Buster + 40-50 hp moottori

Vene pitäisi saada

Moroo,

Kantsiiko hankkia Buster M (2004 ->) 40-50 hp moottori (joko Honda tai Yamaha).

Edut ja haitat kiinnostaa (vene ja moottori). Käyttö sisävesillä vetouistelu ja virkistysajelu :). Kuormana pari henkilöä.

Mitä tapahtuu, jos laittaa peräkuomun? Voiko siellä luimottaa sadetta piilossa ja edes jotakuinkin vetouistella järkevästi? Ongelmia saattaa tulla vapojen kiinnityksen kanssa? Minnekkäs takila mahtuu, jos on peräkuomu?

Pullakahvit sille, joka kertoo, mistä saa halvimman paketin.

Vastauksista kiitollinen. :)

T: "Venekuume".

42

11216

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Ehdottomasti

ehdottomasti kannattaa, vene kalliinpuoleinen, mutta arvo säilyy.M:ään 50 jammu tai merkkari ni avot, siinä sulle peli vuosiksi.Suosittelen lämpimästi.

• A62

Miksi pitää laittaa ylikokoinen 50hp kone? Etenkin kun Busterin takuu raukeaa siihen (lukee takuuehdoissa), ja kysyjällä on kuormaakin vain 2 henkeä.
        Ihmettelee tyytyväinen Buster M:n ja 40sen Hondan omistaja, hyvin kulkee.

• Vene pitäisi saada
        A62 kirjoitti:

Miksi pitää laittaa ylikokoinen 50hp kone? Etenkin kun Busterin takuu raukeaa siihen (lukee takuuehdoissa), ja kysyjällä on kuormaakin vain 2 henkeä.
        Ihmettelee tyytyväinen Buster M:n ja 40sen Hondan omistaja, hyvin kulkee.

Ahaa. Mielenkiintoista. Busterin myyjä oikein tyrkytti 50 hp konetta, koska siinä on EFI systeemi (50 jammu). Ei maininnut sanallakaan takuusta ja sen raukeamisesta (kauppiaan ymmärtää, siinä lienee isompi kate, kuin 40 hp koneessa).

Lisäksi ylitehossa on se ongelma, ettei veneen vakuutus liene voimassa karilleajotapauksessa?

Kävin viestini jälkeen toisessa liikkeessä (ei Busterin vaan Silverin myyjä) kysymässä Hondan moottoria ja he eivät edes suostuneet neuvottelemaan 50 hp koneesta, koska Busterin maksimi on 40 hp. Mielenkiintoista.

• A62
        Vene pitäisi saada kirjoitti:

Ahaa. Mielenkiintoista. Busterin myyjä oikein tyrkytti 50 hp konetta, koska siinä on EFI systeemi (50 jammu). Ei maininnut sanallakaan takuusta ja sen raukeamisesta (kauppiaan ymmärtää, siinä lienee isompi kate, kuin 40 hp koneessa).

Lisäksi ylitehossa on se ongelma, ettei veneen vakuutus liene voimassa karilleajotapauksessa?

Kävin viestini jälkeen toisessa liikkeessä (ei Busterin vaan Silverin myyjä) kysymässä Hondan moottoria ja he eivät edes suostuneet neuvottelemaan 50 hp koneesta, koska Busterin maksimi on 40 hp. Mielenkiintoista.

Piti oikeen kaivaa paperit esiin. Busterissa on 2 takuuta: 1 vuoden "normaali" takuu 5 vuoden runko lisätakuu. Se raukeava takuu on tuo 5 vuoden runkotakuu. Tarkka lainaus vuoden 2003 ehdoista:
        "...lisäksi annetaan veneen rungolle viiden (5) vuoden lisätakuu, joka kattaa veneen pohja- ja peräpeilirakenteen sekä laitakotelot."
        "Lisätakuu ei ole voimassa, mikäli veneeseen asennetaan CE-kilvessä mainittua suurinta sallittua konetta tehokkaampi kone tai ..."

Pyydä myyjää näyttämään takuu ehdot. Ne on sen takuukortin takana.

• A62
        A62 kirjoitti:

Piti oikeen kaivaa paperit esiin. Busterissa on 2 takuuta: 1 vuoden "normaali" takuu 5 vuoden runko lisätakuu. Se raukeava takuu on tuo 5 vuoden runkotakuu. Tarkka lainaus vuoden 2003 ehdoista:
        "...lisäksi annetaan veneen rungolle viiden (5) vuoden lisätakuu, joka kattaa veneen pohja- ja peräpeilirakenteen sekä laitakotelot."
        "Lisätakuu ei ole voimassa, mikäli veneeseen asennetaan CE-kilvessä mainittua suurinta sallittua konetta tehokkaampi kone tai ..."

