Olen huomannut, että netissä ja keskusteluissa liikkuu paljon puhetta Joutsenen kunnostamisesta purjehdus kuntoon. Mielestäni joutsen on liian iso ja huonossa kunnossa, jotta siihen kannattaisi käyttää rahaa.
Mutta itse kannatan ideaa ismommasta koulupurjelaivasta, missä olisi raakapurjeet. Tähän hommaan sopisi erinomaisesti Ger gefle, mikä on Raumalla hosttelina tällä hetkellä. Mainostavat että olisi valmis vesille vaikka heti. Eli tuo laiva edustais parhaimmillaan suomalaista merenkulkua enemmän kuin sj. Nyt vaan staf ja nupu tarttumaan tilaisuuteen ja hankkimaan kaunokainen merelle.
Gerda purjehtimaan
8
555
Vastaukset
- Eionnaa
No siitä vaan keräämään rahaa kasaan.
Jos saat vaikka tuhat lahjoittamaan satasen kukin niin homma voidaan aloittaa. Mutta joudut keräämään vielä muutaman tuhatta lisää. Vai kuvittelitko että sadalla tuhannella kunnostetaan vanha purjelaiva?
Vai kuvittelitko kenties että merenkulun historia kiinnostaa nykyistä hallitusta? Ei, nykyisetkin kulttuurilaitokset ovat supistamassa aukioloaan. Uusia Ei tule.
Muutama uusi huvijahti kyllä tulee, ja komea. Veikkaan että se rekisteröidään Panamaan kun sinne on muutenkin asiaa. Siellä ministerien kaverit laukkaa pankkiasioilla.- Tietäjägerda
Hei mutta tässähän oli pointti, että gerda on valmistunut 2005 ja on täydellisessä purjehdus kunnossa! Eli rikaamaan purjeet mastoihin niin valmis lähtöön!
- Professoriyliopsito
Ja maksaahan laivan huolto saman verran, kun pidetään laiturissa käyttövalmiina, mutta hostellina.
- tosikkopurjehtija
Tarvittiinko uusi avaus aiheesta jota on jo jauhettu täällä pitkään. Ei.
- jauhajauhajauha
Kyllähän pursimiehet tunnetaan, sitkeitä ja yksinkertaisia...
- Nepiirtääkeilonliituu
Gerdan rungosta kasvoi jossakin vaiheessa komeita tatteja (sisäpuolella myös) ja pukspröötistä syönyt mato puolet pois. En suosittele idean jalostamista pidemmälle edes ajatustasolla.
- kekkekeek
Nuohan ovat pieniä helposti korjattavia asioita. Ja alus on rakennettu 2005 ni hyvässä kunnossa on. Itse kävin tnä kesällä aluksessa kierroksella, missä kerrottiin aluksen olevan hyvässä kunossa.
- Anonyymi
Upon se o
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kalle Palander kertoi fantasioivansa siitä, kuinka Kiira Korpi naisi häntä sträppärillä ahteriin
Sai potkut Yleltä. https://yle.fi/a/74-201400006171090124h Kirppis
Olen muuttamassa paikkakunnalle ja mietin olisiko tälläiselle liikkeelle tarvetta alueella?123488Suomessa eletään liian pitkään
"Ihmisten on kuoltava" Asiantuntija varoittaa: Suomi ei ole valmis siihen, että niin moni elää pitkään: ”Kaiken täytyy2392440Kerotakaa joensuun kontiolahden paiholan laitoksesta jotain
Mun kaveri joutuu paiholan laitokseen nyt lähi aikoina niin voisko ihmiset kertoa minkälaista siellä on tarinoita jne ja252318Deodoranttiteollisuus
Annan ilmaisen vinkin. Kyseinen teollisuus voisi alkaa valmistaa kuolleen ruumiin hajua. Olisi varma hittituote, ainakin31660- 1941245
Sun ulkonäkö on
Kyllä viehättävä. Kauniit piirteet. Todella sievät. Ja olemus on ihana. Olet tehnyt vaikutuksen.491214- 721170
Olen niin haaveillut
Sinusta. Ollut hullun rakastunut. Ajatellut kaikkea mitä yhdessä voisimme tehdä. Mutta ei ei yhtään mitään. Usko vaan lo591049Oletko koskaan
Tavannut/tuntenut ihmistä, jonka kanssa vuosisadan rakkaustarina olisi ollut mahdollinen, mutta joku este tuli väliin?77999