Koirat on aika tyhmiä

todistetusti

Omistajat lemmikkiensä kaltaisia niin selittää miksi omistjatkin ovat mitä ovat. Äske tuli TV:stä ohjelma Maailman taitavimmat kissat, kertoi että korilla on aivoissaan puolta vähemmän neutroneja kuin kissoilla, eivätkä siksi ole kovinkaan älykkäitä.

67

2115

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Älyhoitaas

      Eihän siinä sanottu, että koiran omistajat ovat tyhmiä.

      • jjölj

        Käyttäytymisestä päätellen useimmat ovat kyllä tyhmempiä kuin koiransa. Ensimmäinen osoitus tästä on vieraan lajin suosiminen oman kustannuksella.
        Useimmat omistajat eivät kykene huolehtimaan velvollisuuksistaan.


      • tyhmäätyhmempikö

        Niimpä, ja mitäs se kertoo aloittajasta?


    • KaksiNollaaNarunpäissä

      Koira tottelee ihmistä. Mikä todistaa sen olevan ylivoimaisesti tyhmin eläinlaji.

      • vainesimerkki

        Niin tottellee.Meidän koira oppi sisäsiistiksi 4 kk. vanhana. Milloin sinä opit, vai oletko vieläkään oppinut.


      • minelan

        Ei kaikki koirat tottele tuosta vain, vaan harkitsevat ensin kanattaako totela. Näin on ainakin kk-mäyräkoirien ja chihuoiden shteen. Se minua viehättääkin niissä


      • skkkk
        minelan kirjoitti:

        Ei kaikki koirat tottele tuosta vain, vaan harkitsevat ensin kanattaako totela. Näin on ainakin kk-mäyräkoirien ja chihuoiden shteen. Se minua viehättääkin niissä

        Tuo on totta. Meidän lapinkoira esim.tietää tarkalleen mitä sana " tänne" tarkoittaa, mutta noudattaa kutsua hyvin harkiten, jopa istuu miettimään, että kannattaako mennä. Useimmiten kyllä tullee, mutta omaa "aikatauluaan" noudattaen.


      • tulihansesieltä

        Ja sitten vielä väitätte että rakkinne tottelee kiltisti, tuollaiset pidettävä aina kytkettynä ja mieluiten kuonokopan kanssa, ei jukisille paikoille ellette varmasti jaksa pidellä.


      • skkkk
        tulihansesieltä kirjoitti:

        Ja sitten vielä väitätte että rakkinne tottelee kiltisti, tuollaiset pidettävä aina kytkettynä ja mieluiten kuonokopan kanssa, ei jukisille paikoille ellette varmasti jaksa pidellä.

        Kirjoitinko minä, että koirani juoksee vapaana??Luetun ymmärtämisessäsi on jotain vikaa.


      • minelan

        Ei kysymys ole siitä, että ne olisivat vaaraksi muille.. Mutta minä en ainakaan tahdo sellaista koiraa, jolla ei vole omaa tahtoa. Jos vieras ihminen juttelee niille, niin pusun voivat saada palkkioksi.


      • tulihansesieltä
        minelan kirjoitti:

        Ei kysymys ole siitä, että ne olisivat vaaraksi muille.. Mutta minä en ainakaan tahdo sellaista koiraa, jolla ei vole omaa tahtoa. Jos vieras ihminen juttelee niille, niin pusun voivat saada palkkioksi.

        Ja omasta tahdostaan raatelevatkin ihmisiä. Ei niillä aiheetta ole kiinnipitopakko lähes kaikkialla.


      • minelan
        tulihansesieltä kirjoitti:

        Ja sitten vielä väitätte että rakkinne tottelee kiltisti, tuollaiset pidettävä aina kytkettynä ja mieluiten kuonokopan kanssa, ei jukisille paikoille ellette varmasti jaksa pidellä.

        nm. tulihan sesieltä
        Esille sinun koiravihasi. Minun koirani ivät ainakaan ol rakkeja, piskejä ym, vaan hienoja. Sinulta menee täysi uskotavuus, kun haukut kaikkia koiria rakiksi.