Pyydä myyjää näyttämään takuu ehdot. Ne on sen takuukortin takana.

En tiedä mistä päin olet, mutta Karilaiselta Ähtäristä kannattaa kysyä (itse kävin lupaavan neuvottelun puhelimessa heidän kanssaan, tosin ostin lopulta vähän käytetyn). Konehuolto-Lindbergiä Virkkalassa myös jotkut kehuu, muttei omia kokemuksia. Muista etelän liikkeista kysellessä käteisalennus taso oli n10%.

• Bulver

Kävin syksyllä neuvottelua uudesta L:stä ja E-Tec 60hv koneesta (suositus 50hv). Myyjäliike ilmoitti että kyllä myyvät mutta eivät asenna konetta,se pitää tehdä itse tai muualla 5v takuu raukeaa.
        Koska 40-50-60-70 E-Tecit ovat samoja peruskoneita eikä painossa ole eroja niin päädyttiin odottamaan että tehtaan edustaja tulee liikkeeseen käymään.Jos sieltä myöntävä vastaus niin asennuskin onnistuu. Soitto seuraavana viikkona varmisti pahat aavistukseni. 5v takuu raukea ja niin raukesi kauppakin vaikka useat Buster edustajat ovat sitä mieltä 60hv kävisi hyvin.Ei Buster varmaan muuta suositusta kun joutuvat uuden kilven hankkimaan ja L on jo varmaan kohta uudistumassa ja silloinhan se käy samalla.Kaikki nämä muut Busterin malli uudistukset ja maalaamiset on ehkä viennyt mehut vähäksi aikaa eteenpäin.

• Vene pitäisi saada
        A62 kirjoitti:

En tiedä mistä päin olet, mutta Karilaiselta Ähtäristä kannattaa kysyä (itse kävin lupaavan neuvottelun puhelimessa heidän kanssaan, tosin ostin lopulta vähän käytetyn). Konehuolto-Lindbergiä Virkkalassa myös jotkut kehuu, muttei omia kokemuksia. Muista etelän liikkeista kysellessä käteisalennus taso oli n10%.

Olen varsin Itä Suomesta. Karilainen Ähtäristä on tuttu, koska olen asunut Pohjanmaalla.

Heh. Katsotaan tuleeko sulle pullakahvit. :).

Täällä luvataan lievissä kyselyissä noin 8% alennusta. Viimeistä hintaa en ole saanut, se tullee sitten, kun menee tukun kanssa kauppaan.

• Naurettavaa...
        Bulver kirjoitti:

Kävin syksyllä neuvottelua uudesta L:stä ja E-Tec 60hv koneesta (suositus 50hv). Myyjäliike ilmoitti että kyllä myyvät mutta eivät asenna konetta,se pitää tehdä itse tai muualla 5v takuu raukeaa.
        Koska 40-50-60-70 E-Tecit ovat samoja peruskoneita eikä painossa ole eroja niin päädyttiin odottamaan että tehtaan edustaja tulee liikkeeseen käymään.Jos sieltä myöntävä vastaus niin asennuskin onnistuu. Soitto seuraavana viikkona varmisti pahat aavistukseni. 5v takuu raukea ja niin raukesi kauppakin vaikka useat Buster edustajat ovat sitä mieltä 60hv kävisi hyvin.Ei Buster varmaan muuta suositusta kun joutuvat uuden kilven hankkimaan ja L on jo varmaan kohta uudistumassa ja silloinhan se käy samalla.Kaikki nämä muut Busterin malli uudistukset ja maalaamiset on ehkä viennyt mehut vähäksi aikaa eteenpäin.

Pelleilyä on noi nykyiset ylivarovaiset tehorajat...sitte itketään kun ei kuorma päällä saada koko vessaa liukuun kunnolla ja bensaa palaa...tehokas moottori on TURVALLINEN eikä vaarallinen...vakuutusyhtiöiden pelleily porsaanrei`illä ylitehokkaista koneista on kuvottavaa...No, ainahan ne pesevät kätensä loppupeleissä vahingoista vaikka oikeaa syytä ei olisikaan.

• designaattori
        Naurettavaa... kirjoitti:

Pelleilyä on noi nykyiset ylivarovaiset tehorajat...sitte itketään kun ei kuorma päällä saada koko vessaa liukuun kunnolla ja bensaa palaa...tehokas moottori on TURVALLINEN eikä vaarallinen...vakuutusyhtiöiden pelleily porsaanrei`illä ylitehokkaista koneista on kuvottavaa...No, ainahan ne pesevät kätensä loppupeleissä vahingoista vaikka oikeaa syytä ei olisikaan.

