä.

vitustakos mä sen voisin tietää!!?? jos tietäisin olisin tehny asialle jotain..

ainakin olen masentunu hyvinkin usein ja olen mieluiten yksin. saan ihmisten ympärillä ns. paniikki kohtauksia..

vanhemmilleni, opettajille, rehtorille, kuraattorille.. mikään ei ole auttanut.
      eipä sitä ole koskaan otettu puheeksi..

kiusataan. joka päivä lähes koko ajan..

masentava. huono, arvoton..

mitkä kaverit??

eipä pahemmin. olen kuraattorilla käyny joskus mut ei siitä mitään apua ole ollut. paras psykiatri on oma kultani.=) love u!!

• 1. nykyinen ikäsi ja ikä, jolloin kiusaaminen alkoi? *17v.kiusaaminen alkoi Ala-asteella

koko kouluvuoden,joskus vähän vähemmän joskus enemmän.

3. Mikä oli kiusaajien syynä, että kiusasivat juuri sinua? *en tiedä,ehkä kun menestyin paremmin koulussa

4. Onko koulukiusaaminen muuttanut sinua jotenkin? (esim. käytös...) *aikasemmin kyllä,olin hiljasempi.En väittänyt vastaan jos joku 'vittuili'yms.

*Kerroin aluksi porukoille ne neuvoivat sanomaan pahasti takasi tai saada kiusaaja noloon tilanteeseen jolloin se ei kehtaisi kiusata,
      Sitten opettajalle jossa se puhui koko luokalle asiasta jolloin kiusaaminen loppui noin kuukaudeksi ja lopulta rehtorille joka piti puhuttelun.Kiusaaminen väheni mutta ei loppunut kokonaan.
      6. Kiusataanko sinua yhä? Kuinka usein? Ei,olen päässyt pois peruskoulusta.

7. Millanen tunne on kun kiusataan? Ahdas mielinen,pelokas...
      8. Puolustavatko kaverit sinua? vai miten reagoivat? Yksi kaveri puolusti,muut katsoivat sivusta kun minulle nälvittiin,he pelkäsivät että poika alkaisi kiusata puolustajiani.

9. Onko kiusaamista alettu hoitaa jotenkin, esim. käytkö psykiatrin kanssa juttelemassa? Kiusaaminen ei mennyt fyysiseen kiusaamiseen,muutako kerrran peppuun potkamiseen muuten sitä ei tarvittu.Itsetunto nousi pikkuhiljaa ajan kanssa.
      10. muuta kerrottavaa??? eip.

• kiusattu

1. olen nyt 12, kiusaaminen alkoi kun olin 9v.

2. 3 vuotta, on ehkä vähän mutta se kerkeää satuttamaan sisältä, ja jättämään ehkä ppysyvätkin arvet.

3. koska en ollut "suosittu"(silloin oli henkistä) (kun minua kiusattiin fyysisesti niin siihen ei ollut mitään syytä)

4.no ei hirveästi, sillä olen aina ollut herkkä sisältä ja kova päältä, mutta kyllä se vähän on tehnyt minusta jotenkin kiltimpää.

5.3 luokalla, opettajalle, mutta se ei auttanut. en ole muille uskaltanut, koska tiedän että minua voi tässä tilassa auttaa vain ammatti apu. Olen tosissani.

6. kyllä, no joka tunti jos vaikka tulen luokkaan , niin he haukkuvat, hyljeksivät, kuiskivat...

7. hirveä. Yleensä lukkiudun huoneeseeni, sammutan valot ja alan itkeä. Se helpottaa, joksikin aikaa..

8. minulla ei ole koulussa kavereita, vanha bestikseni on myös mukana minun kiusaamisissani, hän kerto minusta kaikea, ja lisää niihin vielä lisää P-S-AA!!!

9.haluaisin puhu tästä psykiatrin kanssa, mutta en halua kertoa tästä äitilleni, joten...

10. Minusta on tyhmää, kun koulussa ei pystytä asialle mitään. Minusta maailma on epäoikeuden mukainen!

• Kala18

Kiusaaminen ei oo kivvaa.

• WOW 2005

WOW! keskustelu alotettu jo 2005!

• 10v marsufani

1. 10v ja 6v

2. 4 vuotta

3. En tiedä

4.Itsetunto nollilla,tyyli on muuttunut olen gootti ja ajattelen itsemuhaa ei ole kavereita.

5.En koska pelkään että kukaan ei usko ja ei

6. Kyllä ja joka päivä

7.Itkuinen,Ahdistunut ja itsetuhoinen

8.Kukaan ei puolusta kukaan ei välitä

9.Kyllä olen mutta en ole viellä kertonut kenellekkään

10.Minua kiusataan henkisesti ja fyysisesti ei ole kavereita 2 besua vaan ja vain 1 koira ja 2 marsua kaverina

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ketä tietää

Missä ammuttiin pyssyllä.
      Kotka
      46
      5870
    2. Ei tunnu, että välität yhtään

Tuntuu, että et edes muista minua koko ihmistä. 😢
      Ikävä
      49
      5361
    3. Onko kaipaamallasi

Naisella silikonit 🤔
      Ikävä
      49
      3734
    4. Näytitpä taas niin hyvältä!

Nautit tilanteesta täysin rinnoin. Sinä olet kuin
      Tunteet
      14
      3685
    5. Vimpelin liikuntahallilla tulipalo?

Katsoin, että liikuntahallista tuloo mustaa savua. Sitten ovet pärähti hajalle, ja sisältä tuli aikamoinen lieska. Toise
      Vimpeli
      99
      3401
    6. Veikeä Satu

Tuu jutteleen, kaipaan sua. Oot kuuma nainen.
      Ikävä
      31
      3136
    7. Oletko nyt

Onnellinen mies naisesi kanssa?
      Ikävä
      59
      2894
    8. Rakastatko?

Ala kertomaan se ja heti
      Ikävä
      58