      • typeräaloitus

        Koira saa vastapalkaksi tottelevaisuudesta lämpimän kodin, ilmaista ruokaa ja juomaa, ihmisen seuraa, turvan aggressiivisilta lajikumppaneilta tai viholliseläimiltä, jotka luonnossa voisivat tappaa sen. Ei koiran kannalta mikään tyhmä vaihtokauppa.


      • Anonyymi

        Kuulunee hyödyllisimpiin eläimiin. On monessa apuna. Haistaa huumeet, syövän. On avustajakoiria, viranomaisilla koiria. Niitä ei voi korvata millään.


      • Anonyymi
        minelan kirjoitti:

        nm. tulihan sesieltä
        Esille sinun koiravihasi. Minun koirani ivät ainakaan ol rakkeja, piskejä ym, vaan hienoja. Sinulta menee täysi uskotavuus, kun haukut kaikkia koiria rakiksi.

        Koira on täysin turha ja tyhmä elukka, joka haistelee muiden koirien persettä ja paskoja ja sen jälkeen pussaa omistajaansa, hyi helv!Koiria tulisi olla vain viranomaiskäytössä ja opaskoirina. Tai no ehkä ennemmin osa koirien omistajista täysiä odiootteja. Leikitetään koiraa klo 23 jälkeen eikä haittaa vaikka kuinka räksyttää, eihän se itseä tietysti ärsytä kun oma ”pikku” rakas Sesse häiritsee muiden yöunia. Opetelkaa koirien omistajat komentamaan piskiänne että hiljaa jos räksyttää ja siivotkaa ne paskat lumihangista. En sano että koskee kaikkia koiranomistajia, mutta valitettavasti suurinta osaa. T. Ennen pidin koirista, en todellakaan enää. Kissan voisin kyllä hankkia.


    • minelan

      Kerrankin Minelan Canita sai jäniksen jäljen nenäänsä. 1,5 untia istuin lähes 39 asteen kuumeessa metsässä räntäsateessa kannon päällä ja yrtin koiraa tulemaan luokseni, mutta hän katsoi, että ei kannata vielä. Koiralla oli vilkkupanta, eli näin melkein koko ajan missäi liikui. Sujhti aina välillä ympyrää ohitseni,mutta riistavietti vei voiton. En oikein pystynyt kiitteleään sitä, kun vihdoinkin sain sen kiinni. Siinä minun kokemukseni aina tottelevasta koirasta.

    • catdogi

      Koirat ovat viisaampia, onhan niille olemassa mitä erilaisempia älykkyyskilpailuja. Kissat eivät yllä koirien tasolle, korkeintaan kiipeämislajissa.
      Ja kiipeäminen ei ole mikään viisasten kivi.

      • älykkyyskaukana

        Vai älykkyystestejä )) Rakit saa kyllä tekemään helpommin tyhmiä temppuja, tyhmiä lkun ovat, mutta kissat tekevät mitä haluavat ja oppivat itsekseen. Kissat fikuina eivät myöskään tee pahojaan kuten rakit, jotka eivät tottele kun "älykkäinä" päättävät hyökätä lasten tai vanhusten kimppuun ja raatelevat kuoliaiksi tai paskovat mihin tahansa.


      • minelan
        älykkyyskaukana kirjoitti:

        Vai älykkyystestejä )) Rakit saa kyllä tekemään helpommin tyhmiä temppuja, tyhmiä lkun ovat, mutta kissat tekevät mitä haluavat ja oppivat itsekseen. Kissat fikuina eivät myöskään tee pahojaan kuten rakit, jotka eivät tottele kun "älykkäinä" päättävät hyökätä lasten tai vanhusten kimppuun ja raatelevat kuoliaiksi tai paskovat mihin tahansa.

        Älykkyskaukana.

