Mietityttää

ddfdfdf

Moikka!

Olen ensisynnyttäjä ja muutama kysymys on noussut mieleeni.

Jos mieheni tulee mukaan synnytykseen ja on pääni vierellä niin onko niin, ettei hänellä ole näköyhteyttä alapäähäni? Itseäni ahdistaa ajatus, että näkisi sieltä käsin koko homman ..

onko synnytyksessä jotain vaatetta päällä muutenkin esim vatsan päällä ?

3

550

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Lugxjjii

Jos mies istuskelee siellä pään vierellä niin ei näe kaikkea. Itsekin toki tulta aikoinaan mietin mutta ei kyllä enää tullut sitten mieleen ku oikeasti tilanne päällä. Tärkeintä, että oli mukana vierellä, piti kädestä, piti seuraa, toi mehua ja kutsui kätilöitä aina väliin paikalle kun se saattaa kestää... ekassa meillä meni 21h, toka 6h ka vika 14h. Eikä siellä synnytyssalissa kono aikaa muita ole niin pitkäksi olisi ilman miestä käynyt aika.

Ja synnytyksessä päällä sukat ja takaa auki oleva kaapu toki peitto. Synnytyssalit kun usein aika viileitä kun se on suht kuumaa ja hikistö hommaa se synnytys :)

Tsemppiä!

• Jejejek

Eikös synnytyksessä ole myös edestä napeilla auki saatava paita jotta vauva pääsee hyvin siitä alle ? Vai onko siis napit ja myös selästä auki oleva kaapu ?

• Lugxjjiiii

Mulla ollut ainakin kaikissa kolmessa alkuun se takaa auki oleva kaapu ja sukat ja sitten kun vauva on syntynyt niin sieltä vaan sujautettu kaavun alle. Helpompi laittaaa myös esim epiduraali kun paita selästä auki. Vauvan syntymän jälkeen kätilöt auttaneet sitten sen edestä napitettavan ns sairaalan yöpaidan päälle lämpöpeitot. Mulle kun tullut järkyttävö horkka kylmä sit synnytyksen jälkeen aina.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Vuonna 2026 jää entistä vähemmän rahaa käteen palkansaajille

Työttömyysvakuutusmaksu nousee 0,3 prosenttia. Työeläkemaksu nousee 7,15 prosentista 7,3 prosenttiin. Työmarkkinajärjest
      Maailman menoa
      88
      6454
    2. Suomen kansa puhunut: Purra huonoimpia ministereitä

Kouluarvosanalla 6–, eli samaa tasoa mitä Purran oikeakin koulutodistus. Epäpätevyys on tullut huomattua Suomen talouden
      Maailman menoa
      448
      4518
    3. Aleksei Miltsakov - venäläinen uusnatsi antaa oppitunteja lapsille

34-vuotias Miltsakov palvelee Le Monden mukaan yhä Ukrainassa tiedusteluun ja sabotaasiin erikoistuneen Russitš-yksikön
      Maailman menoa
      65
      3679
    4. Mitä aiot tehdä uudenvuoden aattona

Mitä olet suunnitellut tekeväsi uudenvuoden aattona ja aiotko ensi vuonna tehdä jotain muutoksia tai uudenvuoden lupauks
      Sinkut
      120
      2419
    5. Joulun ruokajonoissa entistä enemmän avuntarvitsijoita - Mitä ajatuksia tämä herättää?

Räppärit Mikael Gabriel, VilleGalle ja Jare Brand jakoivat ruokaa ja pehmeitäkin paketteja vähävaraisille jouluaattoa ed
      Maailman menoa
      137
      2309
    6. Pituuden mittaaminen

Ihmisen pituuden mittaaminen ja puolikkaat senttimetrit. Kuuluuko ne puolikkaatkin sentit tai millit teistä ilmoittaa m
      Sinkut
      24
      1057
    7. En tiedä enää

Pitäiskö mun koittaa vältellä sua vai mitä? Oon välillä ollut hieman mustasukkainen, myönnän. En ymmärrä miksi en saa su
      Ikävä
      69
      1000
    8. Luuletko, että löydetään vielä

Yhteys takaisin? En tiedä enää mitä tehdä... tuntuu jo että olen vieraantunut sinusta. Naiselta
      Ikävä
      52
      956
    9. Mitäköhän vuosi

2026 tuo tullessaan?
      Ikävä
      91
      852
    10. Ajatteletko koskaan

Että rikoit luottamukseni?
      Ikävä
      59