Kuitusiima

Siimahäntä_

Ostin motonetista savage gear finezze HD4 merkkistä siimaa joka on 0,26mm ja vetolujuus siinä on 17,1kg. Kysymys kuuluukin, onko kyseinen siima hyvä vaihtoehto kuhan ja ahvenen jigaukseen 2-8 metrin syvyisessä vedessä.

8

3861

Vastaukset 8

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Jigix

En tunne kyseistä siimaa, mutta käytän itse ohuempaa kuitua kuhalle ja ahvenelle. Tällä hetkellä taitaa puolilla olla paksuutta 0,18 mm (Sufix). Ohuemman etuna on nopeampi uppoaminen ja parempi tuntuma kevyemmilläkin päillä (10 grammaa ja alle).

• Jigikalastaja

Itse käytän ohuempaa kuitusiimaa varsinkin ahvenen jigaukseen. Tällä hetkellä 0.18mm

• jiig

Hyöty noin suuren vetolujuuden omaavasta siimasta on, että vieheen tarttuessa koukusta pohjaan tai kasvillisuuteen, voi siimasta vetämällä pelastaa vieheen, kun koukku antaa ensiksi periksi. Edellyttää että muut osatkin (leikarit, renkaat ym) ovat riittävän järeitä. Toki paksumman siiman hankauskestävyyskin on parempi. Käytännössä Suomessa muutaman kilon vetolujuus on muutoin riittävä. Itse käytän 0,11...0,15 siimoja jigi- ja heittovehkeissä (en käytä yli 40 g painavia vieheitä), ja kyllä nillä isommatkin kalat nousee. Jokikalastuksessa ehkä vetolujuutta myös tarvitaan, kun on estettävä kalan pääsemistä johonkin.

• Anonyymi

En suosittele Savage Gearin kuitusiimoja kenellekään. Ostin testimielessä ahvenen jigaukseen ~7kg vetolujuuden lupaavaa siimaa.
      Käytännössä siima on todella heikkoa, katkeilee omia-aikojaan kesken heiton, katkeaa todella herkästi jos uistin tapaa pohjaan.
      Omakohtaisesti huonointa kuitusiimaa mitä olen ostanut.
      Älkää ostako.

• Anonyymi

Pieni raapaisu kiveen kuitusiima katkeaa kuin korte , teeppä testi , ota kuitu siimaa noin metrin pätkä , laita hanskat käteen ,kääri siima käsien ympärille tiukasti ,vedä siima tiukalle ja raapase kiveen se karkee kuin korte . teeppä sama monofiili siimalle , kestää hankausta ennen kuin katkee. ei kuitu silti huono ole , laita 12 kilon monofiili , kuitu siiman ja vieheen väliin noin metrin verran kestää kivikossa paremmin . ja kannattaa vielä tarkastaa vavan päässä oleva rengas ettei siinä ole naarmuja ja siiman oiheuttamia kulumia jos on niin vaihda rengas uuteen , samoten avo kelan reuna josta siima purkaantuu pitää olla sileä .

• Anonyymi

Mulla sufix kuitusiima 0,17mm ja 17,7 kg. Kestää kiskoa koivun oksan poikki. Ollut heittokelassa jo useita vuosia ja yhtä vahvaa kuin uusi. Olen varmuudeksi lyhentänyt metrin parin pätkiä kerran kesässä. Se siima oli aikoinaan ylivoimainen testivoittaja ja kun sain puoleen hintaan niin oli pakko ostaa. Nykyään samaa siimaa ei ole missään myynnissä.

• Anonyymi00007

Kuitu siima on ihan paskaa

• Anonyymi00008

Joku 0,18 kuitu pitäisi riittää aika hyvin moneen köyttöön. Kuitu tartuttaa hyvin, mutta jos keppi on kovin joustamaton, kala ravistaa itsensä irti. Monofiili ja kuitu ovat molemmat hyviä, makuasia kumpaa käyttää. Jos heittelyn lisäksi soutu-uistelee, voi kuitu olla parempi.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Martinan tyttärestä hieno haastattelu IL

Martina on kasvattanut fiksun tyttären.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      393
      998
    2. Muuttaisitko kaivattusi luokse

heti asumaan? 🛒
      Ikävä
      102
      885
    3. Orpo pelästyi, kun asiat tulivat ilmi ? Hallitus ei enää tuekaan Garden hanketta

Pääministerinä Orpo on vastuussa hallituksensa päätöksenteosta. Hallitus päätti avokätisestä tuesta hankkeelle, joka ei
      Kansallinen Kokoomus
      298
      860
    4. Mitä kaivattusi

pelkää? 👻
      Ikävä
      77
      748
    5. Mitä odotat kohtaamiselta?

Niin, otsikossa kysymys.
      Ikävä
      82
      726
    6. Samassa kylässä asuu yks mies...

Jota en voi sietää... yök!
      Ikävä
      71
      701
    7. Olet kuin minä

Jännä huomata tämä kerta toisensa jälkeen eikö ❤️
      Ikävä
      50
      655
    8. Sanotaan se sitten tässä

Rakastan sua mies varmaan.
      Ikävä
      37
      646
    9. Sinun silmiisi kun

Katson niin ymmärrän sen. 👁️👁️👀
      Ikävä
      44
      617
    10. Mä olen tosi

Ylpeä sinusta 🫂 Ajatuksissani pyydän sulle paljon suojelusta ja varjelusta. Sinua rakastettaan ja susta välitetään. Mui
      Ikävä
      38
      609
    Aihe