Asiaa tässäkin

12

179

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • tuttua-on

      Ex-emäntäni harrasti juuri tuollaista.

    • poiuytrefgh

      Tärkeä aihe.
      Mua häiritsi siellä "avussa" kaikkein eniten se, että kaikkea tuollaista kun kerroin ja tuhat kertaa pahempaa, niin yleensä mulle vastattiin_: "Niin, mitä sitten ? Luuletko että sulle vaan tommosta tehdään, tehdään kyllä monelle muullekin ja se on ihan tavallista, nykyään elämä on semmosta !!!"
      Tuon takia mulle oli tosi tärkeää olla olematta avun kanssa tekemisissä, nimittäin mä en ala pitämään tommosta elämää normaalina vaikka sitä olisi kokenut jo 3 miljoonaa suomalaista. Koska jos me kaikki ajatellaan niin, niin sitten todellakin kaikkien 5 miljoonan elämä on tommosta.
      Mä en ymmärrä miks minkäänlaisissa auttamistehtävissä olevat siunaa epäasiallista käytöstä.
      Jossain mulle sanottiin jopa rikoksiksi määriteltäviin asioihin: "No joo mutta jos se kumminkin on on ollut vielä vaan semmosta normaalin asteista ..." ja sitten viitanneet rikolliseen käyttäytymiseen.
      Niin jos mä olisin jossain avussa niin varmaan mä olisin kohta rikollisilla teillä. Siksikin se apu oli niin kauhistuttavaa.

      • Koita_nyt

        "Mä en ymmärrä miks minkäänlaisissa auttamistehtävissä olevat siunaa epäasiallista käytöstä."
        Koita nyt hyvänen aika keksiä joku sopiva nimitys tuolla "avullesi" ettei sitä sekoiteta mihinkään todelliseen ammattiapuun, mikä on huiman paljon eri juttu. Joku sellainen nimitys, josta ilmenisi se harrastajuus. Eikä ne kaikki harrastajatkaan ole ihan mänttejä. Itse kohdannut narsistiaikoina todella fiksuja harrastajia, jolta harrastajalta olen reippaan vinkin saanutkin narsistiseen persoonallisuushäiriöön. Ammattilaiselta sellaista vinkkiä olisi ehkä toisaalta joutunut odottamaan tooo-odella pitkään. Eikä ammattilaisetkaan sitä kieltäneet kun sen jo itse olin selvittänyt mennessäni.


      • poiuytrdfgh

        Niin asiallisen avun saaminen on paljon helpompaa kun ei ole hermovaurioitunut päästä varpaisiin, Kyllä asiallista apua saa moniin asioihin kun on suurinpiirtein kunnossa, mutta ei enää henkihieverissä kovinkaan helposti.


      • poiuytrfgh

        Mutta esim. nyt kun kävin tuossa eräänlaisella konkreettisella auttajalla, niin minua kohdeltiin täysin 100% hyvin ja asiallisesti.


      • Mitä_en
        poiuytrdfgh kirjoitti:

        Niin asiallisen avun saaminen on paljon helpompaa kun ei ole hermovaurioitunut päästä varpaisiin, Kyllä asiallista apua saa moniin asioihin kun on suurinpiirtein kunnossa, mutta ei enää henkihieverissä kovinkaan helposti.

        "mutta ei enää henkihieverissä kovinkaan helposti. "
        Mitä enemmän on henkihieverissä, sitä tehokkaampaa apua tarvitsee. Silloin on turvauduttava ammattilaisiin sen oman avun lisäksi, mitä omaa apua jokainen hiukankin kynnelle kykenevä joutuu/saa käyttää.
        Mitä hatarampi harrastaja, jos henkihieverissä turvautuu sellaisiin, niin eihän ne nyt ymmärrä ollenkaan missä mennään. Menevät itse paniikkiin kun eivät tietenkään osaa toimia. Se hätänumero on se mihin turvaudutaan kun ollaan henkihieverissä.


      • poiuytredfg

        Noh mä en voinu soittaa hätänumeroon siinä tilanteessa koska mulle oltiin tekemässä vakavaa hoitovirhettä ja lähettämässä mua siinä terveydentilassa väärään rankkaan fyysistä terveyttä koskevaan fyysiseen toimenpiteeseen. Jos mä olisin soittanut hätänumeroon, keholleni olisi todennäköisesti käynyt hyvin köpelösti, koska olin tuolloin liian heikko kiistelemään (ja mun oli vamman takia vaikea puhua ) että toimenpide on väärä siinä tilanteessa. Ja sitä toimenpidettä ei tosiaan tarvittu mihinkään koskaan, eikä se liity mitään minulla tällä
        hetkellä oleviin vammoihin. Tuosta väärästä tilannearviosta tosin koitui mulle muita vammoja ja nyt on ilmennyt vielä lisää niitä fyysisiä vammoja.
        Että ei ole mahdollista että olisin asiassa väärässä ainakaan siltä osin että oli kyse suuresta turhasta fyysisestä toimenpiteestä, jonka halusin välttää. Mulla olis vielä mahdollisesti puolet enemmän fyysisiä vammoja jos olisin soittanu hätänumeroon tuolloin.
        Että aina ei ole hätänumerokaan ratkaisu kaikkeen, kun oikein huono tuuri käy.
        Kaikelta tuollaiselta välttyis jos vaan oikeasti kuunneltaisiin.


    • öodjohdwehih

      Mä joudun ilmeisesti koko elämäni elämään tuollaisessa kommunikointimaailmassa muutamaa poikkeusta vaille. Tahmea tie on nassepiirien töhnäämillä lapsilla.