Ylivarovaisia tehorajoja ei ole olemassakaan, vaan venemallin kehittely tehdään seuraavasti:

1.
        Suunnitellaan tietyn kokoinen ja painoinen vene ja arvioidaan mitä tämä paketti mahtaa kulkea.

2.
        Tehdään rakennemitoitus em. arvion mukaan. Tällöin toivotaan että painoarvaus menee lähelle totuutta, koska pohjarakenteet mitoitetaan nopeuden ja painon mukaan.

3.
        Rakennetaan protovene ja katsotaan että venettä voidaan turvallisesti käyttää suurimmalla koneteholla ja että kantavuus riittää suurimman moottorin operoimiseen.

Ylisuuri moottori siis lisää riskiä, että:

-Vene kärsii rakennevaurion
        -Kasvanut huippunopeus tekee ajamisesta vaarallista
        -Kantavuus on riittämätön täydellä kuormalla

• Miksi?
        designaattori kirjoitti:

Ylivarovaisia tehorajoja ei ole olemassakaan, vaan venemallin kehittely tehdään seuraavasti:

1.
        Suunnitellaan tietyn kokoinen ja painoinen vene ja arvioidaan mitä tämä paketti mahtaa kulkea.

2.
        Tehdään rakennemitoitus em. arvion mukaan. Tällöin toivotaan että painoarvaus menee lähelle totuutta, koska pohjarakenteet mitoitetaan nopeuden ja painon mukaan.

3.
        Rakennetaan protovene ja katsotaan että venettä voidaan turvallisesti käyttää suurimmalla koneteholla ja että kantavuus riittää suurimman moottorin operoimiseen.

Ylisuuri moottori siis lisää riskiä, että:

-Vene kärsii rakennevaurion
        -Kasvanut huippunopeus tekee ajamisesta vaarallista
        -Kantavuus on riittämätön täydellä kuormalla

Vastaappa sitten minulle miksi monet veneet käyttäytyvät suurimmalla suositusteholla niin että kun lyödään sallitut henkilöt kyytiin vaikkapa ilman varusteita ei todella koko pakettia meinaa saada liukuun????? Siinä viisaille suunnittelijoille pahkinää kerrakseen. Ja fakta on kuitenkin se että koneiden suositustehot ovat tippuneet tasaisesti. Lienee veneiden turvallisuus kehittynyt eikä laskenut???
        Vai ahnehditaanko henkilömäärissä lisäostajien toivossa liikaa?

• miesten juttuihin

kun moottoriveneily on sinulle vielä tuntematonta. Menee nyt neuvomaan ylisuurta moottoria. Häpeisit vähän nulikka!!!

• Kerran kilpailuttanut

Olen varsin Itä Suomesta. Karilainen Ähtäristä on tuttu, koska olen asunut Pohjanmaalla.

Heh. Katsotaan tuleeko sulle pullakahvit. :).

Täällä luvataan lievissä kyselyissä noin 8% alennusta. Viimeistä hintaa en ole saanut, se tullee sitten, kun menee tukun kanssa kauppaan.

... kysäistä hintaa vielä Urheilu-Visa Oy:stä Viitasaarelta.

• Vene pitäisi saada
        miesten juttuihin kirjoitti:

kun moottoriveneily on sinulle vielä tuntematonta. Menee nyt neuvomaan ylisuurta moottoria. Häpeisit vähän nulikka!!!

On parissa liikkeessä suositeltu laittmaan 50 hp kone Buster M:ään. Sitten, kun olen kysynyt asiasta, niin on tyynesti alettu etsiä sopivaa 40 heppasta.

Hommahan on se, että ostaja on vastuussa ja vakuutusyhtiö käyttää vuorenvarmasti porsaanreiän karilleajo tai muissa vastuutapauksissa.

Karilleajosta selviää helposti parilla tonnilla, mut jos telot jonkun vesillä, niin tonni-pari on pikkuraha.

Muuten. Veneen oikeusturva/vastuu vakuutus maksaa vain muutaman euron. Osoittaa, ettei riski ole tilastollisesti suuri, mutta silti olemassa.

• designaattori
        Miksi? kirjoitti:

Vastaappa sitten minulle miksi monet veneet käyttäytyvät suurimmalla suositusteholla niin että kun lyödään sallitut henkilöt kyytiin vaikkapa ilman varusteita ei todella koko pakettia meinaa saada liukuun????? Siinä viisaille suunnittelijoille pahkinää kerrakseen. Ja fakta on kuitenkin se että koneiden suositustehot ovat tippuneet tasaisesti. Lienee veneiden turvallisuus kehittynyt eikä laskenut???
        Vai ahnehditaanko henkilömäärissä lisäostajien toivossa liikaa?

