tyhmä kysyy pitääkö molemmat puhaltimet lähteä pyörimään kun pistää katkaisijan asentoon on . mulla ei lähe ku pääpuhallin ja ei syty tulille härveli
wallas 1300
16
323
Vastaukset
Kyllä pitää!
jaa osaakko sanoo mis vois olla vika ku paloilmapuhallin ei lähe tulille
Paloilmapuhaltimen virtapiiri on varsin yksinkertainen. Siinä alennetaan moottorille tulevaa jännitettä aika tavalla. Nyt kun olet tarjonnut moottorille 12V suotaan se toimii mutta ei ehkä jaksa pyöriä alennetulla jännitteellä. Puhallinmoottori on melkoisen hento esitys, siis ei mahdottoman pitkäikäinen. Tämä on seurausta pyrkimyksestä pieneen virrankulutukseen. Wallas 1300:ssa on uusittava koko puhallinpalkki ja tämä edellyttää koko vehkeen purkamista eri yksiköihin, siis esim. poltinta ei tarvitse purkaa. Ammattimiehelle ei iso homma mutta aivan maallikolle voipi tulla vaikeuksia, saattaa tulla palokaasuvuotoja. Suosittelen siis ammattilaista jos ei ole varma taidoistaan.
no ny lähtee tulille niinku pitääkin mut kuin kauan kestää sammua ku pistää katkaisijan off asentoon.ku tuntuu ettei sammu ensinkään puhaltimen kierrokset vaan pienenee ei muuta.
mks742 kirjoitti:
no ny lähtee tulille niinku pitääkin mut kuin kauan kestää sammua ku pistää katkaisijan off asentoon.ku tuntuu ettei sammu ensinkään puhaltimen kierrokset vaan pienenee ei muuta.
eli polttoainepumppu naksuttaa ja heat valo vaan palaa koje ei suostu sammumaan.
mks742 kirjoitti:
no ny lähtee tulille niinku pitääkin mut kuin kauan kestää sammua ku pistää katkaisijan off asentoon.ku tuntuu ettei sammu ensinkään puhaltimen kierrokset vaan pienenee ei muuta.
Onko ihan varmaa että pumppu painaa evästä vaikka on sammutettu? Jos näin on en keksi muuta kuin ehdottaa katkaisinvikaa. Laitteen sammuminen (jäähtyminen) kestää kyllä normaalistikin aika kauan, varsinkin jos ulkoilma (paloilma) on lämmin.
Onhan se nyt ilman kokeiluvirityksiä?
- WanhaWallas
Tähän liittyen; Mistähän palopuhaltimen huojuva teho johtuu?
Huomasin, että meillä olla vikaa taitaa olla joko virtajohdoissa 4,5mm2 poikkiala, ovat alle 4m pitkät virtakiskosta, jonne tulee 6mm2 johto n.2m akulta. Vika voi myös olla iäkkäissä akuissa. 4,5mm2 johdossa on abiko-liitin huollon helpottamiseksi. Niinpä virtakiskoon mppt-säätimen kautta tuleva virta aurinkokennoltakin voi aiheuttaa virta/jännitepiikkejä..? Voisko huojunta johtua näistä jännitteistä vai 25v vanhasta puhallinmoottorista?
Toinen kysymys; Virta/jännitetilanne vaikuttanee myös polttimen jatkuvaan mustumiseen?
Kolmas kysymys: Mikä olisi se abiko-malli, jossa olisi pienin virtahävikki vai onko malleissa eroa?Mistähän Wallas-mallista on kyse? Ennenkaikkea on tehtävä ero vanhan vasaralakatun peltilootan (Wallas 1800B ) ja uudempien alumiinikuoristen välille. Sitten on merkittävät erot Wallas 1800Sailin ja Wallas 2400:n välillä vaikka ovatkin ulkonäöltään ja osin rakenteeltaankin prikulleen samanlaisia.
