Minun asiaviestini keskusteltavaksi

Pohtikaame yhdessä, minkälaiset aiheet ovat sopivia.

Oma ehdotukseni liittyen uskoon ja uskontoihin.

Maailma on täynnä erilaisia uskontoja, jotka ovat ihmisten typeriä kehitelmiä.

Kehitys on osoittanut uskontojen tarpettomuuden. Kaikki järjenkäyttäjät eroavat kirkosta eli omasta uskonnostaan.

Yhteinen, tieteelisesti perusteltu usko kaikille ja erilaiset sodat ja vainot loppuvat.


Kaiken käsitettävän yläpuolella oleva luomisvoiman käsittäminen yhteiseksi tavoitteeksi. Ihmisen on jo aika nousta typeryytensä suosta yhteiseen uskoon eli tietämykseen.

13

176

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • riittääkö-tämä

      PSALMIT 91
      1. Joka Korkeimman suojassa istuu ja Kaikkivaltiaan varjossa yöpyy,

      2. se sanoo: "Herra on minun turvani ja linnani, hän on minun Jumalani, johon minä turvaan".
      3. Sillä hän päästää sinut linnustajan paulasta, turmiollisesta rutosta.
      4. Sulillansa hän sinua suojaa, ja sinä saat turvan hänen siipiensä alla; hänen uskollisuutensa on kilpi ja suojus.
      5. Et sinä pelkää yön kauhuja, et päivällä lentävää nuolta,
      6. et ruttoa, joka pimeässä kulkee, et kulkutautia, joka päiväsydännä häviötä tekee.
      7. Vaikka tuhat kaatuisi sinun sivultasi, kymmenen tuhatta oikealta puoleltasi, ei se sinuun satu.
      8. Sinun silmäsi saavat vain katsella ja nähdä, kuinka jumalattomille kostetaan. -
      9. Sillä: "Sinä, Herra, olet minun turvani". - Korkeimman olet sinä ottanut suojaksesi.
      10. Ei kohtaa sinua onnettomuus, eikä vitsaus lähesty sinun majaasi.
      11. Sillä hän antaa enkeleilleen sinusta käskyn varjella sinua kaikilla teilläsi.
      12. He kantavat sinua käsillänsä, ettet jalkaasi kiveen loukkaisi.
      13. Sinä kuljet leijonan ja kyykäärmeen ylitse, sinä tallaat nuorta jalopeuraa ja lohikäärmettä. -
      14. "Koska hän riippuu minussa kiinni, niin minä hänet pelastan; minä suojelen hänet, koska hän tuntee minun nimeni.
      15. Hän huutaa minua avuksensa, ja minä vastaan hänelle, minä olen hänen tykönänsä, kun hänellä on ahdistus, minä vapahdan hänet ja saatan hänet kunniaan.
      16. Minä ravitsen hänet pitkällä iällä ja suon hänen nähdä antamani pelastuksen."

      • aiheesta-lisää

        Rakastiko Jeesus vastakainasettelun kautta usein?
        Polletässämoi
        20.8.2017 15:16
        "Jeesus käski rakastaa myös vihamiehiä. Vastakkainasettelu ei ole rakastamista, koska se saa aikaan kiivailuja tavoilla, joita ei voi hyväksyä. Vaikka tämä tapahtuma on raju ja kauhea, ei vihaamalla voiteta mitään, varsinkin jos vihaa osoitetaan hallitsemattomasti. Meillä on lupa olla vihaisia ja ilmaista vihaa, surua, kaikkia tunteita, näin ymmärrän Raamatun sanaa, mutta meillä ei ole lupa vahongoittaa toista ihmistä fyysisesti eikä sanallisesti. Eikä varsinkaan koskaa, koska kosto on Jumalan. Jumala myös sotii sotamme. "

        Eerikatässämoi 20.8.2017 klo 12.20

        Olivatko Jeesuksen vastakkainasettelutilanteiden aikaansaannoksina kiivailuja tavoilla, joita ei voi hyväksyä? Eerika alkaa tämän jälkeen kertomaan vihasta, etä vihaamalla ei voiteta mitään, varsinkaan jos sitä ei osoita vihansa halliten, niin ja lisäisin tuohon vielä että meillä on lupa tuntea vihaa Jumalan luvan kanssa pahuutta kohtaan.