Jos vene on suunniteltu hyvin, se nousee liukuun maksimikuormalla ja teholla... hitaammin tai nopeammin. Esim. Buster XXL suos. maksimi on 150 hv, mutta saadaan se täydellä kuormalla liukuun 70 hv koneellakin.

Jos liukuunnousuongelmia ilmenee niin pitää vaihtaa loivempinousuinen potkuri.

Se on jokaisen oma asia minkä koneen laittaa ja saako veneen vakuutuksiin, mutta jos vene hajoaa muutaman kesän jälkeen niin turha valittaa. Samoin kuin jos se uppoaa moottorikaivon kaapelien läpivienneistä vuotaneen veden takia... tai jos se heittää matkustajan kyydistä heittelehtimällä täydessä vauhdissa...

• Buster
        Naurettavaa... kirjoitti:

Buster M:ään 50 hv on liikaa, kyllä lähtee liukuun 40 hv:n koneellakin vaikka olis norsu kyydissä.

• BusterM

Mulla 50hp ja tosi toimivapaketti, nyt 300 tuntia ajettunakin. Kohta ei voi enää pelkkää moottoria vaihtaa, kun uutta ei saa rekisteriin kun pikkukoneella. Trafin hölmöilyä.

• gsf

Kyselin syksyllä (11-04)paketin hintoja ja useampi liike tarjosi puhelimessa samaa hintaa.
      Buster M -05 Yamaha 40 4t 11500,- suora käteiskauppa.Sis. ajovalmiin paketin.

• Vene pitäisi saada

Aika passeli hinta Sulla. Meikällä on ollut tarjoukset luokassa 12.5 -12.9 k€. Tosin ihan viimeisiä ilmoja ei ole rutistettu ulos.

• A62

Aika passeli hinta Sulla. Meikällä on ollut tarjoukset luokassa 12.5 -12.9 k€. Tosin ihan viimeisiä ilmoja ei ole rutistettu ulos.

Loppukesästä yksi myyjä neuvoi tulemaan lokakuussa tekemään kaupat niin hän voi antaa parhaat alennukset silloin seuraavan vuoden veneestä, koska saa itsekin ennakkotilauksena veneen halvemmalla silloin.
        Eli voi olla että olet vähän myöhässä.
        Huomasin itse kanssa ton että tuntui olevan kovasti samat alennukset joka paikassa, oliskohan niillä joku sopimus...ainakin itse olin vähän pettynyt Bustereista saataviin alennuksiin etenkin kun oli loppukesä. Tarjosin hintaa varastossa olevasta uudesta paketista trailereineen joka vastasi n 15% alennusta, kauppa tarjosi 11% eikä yhtään antanut periksi, en minäkään ja sinne jäi paketti.
        Eipä silti, toivotan onnea neuvotteluihin.

• ostaja

Kerro mullekkin mistä saat tuohon hintaan.

• gsf
        ostaja kirjoitti:

Kerro mullekkin mistä saat tuohon hintaan.

Saadessani tarjouksen mökkikuntani venemyyjältä,sanoin suoraan sen olevan kallis.Myyjä kysyi että mihin hintaan se sitten pitäisi saada.Kerroin kahdesta tarjouksesta 115oo ja 116oo,mutta en lupaukseni mukaan tarjoajien nimiä.Mupinan ja kalkulaattorin napseen jälkeen sain lupauksen samasta hinnasta vähän nyrpeällä ilmeellä.En tee mitään kartelliväitettä,mutta luulen että myyjät ovat sopineet ikäänkuin raamit,joista ei poiketa ja jos joku poikkeaa häntä katsotaan karheasti.
        Neuvonpahan vaan ostajakuntaa soittelemaan ja pyytämään tarjouksia ympäri suomen ja miettimään montako sataa kilometriä kannattaa trailerin kanssa ajella,vaikkapa 500,- edullisemman veneen perässä.Mulle ainakin mahdollista ostoaluetta on kaikki Jyväskylästä 400 km säteellä.