Kerrohan nämä niin koetetaan jatkaa. :>)
Kyllä minkä tahansa abikon joka käy noihin johtopaksuuksiin pitäisi kelvata.- WanhaWallas
Malli on sama kuin aloittajalla, 1300 90-luvun alkupuolelta
Wallas 1300:ssa on melko pieni raitisilmapuhaltimen moottori (jälleen virrankulutus!). Ei olisi mikään ihme noilla käyttövuosilla että jo nikottelisi. Kyllähän siihen jännitevaihtelutkin voivat vaikuttaa, Sen sijaan paloilmapuhallus ja polttoaineen syöttö ovat stabiloituja. Tietenkään tämä ei auta jos paloilmapuhallin veisaa viimeisiään mikä sekin on mahdollista noilla vuosilla jos ei ole vielä vaihdettu. Pelkkänä arvauksena sanoisin että huono paloilmapuhallus voi liittyä pitkään jäähdytysjaksoon, mahdotonta sanoa varman päälle.
- Anonyymi
Terve kaikille, etenkin sepe.teukselle!
Nyt taitaa olla maalilinja palopuhaltimelle. Käynnistäessä naksuttaa pumppu ja puhallin hurisee, mutta tuloksena on viileää petroolinhajua. Ulos kurkatessa piipusta tulee paksu valkoinen savukiehkura.
Veikkaisin, että se oli siinä. Vaan mitenkäs tästä eteenpäin? Muistaakseni kotelo on pistehitsattu kiinni ja joku arveli, että poraamalla pisteet pois saa kotelon auki ja vastaavasti kasaan takaisin saa popniiteillä?
Mutta itse moottori ilmeisesti pitäisi vaihtaa. MIstähän korvaavan osan voisi saada ja millaista tulisi etsiä? Kytkentäkaavioiden BF (muistaakseni) ei oikein sano mitään. Koteloa en ole vielä avannut, joten en vielä tiedä saako mallitunnusta itse moottorista?
Mahtaisiko sitä päästä parempiin kauppoihin huollon kanssa, jos vielä paikanpäälle pelkän irrotetun osan?. Onko kellään kokemusta tai vinkkejä tilanteeseen? - Anonyymi
Onkohan puhallin saanut vettä jos se lämmitin on suoraan asennettu sellaisen kansiläpiviennin alle ilman koaksiaalisen paloilma-/pakokaasuputken joutsenkaulaa. Tämä oli jopa suositeltu asennustapa ja yleinen joskus mutta vesi menee puhaltimelle ja hapettaa akselin. Puhallin ei sitten enää lähde pinellä jännittellä pyörimään ja palo ei toimi kunnolla. Wallas on kustannustehokkaasti suunniteltu ja herkkä laite, se toinen on tässä asiassa kilpailussa jättäytynyt jälkeen.
- Anonyymi
Kustannustehokkaasti polttaa korkealla hyötysuhteella ja sähköä säästäen. Asennusvirheet on eri juttu ja toisinaan niitä tehdään tietoisesti kustannus- tai estetiikkasyistä. Sitä suljettavaa kansiläpivientiä pitää oikeasti käyttää ja huoltaa jos asennuksessa vetää mutkat suoriksi. Monella se unohtuu auki ja jää vuosikausiksi huoltamatta. Suoralla putkella asensin 1300:n 5 veneilykautta sitten eikä ole vielä tarvinnut katua.
- Anonyymi
Terve,
Jep, semmoisella 10cm töpöputkella on kannessa kiinni. Piipun hattu on kiinni aina kun ei lämmitetä, mutta paljon mahdollista, että roiskeet jotenkin laitteeseen osaavat. Ainakin ihmeen törkyinen laite oli (hapettuman näköistä valkoista oli saumoissa yms.) aiempaan verrattuna. Tuolla asetuksella laite on ollut paikallaan noin 5v ja toistaiseksi toiminut noin muuten. Käyttöohjeissa puhutaan palonkestävällä vaseliinilla voitelusta, vaan mistähän semmoista löytyy (olisiko esimerkiksi linkkiä tuotteeseen tms.)?
