Mittautin kilpirauhasarvot ja ne ovat nyt P-T4-V 15.4 ja P-TSH 6.85.
Mitä tulisi tehdä aloittaa syömään Thyroxinia vai ei. Olen todella hoikka 64kg 180cm pitkä mieshenkilö. Toisen lääkärin mielestä vasta yli TSH 10 aloitetaan lääkitys ja toinen neuvoi jo aloittamaan heti. Tätä palstaa luettuani olen aivan sekaisin mitä tehdä. Toiset sanoo ettei TSH mittaus yksistään merkkaa yhtään mitään vaan se voi heitellä suurestikin ja varsinkin kun minullakin on T4 aivan hyvä! Itse oikeastaan vain laihdun koko ajan ja monet veriarvot on testattu ja niissä missään ei mitään poikkeavaa vain tuo TSH. Voiko kilpirauhasen vajaatoiminta myös laihduttaa?! Kerran on mitattu P-T3V ja se on 4.3
Jaksamattomuus on suurin ongelma omalla kohdalla.
Nyt en enää tiedä mitä tehdä
7
591
Vastaukset
- eihuolta
Älä ole huolissasi, minulla on T4-V ollut 14-16 välillä ja TSH jopa 13, eikä mitään lääkitystä.
- kuinx_ferritiini_ymt
> Jaksamattomuus on suurin ongelma omalla kohdalla.
Tuo "eihuolta" on oikeassa, pelkkiä numeroita ei pitäisi hoidella. Oireet huomioitava.
Mutta jaksamattomuuden syitä pitää selvitellä. Ferritiini? B12? D-vitamiini? Folaatti? .
Tyroksiini voi olla pettymys jos ei oikein tee mittauksia ja annosnostoja. Minä kokeilisin...
- Kilpparitkuntoon
Aloita ihmeessä lääkitys kun ths pitäisi olla lähellä nollaa !! Tuo lääkäri ei ole tiennyt yhtään mitään kannattaa mennä alan lääkärille!! Itsellä just mitattu arvot ths 0.84 ja tv.4 18 ja lääkkeenä 100mg tyroksin.Nyt olo suht hyvä mutta kun ths oli keväällä pompannut 7.30 oli huono ja väsynyt olo!!
Suosittelen että kunnon lääkärille joka on perehtynyt kilpirauhassairauksiin niin saat apua!! - lääkäri10
Suolisto-oireet ? Keliakia, kortisoli ?
- oli.hyviä.ehdotuksia
> Suolisto-oireet ? Keliakia, kortisoli ?
Hyviä ehdotuksia ! Hyperkalsemiankin voisi ottaa noiden jatkoksi. - Soija.Pumppu
Myös hypotermia tulee ottaa huomioon.
- Maailman_matkaaja9
Minulla TSH heittelee mutta T4v on vakaa.En huomaa mitään vaikka TSH vaihtelee.Vajaatoiminnan pitäisi teoriassa lisätä painoa koska aineenvaihdunta hidastuu.itse laihduin ulkomaanmatkan jälkeen ja todennäköinen syy on parasiitit mutta yleensä nuorena hoikkuus on normaalia ja iän myötä siihen voi olla jokin syy.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ja taas ammuttu kokkolassa
Kokkolaisilta pitäisi kerätä pois kaikki ampumaset, keittiöveitset ja kaikki mikä vähänkään paukku ja on terävä.585606- 1014629
Helena Koivu on äiti
Mitä hyötyä on Mikko Koivulla kohdella LASTENSA äitiä huonosti . Vie lapset tutuista ympyröistä pois . Lasten kodista.3812743Ovatko naiset lopettaneet sen vähäisenkin vaivannäön Tinderissa?
Meinaan vaan profiileja selatessa nykyään valtaosalla ei ole minkäänlaista kirjoitettua tekstiä siellä. Juuri ja juuri s811264Suomi vietiin Natoon väärin perustein. Viides artikla on hölynpölyä. Yksin jäämme.
Kuka vielä uskoo, että viides artikla takaa Suomelle avun, jos Suomeen hyökätään. Liikuttavasti täällä on uskottu ja ved3381086- 65921
- 28873
Sydämeni on sinun luona
Koko ajan. Oli ympärilläni ketä oli niin sinä olet vain ajatuksissa ja tunteissa. En halua muiden kosketusta kuin sinun46856Trump ja Venäjä
Huomasitteko muuten... Käytännössä ainoat valtiot, joille Trump EI eilen asettanut typeriä tariffejaan, olivat Venäjä ja106827Jatkuva stressitila
On sinun vuoksesi kun en tiedä missä mennään mutta tunteeni tiedän ainoastaan52809