        Minulla on sekä koira että kissa. Tavallaan niitä voi verrata toisiinsa, koska molemmat ova lemmikkejä ja tärkeitä perheenjäseniä. Yhä vieläkin ihmettelen tätä koira-kissa sotaa. Kissat varmasti ovattavat kantaa kun ovikello soi,kun tulee vieraita tutkitaan laukut, muttta välillä, eli aika usein hukkaavat korvansa, eivät tunnista edes omaa nimeään.
        Meillä kissani Soolo PUDOTTELI KAIKKI PIKKKUESINEET, TOSIN KERRAN MYÖS TAULU TV:N LATTIALLE. takan päältä yksitellen kaikki koriste-esineet, repi kukat, joihin olin nähnyt paljon töitä.MUTTA, MUTTA, vaikka Chihuani TOUHO, on pieni, niin varmasti monikaan mäyräkoiranomistaja ei usko minua, kun sanon, että harvoin näkee ja antaa mahdollisuuksia tämän koiran olemukseselle. ON VIISAS. ÄLYKÄAS, TERVE, LUONNE KUIN HERRASMIEHELLÄ JA RAKAS CHIUHUAHA.


      • typeräaloitus

        Tähänkään ei näköjään saanut vastineeksi kirjoittaa siitä kuinka kissat paskovat lasten hiekkalaatikkoihin. Jos nyt tämäkin viesti poistetaan alta aikayksikön, niin sitten kyllä vaadin että myös tuo "rakit raatelevat kuoliaaksi ja paskovat mihin tahansa" pitää poistaa.

        Miksi vain kissaihmiset saavat kirjoittaa sontaa koirista, mutta vastinetta kissojen pahoista teoista ei saa kirjoittaa?


      • Anonyymi

        Aaha no oot vääräs!!!


      • Anonyymi

        Paskan marjat, kissa tottelee ihmistä jos sitä huvittaa. Koira on omistajansa käskyläinen eli tyhmä kuin saapas.


    • menetakaisintarhaan

      Taitaa vaan todistaa omaa tyhmyyttäsi kun luot tälläisen aiheen jossa solvaat koiria ja niiden omistajia, mitä sillä on väliä mikä on viisaampi, jotkut tykkää kissoista jotkut koirista jotkut molemmista ja jotkut vihaa kumpiakin. Aika monet eläimet on viisaampia kuin kissat, mutta eipä täällä näy topiikkeja joissa solvataan kissojen omistajien älykkyyttä sen takia

      • Anonyymi

        Mikä vaivaa!?


    • sellaisia

      Koirat ovat korvaamattomia apureita poliisityössä , sekä tullissa .. Uskomattoman hajuaistin ansiosta on monet salakuljettajat joutuneet kiinni,mutta myöskin monet kadonneet on esim. muistisairaat mummot ja papat ovat löytytyneet koirien hyvän vainun avulla. On loistojuttu että pystytään hyödyntämään palvelu ja poliisikoirina noita kivoja "otuksia".
      Koirista on muutenkin seuraa ja iloa ihmisille, mutta jotka inhoavat koiria, eivät tietenkään myönnä koirien hyviä puolia..
      Kissat ovat myös aivan ihania "otuksia".

    • paimenkoirana

      Mulla ollut molempia.Molemmat on kivoja seuralaisia, ja lemmikkejä.Molempia voj silitellä ja hoivata samalla lailla.Mutta tarkkaan kannattaa miettiä kumman valitsee.Se,että kumpaa lajia pitää lemmikkinä,ei kyllä vaikuta omistajan älykkyyteenXD))))Tuo harhaluulo,kertoo toki aloitajasta paljonXD MIkä järjen juoksu-_-

      Koirat ovat seurallisempia, koska ne voidaan ottaa helpommin mukaan kun poistutaan kotoota.Koirien kanssa voi harrastaa, vaikka ja mitä.Koira oppii paljon asioita,ja pysyy omassa pihassa,kunhan se sille opetetaan.Koiraa lenkitellään,ja käydään vaeltamassa ,joten oma kunto pysyy myös hyvänä.