      Minusta poiu olet oikeassa tuossa että löysäily ja liika relativisointi moraalissa ja jopa kyvyttömyys alunperin ottaa huomioon eettistä ulottuvuutta (trkoittaa muutakin ja minulle ennen kaikkea muuta kuin seksuaalimoraali, jonka en nyt millään soisi nousevan ykkösagendaksi) romahduttaa alaspäin koko tason luottamuksineen (mikä se nyt sitten onkaan). Itse en nyt jaksa niin hämmästellä tiettyjä muka Trumpin vanavedessä uivia nykyilmiöitä johtuen taustastani, esim. luottamus virkamiehistöön, lehdistöön ja asintuntijuuteen on ollut kovalla koetuksella jo pienestä. Mutta aina sitä toivoisi kehityksen olevan noususuuntaista ja eteenpäin. Ei hyvältä näytä.

      • poiuytrdfg

        Mun päässä pitää olla kunnon struktuuri eettisissä kysymyksissä. Se että sitä pehmennetään jollain vellovilla keskusteluilla joissa ei ole runkona selkeä eettinen struktuuri, tekee mun päälle varsin pahaa. Onneks mulla ei ole enää juurikaan tarvetta keskustella tämän kummemmin.


      • poiuytrdfgh

        Palstakaverini olisiko mahdollista lopettaa kommunikoimasta siellä maailmassa ?
        Kehitellä omissa oloissaan itselleen luontevampi kommunikointityyli ja mennä muualle kommunikoimaan ?


    • poiuytrdfgh

      Annan yksinkertaisessa muodossa esimerkin.

      Joku kiusaisi minua verbaalisesti. Menisin kertomaan auttajalle. Auttajan mielestä minun pitäisi sopeutua siihen koska muutkin joutuu. Joten jos haen apua joudun kestämään jatkuvaa verbaalista kiusaamista. Jos en hae apua, voin sanoa kiusaajalle, että mähän en hyväksy sitä kiusaamista eettisten periaatteideni mukaan ja piste,
      Kumpi on kannattavampaa ?

    • eräskusetettu

      Ilmeisesti juuri tämän kaltainen kieroutunut kommunikaatio kohtasi minua. Vai mitä olet mieltä?

      Hän soitteli sitkeästi minulle ja mikä oli aihe: jokin naurettava keksimänsä kysely ( tosi ontuva), jonka palkintona oli voittaa mattojen pesu. Arvasin jo kieroutuneesta kommunikaatiostaan, että olin hänen valitsemansa voittaja, jolle hän sitten soittaisi uudelleen. Koska minulle koskaan puhelin ei ole ollut maailman tärkein kapine, saatan siis lähteä vaikka kauppaan ja puhelin jää kotiin, koska olen niitä ihmisiä, joiden ei tarvitse olla 24h tavoitettavissa. Niinpä mieheni sattui vastaamaan ja tämä kiertoutunut langan päässä kuvitteli, että olin tarkoituksella antanut hänen vastata, mitä millamagiamaista skeidaa. Tämän kiertouneen mielestä olimme yhdessä suunnitelleet toimivamme noin, oli uskomatonta lukea siitä somesta. Siitä hetkestä alkaen olen pitänyt häntä juuri kuvatun linkin mukaisena, jonka kirjoittamiselle/sanomiselle ei tarvitse paljon arvoa antaa eli se on juuri tätä kieroutunutta kommunikaatiota.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Takaisin ylös

    Luetuimmat keskustelut

    1. Valkeakosken murhaaja

      Raiskausrikosten joukossa kanta suomalainen tekijä on niin harvinainen että kannattaa erikseen mainita. Raiskausuutisia
      Maailman menoa
      178
      9404
    2. Valkeakosken kiinniotettua ei epäillä

      Kummallisia kommentteja ja uhkauksia poliisi taas jakelee orjakansalle muituttaakseen verisrstä kostosta jos rahvas kapi
      Maailman menoa
      69
      7228
    3. Tekijä on poliisin vanha tuttu

      Ihan supisuomalainen.
      Valkeakoski
      60
      3645
    4. Valkeakosken sekopää murhaaja.

      Itselläni on 3 teini ikäistä tytärtä ja tämä tapaus on herättänyt minussa tosi paljon surua ja vihaa. On käsittämättömän
      Valkeakoski
      105
      1428
    5. Nainen, olet jollakin tavalla pelottava

      Tunne sinun suhteen on ehkä verrattavissa ruusupensaaseen, hurmaavan kaunis kukka, upea tuoksu, mutta jos yrittää lähell
      Ikävä
      58
      1332
    6. Kuumat päivät

      Hyvää huomenta. 🌞🌼☕😊🙌 Sinkkukesä 2024
      Ikävä
      347
      1293
    7. Valkeakosken surmaaja oli koeajalla edellisestä tuomiosta

      Tässä osoitus, että rangaistukset Suomessa ovat liian löysiä ja se maksoi tämän tytön hengen https://yle.fi/a/74-2009067
      Maailman menoa
      21
      1199
    8. Naiset pysyy sinkkuna ja ottavat mieluimmin koiran

      Nykynainen ei halua jakaa elämäänsä miehen kanssa, vaan elää yksin ja ottaa koiran tai koiria. Ja pikkuvähemmistö eli in
      Sinkut
      228
      1188
    9. Haaveilen sinusta

      Läheisyydestäsi, kosketuksestasi. Siitä että saisin koskettaa sinua. Pitää sinua lähellä. En tiedä mistä tämä tuli. Tied
      Ikävä
      22
      1003
    10. Enpä usko että olisit valmis jättämään kaiken

      Vaikka tulisin ja kosisin sinua.
      Ikävä
      48
      931
    Aihe