Kannattaako parketti keittiökaappien alle vai ei??? Perusteltuja vastauksia kiitos! =)
Parketti kaappien alle?
5
8955
Vastaukset
- Jussi
kelluva parketti elää, joten sitä ei saisi lukita paikalleen painavilla kaapeilla. Ja säästää siinä rahaakin. Oletan että sinulle tulee kaappien alle sokkeli. Itse laitoin parketin niin että sokkelilevy peitti parketin reunan. Jos kaappien korkeutta pitää säätää parketin vuoksi niin ne voi nostaa joko säätöjaloilla tai pistämällä alle jotain levyä. Tietysti jos joskus muuttaa kaappien paikkoja niin lattia menee uusiksi, mutta menee se muutenkin, koska valo vaikuttaa parketin väriin.
- weeti
Hei,
Normaalisti suurissa kohteissa emme asentaneet parkettia keittiokalusteiden alle. Poikkeuksena on astianpesukone, jonka asukas pystyi ottamaan tai jättämään.
Näin toimittiin kiinteiden (seinään ruuvattavien) kalusteiden kohdalla. Käsittääkseni syy on parketin menekki on 2 neliö pienempi asuntoa kohden. Hinta asuntoa kohden ei ole paljon, mutta jos vuodessa rakennusliike tekee 1000 asuntoa...
Pienkohteisiin ko. asiasta on keskusteltu asikkaiden kanssa ja lähes aina parketti on asennettu kaappien alle.
Yksi etu voi olla siinä, että jos vettä tippuu pieniä määriä lattialle, niin betoni ei ole niin herkkä kosteudelle kuin parketti.
Vastuuta ottamatta, itselleni asensin parketin kaappien alle.
-Veeti
P.s Jos laitat liimattavaa, niin laita riittävästi liimaa... - jo sait
Mutta jos jotain heittäis, niin molemmat tavat on vääriä. No joo.. Siis mun mielipide on se, että parketti ei kuulu keittiöön. Se menee normaalissakin pehekäytössä helposti huonoksi, sillä keittiön lattialle tippuu aina vettä. Aina saa olla varomassa ja jos jää pienikin lammikko pitemmäksi aikaa, niin vaurio siihen tulee.
Jos jotain puunnäköistä on pakko saada, niin hyvälaatuinen kosteussuojattu laminaatti on parempi ratkaisu. Minun mielestä ainoa oikea keittiön lattia on laattalattia. Muovimattokin on hyvä, mutta kukapa niitä nykyään itselle laittaa..- olet
...väärässä - ei keittiössä vesi parkettia pilaa. Ei siihen koskaan vettä niin pitkäksi ajaksi jätetä, että siitä mitään haittaa olisi. Pienillä roiskeilla ei ole mitään merkitystä.
Astianpesukoneen alle pitää joka tapauksessa asentaa jotain vesivahingon varalle - meillä siellä on muovimatto.
Laattalattia vaatii aina lattialämmityksen, joten joissakin tapauksissa se ei sovi. Myöskin lapsien kivilattialle heittelemät astiat voi kerätä kappaleina suoraan roskikseen.
Voihan lattiaan laittaa vaikka linoleumia tai korkkiakin, jos vaihtoehtoja parketille hakee.
- Jaska
Ainakin koneiden (liesi,jääkaappi,astianpesukone) alle kannattaa parketti laittaa. Silloin ne on helpompi vetää esiin puhdistusta ja huoltoa varten. Astianpesukoneen alle lisäksi ehdottomasti suoja-allas, se ei paljon maksa.
Periaatteessa painavien kaappien alle ei parkettia saisi laittaa, koska parketin (ja myös laminaatin) pitää päästä elämään. Kaappien alla parketti on täysin turha ellei ajatuksena ole joskus muuttaa kalustusta toisenlaiseksi. Meillä laminaattia ei ole kaappien alla, mutta laminaatti onkin laitettu jälkikäteen.
Vesivahingon sattuessa, jos kaappien alla ei ole parkettia, menee pidempi aika ennenkuin vahinko näkyy. Jos kaappienkin alla on parketti, vesi tulee aika nopeasti näkyviin. Jos parkettia ei ole, vettä voi kertyä aika paljon kaappien ja parketin alle ennenkuin se huomataan.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ikävä sinua
Onkohan sulla ollut sama tunne kuin mulla viimeisten parin päivän aikana, eilen varsinkin. Ollaan oltu ihan lähellä ja k374936- 823506
- 302953
- 612935
- 82757
Kesäseuraa
Kesäseuraa mukavasta ja kauniista naisesta. Viesti tänään mulle muualla asiasta jos kiinnostaa Ne ketä tahansa huoli, t552280- 391778
Tuksu on edelleen sinkku - nuori Joonas jätti!
Hihhahihhahhaahheee Joonas keksi hyvän syy. : Tuksu on liian Disney-prinsessa hänelle. (Mikähän prinsessa lie kyseessä….91700- 181691
- 161584