      Kissojen kanssa yhteiselo on lähinnä leikittämistä,ja silittelyä.Liikuntaa ei niiden kanssa voi harrastaa.
      Kissoja ei voi jättää hetkeksikään vahtimatta vapaaksi pihalle, kun vahingossa karkaavat naapurustoon,ja se aiheuttaa eripuraa.Kun tietämättömyyttään käyvät vessa-asioillaan vieraissa pihoissa.Koirien kanssa naapureiden valituksia ei ole tullut,joten koirat ovat naapuriystävällisempiä.
      Tietysti eri,jos kissallekin tarha, tai muuten estetään sen kulku pois omasta pihasta.Ja muuten pidetään sisällä, seurana.

      Itse en ole ottanut enää kissaa, koska se vaatii niin paljon huomioimista,ovet ei saa jäädä kesälläkään auki.Ja kissalle on vaikeampaa saada hoitopaikkaa, jos lähtee ulkomaille.Koiran sukulaiset pyytävät muutenkin hoitoon, vaikka ollaan itekkin kotona ;)

      • rakitmultiin

        No heh heh, rakit aiheuttaa jatkuvasti ongelmia naapureille, kissoista kuulee hyvin harvoin mitään kileteistä ja kaupungeissa pidetäänkin yleensä sisällä. Mitään lemmikkejä ei pitäisi ottaa kaupunkiin ja mieluummin ei minnekään, maalla sentään kissat voi liikkua vapaasti, rakit ei sielläkään.

        Kissojen olemassaoloa kaupungissa ei edes huomaa, joskus harvoin näkee irrallaan eikä aiheuta haittaa. Rakit räkyttää jatkuvasti sisällä ja ulkona, tuhoavat asunnot, paskovat ja kusevat joka paikkaan, purevat ihmisä vaikka olisi kiinni, saati kun pääsevät irti, tappavatkin. Saastuttavat vesistöt ja ilman, aiheuttavat tauteja, häiritsevät ja tappavat villieläimiä...Kaupungeissa pito lemmikkeinä pitäisi kieltää kokonaan.


      • minelan

        Tottelevaisuus ja älykkyys ovat kaksi eri asiaa. Hieman tyhmempi koira tottelee melkein aina, mutta ei käytä älyään, eli sitä, mitä hyödyn siitä, että tottelen heti.
        Pidän, olen aina pitänyt, enemmän koirista, joilla on omaa tahtoa ja antavat haastetta minulle.
        Kuitenkin minä olen loppupeleissä hänn, joka päättää miten tilanteet ratkaistaan.


      • minelan
        rakitmultiin kirjoitti:

        No heh heh, rakit aiheuttaa jatkuvasti ongelmia naapureille, kissoista kuulee hyvin harvoin mitään kileteistä ja kaupungeissa pidetäänkin yleensä sisällä. Mitään lemmikkejä ei pitäisi ottaa kaupunkiin ja mieluummin ei minnekään, maalla sentään kissat voi liikkua vapaasti, rakit ei sielläkään.

        Kissojen olemassaoloa kaupungissa ei edes huomaa, joskus harvoin näkee irrallaan eikä aiheuta haittaa. Rakit räkyttää jatkuvasti sisällä ja ulkona, tuhoavat asunnot, paskovat ja kusevat joka paikkaan, purevat ihmisä vaikka olisi kiinni, saati kun pääsevät irti, tappavatkin. Saastuttavat vesistöt ja ilman, aiheuttavat tauteja, häiritsevät ja tappavat villieläimiä...Kaupungeissa pito lemmikkeinä pitäisi kieltää kokonaan.

        No voi Sinua raukkaa. Oliko nyt niin, että kun on lusikalla anettu, ei voi kauhalla vaatia.


