Univyö uniapneaan

uniapnea

Minulla on keskivaikea uniapnea. Kun tehtiin tutkimus selvisi, että selinmakuulla apnea on pahempi, kuin silloin, kun nukun kyljellä. Mistä voi ostaa univyön, joka estää nukkumista selällä? Tarkoitan sellaista, jolla on kohoama selän puolella, joka estää nukkumisen selällä. Yritin etsiä googlessa, löytyi yksi kauppa, jossa se maksaa 150 euroa, eli hinnassa on valtavasti ilmaa.

Kokeilin cpap laitetta, en saanut nukahtua sen kanssa, maski vuosi, suu täyttyi yläpaineesta. Sitten minut laitettiin uniapneakiskojonoon, joka kestää 8 kuukautta. Nyt on kulunut 4 kuukautta, jäljellä on kokonaiset 4 kuukautta. Haluan kokeilla univyötä ja siksi haluan tietää, missä sen voi ostaa.

13

12185

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • OminKäsinOnneen

Tee itse.
      Ei pitäisi olla lainkaan vaikeaa, jo omaa edes alkeellisia kädentaitoja.

• uniapneetikko

Miten tehdä itse? Mistä ostaa komponentit? Miten yhdistää ne yhteen? Minulla ei ole edes ompelukonetta. Jos olet niin taitava, että sinulle se ei ole lainkaan vaikeaa, niin voit alkaa valmistamaan niitä ja myymään 50 euron hinnalla. Ostat komponentit kiinasta muutamalla eurolla, teet niistä sen univyön ja myyt 50 eurolla.

• UrbaaniBaarisarja

Jos olet tosissasi (tai vaikka et olisikaan) niin:
        Tarkoitus on siis, että et nuku selälläsi. Toimi näin:
        - ota sählypallo (siinä on reikiä)
        - vedä pallon rei´istä naru tai ohut vyö läpi
        - kiristä naru kroppasi ympärille niin, että pallo jää selkään
        - käy nukkumaan kyljellesi.
        Jos yrität yöllä kääntyä selällesi, et pysty nukkumaan pallon päällä. Jos yksi pallo ei riitä, laita naruun useampi pallo.

• uniapneetikko

Naru on epämiellyttävä ja se ei voi pitää palloa tiukasti, koska se ei ole venyvä. Täytyy käyttää venyvää kuminauhaa.

• Hyvä.lääke

Kääri jesaria pääsi ympärille. Jätä vain sieraimet peittämättä. Jo on kumma jos vielä kuorsaat!

• piksinirkka

Jossain oli ohje.
      Naisten rintaliivit ja 2 tennispalloa.
      Laita liivit siten, että sekä kupit että niissä olevat pallot on selän puolella.
      Sitten vaan nukkumaan. Huomaat, että et voi nukkua selälläsi.

• Anonyymi

Kyllä voin nukkua kahden tennispallon päällä. Mikä neuvoksi?

• Anonyymi

Minulla pallit selässä. Mikä neuvoksi tähän?

• Anonyymi

Nuku vattallasi ja saatat tukehtua tyynyysi. 🤔

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Nuku vattallasi ja saatat tukehtua tyynyysi. 🤔

Nuku sä seisoviltasi ja saatat kellahtaa nurin ja kopauttaa pääsi halki lattiaan. 🤔

• Anonyymi

Hankin vastikään uniapneavyön (netistä tilasin). CPAP-maskia olen kokeillut, mutta ei vastas tarkoitustaan. Nyt sitten pitäisi ko. vyö testata, mutta en tykkää siitä. Todella kova ja ahdistava se on enkä pysty sen kanssa nukkumaan. Minulla tosin suurempi ongelma on unettomuus. Jos vaikka sattuisin nukahtamaan vyön kanssa, varmasti herään, vaikka unissani vain olisin kääntämässä kylkeä. En haluaisi herätä yhtään "ylimääräistä" kertaa, mutta tuo vyö herättää varmasti. Nukkuuko joku/kukaan samalla kyljellä heräämättä koko yön esim. 7 h, vaikka ei olisikaan uniapneaa? En usko.

• Anonyymi

Korj.: ... ei vastaa tarkoitustaan.

• Anonyymi

Naisten sukkahousut ja 2 tennispalloa on hyvä ja halpa vyö

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kiitos nainen

Kuitenkin. Olet sitten ajanmerkkinä. Tuskin enää sinua näen ja huomasitko, että olit siinä viimeisen kerran samassa paik
      Tunteet
      12
      3760
    2. MTV: Kirkossa saarnan pitänyt Jyrki 69 koki yllätyksen - Paljastaa: "Se mikä oli hyvin erikoista..."

Jyrki Linnankivi alias Jyrki 69 on rokkari ja kirkonmies. Teologiaa opiskeleva Linnankivi piti elämänsä ensimmäisen saar
      Maailman menoa
      76
      1980
    3. Hyväksytkö sinä sen että päättäjämme ei rakenna rauhaa Venäjän kanssa?

Vielä kun sota ehkäpä voitaisiin välttää rauhanponnisteluilla niin millä verukkeella voidaan sanoa että on hyvä asia kun
      Maailman menoa
      542
      1608
    4. Kirjoita yhdellä sanalla

Joku meihin liittyvä asia, mitä muut ei tiedä. Sen jälkeen laitan sulle wappiviestin
      Ikävä
      83
      1267
    5. Olet hyvin erilainen

Herkempi, ajattelevaisempi. Toisaalta taas hyvin varma siitä mitä haluat. Et anna yhtään periksi. Osaat myös ilkeillä ja
      Ikävä
      67
      1077
    6. Yksi syy nainen miksi sinusta pidän

on se, että tykkään luomusta. Olet luonnollinen, ihana ja kaunis. Ja luonne, no, en ole tavannut vielä sellaista, joka s
      Ikävä
      33
      1018
    7. Hyödyt Suomelle???

Haluaisin asettaa teille palstalla kirjoittelevat Venäjää puolustelevat ja muut "asiantuntijat" yhden kysymyksen pohditt
      Maailman menoa
      214
      898
    8. Hyvää Joulua mies!

Toivottavasti kaikki on hyvin siellä. Anteeksi että olen hieman lisännyt taakkaasi ymmärtämättä kunnolla tilannettasi, o
      Ikävä
      60
      873
    9. Hyvää talvipäivänseisausta

Vuoden lyhyintä päivää. 🌞 Hyvää huomenta. ❄️🎄🌌✨❤️😊
      Ikävä
      171
      844
    10. Paljastavat kuvat Selviytyjät Suomi kulisseista - 1 päivä vs 36 päivää viidakossa - Katso tästä!

Ohhoh! Yli kuukausi viidakossa voi muuttaa ulkonäköä perusarkeen aika rajusti. Kuka mielestäsi muuttui eniten: Mia Mill
      Suomalaiset julkkikset
      3
      788
    Aihe