        Tiedän vastakkainasettelun tilanteita, joissa lapselle on opetettu oikean ja väärän eroa lastaa rakastavasti eikä seurauksena ollut kiivailuja tavoilla , joita ei voi hyväksyä vaan ymmärrystä tavoilla, joita voidaan hyväksyä.


      • elokuunusva

        Onko keskusteua?
        Suora lainaus Raamatusta?
        Omaa vain päiväys ja tuskalla löydetty nimimerkki?
        Juuri tällaiset kopioinnit ovat olleet joskus tietysti muualtakin kuin Raamatausta mutta yhtä kaikki keskustelu ei ole kirjasta lukua


    • Ruusunpunainen uni: sodat loppuvat yhteisen uskonnollisen trendin tullessa maailmanlaajuiseksi. Kerokaahan yksikin uskonsota maailman historiassa. Jopa suuret ristiretketkin olivat ensisijaisesti kauppapoliittisia, vaikkakin kirkko oli motivoimassa retkiä lupaamalla osallistujille joitain taivaallisia etuja.

    • "Kaiken käsitettävän yläpuolella olevan luomisvoiman käsittäminen yhteiseksi tavoitteeksi" kirjoitat,...sitähän juuri kutsutaan Jumalaksi.

      Entä miten ratkaisisit niiden ihmisten osalta, joiden ajatusmaailma ei hyväksy pelkkää tieteellispohjaista uskoa?
      Ihmiset jotka jo sukupolvien ajan, ovat löytäneet lohtua ja turvaa, juuri köyhiä ja vajavaisiakin ihmisiä rakastavasta, ja armahtavasta Jumalasta?
      Sinäkö leimaat heidät vain typeriksi? Ja näin muuttamalla heidän käsityksiään mieleiseksesi, loppuisivat sodat ja vainotkin 😀 ))) k Niin, kukapa kieltäisi suuria unelmoimasta!

      Mitä tarvetta sitten palvelee tämä toistuva esiintyminen radikaalina, uskontoja teilaavana/muuttavana täällä mediassa?

      Rakkaus ihmisiinkö, niihin typeriinkin, ja haluko luoda jotakin parempaa heille?

    • hämeen.hiras

      Aloituksessa mainitaan käsite sopivat takstit. Seon kovin laaja käsite.
      Sopivia tekstejä ovat kaikki tekstit, jotka palstan ylläpitäjän näkemyksen mukaan eivät ole sopimattomia.
      Jos halutaan keskustella uskonnosta, maailmankatsomuksista ja monista muista ylevistä asioista, voi siirtyä niille tarkoitetuille sivuille, joilla keskustelu on antoisampaa ja yhtenäisempää kuin täällä.

    • Punainenviiva

      Ihmetyttää tuo että tänne kaikilla aiheilla mukaan, ei monikaan ole samaa mieltä vain sivun kellokkaat ovat voimallisesti kannustamassa aihe kuin aihe? Miksi?

      Uskonnolliset aiheet ovat tietty arvossa niille tarkoitetuilla sivuilla.
      Jokainen löytää varmasti aiheita, on vain korkea kynnys tehdä aloitusta kun vastustetaan kaikkea. Tämä on palsta jonne voi tehdä kukin aloituksia, vain muutamat uskaltavat käyttää rekattua!

      Siitä vaan nyt rekatut tekemään voitokkaita avauksia keskusteluun...sivistyneeseen!

    • älä_usko

      "Yhteinen, tieteelisesti perusteltu usko kaikille ja erilaiset sodat ja vainot loppuvat."

      Onhan sitä yritetty käännyttää kaikki samaan uskontoon.... ja tapettu miljoonia.

    • selokuu

      Samat yksinäiset kellokkaat aina äänessä. Sanoja on ei asiaa.

