Aika monta juttua

Shameonme

Ensinnäkin, häpeän ajoittaista liikahikoilua ja muutakin haisemista, josta olen kuullut kuittailuita puoli elämääni. En kuitenkaan voi asialle mitään enkä ymmärrä mistä se johtuu. Olen kyllä yrittänyt kaikkeni olemalla aivan huippuhygieeninen. Pelkään että tästä puhutaan selkäni takana ja ihan kaikki tietävät asiasta ja moni välttelee minua siksi.

Tosin minua saatetaan vältellä muistakin syistä. En ole kovin sosiaalinen, päästelen suustani sammakoita kun luulen keksineeni jotain hauskaa, tai sitten en puhu mitään ja näytän synkältä ja ulkopuoliselta. Joskus haaveilen muuttavani jonnekin korpeen erakoksi. Se olisi ns. minun näköistäni elämää, kun on tuo muiden kanssa toimeen tuleminen välillä niin vaikeaa.

Häpeän neuroottisuuttani ja omituisuuttani, levottomuuttani, ahdistustani ja mielenterveyteni epävakautta. Häpeän epävarmuuttani ja epäselvää puhetapaani. Häpeän sitä että kovin usein en tiedä mitä teen. Häpeän sitä, että häpeän.

On näitä varmaan muitakin juttuja, jos ruvetaan oikein miettimään. Mutta parasta olla liikaa miettimättä.

7

330

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • älähäpeä

      Minua on koko elämäni ajan haukuttu ja arvosteltu vieläpä läheiseni ovat tehneet tätä. Ilmeisesti aina minussa on jotakin vikaa. Olen sitä ja tätä. Tuntuu, että se vie minua alas enkä tiedä kauanko jaksan sitä enää. Älä häpeä itseäsi se on turhaa.

    • sivusta

      Lopeta toi ittes tutkiskelu jokaisesta löytyy noita omituisuuksia ns. vikoja .Jos niitä ei tuo itse korostetusti esiin ei muutkaan niihin kiinnitä huomiota.Keskity paremminkin omiin hyviin puoliisi ja yritä korostaa niitä niin itsetuntosi nousee.Me ollaan kaikki tavallisia tallaajia eikä meidän tarvi kaikkien olla samasta muotista. Sä riität sellasena kun olet ja jos et jollekkin riitä onks sillä ihmisellä väliiiiiiiiiiiii.

      • TopicinAloittaja

        "Sivusta", etkö itse koskaan sorru tutkiskelemaan huonoja puoliasi? Häpeätkö itse jotain? Jos et, miksi seuraat tätä ryhmää? Olet tosin oikeassa, eihän tällainen rypeminen mitään auta. Mutta tällainen vain on veressäni. Joskus tulee angstattua. Krapulassa varsinkin.


    • fghfghwert

      Liika hikoilu voi johtua kilpirauhasen liika toiminnasta,mutta kai se on sulta jo tarkistettu.

    • oppeliini1

      Mistä olet kiinnostunut? Mitä hommia teet tyoaikasi ulkopuolella?Millaisten ihmisten kanssa haluaisit hengailla?

      Suunttappa aikasi ja energiasi Itseäsi kehittäviin asioihin, silloin aikaa jää vähemmän omaan napaan tuijottamiseen.

    • Kohtalotoverisi

      Hyvä nim. Shameonme!

      Hämmästyin kun luin kirjoituksesi. Tiedätkö, itse kärsin monista samoista ongelmista kuin sinä. Haisemisongelma on itselleni valitettavan tuttu. En kärsi niinkään liikahikoilusta, vaan hajuni ovat suolistoperäisiä. On kurjaa ja häpeällistä olla toisten ihmisten lähettyvillä kun haisee pahalle, ja muutkin huomaavat asian. Tämä haitta ei ole kiinni hygieniasta vaan syyt ovat fysiologisia. Pesen ja puunaan itseäni, mutta silti haisen. Olen hakenut vaivaani apua, sitä kuitenkaan saamatta. Olen ajatellut, että jos en tule saamaan helpotusta, tulen erakoitumaan.

      Hajuvaivojeni myötä kärsin myös neuroottisuudesta, ahdistuksesta ja masennuksesta. Enemmän kuin mitään muuta tässä elämässä, haluaisin olla normaali ja hyväksytty, rakastettukin. Totuus kuitenkin on, että olen vaivojeni takia pilkattu ja halveksittukin.

      Olisipa hienoa päästä juttelemaan kanssasi, luulen että meillä olisi paljon juteltavaa. Monesti sitä on näiden vaivojen kanssa niin kovin yksin, eikä terveet ihmiset ymmärrä mitä tällainen haitta elämässä oikeasti tarkoittaa.

      Yritä Jaksaa, Toivoa parempaan huomiseen!

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      39
      1977
    2. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      43
      1516
    3. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      28
      1428
    4. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      19
      1427
    5. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1421
    6. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      1
      1385
    7. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      2
      1357
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      1
      1290
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      2
      1230
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      5
      1217
    Aihe