Olen nyt sitten onnistunut hankkimaan itselleni puutiaisaivotulehdus tartunnan!
Olen ollut korkeassa kuumeessa, lihaskivut, pahoinvointi, totaalinen ruokahaluttomuus, nyt neljä päivää. Lisäksi laaja punainen ihottuma oikeassa kyljessä. Tiedän että tämän ensivaiheen jälkeen on varsinaisen aivokuumeen mahdollisuus 10-30%.
Haluaisinkin nyt kuulla onko kenelläkään kokemusta, omalta kohdalta tai läheisen sairastumisesta? Minua pelottaa vaikka kuolleisuus tähän on varsin pieni. Vakavien pitkäaikaisten jälkioireitten ilmaantuminen on pelottavaa, ja mahdollisuus siihen että pysyviä vaurioita jää.
Jos tämä kehittyy aivokuumeeksi on hoito sairaalassa vaikka mitään parantavaa lääkettä ei olekaan. Vastenmielistä ajatella sairaalaan joutumista! Jos siis joku on tämän läpi käynyt tai tuntee jonkun joka on, olisi ihan kaikki tieto tervetullutta! Haluan nyt siis todella asian kokeneitten kertomuksia, en mitään Googlesta haettua.
Olen siis 63-vuotias nainen, perusterve. Toivon että joku voisi auttaa! Olen niin yksin tämän kanssa!
Puutiaisaivotulehdus
Vertaistukea
0
52
Vastaukset
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kalle Palander kertoi fantasioivansa siitä, kuinka Kiira Korpi naisi häntä sträppärillä ahteriin
Sai potkut Yleltä. https://yle.fi/a/74-201400004766846- 262521
- 2182477
- 1401759
- 1141698
- 741113
IS: Paljastus - Tästä syystä Marika jätti Diilin kesken -Tilittää: "Jäi vähän karvas maku, koska..."
Diilissä lähti yllättäen yksi kisaaja. Voi harmi, leikki loppui liian varhain… Diilissä Jaajo Linnonmaa etsii vetäjää Ka41105Nyt mielipiteitä kehiin?
Niin ,onko arvon kuhmolaiset teidän mielestänne kaupungin hommissa turhia työpaikkoja/työntekijöitä? Mielipiteitä tu601103Martina miehensä kanssa Malediiveilla.
Miksi täällä puhutaan erosta? Lensivät Dubaista Malediiveilĺe.1381032Ei lumous lopu koskaan
Kerran kun tietyt sielut yhdistyvät kunnolla, ei irti pääse koskaan. Vaikka kuinka etsit muista ihmisistä sitä jotain tu62907