Minä muistin sen tuoreen polakan maun
ja voin jonka leivällein laitoin.
Sieltä Elannon kaupasta tein leivän haun
ja palan siitä heti minä taitoin.
Oli lauantaimakkaraa ohuet siivut
ja haukkasin nautinnolla palan
teemukini höyrysi ja voista viirut
kellui pinnalla kun leipää toista jo alan.
Siihen toiseen minä höyläsin Emmentaalia
voin päälle ne viipaleet laitoin
teemukini tyhjensin pohjaa myöten
kevyt pesu, kun kasvoissa ollut ei maalia
tuolin selkänojaan hameeni taitoin
Hetken kuuntelen vuotessain sointuja illan
ja huomaamattain jo ylitän sillan,
unen salattuun maahan jo matkaan.
Runoja illansuussa
5
105
Vastaukset
Runo klo. 15.20
Tämä runo on hetkestä illansuun
paljon ennen iltaa täysikuun.
En tiedä voisko tuo edes näkyä,
koitan vain loppusoinnun täkyä.
On elo ihmisen yksinäisen,
toivottavasti vielä täysipäisen.
eloa ilon ja onnen huomaa,
arjen harmaan vaan mukaan tuomaa.
Lienee parempi jättä runo tähän
ja pohdiskella lisää vähän.
Me elämme elon illassa tässä,
sen viime hetkiä päättämässä.eloa ilman onnen huomaa,
arjen harmaan ... jne.- jjoutava
Voi helvata
jos ei tää kelvata
mielestä ylimmän juryn
vaik'lausun äänellä ison jylyn. - tuupovuaralaine
Pilvet taivaalla matkaa vinhaan
näinkö sade taas sattuu iltaan
kera kännyn voi pelastaa tilanteen
muuttaa menoa päivään seesteiseen MInä ostin suolatun possupaistin
näin selässään valkean raidan
koht' nenässäin uunista tuoksun aistin
vielä lanttua mukaan kun laitan.
Tässä muorill' on evästä kerrassaan
vielä keittoonkin tähteistä riittäis
eihän varmaa voi tietää konsanaan
vaikka lapset viel' ruuasta kiittäis.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1901965
- 1131063
- 1141052
Koillis motor
Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa21775- 53720
Kauhavan häiriköijistä
Juttua Iltalehdessä. Pakko sanoa että noi nuoret on kyllä ihan pimeitä. Putkin peltoja jupksevat kiusaamaan kun ei tietä32663ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla
Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann42618Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?
Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m175557Tehdäänkö tänään toiveista totta?
Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..45528- 9492