Meillä kummittelee?!

Uskoa vai ei

Asumme 150v. vanhassa 3-kerroksisessa talossa. Yläkerrassa meillä on useita huoneita sekä kirjasto/työhuone. Teimme remonttia ja hokasimme, että yläkerran kirjastohuoneesta löytyi seinän takaa vielä 4-kerrokseen johtavat rappuset ja niiden päässä umpeenniitattu ovi. Päätimme avata 4-kerroksen ja entisöidä rappuset. Kun olimme avanneet seinän, alkoi talossa omituinen kolina ja pauke. Tuttavamme koira ei halunnut astua kynnyksen yli huoneeseen ,se pelkäsi selvästi. Meille molemmille tuli kummallinen tunne, että seinä kannattaa sittenkin pistää umpeen ja olla avaamatta 4 -kerrosta. Kun seinä oli laitettu umpeen, äänet loppuivat ja koirakin uskaltautui taas huoneeseen.

Toinen juttu on tapahtunut nyt kun poika on alkanut puhumaan. Hänen huoneensa on yläkerrassa kirjastoa vastapäätä. Toisinaan hän tulee ja selittää, että mustahattuinen setä seisoo taas portaiden yläpäässä, tämän kirjastohuoneen ovella. Kun kysyy mitä setä tekee, hän sanoo että menee ja tulee. Eräänä iltana hän tuli huoneestaan yöasussa alas ja sanoi nauraen, että yläkerran setä on hassu koska se osaa kulkea niin että vaan jalat ja kädet näkyy....

Emme oikein tiedä miten näihin suhtautua, mutta näyttää siltä ettei poika ainakaan pelkää. Yritämme selittää asioita vanhalle talolle ominaisella paukkeella ja pojan mielikuvituksella, me nimittäin emme usko kummituksiin. Vaikka joskus ajatus hieman kylmää pyrin ajattelemaan selkeästi. Kieltämättä joskus tulee mieleen, entä jos poika puhuukin totta?

Asialliset kommentit ovat tervetulleita!

8

3098

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • neon

Itse uskon jonkin verran kummituksiin, ja epäilen, ettei lapsen mielikuvitus kuitenkaan noin pitkälle riitä. Voisiko olla, että ns. "viattomimpina" pienet lapset näkevät henkimaailman asiat jotenkin paremmin? Kun kummittelupalstoja olen lukenut, juuri tuollaiset ennakkoaavistukset (ehkä 4. kerros kannattaa sittenkin sulkea jne.) kertovat, ettei kaikki ole kunnossa. Ehkäpä... ;)

• uskoa vai ei

Niin, se kerros ainakin on suljettu nyt. Muistan myös tällaisen hullun jutun, miten ihmettelin kun kärpäset lisääntyivät meillä. Varsinkaan kun siellä ei ole suoraan avattavia ikkunoita, ja varsinkin koska silloin oli jo lähes talvi. Kärpäset hävisivät kun seinä pistettiin umpeen. Tosin tälle löytyy varmaan luonnollinen selitys.

Mietin tuossa itsekin niitä lapsen juttuja. Emme ole kertoneet/ lukeneet kummitusjuttuja hänelle, mutta onhan noissa videoissa ja lastenkirjoissakin ( esim muumit ) samantapaisia tapahtumia.

• !!!!!!!!!!

Ehkä tämän kolinan ja paukkeen aiheuttivat esim linnut joilla oli pesä siellä tai hiiret.
        Koira ei ollut vielä tottunut näihin portaisiin. Eläimet ovat muutenkin herkkiä muutoksille. Ja lapsen puheita ei kannata uskoa. Se oli taatusti nähnyt unta

• Aika hyvä tuo et setä on hassu koska se osaa kulkea niin että vaan jalat ja kädet näkyy. Meikäläinen ainakin uskoo kummituksiin.

• Mörkö666

Juu mun lapsuuden kodissa kummittelee ja mä uskon kummituksiin joitenkin mielestä liikaaki. Ullakko siellä on joku! Yöllä kuului yläkerran portaista juoksua ja joskus huoneesta missä silloin nukuin. Nykyään pikkuveljeni huone on minun entisessä huoneessa ja se ei uskalla nukkua yläkerrassa yksin, kun pelkää. Kerran näin yöllä valkoisen käden huoneeni oven suussa ja mun siskoki näki sen.

• huh

No jos ei ne haamut ole vaarallisia, niin ei kai se mitään haittaa. Jos poika ei pelkää, niin ei kai siinä mitään. Mutta sitten, kun poikasi on jo päälle kymmenvuotias ja jo hän näkee vielä sen haamun, niin se voisi jo olla huolestuttavaa, ja asiaan pitäisi puuttua.

• Särmä

Tjaa, löysin kiehtovan kertomuksenne vasta nyt. Pitäisi uutterammin käydä myös tällä palstalla, mutta uuden jaottelun vuoksi selailu on vähän jäänyt...

Löysitte siis kolmikerroksisen talonne neljänteen kerrokseen johtavat portaat? Ja mies, josta näkyy vain kädet ja jalat hauskuuttaa poikaanne musta hattu päässä?

Kieltämättähän tämä omituisen puolelle menee.

• Luen tässä ikivanhoja viestejä ihan huvikseni ja itse löysin tämän VASTA nyt. Onnittelut olit ennen minua.

"Löysitte siis kolmikerroksisen talonne neljänteen kerrokseen johtavat portaat? Ja mies, josta näkyy vain kädet ja jalat hauskuuttaa poikaanne musta hattu päässä?"
        -Hyvin sanottu! Saat tuon kuullostamaan huolestuttavalta. Poika on sekaisin? Eihän sitä tiiä vaikka oliskin totta.

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Nurmossa kuoli 2 Lasta..

Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .
      Seinäjoki
      170
      9847
    2. Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!

Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde
      Suomalaiset julkkikset
      51
      3219
    3. Kaksi lasta kuoli kolarissa Seinäjoella. Tutkitaan rikoksena

Henkilöautossa matkustaneet kaksi lasta ovat kuolleet kolarissa Seinäjoella. Kolmas lapsi on vakasti loukkaantunut ja
      Maailman menoa
      48
      2991
    4. Et olisi piilossa enää

Vaan tulisit esiin.
      Ikävä
      62
      2728
    5. Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle

Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että
      Maailman menoa
      201
      2115
    6. Miten meinasit

Suhtautua minuun kun taas kohdataan?
      Ikävä
      114
      2073
    7. Sinä saat minut kuohuksiin

Pitäisiköhän meidän naida? Mielestäni pitäisi . Tämä värinä ja jännite meidän välillä alkaa olla sietämätöntä. Haluai
      Tunteet
      25
      1943
    8. Minä en ala kenenkään perässä juoksemaan

Voin jopa rakastaa sinua ja kääntää silti tunteeni pois. Tunteetkin hälvenevät aikanaan, poissa silmistä poissa mielestä
      Ikävä
      64
      1546
    9. Tunnekylmä olet

En ole tyytyväinen käytökseesi et osannut kommunikoida. Se on huono piirre ihmisessä että ei osaa katua aiheuttamaansa p
      Ikävä
      112
      1316
    10. Miten hetki

Kahden olisi paras
      Ikävä
      28
      1271
    Aihe