Oli pari vuotta sitten leikkauksessa. Avoleikkauksessa poistetiin hyvänlaatuinen kasvain. Leikkauksen jälkeen oloni oli ihmeellisen hyvä ja ihmettelin sitä kovasti. Parin päivän päästä leikkauksessa minulla tuli aivan käsittämättömän huono ja oksettava olo. En ole koskaan voinut niin pahoin ja sitä kesti 2-3 vuorokautta. Huonon olon vuoksi en pystynyt lähtemään sairaalasta kotiin sovitusti vaan jouduin jäämään 2 ylimääräiseksi vuorokaudeksi. Sain kyllä 2 kertaa huonovointisuutta vähentävää lääkettä suoraa suoneen, mikä helpotti.
Vuosi myöhemmin minulle selvisi, että olin saanut kivunlievitykseen opioideja. Kukaan ei ollut kertonut sitä. Olin selvästi tullut yhden antokerran jälkeen aineelle riippuvaiseksi. Olisin kestänyt kevyesti leikkauksesta aiheutuneen kivun mieluummin kuin opioideista aiheutuneen huonovointisuuden. Uskomatonta, että potilaille annetaan opioideja kertomatta siitä ennen tai jälkeen leikkauksen. En enää yhtään ihmettele, että 80% huumeriippuvaisista yhdysvaltalaisista on huumeriippuvaisia ainoastaan siitä syystä, että ovat käyttäneet kivunlievitykseen opioideja sisältäviä särkylääkkeitä liian pitkiä aikoja. Taidetaan olla Suomessa menossa samaan suuntaan.
Opioidien käyttö kivunlievityksessä
1
94
Vastaukset
- Totuutta_peliin
Itse käytin opiaatteja 4 vuotta, ennsin tramaleja ja sen jälkeen Norspan kipulaastareita.
Annoin myös tramalia eräälle tutulleni jolle tuli tosi huono olo, tramali ei vain sopinut hänelle.
Riippuvaiseksi ei kukaan tule opiaateista muutamassa päivässä.
Itse keskeytin opiaattien käytön useita kertoja joten leikkauksen jälkeen kun kipuihin ei enää tarvinnut särkylääkkeitä tiesin mitä tulee kun ajaa opiaatit alas.
minun kohdalla oli 3 yötä levottomat jalat eikä muuta.
Pahoinvointisi johtui joko siitä että kipulääke ei sopinut sinulle tai jokin muu syy aiheutti pahoinvoinnin.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nurmossa kuoli 2 Lasta..
Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .995365Maisa on SALAKUVATTU huumepoliisinsa kanssa!
https://www.seiska.fi/vain-seiskassa/ensimmainen-yhteiskuva-maisa-torpan-ja-poliisikullan-lahiorakkaus-roihuaa/15256631453603Vanhalle ukon rähjälle
Satutit mua niin paljon kun erottiin. Oletko todella niin itsekäs että kuvittelet että huolisin sut kaiken tapahtuneen503215Mikko Koivu yrittää pestä mustan valkoiseksi
Ilmeisesti huomannut, että Helenan tukijoukot kasvaa kasvamistaan. Riistakamera paljasti hiljattain kylmän totuuden Mi4452506Purra hermostui A-studiossa
Purra huusi ja tärisi A-studiossa 21.11.-24. Ei kykene asialliseen keskusteluun.2551559- 861304
Ensitreffit Hai rehellisenä - Tämä intiimiyden muoto puuttui suhteesta Annan kanssa: "Meillä ei..."
Hai ja Anna eivät jatkaneet avioliittoaan Ensitreffit-sarjassa. Olisiko mielestäsi tällä parilla ollut mahdollisuus aito131299- 771238
Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!
Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde321223Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle
Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että1411150