Sain miehen veljen vaimon haukut ja syyllistämisen osakseni.Mahdollistan kuulema miehen juomisen. Aiemmin oli kysellyt mun juomisesta ja että yllytänkö miestä juomaan. Itse ollut nyt parisen kuukautta juomatta ja vuosi sitten maaliskuusta marraskuuhun reilut 8 kuukautta. Ahdistuin todella ja en tiedä mitä tekisin...
Läheisten syyllistäminen
4
200
Vastaukset
Vaikka itse olet luopunut alkoholista, puolisosi kokee tarvitsevansa alkoholia edelleenkin. Sinä tai miehesi sukulaiset eivät voi tehdä valintoja hänen puolestaan, joten on turha tuntea syyllisyyttä. Et myöskään voi vaikuttaa miehesi sukulaisten näkemyksiin, jotka ovat muodostuneet erilaisista lähtökohdista kuin omasi. Jos asia vielä tulee puheeksi, tee selväksi oma näkemyksesi asiasta neutraaliin sävyyn mutta tiukasti.
Omasta ahdistuksesta voi päästä yli etsimällä sen takana olevia tuntemuksia. Ahdistus on kuin valkoista kohinaa, joka peittää alleen todelliset tunteet. Kun ymmärrät, mikä tilanteessa muistuttaa jostakin menneestä, voit kokea peitetyt tunteesi ja kasvaa niiden yli. Silloin toisten ihmisten syyllistämisyrityksetkään eivät enää toimi.
Markus Heikkilä
Päihde- ja mielenterveystyön lähihoitaja
Hoivapiiri.fi- pussillinenkikkoja
Kossupullo huiviin niin mikään ei ahdista, jokainen juoppo sen muistaa. Wanha kikka, old trick.
- taassamapulma
Entäs sen jälkeen, kun kossu on "haihtunut" kehosta eikä rahaa ole lisälääkitykseen edes kaljalla?
- Perttinen67
taassamapulma kirjoitti:
Entäs sen jälkeen, kun kossu on "haihtunut" kehosta eikä rahaa ole lisälääkitykseen edes kaljalla?
No sitte soitetaan sille veljen vaimolle, että voisikos se käydä ALKOssa tän pariskunnan puolesta. Niin kuin aina ennenkin.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ja taas ammuttu kokkolassa
Kokkolaisilta pitäisi kerätä pois kaikki ampumaset, keittiöveitset ja kaikki mikä vähänkään paukku ja on terävä.344011Kuinka kauan
Olet ollut kaivattuusi ihastunut/rakastunut? Tajusitko tunteesi heti, vai syventyivätkö ne hitaasti?1131533Milli-helenalla ongelmia
Suomen virkavallan kanssa. Eipä ole ihme kun on etsintäkuullutettu jenkkilässäkin. Vähiin käy oleskelupaikat virottarell2461476Helena Koivu on äiti
Mitä hyötyä on Mikko Koivulla kohdella LASTENSA äitiä huonosti . Vie lapset tutuista ympyröistä pois . Lasten kodista.1801237Löydänköhän koskaan
Sunlaista herkkää tunteellista joka jumaloi mua. Tuskin. Siksi harmittaa että asiat meni näin 🥲1301011Ja taas kerran hallinto-oikeus että pieleen meni
Hallinto-oikeus kumosi kunnanhallituksen päätöksen vuokratalojen pääomituksesta. https://sysmad10.oncloudos.com/cgi/DREQ811004Purra saksii taas. Hän on mielipuuhassaan.
Nyt hän leikkaa hyvinvointialueiltamme kymmeniä miljoonia. Sotea romutetaan tylysti. Terveydenhoitoamme kurjistetaan. ht254978- 62949
Kun näen sinut
tulen iloiseksi. Tuskin uskallan katsoa sinua, herätät minussa niin paljon tunteita. En tunne sinua hyvin, mutta jotain34943Kaipaan sua, Jii
Haluaisin vaan olla sylissäsi ja kuunnella mitä ajattelet, mistä haaveilet, mistä olet huolissasi jne 🥹 🫂56785