Miten tunnistaa...

Tahdontietääniin

Ujon ja ihastuneen miehen ja ujon ja ei ihastuneen miehen? Välttelettekö te miehet molemmissa tilanteissa vaiko vaan jommassa kummassa?

23

4933

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • joskusihastunutmies

      Omasta kokemuksesta sanoisin, että ujo ja ihastunut välttelee. Jos ei tunne mitään toista kohtaan niin ei ole mitään ongelmaa lähestyä. Mutta jos on ihastunut niin hiljaa takavasemmalta karkuun.. Samalla tavalla käyttäytyviä naisia pidän outoina ja ajattelen, että tuota ei ainakaan kiinnosta. Näistä käyttäytymisistä pitäisi sitten arvata mitä kukin ajattelee.

    • hankalaaa

      Aivan, tarvitsen itse aikaa tutustua ja täyden luottamuksen tunteen kohdata tosi mielessä ujous on

    • eteläntietäjä

      Aika vaikeaa erottaa. Vaikka mitään absoluuttista totuutta olemassa olekkaan.

    • Elevilinaa

      Kai sen voi päätellä onko mies ujo. Esim oma ihastukseni on työssä jossa tapaa ja ohjaakin ihmisiä ja on vastuussa, samoin vapaa-aikana vastuullinen harrastus. Näin uskon ettei ole ujo. Mies varmaan kauhistelee mun tuijotusta ja siksi ei koskaan katso takaisin. Nyt yritän alkaa käyttäytyä ja olen kuin en koskaan oisi häntä ihastellutkaan.

      • silleenki

        Voi olla sellaistakin ujoutta, ettei se näy päällepäin. Saattaa olla työssä ja kavereiden kanssa ihan itsevarma ja rento ja avoin, jopa vastakkaisen sukupuolenkin kanssa, mutta silloin on sitä vähän korostetusti, eli tavallaan esittää itsevarmaa. Tunnen ainakin kaksi tällaista, miehen ja naisen.


      • Elevilinaa

        Miten lie ujous yleensä näkyy? Moni ei halua katsoa silmiin vastakkaista sukupuolta ettei katsetta tulkittaisi väärin. Itse taas haluaisin juuri siksi katsoa silmiin että toinen ymmärtäisi kiinnostukseni. Toisaalta en edes haluaisi niin ujoa miestä joka ei uskalla näyttää kiinnostusta. Olen itse melkoinen jännittäjä ja pelkääjä, mutta ujo en ole. Joten voihan sen miehen katsomattomuus johtua muustakin kuin ujoudesta.


      • joskusihastunutmies

        Ei voi sekoittaa työtä ja harrastuksia ihastumisiin. Itse ainakin menen ihastusten kanssa ihan lukkoon vaikka muuten tuleekin ihmisten kanssa tehtyä monenlaisia juttuja. Tarkoitan lukkoon menemistä niiden tosi ihastumisten kohdalla. Monesti homma jää sitten itselläni siihen silmiin tuijottamisen asteelle, joka kyllä harmittaa jälkeenpäin. Ehkäpä sitten niiden kanssa, jotka eivät herätä niitä tunteita tulee sitten juteltua ihan normaalisti ja kyllä heitäkin katson silmiin, koska on opetettu sen olevan kohteliasta kun muiden kanssa keskustellaan. Ei näistä voi varmaan mitään johtopäätöksiä vetää mihinkään suuntaan kun kaikki ovat niin erilaisia. Ekstrovertit ihmiset käyttäytyvät joka asiassa välittömämmin kuin luonteeltaan vähän ujot. Kokemuksesta sanoisin, että omaa kiinnostusta voi yrittää toiselle katseella välittää, mutta ei se monestikaan johda sen pidemmälle. Tarvitaan rohkeampia tekoja.


      • Minäolensellainen

        On sellaisiakin ihmisiä, jotka eivät ole ujoja työssä, mutta henkilökohtaisessa elämässään ovat. Johtunee siitä että henkilökohtaisessa elämässä on tavallaan haavoittuvampi tai sillain.. hieman vaikeaa selittää. Työssä työrooli päällä, jolloin sitä ujoutta ei huomaa.


