Auttakaa!! Aina alipainoinen vaikka syön paljon!

Ikuinenlaiha

Mua on nyt alkanut risomaan mun oma keho.. Olen 19 vuotias poika noin 170 cm pitkä mutta 48-51kg painoinen...
Olen aina ollut laiha vaikka syön paljon ja useasti, joka päivä syön ainakin yli 2000 kaloria ja siihen mahtuu aamupala, päiväruoka, iltaruoka, iltapala välipalat.
Oon aina ollut kaveriporukasta se laihin, kalpein ja lyhin mutta se ei ennen oo haitannut mua. kasvoni ovat kaventuneet ja luut paistaa läpi jokapaikasta ja verisuonet näkyy läpi ja mikä huvittavinta oon alkanut syömään vaan enemmän ja enemmän mutta paino ei vaan nouse ennemmin se vain laskee.. Mitä mun pitäs tehdä haluisin olla samallainen ja normaali kuin muut ikäiseni pojat... Olen aina ajatellut tämän johtuvan siitä että meillä ei syödä kalaa koska äitini on allerginen mutta syön sitä silloin tällöin muualla ja syön omega 3 rasvahappo kapseleita 2 päivässä ja monivitamiini tabletin. Olen myös laktoosi intolerantikko ja en kestä yhtään normaaleja maitotuotteita muuten saan maata lattialla huutaen ja kouristellen vatsakivuista.. Syön vaan kokoajan 😢 ja varmaan kuolen ku muutan omaan kämppään ku ei oo varaa syödä niin paljon ku kotona porukoitten luona..

Eniten mua ärsyttää se että kaikki luulee mua anorektikoksi.. ja kukaan ei usko että syön ku hevonen vasta ennenku näkee.

7

332

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Ikuinenlaiha

      Niin ja käyn kuntosalilla 4 kertaa viikossa..

    • Lihottu

      Helppo vastaus et saa ravinnostasi tarpeeksi energiaa. Mene ravintoneuvojalle noudata hänen ohjeitaan asia tulee kuntoon.

    • Kuulostaa siltä, että olet nääntymässä nälkään.

      Ihminen tarvitsee suunnilleen pelkkään löhöilyyn 2000 KILOkaloria, siis pelkästään selvitäkseen hengissä.

      Se, että syöt usein ja "paljon" - jopa kuin hevonen - ei sinällään kerro vielä riittävästä ravinnonsaannista. Hevonenkin syö kuin hevonen, koska heinän ja ruohon ravintosisältö on kovin heikko.

      Varmista siis ensin se, että oikeasti saat syömöstäsi ruuasta vuorokaudessa tarvitsemasi KILOkalorimäärän. Voit käyttää vaikka tätä laskuria, saat ainakin jonkinlaisen arvion.

      https://www.laskurini.fi/terveys/kalorilaskuri/energiantarvelaskuri.

      Jos oikeasti saat riittävästi ravintoa, niin hakeudu lääkäriin. Sinulla voi olla esim. joku aineenvaihduntasairaus, joka estää ravintoaineiden kunnollisen imeytymisen.

      Kyseessä voisi olla myös joku loiseläin, kuten lapamato, mutta nykyisin ne taitavat olla aika harvinaisia ihmisillä. Entisaikaan oli melko tavallista, että ihmisilläkin oli matoja.

    • Exlihaksikas

      Kun kerran osaat laskea kalorit 2000:een niin osaat varmaan laskea ne 5000:eenkin. Eli, jos nyt syöt jatkuvasti niin jatkossa sinun tulee ahmia jatkuvasti jotta saat 5000 kaloria päivässä.

      Kun itse aikoinani urheilin niin söin 12 000 - 15 000 kaloria päivässä. Olin 186cm pitkä ja painoin 71kg. Kilpailupainoni oli 68kg. Eikä tuohonkaan kalorimäärään tarvinnut "syödä koko aikaa". Kalorimäärästä ja painosta voi päätellä että olin pelkkää lihasta.

    • llllliiiiiaanlaiiihhhhaa

      Itsekin olen laiha ja luullaan anorektikoksi, mutta se ei haittaa. Minkä sitä keholleen voi.

    • Kalorit ihan liian vähän. Ruokaa nassuun. Alikaloreilla saattaa jopa onnistua häiritsemään normaalia hormonitoimintaa, miksi teet sitä?

      Itse söisin enemmän ja menisin mittauttamaan hormoniarvoja(s-testo, LH Shbg, FsH etc).

      Ja hevonen syö 15 0000 - 30 000 kaloria päivässä, olet hieman jäljessä omalla "syön kuin hevonen" dieetilläsi :)

    • Älyymmärryshoi

      Aivan selvä tapaus,jos painosi ei nouse.Et syö riittävästi hyviä rasvoja,ruisleipää tai muuta täysjyväleipää,pähkinöitä,perunaa.Näillä varmasti saat painosi normaaliksi.Kaikki muu on itsepetosta. Aivot ja hormonitoiminta tarvitsee rasvoja.
      Pelkkä kasviksilla hifistely ei riitä,myös kana ja lihaa kehiin.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      37
      1796
    2. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1391
    3. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      43
      1376
    4. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      14
      1352
    5. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      1
      1345
    6. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      7
      1314
    7. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      0
      1294
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      1
      1250
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      2
      1200
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      2
      1183
    Aihe