Nyt en enää tiedä mitä tehdä

Mittautin kilpirauhasarvot ja ne ovat nyt P-T4-V 15.4 ja P-TSH 6.85.

Mitä tulisi tehdä aloittaa syömään Thyroxinia vai ei. Olen todella hoikka 64kg 180cm pitkä mieshenkilö. Toisen lääkärin mielestä vasta yli TSH 10 aloitetaan lääkitys ja toinen neuvoi jo aloittamaan heti. Tätä palstaa luettuani olen aivan sekaisin mitä tehdä. Toiset sanoo ettei TSH mittaus yksistään merkkaa yhtään mitään vaan se voi heitellä suurestikin ja varsinkin kun minullakin on T4 aivan hyvä! Itse oikeastaan vain laihdun koko ajan ja monet veriarvot on testattu ja niissä missään ei mitään poikkeavaa vain tuo TSH. Voiko kilpirauhasen vajaatoiminta myös laihduttaa?! Kerran on mitattu P-T3V ja se on 4.3
Jaksamattomuus on suurin ongelma omalla kohdalla.
7652
Äänestä

Muut lukivat myös

Vastaukset 7

Vanhimmat

Älä ole huolissasi, minulla on T4-V ollut 14-16 välillä ja TSH jopa 13, eikä mitään lääkitystä.

Äänestä
  • > Jaksamattomuus on suurin ongelma omalla kohdalla.

    Tuo "eihuolta" on oikeassa, pelkkiä numeroita ei pitäisi hoidella. Oireet huomioitava.
    Mutta jaksamattomuuden syitä pitää selvitellä. Ferritiini? B12? D-vitamiini? Folaatti? .

    Tyroksiini voi olla pettymys jos ei oikein tee mittauksia ja annosnostoja. Minä kokeilisin...

    Äänestä

Aloita ihmeessä lääkitys kun ths pitäisi olla lähellä nollaa !! Tuo lääkäri ei ole tiennyt yhtään mitään kannattaa mennä alan lääkärille!! Itsellä just mitattu arvot ths 0.84 ja tv.4 18 ja lääkkeenä 100mg tyroksin.Nyt olo suht hyvä mutta kun ths oli keväällä pompannut 7.30 oli huono ja väsynyt olo!!
Suosittelen että kunnon lääkärille joka on perehtynyt kilpirauhassairauksiin niin saat apua!!

Äänestä

Suolisto-oireet ? Keliakia, kortisoli ?

Äänestä
  • > Suolisto-oireet ? Keliakia, kortisoli ?

    Hyviä ehdotuksia ! Hyperkalsemiankin voisi ottaa noiden jatkoksi.

    Äänestä

  • Myös hypotermia tulee ottaa huomioon.

    Äänestä

Minulla TSH heittelee mutta T4v on vakaa.En huomaa mitään vaikka TSH vaihtelee.Vajaatoiminnan pitäisi teoriassa lisätä painoa koska aineenvaihdunta hidastuu.itse laihduin ulkomaanmatkan jälkeen ja todennäköinen syy on parasiitit mutta yleensä nuorena hoikkuus on normaalia ja iän myötä siihen voi olla jokin syy.

Äänestä

Kommentoi aloitusta


ulalla_ kirjoitti:

Mittautin kilpirauhasarvot ja ne ovat nyt P-T4-V 15.4 ja P-TSH 6.85.

Mitä tulisi tehdä aloittaa syömään Thyroxinia vai ei. Olen todella hoikka 64kg 180cm pitkä mieshenkilö. Toisen lääkärin mielestä vasta yli TSH 10 aloitetaan lääkitys ja toinen neuvoi jo aloittamaan heti. Tätä palstaa luettuani olen aivan sekaisin mitä tehdä. Toiset sanoo ettei TSH mittaus yksistään merkkaa yhtään mitään vaan se voi heitellä suurestikin ja varsinkin kun minullakin on T4 aivan hyvä! Itse oikeastaan vain laihdun koko ajan ja monet veriarvot on testattu ja niissä missään ei mitään poikkeavaa vain tuo TSH. Voiko kilpirauhasen vajaatoiminta myös laihduttaa?! Kerran on mitattu P-T3V ja se on 4.3
Jaksamattomuus on suurin ongelma omalla kohdalla.

Anonyymi
5000

Ilmoita asiaton sisältö

  • Sisältää materiaalia, joka on loukkaavaa, herjaavaa, rasistista, uhkailevaa tai ahdistelevaa.

  • Materiaali sisältää nimiä, yhteystietoja tai muita henkilökohtaisia tietoja. Julkisuuden henkilöistä, julkisissa viroissa toimivista ihmisistä sekä yritysten vastuuhenkilöistä saa keskustella työhön liittyen. Myös yksityiselämään liittyvistä asioista voi keskustella siltä osin, kuin niistä on julkisesti kerrottu.

  • Sisältää lapsille haitallista tai heiltä kiellettyä materiaalia. Seksuaalinen sisältö on sallittua aiheeseen tarkoitetuilla palstoilla, joiden ikäraja on 18 vuotta.

  • Lainvastaista sisältöä voi olla mm. yksityiselämää loukkaavan tiedon levitys, kiihottaminen kansanryhmää vastaan, laiton uhkaaminen, alaikäisiin liittyvä seksuaalinen sisältö/grooming, petokset, identiteettivarkaudet, kunnianloukkaukset ja tekijänoikeusrikkomukset.

  • Sisältö ei liity palstan tai keskusteluketjun aiheeseen.

  • Viesti ei ole suomea tai ruotsia (pl. International Forums), se sisältää mainontaa, se sisältää tekijänoikeuksin suojattua materiaalia, se on massapostitus tai jokin muu syy.

Jaa keskustelu