    • Elevilinaa

      Mutta kyllähän se alkaa katseesta. Toisaalta voiko olla niin että ensin katsoo paljonkin ja sitten ei juuri ollenkaan? Onko siis tullut siihen tuloksee ettei ole kuitenkaan kiinnostunut? Rohkeampi teko, niinpää niin. Vaikea sanoa mikä sellainen olisi. Ja jos toinen on ujo, eikö hän menisi sitten täysin lukkoon?
      En nyt muutoin ihastumista työhön ja vapaaseen sekoita, mutta mielestäni on asioita joita on luontevampi tehdä kuin toisia. Joten kai se luontevuus on sama muissakin asioissa?
      Ikävintä on että kun kiinnostusta ei toisella ole ja itsellä on, tulee kiusallisia kohtaamisia.

      • joskusihastunutmies

        Kyllä olet oikeassa. Katseesta se alkaa. Itseäni jopa nolottaa jonkin verran ne meidän tuijotukset ihastukseni kanssa. Niinpä ne tuijottelut ovat sitten muuttuneet välttelyksi kun olen itse ajatellut, että hän ei taida olla kovin kiinnostunut.
        Koen olevani aikalailla sellainen mies jollaisten käyttäytymisestä haluaisit saada selkoa. Kuten varmaan huomaat näistä kirjoituksista ei ne meille miehillekään ole mitään kovin selviä ja yksinkertaisia asioita kun tunteet alkaa jylläämään. En osaa itsekään ennustaa miten käyttäydyn seuraavan kerran kun joskus hänen kanssaan taas kohdataan. Tai kertoa jollekin muulle miten kaikki miehet ihastuneena toimivat.
        En usko, että itse ainakaan menisin lukkoon jos tuon jään onnistuisi jotenkin väliltämme särkemään. Tuosta luontevuudesta voin omakohtaisesti sanoa, että muutaman aiemman epäonnistumisen jälkeen nämä jutut ovat kaikkea muuta kuin luontevia.
        Niitä oikeita ihastuksia ei pysty unohtamaan vaikka kuinka yrittäisi. Menetettyjä mahdollisuuksia ne sitten myöhemmin ovat. Kun oma rohkeus ei riittänyt selvittää asiaa.


      • Yksihastunutnainen
        joskusihastunutmies kirjoitti:

        Kyllä olet oikeassa. Katseesta se alkaa. Itseäni jopa nolottaa jonkin verran ne meidän tuijotukset ihastukseni kanssa. Niinpä ne tuijottelut ovat sitten muuttuneet välttelyksi kun olen itse ajatellut, että hän ei taida olla kovin kiinnostunut.
        Koen olevani aikalailla sellainen mies jollaisten käyttäytymisestä haluaisit saada selkoa. Kuten varmaan huomaat näistä kirjoituksista ei ne meille miehillekään ole mitään kovin selviä ja yksinkertaisia asioita kun tunteet alkaa jylläämään. En osaa itsekään ennustaa miten käyttäydyn seuraavan kerran kun joskus hänen kanssaan taas kohdataan. Tai kertoa jollekin muulle miten kaikki miehet ihastuneena toimivat.
        En usko, että itse ainakaan menisin lukkoon jos tuon jään onnistuisi jotenkin väliltämme särkemään. Tuosta luontevuudesta voin omakohtaisesti sanoa, että muutaman aiemman epäonnistumisen jälkeen nämä jutut ovat kaikkea muuta kuin luontevia.
        Niitä oikeita ihastuksia ei pysty unohtamaan vaikka kuinka yrittäisi. Menetettyjä mahdollisuuksia ne sitten myöhemmin ovat. Kun oma rohkeus ei riittänyt selvittää asiaa.