      • typeräaloitus

        Miksi ihmeessä tänne saa kirjoittaa roskaa joka jopa otsikoidaan tyyliin "rakit multiin" ilman että sitä poistetaan, mutta heti kun kirjoittaa sille vastineen jossa kertoo millaista pahaa vastaavasti kissat voivat saada aikaan, se poistetaan alle tunnin sisään sen kirjoittamisesta? Ja luettelot koirien tekemistä "pahoista asioista" saavat jäädä. Taitaa modella olla kissoja.


    • Röijy

      Heh, vai että oikein neutroneja aivoissa! Ja puolta vähemmän kuin kissoilla! Ap : n sivistymättömyys aiheuttaa vain myötähäpeää. Voi jösses näitä aloituksia. Oletko läpäissyt peruskoulun oppimäärän vai vieläkö junnaat alkeissa?

      • syyttömiäsyyttelee

        Eiku kompastu kerran spurgunkakkiin,ja syyttää koiria siitäkinXD


      • todistetusti

        Kauanpas kesti huomata, itse huomasin heti, kirjoitin oikein, mutta viisas tietokone korjailee sanoja. Rakkihullujen tyhmyys ja päättelykyvyn puute ei aiheuta myötähäpeää, onhan teihin totuttu.

        Itse sisältöhän ei muutu, rakit ovat tosiaan paljon tyhmempiä kuin kissat ja tyhmät omistajat tykkää tyhmistä lemmikeistä.


      • NeutroniJaNeuroni
        todistetusti kirjoitti:

        Kauanpas kesti huomata, itse huomasin heti, kirjoitin oikein, mutta viisas tietokone korjailee sanoja. Rakkihullujen tyhmyys ja päättelykyvyn puute ei aiheuta myötähäpeää, onhan teihin totuttu.

        Itse sisältöhän ei muutu, rakit ovat tosiaan paljon tyhmempiä kuin kissat ja tyhmät omistajat tykkää tyhmistä lemmikeistä.

        "Itse sisältöhän ei muutu, rakit ovat tosiaan paljon tyhmempiä kuin kissat ja tyhmät omistajat tykkää tyhmistä lemmikeistä."

        Eikä aloituksessa sitä paitsi virhettä ole. Röijylle tiedoksi että aivoissa todellakin on neutroneja, oikein kosolti onkin. Neuronit taas koostuvat muun muassa neutroneista niin että jos on vähemmän neutroneja, on myös vähemmän neuroneja.


      • typeräaloitus
        todistetusti kirjoitti:

        Kauanpas kesti huomata, itse huomasin heti, kirjoitin oikein, mutta viisas tietokone korjailee sanoja. Rakkihullujen tyhmyys ja päättelykyvyn puute ei aiheuta myötähäpeää, onhan teihin totuttu.

        Itse sisältöhän ei muutu, rakit ovat tosiaan paljon tyhmempiä kuin kissat ja tyhmät omistajat tykkää tyhmistä lemmikeistä.

        "Itse sisältöhän ei muutu, rakit ovat tosiaan paljon tyhmempiä kuin kissat ja tyhmät omistajat tykkää tyhmistä lemmikeistä."

        Sinunkin toivoisin sulkevan räksyttävän suusi niin kauaksi aikaa kunnes se sinun sylikattisi ymmärtää 1000 sanaa.


    • twtweywery
    • naksnaks

      Olen koiranomistajana samaa mieltä että aika moni koiranomistaja on tyhmiä! Muta ei pidä yleistää,ei kaikki kuitenkaan ole.

      • tyhjänpäiväinen

        Olisit pitänyt tuonkin aivoituksen omana tietonasi.


    • joillakinvaanwiiraa

      Monet ihmisistä on typeriä, ei se lemmikin laji vaikuta älykkyyteen mitenkään.
      Sen huomaa aloituksestakin, tuollaista tekstiä,ja onko hänel ees koiraa,ei kait,mut on vaan muuten höppänä XD

      • typeräaloitus

        Yleensä sellainen ihminen joka pitää koiria tyhminä ei ole ikinä koiraa omistanut.