• Venemyyjä
        gsf kirjoitti:

Saadessani tarjouksen mökkikuntani venemyyjältä,sanoin suoraan sen olevan kallis.Myyjä kysyi että mihin hintaan se sitten pitäisi saada.Kerroin kahdesta tarjouksesta 115oo ja 116oo,mutta en lupaukseni mukaan tarjoajien nimiä.Mupinan ja kalkulaattorin napseen jälkeen sain lupauksen samasta hinnasta vähän nyrpeällä ilmeellä.En tee mitään kartelliväitettä,mutta luulen että myyjät ovat sopineet ikäänkuin raamit,joista ei poiketa ja jos joku poikkeaa häntä katsotaan karheasti.
        Neuvonpahan vaan ostajakuntaa soittelemaan ja pyytämään tarjouksia ympäri suomen ja miettimään montako sataa kilometriä kannattaa trailerin kanssa ajella,vaikkapa 500,- edullisemman veneen perässä.Mulle ainakin mahdollista ostoaluetta on kaikki Jyväskylästä 400 km säteellä.

Voin kertoa ammattilaisena että tuohon hintaan et varmasti ajovalmista m pakettia saa nelikymppisellä koneella,näitä höpöttäjiä riittää joka palstalla,valitettavasti.

• gsf
        Venemyyjä kirjoitti:

Voin kertoa ammattilaisena että tuohon hintaan et varmasti ajovalmista m pakettia saa nelikymppisellä koneella,näitä höpöttäjiä riittää joka palstalla,valitettavasti.

..on siis se,ettei ammattimaisen venemyyjän sanaan voi luottaa.
        Olen hieman huolestunut suhteesi.Valitettavasti.
        Uskon kuitenkin etten ole kanssasi asioinut ja jos asioin,voit olla varma ettei kauppaa synny.
        Vanha totuushan on se,ettei se ole hullu joka pyytää,vaan se joka maksaa ja onneksi myös venealalla on ostajan markkinat.
        Hyvää kaupatonta kevättä sinulle "ammattilainen".

• venemyyjä
        gsf kirjoitti:

..on siis se,ettei ammattimaisen venemyyjän sanaan voi luottaa.
        Olen hieman huolestunut suhteesi.Valitettavasti.
        Uskon kuitenkin etten ole kanssasi asioinut ja jos asioin,voit olla varma ettei kauppaa synny.
        Vanha totuushan on se,ettei se ole hullu joka pyytää,vaan se joka maksaa ja onneksi myös venealalla on ostajan markkinat.
        Hyvää kaupatonta kevättä sinulle "ammattilainen".

Luulen ettet ole edes ostamassa mitään.
        Niin hullua kauppiasta ei suomesta löydy joka jakaa tavaraa sisäänosto hinnalla,varsinkaan buster veneitä joilla on kysyntää ilman tolkuttomia nettokampanjoita.

• gsf
        venemyyjä kirjoitti:

Luulen ettet ole edes ostamassa mitään.
        Niin hullua kauppiasta ei suomesta löydy joka jakaa tavaraa sisäänosto hinnalla,varsinkaan buster veneitä joilla on kysyntää ilman tolkuttomia nettokampanjoita.

..omaa kauppiastani,joka tarjouksen on tehnyt.
        Ihmetyttää vain.Selitys siihen saattaa olla siinä,ettei kauppias ole "valtuutettujen" listoilla joilla saattaa olla sopimus,ettei kauppaa tehdä liian halvalla.(kartelli!?)Ja toinen seikka on kauppatapa.Ei vaihdokkianoudettuna käteiskauppa.
        Olenko sitten mielestäsi uskottava ostaja,on minulle aivan sama.Hyvä kauppamies kyllä osaa haistaa tosiostajan ja tosiostaja taas kauppiaan,jonka kanssa voi "tehdä kauppaa".Listahinnathan jokainen varmaan selvittää,mutta kuka siihen suostuu.Ehkä henkilö jolla rahaa on ja tulee.Kyllä minullekin,mutta vain työni kautta,eikä lainkaan liikaa.
        Onnea kaupantekoon sinullekin,mutta muista ettet ole ainoa "ammattilainen".

• Vene pitäisi saada
        gsf kirjoitti:

..omaa kauppiastani,joka tarjouksen on tehnyt.
        Ihmetyttää vain.Selitys siihen saattaa olla siinä,ettei kauppias ole "valtuutettujen" listoilla joilla saattaa olla sopimus,ettei kauppaa tehdä liian halvalla.(kartelli!?)Ja toinen seikka on kauppatapa.Ei vaihdokkianoudettuna käteiskauppa.
        Olenko sitten mielestäsi uskottava ostaja,on minulle aivan sama.Hyvä kauppamies kyllä osaa haistaa tosiostajan ja tosiostaja taas kauppiaan,jonka kanssa voi "tehdä kauppaa".Listahinnathan jokainen varmaan selvittää,mutta kuka siihen suostuu.Ehkä henkilö jolla rahaa on ja tulee.Kyllä minullekin,mutta vain työni kautta,eikä lainkaan liikaa.
        Onnea kaupantekoon sinullekin,mutta muista ettet ole ainoa "ammattilainen".

