Mieheni on alkoholisti

Minea85j

Mitä tehdä? Mieheni on alkoholisti. Rakastan häntä paljon, loistava luonne selvinpäin, mutta humalassa on itse piru - ilkeä, menettää helposti hermonsa, kohtelee minua kuin roskaa, löydän hänestä jopa narsistisia piirteitä kun on humalassa. Olen kovin väsynyt tähän kaksi vuotta jatkuneeseen tilanteeseen. Pettymyksiä ja tyhjiä lupauksia on paljon. Humalassa hän saattaa yhtäkkiä ilman syytä raivota minulle ja haukkua mitä kamalimmilla nimityksillä ja kun itken hän karjuu jotta lopeta se rääkyminen perkeleen vosu. Irrottautuminen tästä miehestä tuntuu siitä huolimatta niin kovin hankalalta. Miksi? On sanonut minulle että yrittää todella olla selvinpäin mutta silti juo koska nalkutan hänen juomisestaan vaikka hän kuulemma yrittää parhaansa. Lisäksi on todella mustasukkainen joka aiheuttaa myös ongelmia parisuhteessa.

8

320

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kasaPjaskaa

Miehesi on jätettä, ehkä tajuat sen kun alat ottaa turpaasi.

• JätäSe

Muuttakaa erilleen, kunnes se lopettaa. Muuten teiltä menee kaikki persiilleen ja opitte vihaamaan toisianne. Esim. Suomi24-palstalta ja muualtakin saat paljon vinkkejä siihen, miten vihata miestäsi, jos se auttaisi päätöksenteossa. Myös vertaistuen kohteet, AA ym. tarjoavat tähän paljon neuvoja.

Koska kaikki on aina ja alusta asti alkoholistin syytä eikä kenessäkään muussa ole mitään vikaa. Jos se syyttää sinua juomisestaan tai juomisesta nalkuttamisesta, niin se on väärässä. Mutta muut riidan aiheet ovat oikeasti vähän monimutkaisempi juttu. Ettei olisi niin, että se pakkaa asiat sisäänsä ja sitten viinan avulla ulos.

Mutta ihan sama, jos miehesi juo koko ajan ja riitelee kanssasi kännissä koko ajan, ei teidän kannata olla enää saman katon alla, heitä se pois tai lähde itse pois niin pian kuin mahdollista.

• oipoi

Juopot on sellaisia. Laita ukko tekemään valinta pullon ja sinun välillä. Kelvollisia selityksiä ja välimuotoja ei sitten ole.

• tuskaistaepätoivoa

Ymmärrän tuskasi. Meillä päinvastoin, rouva on alkoholisti. Myös humalassa ilkeä suustaan. Ongelmana vielä se, että on ns. paremman perheen jälkikasvua. Ei halua hoitoon, ei terapiaan ja asia pidettävä salassa.
      Juttelin tässä taannoin erään juomisen lopettaneen a-holistin kanssa. Hän sanoi holistien pitävän aina päänsä juomisen suhteen. Joillekin tapahtuu kuulemma ihmejuttu kuten hänellekin, tajusi asian itse ja lopetti. Toivoo pysyvänsä erossa viinasta lopun elämäänsä.

• Ei puolisolla ole mitään syytä uhriutua ja itse katkeroitua alkoholistin elämässä.

Ero on ainoa ratkaisu, ellei miehesi suostu tajuamaan tilaansa, haluten siihen muutoksia alkajaisiksi lopettamalla alkoholin käyttö kokonaan.

Kai ymmärrät, että alkoholistin maailma on täynnä valeita ja selityksiä juomiselle? "Nalkuttamisesi" käy hyvin tekosyyksi ottaa taas pienet.

En minä alkaisi nalkuttavan naisen vuoksi ryypätä, vaan nakkaisin moisen pihalle tai lähtisin itse mäkeen. ; )

• kysynpävaa

Käy netistä katsomassa. Karpalo-projekti monet saaneet apua alkoholin himoon.

• täpäseontämäkin

No just joo. Mainostat omaa maksullista projektiasi.

• Lepsui.lua

annat vain kaksi vaihtoehtoa: pullo tai parisuhde

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Tyttäreni kuoli lihavuusleikkaukseen.

Miettikää kuiten 2 kertaa, ennenkuin menette lihavuusleikkaukseen.
      Terveys
      310
      7221
    2. Viiimeinen viesti

Sinulle neiti ristiriita vai mikä nimesi sitten ikinä onkaan. Mulle alkaa riittää tää sekoilu. Oot leikkiny mun tunteill
      Suhteet
      66
      2126
    3. Mikä olisi sinun ja kaivattusi

Tarinan kertovan elokuvan nimi?
      Ikävä
      175
      1817
    4. epäonnen perjantain rikos yritys

onpa epäselvä kuva, tuolla laadullako keskustaa tarkkaillaan lego hahmotkin selvempiä
      Kajaani
      15
      1337
    5. Onko kaivattusi täysin vietävissä ja

vedätettävissä?
      Ikävä
      112
      1277
    6. Yllätyspaukku! Vappu Pimiä rikkoi vaikean rajapyykin yllättävässä bisneksessä: "Nyt hymyilyttää...!"

Wau, onnea, Vappu Pimiä, upea suoritus! PS. Pimiä tänään televisiossa, ohjelmatietojen mukaan hän on Puoli seiskassa vie
      Suomalaiset julkkikset
      8
      1203
    7. Suomessa ei ole järkeä tarjota terveyspalveluita joka kolkassa

- Suomen väestötiheys 1.1.2022 oli 18,3 asukasta maaneliökilometriä kohden. - Uudenmaan maakunnassa asuu keskimäärin 18
      Maailman menoa
      169
      1200
    8. RÖTÖSHERRAT KIIKKIIN PUOLANGALLA.

Puolankalaisilla tehtävä ryhmäkanne itsensä yleintäneistä rötöstelijöista, sekä maksattaa kunnan maksama tyhmän koplan j
      Puolanka
      54
      1136
    9. Kirjoitin sinulle koska

tunnen sinua kohtaan niin paljon. Sydäntäni särkee, kun kätken ihastumisen, kaipauksen, sinua kohtaan tuntemani lämmön j
      Ikävä
      41
      1071
    10. Martina pääsee upeisiin häihin

Miltäs se tuntuu kateellisista. Anni Uusivirta on Martinan kavereita.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      290
      1009
    Aihe