        Mä päätin koittaa hakeutua läheisempään kontaktiin ihastuksen kanssa jotenkin vahingossa vaivihkaa seuraavan kerran kun joskus kohdataan. Sithän sen näkee miten toinen reagoi. En tosin tiedä koska, kohtaamiset on aika sattuman kauppaa. Vasta nähtiin toissapäivänä ja mies katsoi mua niin iloisesti ja jotenkin paljonpuhuvasti etten voi olla aivan yksin näitten tuntemusteni kanssa. Olen ihastunut kovemmin kuin kertaakaan aiemmin ja hänen vuokseen olisin valmis aika paljoonkin. Voi kunpa hän ottaisi itse yhteyttä millä vaan verukkeella! 😊


      • SininenHuppari

        Mä taas uskon ettei mitään varsinaisia tunteita edes tarvitse aluksi olla. Pelkkä mielenkiinto ja kiinnostus tutustua riittää. Ujo voi näyttää mielenkiintonsa hitaammalla tahdilla pikkuhiljas ja rohkeampi kyselee jo toisella kerralla henkilökohtasuuksia. Mutta on sen ujokin katsottava jotenkin sitä kohdetta. Joko suoraan tai salaa. Ja jos katsoo pidempään niin kiinnostusta on. Silloin pitää itse olla rohkea.
        Itse jouduin tänään hieman levottomaan tilanteeseen josta en tiedä taas mitä ajatella. Ihminen johon olen ihastunut on hiukan vältellyt muutamia kertoja, tosin tilanne hektinen työssä. Tänään oli vähän leppoisampi päivä ennen vkl kiirettä ja mies katsoi usein silmiin kun juteltiin. Pitkään. Lisäksi hän jutteli asioita joita nyt keikkatyössä ei yleensä toisen firman asiakkaalle jutella. Tyyliin mikä susta on kivoin lomakohde, ootko käyny thaikuissa, tai ehkä ghansa ja sitte iloinen hymy päälle. ( siis emme keskustelleet matkoista oikeasti, vaan muusta tolleen vihjasvasti) ja hän jutteli kauan saaden mut sekaisin ja sitte taas hymyili. Tiedän että se oli flirttiä mutta astetta vihjailevampaa. Epäilen siis että kiinnostusta on tutustumiseen. Oli jo toinen kerta tuo henkilökohtasuuksiin kysely. Aivan kuin hänen tekisi mieli lopulta kysyä että lähdetääkö yhdessä. Tai ainakin juttua vie sellaiseen suuntaan .


    • SanonSuoraan

      " Itse ainakin menen ihastusten kanssa ihan lukkoon vaikka muuten tuleekin ihmisten kanssa tehtyä monenlaisia juttuja. Tarkoitan lukkoon menemistä niiden tosi ihastumisten kohdalla. Monesti homma jää sitten itselläni siihen silmiin tuijottamisen asteelle, joka kyllä harmittaa jälkeenpäin."

      No, minulla on juuri päin vastoin, koska olen "tullut rangaistuksi" teini-iässä siitä että typeryyttäni olin liian ihastunut johonkin. Sitten yksi tuttu sai pitää poikaystävää, kun hän oli nätti jne. Hänelle sallittiin lomaa, poikaystävä, vapauksia, kaikkea, ilman työtä, vähän kuin sompuille suomessa. Kyllähän se vitutti. Mutta minulle sanottu, että siitä saitkin hyvän lähtökohdan, kun et saanut kaikkea periksi.

      Muille ei ollut kovin hyvä juttu mun romantiikka, koska silloin sisäinen koheesio olisi pesuessa mennyt hunningolle. Kuka olisi tehnyt työt ja ollut mukana asioissa. Olin "järjestyspoliisi", pidin muut ruodussa, ei kaikkea kyllä voinut, kun oli niin nättejä. Kuljin töissä kerroin tutun romanssin tilanteesta "huoltajaportaalle". Olin uskottu, minun ei kuulunut ollakaan muuta. Tottunut siihen, vaikka kuinka jotain kaipaisikin. Se on sellaista toisinaan. Nyt on paljon tasa-arvoisempaa.

      Sisäinen tunne on taas eri juttu, sitä "pitää piilottaa", koska se on "harhaisen luulotautia". Aikuisena yleensä ei ole enää esteitä, mutta kun ei ole kaikki muut asiat siinä tilassa, että olisi ikään kuin oikeutettu ja ansainnut romantiikkaa. Ammattiasiat tuovat itselle hyväksyntää, ainakin silloin, jos niihin voi vaikuttaa ja elämän tilanne on niistä kiinni. Jos ammattiasioissa ei ole kaikki hyvin, ei salli itselle "typeryyksiä".

