Kuitusiima

Siimahäntä_

Ostin motonetista savage gear finezze HD4 merkkistä siimaa joka on 0,26mm ja vetolujuus siinä on 17,1kg. Kysymys kuuluukin, onko kyseinen siima hyvä vaihtoehto kuhan ja ahvenen jigaukseen 2-8 metrin syvyisessä vedessä.

6

3399

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Jigix

En tunne kyseistä siimaa, mutta käytän itse ohuempaa kuitua kuhalle ja ahvenelle. Tällä hetkellä taitaa puolilla olla paksuutta 0,18 mm (Sufix). Ohuemman etuna on nopeampi uppoaminen ja parempi tuntuma kevyemmilläkin päillä (10 grammaa ja alle).

• Jigikalastaja

Itse käytän ohuempaa kuitusiimaa varsinkin ahvenen jigaukseen. Tällä hetkellä 0.18mm

• jiig

Hyöty noin suuren vetolujuuden omaavasta siimasta on, että vieheen tarttuessa koukusta pohjaan tai kasvillisuuteen, voi siimasta vetämällä pelastaa vieheen, kun koukku antaa ensiksi periksi. Edellyttää että muut osatkin (leikarit, renkaat ym) ovat riittävän järeitä. Toki paksumman siiman hankauskestävyyskin on parempi. Käytännössä Suomessa muutaman kilon vetolujuus on muutoin riittävä. Itse käytän 0,11...0,15 siimoja jigi- ja heittovehkeissä (en käytä yli 40 g painavia vieheitä), ja kyllä nillä isommatkin kalat nousee. Jokikalastuksessa ehkä vetolujuutta myös tarvitaan, kun on estettävä kalan pääsemistä johonkin.

• Anonyymi

En suosittele Savage Gearin kuitusiimoja kenellekään. Ostin testimielessä ahvenen jigaukseen ~7kg vetolujuuden lupaavaa siimaa.
      Käytännössä siima on todella heikkoa, katkeilee omia-aikojaan kesken heiton, katkeaa todella herkästi jos uistin tapaa pohjaan.
      Omakohtaisesti huonointa kuitusiimaa mitä olen ostanut.
      Älkää ostako.

• Anonyymi

Pieni raapaisu kiveen kuitusiima katkeaa kuin korte , teeppä testi , ota kuitu siimaa noin metrin pätkä , laita hanskat käteen ,kääri siima käsien ympärille tiukasti ,vedä siima tiukalle ja raapase kiveen se karkee kuin korte . teeppä sama monofiili siimalle , kestää hankausta ennen kuin katkee. ei kuitu silti huono ole , laita 12 kilon monofiili , kuitu siiman ja vieheen väliin noin metrin verran kestää kivikossa paremmin . ja kannattaa vielä tarkastaa vavan päässä oleva rengas ettei siinä ole naarmuja ja siiman oiheuttamia kulumia jos on niin vaihda rengas uuteen , samoten avo kelan reuna josta siima purkaantuu pitää olla sileä .

• Anonyymi

Mulla sufix kuitusiima 0,17mm ja 17,7 kg. Kestää kiskoa koivun oksan poikki. Ollut heittokelassa jo useita vuosia ja yhtä vahvaa kuin uusi. Olen varmuudeksi lyhentänyt metrin parin pätkiä kerran kesässä. Se siima oli aikoinaan ylivoimainen testivoittaja ja kun sain puoleen hintaan niin oli pakko ostaa. Nykyään samaa siimaa ei ole missään myynnissä.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Hengenvaaralliset kiihdytysajot päättyivät karmealla tavalla, kilpailija kuoli

Onnettomuudesta on aloitettu selvitys. Tapahtuma keskeytettiin onnettomuuteen. Tapahtumaa tutkitaan paikan päällä yhtei
      Kauhava
      82
      3706
    2. Ajattelen sinua iltaisin, aamulla, päivittäin

Ehkä siinä jo pientä vinkkiä. Oot jäänyt pahasti mieleen. Sun katse on niin syvä ja oot niin lempeä. Hyvä olla sun kanss
      Ihastuminen
      107
      1802
    3. Ootko rakastunut?

Kerro pois nyt
      Ikävä
      106
      1102
    4. Onhan sulla nainen parempi mieli

Nyt? Ainakin toivon niin.
      Ikävä
      99
      1085
    5. Mitä sä haluat?

Kerro nyt. Sano suoraan.
      Ikävä
      60
      933
    6. Priden osallistujamäärä suuri pettymys!

Ei lähellekään sataatuhatta, vaikka mukaan on värvätty kaikki aktivistit jopa homot katolta heittelevä islamistinen aate
      Luterilaisuus
      165
      855
    7. Ujosteletko tosissaan vai mitä oikeen

Himmailet???? Mitä pelkäät?????
      Ikävä
      42
      836
    8. IS Viikonloppu 28.-29.6.2025

3- merkitty Kovis Erkki Vuokilalta. Oikean reunan (kuvituksellinen) pääkuva on hauska, mutta siitä johdetun sanan merkit
      Sanaristikot
      57
      801
    9. Joku kysyy

Missä on syy? Jossainhan se syy täytyy olla persujen kannatuksen alenemiseen. Kannatuksen alneminen ei näy pelkästään g
      Perussuomalaiset
      60
      776
    10. Kannan sinua mukanani

Aina sydämessäni ❤️ Niin kauan kun henki pihisee ja veri virtaa suonissani, niin olet osa minua tavalla, josta olen kii
      Ikävä
      28
      745
    Aihe