Niin. Tarjouksia kysellessäni huomasin, että hintaerot ovat todella-todella suuria. Omassa kaupungissani joutuisin maksamaan radikaalisti suuremman hinnan, kuin naapurikaupungissa. Kartelliajatuksista ei tietoakaan.

Siispä menen naapuriin - Ostopäätös on tehty.

Kaupanteosta kommentoisin, että ostaja, joka tietää presiis mitä haluaa ja osaa kysyä ystävällisesti ja päättäväisesti tiukan hinnan, saa parhaat edut. Itse luon kauppiaalle selkeän mielikuvan, mitä olen halukas maksamaan ja jätän kortin "ota tai jätä" varaan. Kauppiaat ottavat -Olihan myyntityö pelkästään tarjouksen tekeminen ja ei mennyt aikaa asiakkaan kanssa turinointiin.

Itse myyn toisenlaisia tuotteita ja tiedän jotain kaupankäynnistä. Heh. pakko kertoa, etä tulee aika usein laitettua "vaikean asiakkaan lisää" hintoihin :). Eli olkaa ystävällisiä ja arvostakaa kauppiaitanne!

• busteristi

Kyllä 40 hv riittää Buster M:ään vallan mainiosti. Itsellä on 40 hv Honda ja tuntuu että vene kulkee aivan maksiminopeutta ja kestää kuormaa hyvin. 50 hv on silkkaa liioittelua ko. veneeseen.Vene muuttuu vaaralliseksi jos on 50 hv perässä.

• Keukeu

Kyllä se sun m:s kulkee maksiminopeutta myös 5hv:n moottorilla...se vaan ei oo kauheen paljoo,,,niinkun ei oo 40hv:llakaan...Ja vaaralliseksi ei nykyvenettä muuta noin pieni tehonylitys...herää jo spede.Jos vanha rs busteri kestää hienosti 60hv olematta vaarallinen niin eiköhän toi m oo kehittyny siitä aika paljon? Tai sitte busteri on tuotekehityksessä maailman paskin.

• apua

se on ihan liian kiikkerä paatti vesille vietäväksi.

• A62
        Keukeu kirjoitti:

Kyllä se sun m:s kulkee maksiminopeutta myös 5hv:n moottorilla...se vaan ei oo kauheen paljoo,,,niinkun ei oo 40hv:llakaan...Ja vaaralliseksi ei nykyvenettä muuta noin pieni tehonylitys...herää jo spede.Jos vanha rs busteri kestää hienosti 60hv olematta vaarallinen niin eiköhän toi m oo kehittyny siitä aika paljon? Tai sitte busteri on tuotekehityksessä maailman paskin.

Olen kyllä busteristin kanssa samaa mieltä.
        2 päällä M kulkee 40hv koneella jo hyvin lyhyellä vesilinjalla hyvän pohjamuodon takia ja vauhtia piisaa ihan tarpeeksi. Vai eikö maximissaan tuollainen 30 kn vauhti riitä sinusta normaaliin liikennöintiin? Ja miksi pitää etsiä sitä vaarallisuuden rajaa?
        Ajo-ominaisuuksien lisäksi on myös muistettava mitä Meriteiden säännöissä edellytetään esim. tähystyksestä, taikkapa vesiliikennelaissa vesillä liikkujan yleisistä velvollisuuksista.

• 7v turvallista veneilyä

Omistin aikoinaan (pulkka) Buster R.n ja siihen asennettiin 20hv evari.
        Myyjän mielestä paketti oli hyvä ja kaikin puolin toimiva.
        Saatuani veneen oli koneen voima todella pettymys. Yksin kun ajoi,oli kone ihan ok.
        3-4 henkilöä ja ei kyllä veneilystä nauttinut.

Vaihdoin veneen Buster S.ään -98 ja myyjä tarjosi 20hv 4t Yamahaa pakettiin. Edellisen kokemuksen perusteella tyrmäsin koko ajatuksen.
        Ostin 40hv Yamahan 2t ja en ole katunut ostostani. Kulkee vielä 4 päällä tosi hyvin ja ei sitä yksi ajaessa tarvitse kaasu täysillä koko ajan ajaa.
        JÄRJEN KÄYTTÖ ON SALLITTUA.

• designaattori
        Keukeu kirjoitti:

Tuohan näytille minulle RS ja 60 heppainen kone, niin näytän 10 kohtaa mistä vene on hajonnut.