      Sisäinen tunnehan voi olla, mutta ei sen halua tulevan aina pintaan. Kell' onni on, se onnen kätkeköön. Vanha suomalainen fakta, ettei sorru ja sure sitten itseään aivan hävöksiin. Suru tuon jälkeen on ainakin minulle vielä pahempi tila kuin liiallinen tunteiden pintaa päästäminen.

      Esim. noista suvakkiromansseista, tulee mieleen pelkkä kauhu, koska ne ovat pikaista tunnejuttua, kaikki on päästetty pintaan, ihminen on mistä lie tullut tuntematon ummikko. Ei sovi täysin mun mieleen, vaikka länsimaiset kyllä ovatkin miellyttneet.

      En jaksa enää odottaa, vaikka ennen oli toisin. Lopetan, sanon suoraan jne.

    • Elevilinaa

      Jos mies on ujo ja katsoo muualle, miten hän voi uskaltaa vastata johonkin muuhun flirttiin? Voi pitää naista hyökkäävänä ja olla tyly. Tästä nainen taas ajattelee että mies ei ole kiinnostunut. Toisaalta jos kiinnostusta on, ujokin mies varmasti jollain lailla käyttäytyy erikoisesti verrattuna jos ei ole kiinnostunut. Naisen vaan pitäs olla tarkka ja kyetä kuuntelee ja katsomaan herkällä korvalla.
      Mutta mies, joka ei ole kiinnostunut joutuu myös noloon tilaan kieltäytyessään . Silloinkin voidaan olla tylyjä. Myös sekin että missä näitä ihastuksia tapaa on asia miten niille näyttää. Jos mies on kaupan myyjä, on tosi vaikea päätellä käytöksestä mitään koska on palveluammatti ja muita ihmisiä paljon ympärillä. Tällöin miehen pitäisi olla korostetun erilainen sinua kohtaan jos haluisi näyttää välittävänsä. Jos taas on työkaveri voi pienin katsein ja elein osoittaa hyvinkin kiinnostus. Mitä useammin näkee toista kahden kesken, sitä helpommin vaistoaa ja huomaa että onko kipinää vai ei.
      Käytännönkokemuksena kerron ystävästäni joka ihastui bussikuskiin. Bussilla kuljettiin usein ja yritettiin kovasti aina osua hänen kuljettamaan autoon. Mies oli kuin kelle tahansa matkustajalle. Ystäväni ei saanut näytettyä rohkeammin kiinnostusta ja surujahan siitä tuli. Muutama kk päästä nähtiin miestä torikahviossa ja ängettiin pöytään. Mies alkoi heti tutustumasn ystävääni, kertoi että oli huomannut hänet jo bussissa. Kuulema UJONA miehenä ei ollut keksinyt miten olisi tuttavuutta tehnyt.

      • joskusihastunutmies

        Väistämättä näitä ihmisten käyttäytymisiä tulee aina jollain tavalla arvoitua. Tuosta kaupan myyjän käyttäytymisestä on omakohtaista kokemusta. Eräässä suuressa päivittäistavarakaupassa oli joskus eräs kassatyöntekijä, jonka asiakkaaksi osuin joskus useinkin. Aloin joskus kiinnittämään huomiota, että hän jutusteli muille asiakkaille niitä näitä ja toivotteli hyvät päivänjatkot. Minun kohdallani hän ei juuri puhunut mitään ja tuntui, että rahatkin tulivat vähän takakäteen. Mietin, että mitähän minä olen tehnyt. En tuntenut häntä, enkä ollut mielestäni tehnyt mitään normaalista poikkeavaa, josta hän olisi esimerkiksi luullut minun jotenkin ihastuneen häneen. Sama käyttäytyminen toistui usein. Minusta se oli niin kiusallista, että lopulta aloin käymään muualla ostoksilla tai jos tuohon kauppaan joskus menin niin yritin etsiä jonkin muun kassatyöntekijän jos se vaan oli mahdollista.
        Ei taida olla mitään yleispätevää ohjetta näihin käyttäytymisiin. Silloinhan nämä suhdejutut olisivat liian helppoja.


    • UjoVaiRujo

      Ei sitä voi tunnistaa muuta kuin kysymällä jotain ... vaikka kelloa tai muuta.
      Miten mies vastaa... haluaako jotenkin jatkaa keskustelua - se on ihastumisen merkki. Jos ei halua jatkaa, niin sitten yritä uudelleen, koska mies saattoi yllättyä ja vastasi vain ne pakolliset sanat: puoli kaksi.


