Univyö uniapneaan

uniapnea

Minulla on keskivaikea uniapnea. Kun tehtiin tutkimus selvisi, että selinmakuulla apnea on pahempi, kuin silloin, kun nukun kyljellä. Mistä voi ostaa univyön, joka estää nukkumista selällä? Tarkoitan sellaista, jolla on kohoama selän puolella, joka estää nukkumisen selällä. Yritin etsiä googlessa, löytyi yksi kauppa, jossa se maksaa 150 euroa, eli hinnassa on valtavasti ilmaa.

Kokeilin cpap laitetta, en saanut nukahtua sen kanssa, maski vuosi, suu täyttyi yläpaineesta. Sitten minut laitettiin uniapneakiskojonoon, joka kestää 8 kuukautta. Nyt on kulunut 4 kuukautta, jäljellä on kokonaiset 4 kuukautta. Haluan kokeilla univyötä ja siksi haluan tietää, missä sen voi ostaa.

13

13437

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • OminKäsinOnneen

Tee itse.
      Ei pitäisi olla lainkaan vaikeaa, jo omaa edes alkeellisia kädentaitoja.

• uniapneetikko

Miten tehdä itse? Mistä ostaa komponentit? Miten yhdistää ne yhteen? Minulla ei ole edes ompelukonetta. Jos olet niin taitava, että sinulle se ei ole lainkaan vaikeaa, niin voit alkaa valmistamaan niitä ja myymään 50 euron hinnalla. Ostat komponentit kiinasta muutamalla eurolla, teet niistä sen univyön ja myyt 50 eurolla.

• UrbaaniBaarisarja

Jos olet tosissasi (tai vaikka et olisikaan) niin:
        Tarkoitus on siis, että et nuku selälläsi. Toimi näin:
        - ota sählypallo (siinä on reikiä)
        - vedä pallon rei´istä naru tai ohut vyö läpi
        - kiristä naru kroppasi ympärille niin, että pallo jää selkään
        - käy nukkumaan kyljellesi.
        Jos yrität yöllä kääntyä selällesi, et pysty nukkumaan pallon päällä. Jos yksi pallo ei riitä, laita naruun useampi pallo.

• uniapneetikko

Naru on epämiellyttävä ja se ei voi pitää palloa tiukasti, koska se ei ole venyvä. Täytyy käyttää venyvää kuminauhaa.

• Hyvä.lääke

Kääri jesaria pääsi ympärille. Jätä vain sieraimet peittämättä. Jo on kumma jos vielä kuorsaat!

• piksinirkka

Jossain oli ohje.
      Naisten rintaliivit ja 2 tennispalloa.
      Laita liivit siten, että sekä kupit että niissä olevat pallot on selän puolella.
      Sitten vaan nukkumaan. Huomaat, että et voi nukkua selälläsi.

• Anonyymi

Kyllä voin nukkua kahden tennispallon päällä. Mikä neuvoksi?

• Anonyymi

Minulla pallit selässä. Mikä neuvoksi tähän?

• Anonyymi

Nuku vattallasi ja saatat tukehtua tyynyysi. 🤔

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Nuku vattallasi ja saatat tukehtua tyynyysi. 🤔

Nuku sä seisoviltasi ja saatat kellahtaa nurin ja kopauttaa pääsi halki lattiaan. 🤔

• Anonyymi

Hankin vastikään uniapneavyön (netistä tilasin). CPAP-maskia olen kokeillut, mutta ei vastas tarkoitustaan. Nyt sitten pitäisi ko. vyö testata, mutta en tykkää siitä. Todella kova ja ahdistava se on enkä pysty sen kanssa nukkumaan. Minulla tosin suurempi ongelma on unettomuus. Jos vaikka sattuisin nukahtamaan vyön kanssa, varmasti herään, vaikka unissani vain olisin kääntämässä kylkeä. En haluaisi herätä yhtään "ylimääräistä" kertaa, mutta tuo vyö herättää varmasti. Nukkuuko joku/kukaan samalla kyljellä heräämättä koko yön esim. 7 h, vaikka ei olisikaan uniapneaa? En usko.

• Anonyymi

Korj.: ... ei vastaa tarkoitustaan.

• Anonyymi

Naisten sukkahousut ja 2 tennispalloa on hyvä ja halpa vyö

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Olet toisen kanssa

...ja minä yhä vain sinua kaipaan. Tiedän ettet ole onnellinen siellä. Älä hukkaa aitoa onnea ja rakkautta hukkaan vain
      Ikävä
      224
      1556
    2. Näytit taas lihoneen.

Tynnyri se vaan kasvaa.
      Ikävä
      29
      1403
    3. Kuka teistä on paras nainen

A-nainen? J-nainen? K-nainen? M-nainen? S-nainen? Vai kenties joku muu...? 😊
      Ikävä
      61
      1269
    4. Immu otti pataan

Olen pettynyt, hänen piti viedä Stagalaa kuin litran mittaa - mutta kuinka kävikään? Voi hemmetti sentään.... Ääääääh!
      Kotimaiset julkkisjuorut
      69
      1227
    5. Onko jotain mistä

Olet huolissasi kaivattusi suhteen?
      Ikävä
      78
      1204
    6. Osaako joku selittää tätä

Että miksi mulle on joka toinen ventovieras ihminen tyly ainakin ilmeillään ja eleillään?
      Ikävä
      75
      1172
    7. Jos me joskus nähtäisiin

niin ei kai sen vielä tarvitsisi merkitä sen enempää? Ja voihan olla ettei kumpikaan enää siinä vaiheessa edes haluaisi
      Ikävä
      103
      1163
    8. Koska vietät

Yhteisen yön kaivattusi kanssa?
      Ikävä
      54
      998
    9. Lesken uusi

Onko totta että puolangan kunnalla töissä ollut mies joka kuoli niin sen vaimolla jo uusi lohduttaja. Pitäneekö paikkans
      Puolanka
      18
      962
    10. Persun suusta:"Köyhät on luusereita ja ansaitsevat köyhyyden"

Ministeri Juuston apulainen näin uhoaa. Mitäs siinä. Kyllä on jo tiedetty muutaman vuoden hallitustyön pohjalta että per
      Lieksa
      175
      855
    Aihe