Sama muuten koskee muitakin veneitä. Kaikkea löytyy: delaminoitumista, irronneita jäykisteitä, irronneita penkkejä, löystyneitä niitti- ja ruuviliitoksia ym. ym.

• apuu
        designaattori kirjoitti:

Tuohan näytille minulle RS ja 60 heppainen kone, niin näytän 10 kohtaa mistä vene on hajonnut.

Sama muuten koskee muitakin veneitä. Kaikkea löytyy: delaminoitumista, irronneita jäykisteitä, irronneita penkkejä, löystyneitä niitti- ja ruuviliitoksia ym. ym.

Vaajakoskella noukanniemessä on tommosella koneella rs ja hyvin näyttää kulkevan eikä ongelmia ole tullut!!

• Vene pitäisi saada

Heh. Kyllä ajatus on se, että M siis tulee. Kertokaas vielä pari juttua:

1) Onko venemalli helppo nostaa trailerille (valmiina kipillinen jarruton traileri)?

2) Jaksaako pieni perheauto (Golf, Astra, Corolla) nostaa moisen härvelin vedestä? Voipi olla, jotta kytkin alkaa olla tiukilla.

Katselin painoja lasikuituveneistä ja mm. Yamarinilta vain pienin malli on kevyempi, kuin Buster M (265 kg). Hämmästyttävää äkkiseltään. :).

• A62

1. Kyllä. Jarruton traileri on ihan passeli, semmoinen on itselläkin Mssä, mutta tarkista trailerisi kantavuus kun noita jarruttomiakin on eri kokoisia.

2. Tuon kokoisella autolla en ole itse kokeillut, mutta rampista riippuu paljon, Passatilla ainakin nousee.
        Huom! Ainakin Corollassa on muistaakseni niin alhainen sallittu perävaunumassa ettei Buster M pakettia trailereineen sen perään voi laittaa, kannattaa tämäkin rajoitus tsekata oman autosi rekisteriotteesta (muista että aisapainon voi vähentää laskuista).

• Vene pitäisi saada
        A62 kirjoitti:

1. Kyllä. Jarruton traileri on ihan passeli, semmoinen on itselläkin Mssä, mutta tarkista trailerisi kantavuus kun noita jarruttomiakin on eri kokoisia.

2. Tuon kokoisella autolla en ole itse kokeillut, mutta rampista riippuu paljon, Passatilla ainakin nousee.
        Huom! Ainakin Corollassa on muistaakseni niin alhainen sallittu perävaunumassa ettei Buster M pakettia trailereineen sen perään voi laittaa, kannattaa tämäkin rajoitus tsekata oman autosi rekisteriotteesta (muista että aisapainon voi vähentää laskuista).

Jees. Meikän autolla saa vetää 565 kg. AKU traileri kantaa kuormaa 600 kg (750 VL malli), eli ongelmia ei ole.

Kyl se varmaan henkilöautolla nousee. Nykyiseen veneeseen verrattuna paino nousee jotain 150-200 kg.

Muuten: Lähettämistäsi kahdesta ostopaikasta on tullut toistaiseksi halvimmat tarjoukset. Ne on luokkaa 1100 € halvemmat, kuin täällä. Saas nähdä tuleeko Sinulle pullakahvit :).

• volkkari

Jees. Meikän autolla saa vetää 565 kg. AKU traileri kantaa kuormaa 600 kg (750 VL malli), eli ongelmia ei ole.

Kyl se varmaan henkilöautolla nousee. Nykyiseen veneeseen verrattuna paino nousee jotain 150-200 kg.

Muuten: Lähettämistäsi kahdesta ostopaikasta on tullut toistaiseksi halvimmat tarjoukset. Ne on luokkaa 1100 € halvemmat, kuin täällä. Saas nähdä tuleeko Sinulle pullakahvit :).

viime syksynä hommattin m buster eikä ainakaan vielä ole jääty luiskalle,tosin vähä joutuu katteleen mistä laskee.autona tdi goloffi.

• Nimetön

Hei!

Olen myös hankkimassa Buster M:n ja Yamaha F40BETL:n paketissa.. Ja tietysti ajokuomun ja pehmusteet, täydellisen paketin. Mistä niitä halvimpia tarjouksia saa?

Toi 40hv on todella kohdallaan M:ään. Nousee liukuun vielä 6 hengen kuormallakin helposti. Vesihiihtokin onnistuu jos hinattava on yhtään perillä hommasta, isomman ihmisen kanssa se on vaikeampaa.. Tosin nämä kokemukset Hondan koneelta, Yamahan pitäisi olla parempi.. Propellistahan se on kiinni.

