Gerda purjehtimaan

merellemars

Olen huomannut, että netissä ja keskusteluissa liikkuu paljon puhetta Joutsenen kunnostamisesta purjehdus kuntoon. Mielestäni joutsen on liian iso ja huonossa kunnossa, jotta siihen kannattaisi käyttää rahaa.
Mutta itse kannatan ideaa ismommasta koulupurjelaivasta, missä olisi raakapurjeet. Tähän hommaan sopisi erinomaisesti Ger gefle, mikä on Raumalla hosttelina tällä hetkellä. Mainostavat että olisi valmis vesille vaikka heti. Eli tuo laiva edustais parhaimmillaan suomalaista merenkulkua enemmän kuin sj. Nyt vaan staf ja nupu tarttumaan tilaisuuteen ja hankkimaan kaunokainen merelle.

8

583

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Eionnaa

No siitä vaan keräämään rahaa kasaan.

Jos saat vaikka tuhat lahjoittamaan satasen kukin niin homma voidaan aloittaa. Mutta joudut keräämään vielä muutaman tuhatta lisää. Vai kuvittelitko että sadalla tuhannella kunnostetaan vanha purjelaiva?

Vai kuvittelitko kenties että merenkulun historia kiinnostaa nykyistä hallitusta? Ei, nykyisetkin kulttuurilaitokset ovat supistamassa aukioloaan. Uusia Ei tule.

Muutama uusi huvijahti kyllä tulee, ja komea. Veikkaan että se rekisteröidään Panamaan kun sinne on muutenkin asiaa. Siellä ministerien kaverit laukkaa pankkiasioilla.

• Tietäjägerda

Hei mutta tässähän oli pointti, että gerda on valmistunut 2005 ja on täydellisessä purjehdus kunnossa! Eli rikaamaan purjeet mastoihin niin valmis lähtöön!

• Professoriyliopsito

Ja maksaahan laivan huolto saman verran, kun pidetään laiturissa käyttövalmiina, mutta hostellina.

• tosikkopurjehtija

Tarvittiinko uusi avaus aiheesta jota on jo jauhettu täällä pitkään. Ei.

• jauhajauhajauha

Kyllähän pursimiehet tunnetaan, sitkeitä ja yksinkertaisia...

• Nepiirtääkeilonliituu

Gerdan rungosta kasvoi jossakin vaiheessa komeita tatteja (sisäpuolella myös) ja pukspröötistä syönyt mato puolet pois. En suosittele idean jalostamista pidemmälle edes ajatustasolla.

• kekkekeek

Nuohan ovat pieniä helposti korjattavia asioita. Ja alus on rakennettu 2005 ni hyvässä kunnossa on. Itse kävin tnä kesällä aluksessa kierroksella, missä kerrottiin aluksen olevan hyvässä kunossa.

• Anonyymi

Upon se o

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mitään järkeä?

Että ollaan erillään? Kummankin pää on kovilla.
      Ikävä
      119
      1732
    2. Noniin rakas

Annetaanko pikkuhiljaa jo olla, niin ehkä säilyy vienot hymyt kohdatessa. En edelleenkään halua sulle tai kenellekään mi
      Ikävä
      99
      1558
    3. Lasten hyväksikäyttö netissä - Joka 3. nuori on saanut seksuaalisen yhteydenoton pedofiililtä

Järkyttävää! Lapsiin kohdistuva seksuaalinen hyväksikäyttö verkossa on yhä pahempi ongelma. Ulkolinja: Lasten hyväksikäy
      Maailman menoa
      44
      1066
    4. Multa sulle

Pyörit 24/7 mielessä, kuljet mun mukana, mielessä kyselen sun mielipiteitä, vitsailen sulle, olen sydän auki, aitona. M
      Ikävä
      29
      919
    5. Kumpi vetoaa enemmän sinuun

Kaivatun ulkonäkö vai persoonallisuus? Ulkonäössä kasvot vai vartalo? Mikä luonteessa viehättää eniten? Mikä ulkonäössä?
      Ikävä
      38
      881
    6. Nainen, olen tutkinut sinua paljon

Salaisuutesi ei ole minulle salaisuus. Ehkä teimme jonkinlaista vaihtokauppaa kun tutkisimme toisiamme. Meillä oli kumm
      Ikävä
      50
      836
    7. Mies, eihän sulla ole vaimoa tai naisystävää?

Minusta tuntuu jotenkin, että olisit eronnut joskus, vaikka en edes tiedä onko se totta. Jos oletkin oikeasti edelleen s
      Ikävä
      43
      778
    8. Olet myös vähän ärsyttävä

Tuntuu, että olet tahallaan nuin vaikeasti tavoiteltava. En tiedä kauanko jaksan tätä näin.
      Ikävä
      37
      770
    9. Okei nyt mä ymmärrän

Olet siis noin rakastunut, se selittää. Onneksesi tunne on molemminpuolinen 😘
      Ikävä
      56
      768
    10. Onko sulla empatiakykyä?

Etkö tajua yhtään miltä tämä tuntuu minusta? Minä ainakin yritän ymmärtää miltä sinusta voisi tuntua. En usko, että olet
      Ikävä
      37
      750
    Aihe