      Mies voi olla oikeasti ujo .
      Tai ujolta vaikuttava, jos katsoo ettei ole "samaa porukkaa". Porukat muodostuu esim iän perusteella ;-)
      Tai sen mukaan vaikuttaako siltä että nainen haluaa jutella vain niiden 20 muun ihmisen kanssa.

    • sepieniero

      Ujo ihastunut mies on itsekeskeinen mulkku, joka etsii panoa.
      Ujo ei-ihastunut mies on itsekeskeinen mulkku, jolla on jo pano.

      Tunnistat eron siitä, että jälkimmäinen tulee vastaan kaupungilla vaimon kanssa, ensimmäinen taas uuden tyttöystävän.

      • hggjgkj

        Katkeroituneen femakon kurnutusta sinulta. Elintavat kuntoon ja alat kokea ihan toisenlaisia kokemuksia miesten kanssa..


    • Harlekiinisti

      Sitä on vaikea yleispätevästi sanoa miten ujot käyttäytyvät ihastuneena. Tiedän joitain miehiä töistä jotka ovat ujoja ja tiedän heidän olevan tai olleen minusta kiinnostuneita. Kaikki käyttäytyvät eritavalla. Yksi uskaltaa tulla keskustelemaan jos tilanne sallii, toinen tuijottaa aina ohi mennessään välittämättä huomaanko, mutta ei uskalla jutella minulle, kolmas taas tulee usein juttelemaan kaverilleen, joka istuu lähelläni, ja tuijottaa koko sen ajan minua ja kääntyy pois kun huomaan ja jos kävelee vastaan niin joko peilaa mitä teen tai kääntyy katsomaan muualle ja neljäs (se joka on pahiten kusessa) taas on täysin hermona lähelläni, ei uskalla puhua tai edes katsoa päin jollei ole pakko. Tähän neljänteen olen myös ihastunut ja vaikka hän sen tietää niin tämä ujous näkyy siinä myös että se vaatii PALJON rohkaisua että mies tulisi edes kysymään työasioita.

    • Onnijasattuma

      Samaa olen miettinyt minäkin.. Mutta luulisin niin että jos välttelyä jatkuu loputtomiin, mies ei varmaankaan ole silloin kiinnostunut.
      Minun tapauksessa mies hiljeni kokonaan. Meidän piti nähdä eilen mutta hänestä ei kuulunut mitään. Eli teki sitten oharit minulle.. Olisi voinut edes sanoa ettei kiinnosta.. ihmettelen kovasti ja aika paha mieli jäi koko hommasta. En ymmärrä.. itse en toimi noin.. :(
      Ps. Eniten ihmetyttää se ettei ystävyyskään kelvannut (?)..

      • Onnijasattuma

        Ja en ole muuten kirjoitellut tänne mitään tuon kommentin lisäksi. En tajua miten jotkut kirjoittelee toisena esiintyen ja kaiken maailman juttuja keksien.
        Mutta ihastukseni (entinen sellainen) on kai joku ihmeen numeroiden keräilijä. En tiedä.. Mutta olkoon..
        Minun puolesta hyvästi.
        Ps. En tosiaankaan odottanut näin kauan vastausta. Ajattelin että tämä päivä voisi olla hyvä lisätä tämä kommentti tähän.


    • Anonyymi

      Vanha ketju. Uppista hyvälle aiheelle.

      • Anonyymi

        Puhun vain itsestäni: Jos ujostelen en kauheasti katsele muuten kuin tervehtiessä. Kun olen ihastunut ja ujostelen katselen yleensä silmiin kunnes en enää kehtaa. En välttele kummassakaan erityisesti.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 109
      2128
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      57
      1996
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      15
      1925
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      19
      1677
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      20
      1608
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      12
      1398
    7. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      26
      1340
    8. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      11
      1336
    9. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      15
      1321
    10. Kristityt "pyhät"

      Painukaa helvettiin, mä tulen sinne kans. Luetaan sitten raamattua niin Saatanallisesti. Ehkä Piru osaa opetta?!.
      Kristinusko
      6
      1262
    Aihe