      • minä-rukoilen-joskus

        "Samat yksinäiset kellokkaat aina äänessä. Sanoja on ei asiaa."

        Mitähän tuollakin tarkoitat? Ainakin loppu jäi, ....niin tai jos tarkoitit, että"Sanoja on, ei asiaa?

        Entä sitten, jos täällä onkin nämä "samat kellokkaat" aina äänessä?

        Onhan ruuneakin yritetty saada pois keskusteluista, niin "kellokas"Noella kaipasi heti häntä takaisin ja yllätys pylleri, heti alkoi keskustelu uskonnosta, joka meidän tulisi nyt ruunen mielestä ratkaista täällä, ....taas kerran?

        Kuinkahan mones aloitus on ruunellakin näistä uskonasioista, joten oletan, että häntä on alkanut mietityttämään tämä kuolemanjälkeinen elämä ja ennenkaikea, onko Jumalaa olemassa?

        Olisiko kuitenkin varmuudeksi rukoilla Jumalaa, olipa, tai ei? Eihän siinä hyvä häviä, jos ei ole, mutta jos on, voi ainakin selostaa, että "uskoinhan minä, melkein"!;))


      • Enhän minä nyt heti kaivannut, vaan hieman huolestuin kun tahallista ajojahtia joutui täällä lukemaan.

        Tottahan se on, että uskonasiat on ihmeesti kiinnostaneet Ruuneman'ia, puhukoon mies mistä haluaa keskustella. Hanttiinhan voi panna, jos ei jaa aloituksen käsityksiä.

        Niinhän keskustelut yleensä etenee, vaikka aloittaja ei tässä yhtään kommentoikaan.

        En koe ongelmaa uskonnon ja tieteen välillä, pidän uskontoa tärkeänä, ihmiskunnan henkisen kehityksen lähteenä, mikä ei silti estä tieteen avaamista näkymistä tajuamaan yli ymmärryksen käyvää suurta luomistyötä.


    • Näin.on

      Tumma tunnor bullrar mest.

    • maalaispulu

      Sama naapurin murteella ...... Tühjad tünnid on kõige rahvarohke
      Voi tÖkkiisa, mitähän "tiede" tästäkin on mieltä?

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kuvaile kaivattuasi kolmella

      Emojilla. Oma vastaus 💨🚮💣
      Ikävä
      174
      1578
    2. Kysymystä pukkaa

      Mitä aiot tehdä kun näet hänet seuraavan kerran? Vai oletko kuin ei mitään....
      Ikävä
      126
      1501
    3. Mitä sä kuvittelit

      Kun annoit mulle huomiosi, tottakai minä menin ihastumaan suhun. En ole koskaan ollut se henkilö keneen kukaan kiinnittä
      Ikävä
      119
      1442
    4. Tykkään sinusta tosi tosi paljon

      Siksi en pysty sisäistämään sitä, että se ei ole molemminpuolista. Sattuu liikaa. En osaa käsitellä sitä tunnetta, koska
      Ikävä
      8
      1127
    5. Mikä sai sut ihastumaan

      Mitä tapahtui?
      Ikävä
      73
      973
    6. Sähköauto ei saastuta

      Koska sähköautossa ei ole saastutusputkea kuten polttomoottoriautossa. Saastuttajille tulee mätkäistä kunnon saastutusv
      Maailman menoa
      275
      941
    7. Hyvää heinäkuuta

      Hyvää huomenta ihanaa. 🦗🌾☔🤗🌻❤️
      Ikävä
      223
      922
    8. Olisitko oikeasti

      valmis kohtaamaan kaivattusi?
      Ikävä
      86
      873
    9. Älä nainen leikistä suutu!

      Ja kyllä täytyy kritiikkiäkin kestää, mm. ylipaino, se että oot köyhä jne jne Melko tutulta mieheltä
      Ikävä
      77
      823
    10. Kaupan kassalla kannataa olla kylmä käytös

      https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000010488540.html "19-vuotias Minja ja 59-vuotias Anne työskentelevät sillä todelli
      Sinkut
      147
      804
    Aihe