      • reueeriri

        Eläimen älykkyyttä ei voi verrata ihmisen älykkyteen. Monilla eläimillä on ihmistä parempia aisteja ja motorisia kykyjä, mutta älykkyydessä ihminen on lajina täysin ylivoimainen.


    • minelan

      Kyllä koiralla pitää ollla luonetta.Tottelevaisuus ja äly on kaksi eri asiiaa. Pidän koirista, jotka osaavat käyttää omaa älyään ja harkintaa. Ensin mietitään kannattaako totella hehyötyä siitä on minulle. Tämä edellyttää tietenkin perustottelevaisuutta, kun isäntä on tosissaan pitää käskytyksenkin toimia, agressiivista koiraa ei ikinä saa pitää vapaana.

    • Kihunen

      Chihu on juuri tuollainen- "mitä siitä saan, jos tottelen" Minun chihu ei tiedä mitään esimerkiksi "tänne " käskystä. Tulee kyllä kutsuttaessa nöyrästi luokse esimerkiksi otattamaan pois hihnat pannat ja talvinutun. Noudattaa hyvin käskyä "syömään"", syliin" käskyä se noudattaa, jos haluaa syliin.
      Ja mihin koiria vertaa--niihin kissoihin vai ..tai muihin eläimiin....kuinka suuri osa eläimistä pystyisi tähän - koirat voivat tarvita mennä joskus yölläkin ulos, kun ihmiset nukkuvat.... Ajattelin siksi opettaa chihuni pyytämään ulos haukkumalla. Nappasin kainaloon ja vein ulko-ovelle. Eläimiä kouluttaneet tietävät projektin-- eläin saadaan käyttäytymään toivotulla tavalla, sitten se palkitaan ja tämää uudelleen ja uudelleen. Sanoin chihulle "ulos kakalle voff voff -" yritin saada sen haukahtamaan, sitten olisin kehunut vuolaasti ja avannut oven...... muutaman kerran toistin, mutta chihu ei sanonut mitään, luovutin. Seuraavasta päivästä alkaen chihu pyysi haukkumalla ulos.

      • eiviisastaeitervettä

        Ja naapurit varmaan osaa arvostaa haukkuvaa koiraa ?
        Mullakin koira, mut en arvosta koiranomistajia joiden koirat räksyy aina.Ei ole järkevää edes koiralta,et huutaa turhaan.Ei tarvitse haukkua,kun näkee liikettä,tai kuulee äännen,vieraan koiran jne .Omani haukkuu vain käskystä, muuten on hiljaa.Joskus vieraille näytetään tottelevaisuus kuvioita, ja ääninäytettä.
        Varmasti vilkkaat,ja kaikkea haukkuvat koirat ovat vääränlaisen jalostuksen tulos .Ei minkään rodun, kuulu haukkua aina.Sellainen häiritsee varmasti naapureita, ja näyttää olevan vaikea kouluttaa pois.Tänään koiralenkillä näin kun pikkuinen pystykorva haukkui tuulen lennättämiä lehtiä.Riitti siinä räkytettävää.Oikeasti, vois yrittää jalostuksella tuohon vaikuttaa.Liian äänekkäät koirat ei sovellu kerros ja rivitaloihi ,ovat ulkona ja sisällä häiriöksi Eikä ole koirallekkaan hyväksi,et räkyttää kaikelle kuulemalleen ja näkemälleen.Näyttävät tosi stressaantuneilta nuo räkyttäjät.


      • Meidänkoira

        Meillä koira ei oikeastaan koskaan pyydä ulos . Sitä lenkitetää pari pitkää lenkkiä, ja päästetään lisäksi pihalle itsetoimiseen pissakakkailuun useamman kerran päivässä.Jos, koiralla on vatsa sekaisin esim.matokuurin jälkeen,se menee ulko ovelle läähättämään,tai tulee vierelle läähättämään ja katsomaan silmiin. Ihan itsekkin osaa siis ilmaista, jos tarve ulos päästä on.


