Aika monta juttua

Shameonme

Ensinnäkin, häpeän ajoittaista liikahikoilua ja muutakin haisemista, josta olen kuullut kuittailuita puoli elämääni. En kuitenkaan voi asialle mitään enkä ymmärrä mistä se johtuu. Olen kyllä yrittänyt kaikkeni olemalla aivan huippuhygieeninen. Pelkään että tästä puhutaan selkäni takana ja ihan kaikki tietävät asiasta ja moni välttelee minua siksi.

Tosin minua saatetaan vältellä muistakin syistä. En ole kovin sosiaalinen, päästelen suustani sammakoita kun luulen keksineeni jotain hauskaa, tai sitten en puhu mitään ja näytän synkältä ja ulkopuoliselta. Joskus haaveilen muuttavani jonnekin korpeen erakoksi. Se olisi ns. minun näköistäni elämää, kun on tuo muiden kanssa toimeen tuleminen välillä niin vaikeaa.

Häpeän neuroottisuuttani ja omituisuuttani, levottomuuttani, ahdistustani ja mielenterveyteni epävakautta. Häpeän epävarmuuttani ja epäselvää puhetapaani. Häpeän sitä että kovin usein en tiedä mitä teen. Häpeän sitä, että häpeän.

On näitä varmaan muitakin juttuja, jos ruvetaan oikein miettimään. Mutta parasta olla liikaa miettimättä.

7

411

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • älähäpeä

Minua on koko elämäni ajan haukuttu ja arvosteltu vieläpä läheiseni ovat tehneet tätä. Ilmeisesti aina minussa on jotakin vikaa. Olen sitä ja tätä. Tuntuu, että se vie minua alas enkä tiedä kauanko jaksan sitä enää. Älä häpeä itseäsi se on turhaa.

• sivusta

Lopeta toi ittes tutkiskelu jokaisesta löytyy noita omituisuuksia ns. vikoja .Jos niitä ei tuo itse korostetusti esiin ei muutkaan niihin kiinnitä huomiota.Keskity paremminkin omiin hyviin puoliisi ja yritä korostaa niitä niin itsetuntosi nousee.Me ollaan kaikki tavallisia tallaajia eikä meidän tarvi kaikkien olla samasta muotista. Sä riität sellasena kun olet ja jos et jollekkin riitä onks sillä ihmisellä väliiiiiiiiiiiii.

• TopicinAloittaja

"Sivusta", etkö itse koskaan sorru tutkiskelemaan huonoja puoliasi? Häpeätkö itse jotain? Jos et, miksi seuraat tätä ryhmää? Olet tosin oikeassa, eihän tällainen rypeminen mitään auta. Mutta tällainen vain on veressäni. Joskus tulee angstattua. Krapulassa varsinkin.

• fghfghwert

Liika hikoilu voi johtua kilpirauhasen liika toiminnasta,mutta kai se on sulta jo tarkistettu.

• AivanSelvästi

• oppeliini1

Mistä olet kiinnostunut? Mitä hommia teet tyoaikasi ulkopuolella?Millaisten ihmisten kanssa haluaisit hengailla?

Suunttappa aikasi ja energiasi Itseäsi kehittäviin asioihin, silloin aikaa jää vähemmän omaan napaan tuijottamiseen.

• Kohtalotoverisi

Hyvä nim. Shameonme!

Hämmästyin kun luin kirjoituksesi. Tiedätkö, itse kärsin monista samoista ongelmista kuin sinä. Haisemisongelma on itselleni valitettavan tuttu. En kärsi niinkään liikahikoilusta, vaan hajuni ovat suolistoperäisiä. On kurjaa ja häpeällistä olla toisten ihmisten lähettyvillä kun haisee pahalle, ja muutkin huomaavat asian. Tämä haitta ei ole kiinni hygieniasta vaan syyt ovat fysiologisia. Pesen ja puunaan itseäni, mutta silti haisen. Olen hakenut vaivaani apua, sitä kuitenkaan saamatta. Olen ajatellut, että jos en tule saamaan helpotusta, tulen erakoitumaan.

Hajuvaivojeni myötä kärsin myös neuroottisuudesta, ahdistuksesta ja masennuksesta. Enemmän kuin mitään muuta tässä elämässä, haluaisin olla normaali ja hyväksytty, rakastettukin. Totuus kuitenkin on, että olen vaivojeni takia pilkattu ja halveksittukin.

Olisipa hienoa päästä juttelemaan kanssasi, luulen että meillä olisi paljon juteltavaa. Monesti sitä on näiden vaivojen kanssa niin kovin yksin, eikä terveet ihmiset ymmärrä mitä tällainen haitta elämässä oikeasti tarkoittaa.

Yritä Jaksaa, Toivoa parempaan huomiseen!

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Nurmossa kuoli 2 Lasta..

Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .
      Seinäjoki
      137
      7689
    2. Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!

Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde
      Suomalaiset julkkikset
      38
      1925
    3. Kaksi lasta kuoli kolarissa Seinäjoella. Tutkitaan rikoksena

Henkilöautossa matkustaneet kaksi lasta ovat kuolleet kolarissa Seinäjoella. Kolmas lapsi on vakasti loukkaantunut ja
      Maailman menoa
      25
      1880
    4. Miten meinasit

Suhtautua minuun kun taas kohdataan?
      Ikävä
      91
      1623
    5. Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle

Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että
      Maailman menoa
      180
      1555
    6. Tunnekylmä olet

En ole tyytyväinen käytökseesi et osannut kommunikoida. Se on huono piirre ihmisessä että ei osaa katua aiheuttamaansa p
      Ikävä
      104
      988
    7. Oletko miten

Valmis läheisyyteen?
      Ikävä
      49
      920
    8. Taisit sä sit kuiteski

Vihjata hieman ettei se kaikki ollutkaan totta ❤️ mutta silti sanoit kyllä vielä uudelleen sen myöhemmin 😔 ei tässä oik
      Ikävä
      4
      839
    9. Odotathan nainen jälleenkohtaamistamme

Tiedät tunteeni, ne eivät sammu johtuen ihanuudestasi. Haluan tuntea ihanan kehosi kosketuksen ja sen aikaansaamaan väri
      Ikävä
      28
      820
    10. Muistatko hänen

Tuoksunsa? Saako se sinut syttymään? ❤️‍🔥
      Ikävä
      33
      783
    Aihe