BTW, Yamarinin paatit on käsittääkseni muovia, ei lasikuitua. Näin ainakin uskottelin itselleni niitä myydessäni..

RM

• Vene pitäisi saada
        Nimetön kirjoitti:

Hei!

Olen myös hankkimassa Buster M:n ja Yamaha F40BETL:n paketissa.. Ja tietysti ajokuomun ja pehmusteet, täydellisen paketin. Mistä niitä halvimpia tarjouksia saa?

Toi 40hv on todella kohdallaan M:ään. Nousee liukuun vielä 6 hengen kuormallakin helposti. Vesihiihtokin onnistuu jos hinattava on yhtään perillä hommasta, isomman ihmisen kanssa se on vaikeampaa.. Tosin nämä kokemukset Hondan koneelta, Yamahan pitäisi olla parempi.. Propellistahan se on kiinni.

BTW, Yamarinin paatit on käsittääkseni muovia, ei lasikuitua. Näin ainakin uskottelin itselleni niitä myydessäni..

RM

Laittappas mailia minulle [email protected] ja mää voisin kertoa, mihin hintaan olisi vene lähdössä. En anna mitään tietoja kirjallisesti (sen verran kunnioitan venekauppiaita), mutta lähetän paluupostissa sitten puhelinnumeroni. Soita jos kiinnostaa :).

Tiedoksi, ettei halvin tarjous ole tullut tällä listalla esiintyneistä firmoista...

• pullakahvit?

Osta Master, niin saat hyvän veneen, eikä se maksa paljon.

Master-laatu on parempi.

• Vene pitäisi saada

Oukei! Hyvä yritys, mutta otsikko koski Buster venettä. :). Myönnän, että Master on halvempi.

Mutta. Olen viisi vuotta valinnut venettä ja kyllä se päätös iteroitui nyt tähän Buster pakettiin. Viimeinen niitti oli se uusi malli, joka sopii meikälle presiis tarkalleen.

• M pitäs saada

Oukei! Hyvä yritys, mutta otsikko koski Buster venettä. :). Myönnän, että Master on halvempi.

Mutta. Olen viisi vuotta valinnut venettä ja kyllä se päätös iteroitui nyt tähän Buster pakettiin. Viimeinen niitti oli se uusi malli, joka sopii meikälle presiis tarkalleen.

Kiinnostaa mistä sait halvimman tarjouksen?

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Toiselle puolikkaalleni

Sinulla ei taida olla kaikki nyt ihan hyvin? Minua itketti eilen kauheasti, sinunko itkuja itkin? Kyllä kaikki selviää j
      Ikävä
      49
      2338
    2. Pysy kaukana musta

Ja kaikista mun läheisistä. Oon tosissani.
      Ikävä
      26
      2213
    3. Katu täyttyy askelista...

Hyvää sunnuntaita ja hyvää jatkoa jos näin...Vettä sataa, mutta hyvä vaan, ainakin kasveille.
      Ikävä
      27
      1545
    4. Näin susta unta

Teit siinä temppuja ja kurkit huomaanko. Niinkuin sun tarttis sitä epäillä. Öitä tuimalle!
      Ikävä
      16
      1534
    5. Kuvaile kaivattusi

ulkonäköä. 💡
      Ikävä
      124
      1447
    6. Mitä hämminkiä Halkokarilla?

Poliiseja ja ambulansseja pyörii, laukauksia kuultu.
      Kokkola
      19
      1093
    7. Tiedätkö nainen sen tunteen

Kun toinen tulee jossain vastaan. Naama leviää hymyyn kuin hangonkeksi. Mulla on susta semmonen,tunne.
      Ikävä
      71
      984
    8. Kauniit ihmiset ei ole sinkkuja, se on karu fakta

Ihmisessä on lähes poikkeuksetta aina jotain vikaa jos hän pysyy sinkkuna pitkään. Sori kun sanon tän näin suoraan, mut
      Ikävä
      117
      954
    9. Mikset päästä irti ja hae apua

Mt ongelmiisi. En vaan voi ikinä enää luottaa sinuun, pelkään sinua ja toivon löytäväni jonkun muun. Rahaa sulla on saad
      Ikävä
      89
      944
    10. Kristinusko - epätoivoinen yritys pelastaa ihmiset jumalalta

Ei ole mitään sellaista, mitä pitää "pelastua". Lukuun ottamatta tietysti ”jumalan” (sen ei jumalan, joka väittää oleva
      Hindulaisuus
      333
      883
    Aihe