      • Kihunen

        Omakotitalossa asutaan ja tuo chihu ei kyllä haukunnallaan ketään häiritse, kun ei ole räkyttävää lajia. Lenkilläkin on hiljaa, vaikka lauma omia ja vieraita koiria pitäisi konserttia vieressä. Kaikki meidän koirat ovat oppineet pyytämään ulos ovelle menemällä tai ovea raapimalla. Tuosta chihusta tuon haukkumisjutun kerroin siksi kun se oppi sen ihan vaan selittämällä. Ei mielestäni kerro mistään erityisestä tyhmyydestä, mitä tässä topassa haetaan.


      • Dgjkiytd
        eiviisastaeitervettä kirjoitti:

        Ja naapurit varmaan osaa arvostaa haukkuvaa koiraa ?
        Mullakin koira, mut en arvosta koiranomistajia joiden koirat räksyy aina.Ei ole järkevää edes koiralta,et huutaa turhaan.Ei tarvitse haukkua,kun näkee liikettä,tai kuulee äännen,vieraan koiran jne .Omani haukkuu vain käskystä, muuten on hiljaa.Joskus vieraille näytetään tottelevaisuus kuvioita, ja ääninäytettä.
        Varmasti vilkkaat,ja kaikkea haukkuvat koirat ovat vääränlaisen jalostuksen tulos .Ei minkään rodun, kuulu haukkua aina.Sellainen häiritsee varmasti naapureita, ja näyttää olevan vaikea kouluttaa pois.Tänään koiralenkillä näin kun pikkuinen pystykorva haukkui tuulen lennättämiä lehtiä.Riitti siinä räkytettävää.Oikeasti, vois yrittää jalostuksella tuohon vaikuttaa.Liian äänekkäät koirat ei sovellu kerros ja rivitaloihi ,ovat ulkona ja sisällä häiriöksi Eikä ole koirallekkaan hyväksi,et räkyttää kaikelle kuulemalleen ja näkemälleen.Näyttävät tosi stressaantuneilta nuo räkyttäjät.

        Ai pystykorvalta pitäis jalostaa haukkutaipumus pois, mitä :D


    • OuJee

      Ehkä se johtuu siitä kun naapurini pitävät kahta koira-raukkaansa pienissä häkeissä aina kun itse eivät ole kotona esim. kun ovat töissä ! Eivätkä ole ainoita tietääkseni !

    • pentujakin

      Meidän naapurit pitävät koiriaan pihalla heppoisen aidan takana. haukku on jatkuvaa 24/7. Jos hetkeksi hiljenee, niin eläkeläispariskunta käy hakkaamassa kettingillä tai potkaisemassa koirat uudelleen ääneen.

      • KatsoMistäKoiranHankit

        Ovatko nämä ne slovakiankuvazeja pitävät? taidan olla törmännyt tähän pariskuntaan veneellä pari vuotta sitten. Hyi helvata mitä meininkiä, meinasin tehdä ilmon mutten jaksanut, lähettiin vaan veneellä toiseen laituriin yöksi.


    • hfjdkslöahf

      Miksi tänne kirjoitatte, soittakaa eläinsuojeluun.

      • KatsoMistäKoiranHankit

        En jaksa ilmoittaa, menen mieluummin itse johonkin pois.


    • y54y54ey

      Neutroneja :D

      Se on neuroni... neutronit on atomien osia

    • Kissat-on-

      Vielä lisäys tähän keskusteluun, kissamme ei ole koskaan tehnyt tarpeitaan vääriin paikkoihin, ellei ole ollut jokin hyvä syy. Esim. kerran vessaan, kun oli jäänyt oven taakse. Kissa vain on erilainen eläin kuin koira. Jos pitää enemmmmän koirista, niin silloin täytyy ottaa koira, ei kissaa.