Purin lämmittimen nähdäkseni moottoreiden laidan. Palopuhallinta taisi tulla pyöräytettyä jumistaan siinä availlessa, sillä sähköt kytkettyä molemmat moottorin näyttivät käynnistyvän taas. Laitoin niille varmuuden vuoksi kunnon turauksen WD40:ä kuten takavuosina elvytellessä sikälimikäli kun väleistä pystyin. Ehkäpä vanhalla rutiinilla kasaan palapelin taas kokoon ja katson, jos vika olisi kuitenkin tuolla hoidettu..?
Ajattelin ensin vielä purkaa itse moottorit kunnolla näkyviin, jos varaosamoottorit olisi parasta hommata. Näin päällisin puolin katsottua vaikuttaisi, että osia voisi vielä irrota helpostikin. Pääpuhallin on ruuveilla kiinni olevassa kehikossa ja palopuhaltimenkin moottori näyttäisi olevan kutakuinkin irrallaan kunhan roottorin sokan irroittaa. Onkohan noin?
Puhaltimen maalilinjako? - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Terve,
Jep, semmoisella 10cm töpöputkella on kannessa kiinni. Piipun hattu on kiinni aina kun ei lämmitetä, mutta paljon mahdollista, että roiskeet jotenkin laitteeseen osaavat. Ainakin ihmeen törkyinen laite oli (hapettuman näköistä valkoista oli saumoissa yms.) aiempaan verrattuna. Tuolla asetuksella laite on ollut paikallaan noin 5v ja toistaiseksi toiminut noin muuten. Käyttöohjeissa puhutaan palonkestävällä vaseliinilla voitelusta, vaan mistähän semmoista löytyy (olisiko esimerkiksi linkkiä tuotteeseen tms.)?
Purin lämmittimen nähdäkseni moottoreiden laidan. Palopuhallinta taisi tulla pyöräytettyä jumistaan siinä availlessa, sillä sähköt kytkettyä molemmat moottorin näyttivät käynnistyvän taas. Laitoin niille varmuuden vuoksi kunnon turauksen WD40:ä kuten takavuosina elvytellessä sikälimikäli kun väleistä pystyin. Ehkäpä vanhalla rutiinilla kasaan palapelin taas kokoon ja katson, jos vika olisi kuitenkin tuolla hoidettu..?
Ajattelin ensin vielä purkaa itse moottorit kunnolla näkyviin, jos varaosamoottorit olisi parasta hommata. Näin päällisin puolin katsottua vaikuttaisi, että osia voisi vielä irrota helpostikin. Pääpuhallin on ruuveilla kiinni olevassa kehikossa ja palopuhaltimenkin moottori näyttäisi olevan kutakuinkin irrallaan kunhan roottorin sokan irroittaa. Onkohan noin?
Puhaltimen maalilinjako?Silikonirasvaa vaikka biltsusta, maksaa noin femman.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nurmossa kuoli 2 Lasta..
Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .1387785Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!
Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde381985Kaksi lasta kuoli kolarissa Seinäjoella. Tutkitaan rikoksena
Henkilöautossa matkustaneet kaksi lasta ovat kuolleet kolarissa Seinäjoella. Kolmas lapsi on vakasti loukkaantunut ja251930- 911643
Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle
Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että1801575Tunnekylmä olet
En ole tyytyväinen käytökseesi et osannut kommunikoida. Se on huono piirre ihmisessä että ei osaa katua aiheuttamaansa p1071030- 49930
Taisit sä sit kuiteski
Vihjata hieman ettei se kaikki ollutkaan totta ❤️ mutta silti sanoit kyllä vielä uudelleen sen myöhemmin 😔 ei tässä oik4919Odotathan nainen jälleenkohtaamistamme
Tiedät tunteeni, ne eivät sammu johtuen ihanuudestasi. Haluan tuntea ihanan kehosi kosketuksen ja sen aikaansaamaan väri28830- 34812