Terve! Oon 15 vuotias poika ja mun murrosikä on alkanut luultavasta viime kesänä eli murrosikäni on myöhässä. Se on huolettanut hieman, koska olen todella lyhyt ikäisekseni. Osaan kuitenkin elää asian kanssa ja se ei haittaa enää. Nyt on hieman karvoja peniksen juurella mutta ei paljoa. Penikseni on kasvanut hieman. Hiki haisee jo ja ihmettelen usein, että miksi pelkästään oikeasta kainalosta leimahtaa todella kitkerä hien haju, toisesta ei juuri lainkaan. Kysymykseni on, että kuinka kauan kestää että peniksen karvoitus näkyy jo huomattavasti ja pitävätkö usein ne pituusennusteet paikkaansa. Kiitoksia vastauksista jo näin etukäteen.
Murrosiän kehitys
Poika15vuot
1
183
Vastaukset
Murrosikä on keskimääräistä hivenen myöhässä mutta kuitenkin selvästi alkanut ja edennyt kohtalaisesti. Itse et juurikaan voi vaikuttaa sen rtenemiseen. Toivottavasti elät terveellisesti, sillä ruokavalion puutoksrt esim proteiinin suhteen hidastavat kehittymistä. Pituuskasvuun ri voi vaikuttaa, se tulee geenien perimän kautta. Muista syödä terveellisesti ja monipuolisesti, liiku riittävästi ja muista myös levätä (nukkua) riittävästi. Tupakointi on aina haitallista.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
6 kW saunan lämmityksestä kohta 10 euron lisämaksu / kerta
Kokoomuslainen sähköyhtiöiden hallitsema Energiavirasto ehdottaa 5 kW:n rajaa, jonka ylittämisestä tulee lisämaksu. Tark2547617Duunarit hylkäsivät vasemmistoliiton, siitä tuli feministinaisten puolue
Pääluottamusmies Jari Myllykoski liittyi vasemmistoliittoon, koska se oli duunarien puolue. Sitä samaa puoluetta ei enää1474018Oppiiko vasemmistolaiset valehtelun jo kotonaan?
Sillä vasemmistolaiset/äärivasemmistolaiset valehtelee ja keksii asioita omasta päästään todella paljon. Esim. joku vas1232251Olen väsynyt tähän
En osaa lopettaa ja koen huonoa omaatuntoa tästä. Kaikki on muutenkin turhaa ja tekemisesi sattuvat. Tunteita on vain hy261727- 471540
- 331412
Minneapolisin tapauksesta hyvä video
Runoilijan auto oli poikittain tiellä ja kun poliisit lähestyivät sitä, runotyttö painoi reippaadti kaasua. Auto syöksäh3421224Miksi et voi tutustua minuun irl?
Vastaa yleisellä tasolla/ympäripyöreästi, jos pelkäät tunnistamisia.1411022Tiesitkö? Uusi Bachelor on raivannut tietään määrätietoisesti somessa, myös Böckermanin ex-rakas!
Arttu Kilpeläinen tuli julkisuuteen Pernilla Böckermanin rakkaana. Pariskunta päätyi eroon v. 2024. Ex-poliisi Kilpelä8993- 135978