      • siistitkoirat

        Sisäsiisteysongelmia ei ole,jos kissa on ulkona.Naapureilla voi olla pihassaan kissankakkaongelma,mutta siitä voi syyttää jotain muuta kissaa.
        Monilla kissoilla on siisteysongelmia,ja siksihän ne ulos päätyvät,kun virtsatieongelmien hoito vaatisi lääkkeet,ja kalliimman ruuan .Meillä kissa oli reilut 23vuotta, ja kyllä siihen ,varsinkin viimevuosiin muutamia hutipissoja sisälle tuli.Ei raukka muistanut aina et mis lootansa on.

        Koirilla, pienillä on kuulemma myös siisteysongelmaa,merkkailuja.
        Siksi ite en valitse koiraa niistä roduista,ettei tarvitse ongelman kanssa painia.Meillä koira oppi sisäsiistiksi 4,5 kk ikäisenä.Sen jälkeen on oksentanut sisälle kerran, syötyään hiiren pihasta.Ja nyt ikää on 4 vuotta.Ei edes terveystutkimusten jälkeen tehnyt sisälle,vaikka joskus nukutetuille voi vahinkoja käydä.
        Pihassa voi joskus pissata vapaana ollessa mun mielestä väärän puun,en oikeen pidä omenapuun pissimisestä.Mut puu hengis viel onneksi...
        Eikä oo ollu edellisilläkään koirilla siisteysongelmia.Kannattaa valita rodut tarkkaan,ettei tuu ongelmia.Kasvattajat tietää niistä,kannattaa kysellä,ja kyllähän ne poikapöksyt kertoo ongelmasta.


    • Kissat-on-

      No se oli sisällä se yksi ja ainoa kerta, oli ihan pentu vielä. Kerran oli sattunut eläinlääkärireissulla ilmeisestitullut vahinko. Kissa oli säikähtänyt naapurin haukkavaa pientä kimeä-äänistä koiraa, koska sen jälkeen tuli murinasta päätellen selkeä varoitus: "tänne et kyllä tule!" Ainoa kerta, kun olen yleensä kuullut sen murisevan. Joten siihen se on liittynyt. Eli koirat on kyllä kaupungissa paljon hankalampia pitää, kuin kissat. Kissat oppivat yleensä sisäsiisteiksi. Tämä täysin ainakin.

      • Anonyymi

        Siis koulutuksestahan se sisäsiisteys tulee!?


    • Kissat-on-

      Kirjoitusvirheitä, sorry...

    • Haumiau

      Ootte kyllä tyhmiä terveisin koira ja kissa.

    • Anonyymi

      Totta.

    • Anonyymi

      Kissat ovat tyhmempiä kuin koirat, totta se vain on. Valitan kissa ihmiset!

      • Anonyymi

        Juu, mitä hyötyä on kissasta?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Juu, mitä hyötyä on kissasta?

        Niinpä, itse tykkään lenkkeillä ja olla yhdessä lemmikkini kanssa, ulkona ja sisällä. Tykkään jos lemmikki innostuu tukemaan mukaan johonkin hommaan. Koirat myöskin vahtivat kivasti, niiden kanssa on turvassa. Kissat ovat vain silittelykavereita, en tiedä voiko kaikkia edes kavereiksi sanoa, jotkin kaverini kissat kynsivät ja ovat pelottavia... Mutta jokaisella on oma mielipide, itse kuitenkin ottaisin 100 kertaa mieluummin koiran.


    • Anonyymi

      Eihän tuossa mitään ihmettelemistä ole.

    • Anonyymi

      Nii-i

    • Anonyymi

      Jatkuvasti tippuvat heikkoihin jäihinkin ja omistajat perässä.

      • Anonyymi

        Omistajat samanlaisia kuin lemmikinsä :)


    Ketjusta on poistettu 12 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      214
      3419
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      24
      2171
    3. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      24
      2071
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      90
      1955
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      75
      1617
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      24
      1371
    7. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      8
      1271
    8. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      36
      1257
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      35
      1217
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1198
    Aihe