Ostin sekä itselleni että vaimon autoon kaksi TomTom 25 Start LTM:ää jossa tuli mukana elinikäiset koko Euroopan 45 maan karttapäivitykset: Vaimon TomTomia ei ole koskaan päivitetty, omani on päivitetty jatkuvasti kun sähköpostiin on tullut ilmoitus uudesta kartasta.
Käydessämme heinäkuussa Virossa huomasin Tallinnan satamassa että Viro oli muuttunut navigaattorin mukaan asumattomaksi alueeksi -Viron karttaa ei näkynyt lainkaan. Kun tutkin valikkoa niin maavalikosta ei löytynyt lainkaan Viroa. Päivitin navigaattorin juuri edellisenä iltana ennen Viron matkaa. Hetken kiroilun jälkeen B-suunnitelmaksi muodostui paperinen Viron kartta sekä vaimon iPhone jolla viikon reissu saatiin tehtyä.
Olin pari päivää sitten yhteydessä TomTomin tekniseen tukeen ja kuvailin että navigaattori on korvannut koko Euroopan kartan päivityksen yhteydessä Länsi-Euroopan kartalla.
Teknisen tuen vastaus oli, että navigaattori on ostettu Länsi-Euroopan kartoilla ja päivityshistorian mukaan laitteeseen on asennettu maaliskuusta 2015 lähtien Länsi-Euroopan kartta.
Tutkin asiaa tarkemmin ja etsin laitteen ostokuitin josta ilmenee mm laitteen tyyppi. Kumpikin navigaattori on ostettu vuonna 2013 Stocknmannin kanta-asiakastarjouksesta. Vaimon navigaattorista (siis siitä jota ei ole koskaan päivitetty) löytyy It-Euroopan maat, myös Viro.
Omassa navigaattorissani on tällä hetkellä vain Länsi-Eurooppa.
Kummankin laitteen tyyppinumerot ovat samat:
Model: 4EN52
Z1230
sitten seuraa sarjanumero ja sen alapuolella on kummassakin numerosarja
4EN5.001.06
Kumpikin navigaattori on siis samaa mallisarjaa, niissä on siis mallinumeron mukaan samanlainen kofiguraatio mutta TomTomin tekninen tuki väittää että tämä jatkuvasti päivitetty navigaattori on ostettu Länsi-Euroopan kartoilla mikä ei suinkaan pidä paikkansa. Minä olen tässä asiassa oikeassa ja TomTomin tuesta kyselyyn vastannut henkilö on väärässä.
Kertokaapa kokemuksianne. Onko kenellekkään tullut vastaavaa? Miten päivitys voi yhtäkkiä tarjota tilalle toista karttaa? Miten tuon koko Euroopan kartan saa takaisin. Olen maksanut siitä ja vaadin tuotteesta ne ominaisuudet mistä olen maksanutkin.
Navigaattorissa sisäistä muistia on vielä riittävästi ja tyhjää on "ainakin puolet". laitteessa ei ole muistikorttia.
Eniten harmittaa tuo TomTomin tuen asenne "asiakas on väärässä ja turha valittaa, olemme asiantuntijoita".
TomTom vaihtoi 45 Euroopan kartat
2
399
Vastaukset
- KävinMinäkinEestissä
Jos Tomppa on tosiaan ostettu Länsi-Euroopan kartoilla, oletko tullut ajatelleeksi, ettei Suomikaan ole Länsi-Euroopassa, vaan Pohjois-Euroopassa? Jossain tulevassa päivityksessä voi käydä myos niin, että Suomen kartta häviää, eikä Sinulla ole mitään valittamista. Jotkut ajattelevat nykyään Eestin nykyään kuuluvan Pohjois-Eurooppan, kuten Suomi. Toisten mielestä Eesti on yhä samalla paikalla Itä-Euroopassa, kuin Neuvostoliiton aikana.
- TommiStart25
Asia ratkesi useiden sähköpostien jälkeen TomTomin tuen kanssa. Ostokuitissa oli todella näille kahdelle navigaattorimallille 45 Euroopan maan kartat ja sarjanumeron perusteella toinen navigaattori oli mitä pitikin, toinen taas oli suppeammalla Länsi-Euroopan kartastolla. Liikkeessä oli siis minulle myyty halvempi versio kuin mitä olisi pitänyt olla. TomTomin tekninen tuki kuitenkin asian. Meni siinä kuitenkin useampi päivä aikaa ja monta sähköpostia.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Jos ottaisit yhteyttä, näyttäisin viestin kaikille
Yhdessä naurettaisiin sulle. Ymmärräthän tämän?1621552Aivosyöpää sairastava Olga Temonen TV:ssä - Viimeinen Perjantai-keskusteluohjelma ulos
Näyttelijä-yrittäjä Olga Temonen sairastaa neljännen asteen glioomaa eli aivosyöpää, jota ei ole mahdollista leikata. Hä271502Heikki Silvennoinen ( Kummeli)
Kuollut 70-vuotiaana. Kiitos Heikille hauskoista hetkistä. Joskus olen hymyillyt kyynelten läpi. Sellaista se elämä on701338Mikä saa ihmisen tekemään tällaista?
Onko se huomatuksi tulemisen tarve tosiaan niin iso tarve, että nuoruuttaan ja tietämättömyyttään pilataan loppuelämä?2241236- 1281125
Kauanko valitatte yöpäivystyksestä?
Miks tosta Oulaisten yöpäivystyksen lopettamisesta tuli nii kova myrsky? Kai kaikki sen ymmärtää että raha on nyt tiuk3261085Pelotelkaa niin paljon kuin sielu sietää.
Mutta ei mene perille asti. Miksi Venäjä hyökkäisi Suomeen? No, tottahan se tietenkin on jos Suomi joka ei ole edes soda1661064Hyvää huomenta 18. luukku
Hyvää keskiviikkoa. Vielä pari päivää ja sitten on talvipäivänseisokki. 🎄🌌❄️😊❤️2271037Nyt kun Pride on ohi 3.0
Edelliset kaksi ketjua tuli täyteen. Pidetään siis edelleen tämä asia esillä. Raamattu opettaa johdonmukaisesti, että3091024- 781016