Sain miehen veljen vaimon haukut ja syyllistämisen osakseni.Mahdollistan kuulema miehen juomisen. Aiemmin oli kysellyt mun juomisesta ja että yllytänkö miestä juomaan. Itse ollut nyt parisen kuukautta juomatta ja vuosi sitten maaliskuusta marraskuuhun reilut 8 kuukautta. Ahdistuin todella ja en tiedä mitä tekisin...
Läheisten syyllistäminen
4
205
Vastaukset
Vaikka itse olet luopunut alkoholista, puolisosi kokee tarvitsevansa alkoholia edelleenkin. Sinä tai miehesi sukulaiset eivät voi tehdä valintoja hänen puolestaan, joten on turha tuntea syyllisyyttä. Et myöskään voi vaikuttaa miehesi sukulaisten näkemyksiin, jotka ovat muodostuneet erilaisista lähtökohdista kuin omasi. Jos asia vielä tulee puheeksi, tee selväksi oma näkemyksesi asiasta neutraaliin sävyyn mutta tiukasti.
Omasta ahdistuksesta voi päästä yli etsimällä sen takana olevia tuntemuksia. Ahdistus on kuin valkoista kohinaa, joka peittää alleen todelliset tunteet. Kun ymmärrät, mikä tilanteessa muistuttaa jostakin menneestä, voit kokea peitetyt tunteesi ja kasvaa niiden yli. Silloin toisten ihmisten syyllistämisyrityksetkään eivät enää toimi.
Markus Heikkilä
Päihde- ja mielenterveystyön lähihoitaja
Hoivapiiri.fi- pussillinenkikkoja
Kossupullo huiviin niin mikään ei ahdista, jokainen juoppo sen muistaa. Wanha kikka, old trick.
- taassamapulma
Entäs sen jälkeen, kun kossu on "haihtunut" kehosta eikä rahaa ole lisälääkitykseen edes kaljalla?
- Perttinen67
taassamapulma kirjoitti:
Entäs sen jälkeen, kun kossu on "haihtunut" kehosta eikä rahaa ole lisälääkitykseen edes kaljalla?
No sitte soitetaan sille veljen vaimolle, että voisikos se käydä ALKOssa tän pariskunnan puolesta. Niin kuin aina ennenkin.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Useita puukotettu Tampereella
Mikäs homma tämä nyt taas on? "Useaa henkilöä on puukotettu Tampereen keskustassa kauppakeskus Ratinan lähistöllä." ht1422653Asiakas iski kaupassa varastelua tehneen kanveesiin.
https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/33a85463-e4d5-45ed-8014-db51fe8079ec Oikein. Näin sitä pitää. Kyllä kaupoissa valtava3601977- 401707
Kuka rääkkää eläimiä Puolangalla?
Poliisi ampui toistakymmentä nälkiintynyttä eläintä Puolangalla Tilalta oli ollut karkuteillä lähes viisikymmentä nälkii321566Meneeköhän sulla
oikeasti pinnan alla yhtä huonosti kuin mulla? Tai yhtä huonosti mutta jollain eri tyylillä? Ei olisi pitänyt jättää sua281360Jos ei tiedä mitä toisesta haluaa
Älä missään nimessä anna mitään merkkejä kiinnostuksesta. Ole haluamatta mitään. Täytyy ajatella toistakin. Ei kukaan em941203- 541163
Muutama kysymys ja huomio hindulaisesta kulttuurista.
Vedakirjoituksia pidetään historiallisina teksteinä, ei siis "julistuksena" kuten esimerkiksi Raamattua, vaan kuten koul327937Jumala puhui minulle
Hän kertoi sinusta asioita, joiden takia jaksan, uskon ja luotan. Hän kuvaili sinua minulle ja pakahduin onnesta kuulles110918Annan meille mahdollisuuden
Olen avoimin mielin ja katson miten asiat etenevät. Mutta tällä kertaa sun on tehtävä eka siirto.Sen jälkeen olen täysil53772