SiunSote aloittaa YT-neuvottelut

MiunSote

Toki tätä tiedettiin jo odottaakin, mutta viisautta lienee jo kertynyt sen verran että YT:t aloitetaan ylisuureksi paisuneesta esimiesportaasta? Jos tämä organisaatio tarvitsee noin paljon esimiehiä niin onpahan vaan kovin huono tuottavuusaste tuolla esimiesportaalla...

40

1543

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • paperiapaperia

En moittisi esimiesportaan tuottavuusastetta huonoksi. Sieltähän lykätään kyselyä, utelua ja raportin raportia yhteenvetoineen rajusti.
      Tuo touhu ei tosin taida sairaita parantaa, sehän ei niin tärkeää liene kunhan tuo paperi-ja sähköpostipuoli pelaa....

• nähty_on

Sen puljun hallinnossa jos missä on jonnin joutavaa pännänpyörittäjää ja klemmarin oikojaa ihan riesaksi asti, mitähän ne kaikki ihan oikeasti tekee? Pistettäisi nekin rahat hoitajanvirkoihin tai palkattaisiin vaikka lääkäreitä niin veronmaksajillekin jäisi jotakin käteen.

• perushenkilö

Täällä kansan syvät rivit kommentoi taidolla satojen miljoonien liikevaihtoa pyörittävän yrityksen fuusiota. Lähtökohtiin nähden mielestäni siunsote on todella hyvin onnistunut. Muutama vuosi siihen menee, että uudet koneistot saa voideltua ja toiminta sujuvammaksi. Ei muuta kuin kunnat kaivamaan kuvetta, että ei tule turhia tahroja heti alkumetreillä ja veikeuta sitä kautta esim. hoitajien ja lääkäreiden rekryämistä. Nyt pitää nähdä hieman kauemmaksi horisonttiin. Hallinnon osuus kaikesta yli 500milj kuluista on luokkaa alle 1%. (Oli siis jossain vanhassa kalkyylissä).

• kurkistus_kulisseihin

Puhut vähän, mutta asiaa! Hallinnon organisaatiokaavio tehtävä kuvauksineen pitäisi laittaa ilman nimiä kaikille nähtäväksi. Silloin kaikki näkisivät ettei ilmaa hallinnossa ole. hmm.. vai miten se nyt olikaan....

• s.yvärivi

No onpa onnistunut kun heti pitää laittaa väkeä pihalle. Yhtä hyvin kun jatkuu niin kotiin saa kuolla, mutta koskas perushenkilöitä on ihmisten arkielämä kiinnostanut kun vaan saa esittää poliittisesti etevää. Tosin persujenkin näytötö politiikassa on jo nähty...

• perushenkilö

• eimunsote

Juu, lekureita ja hoitajia vähennetään ja hallintopomoja lisätään, niinhän se yleensä menee että tuottava porras vedetään entistä tiukemmalle. Ei se lääkäriajan saaminen ainakaan helpotu, kun nykyäänkään lääkärin näkee enää vain kuvissa...

• tuttuajuttua
        eimunsote kirjoitti:

Juu, lekureita ja hoitajia vähennetään ja hallintopomoja lisätään, niinhän se yleensä menee että tuottava porras vedetään entistä tiukemmalle. Ei se lääkäriajan saaminen ainakaan helpotu, kun nykyäänkään lääkärin näkee enää vain kuvissa...

Tässä klipissä on jotain sangen tuttua.

https://www.youtube.com/watch?v=x-5zEb1oS9A

• lykkyä

Tätä politiikka on aina. Tärkeintä on äänten kerääminen työllistämällä laiskaa porukkaa jossain hölmössä puljussa. Ja niitähän riittää, Paras edsiomerkki on tietysti ELY-keskus jossa jaetaan verorahaa tukiaisina vähän kaikille. Ja jos ei saa niin kuolee. Tämä on pahempaa kuin kommunismi vaikka tämä toimiikin samalla tavalla. Tässä kun jaetaan toimeentuloa väelle joka valvoo itseään eikä johtro käsitä mitään tarkoituksesta koska sitä ei ole. Sairaanhoidonkin pystyvät lääkärit tekemään ilman poliitikkoja sata kertaa paremmin ja halvemmin.

• hupihomma

Talousarviohan oli ilmeisen tahallaan tehty alakanttiin, että homma näyttäisi houkuttelevammalta. Rääkkyläkin onneton luuli pelastautuvansa konkurssilta SiunSoten ansiosta.

• Paskalla_on_tekijänsä

Siun sotessa ei ainakaan Tikkamäen lääkärien laadussa ole tingittävää. Sen huonompaan tasoon ei voi enää päästä.
      Jos siitä tingitään niin taksikuskitkin on parempia kuin Tikkamäen lääkärit.

• Terveenä.hautaan

Siilaisesta puhumattakaan. Odotin kaksi viikkoa saamaani lääkäriaikaa ja pääsin lopulta nuorelle kandille joka määräsi minulle lääkettä jonka vasta keskussairaalan erikoislääkäri otti tarpeettomana pois. Tuntui että itse tiedän enemmän lääketieteestä ja vaivoistani kuin tuo "lääkäri". Luotan jatkossa ihan omahoitoon ennemmin kuin joensuun terveyskeskuksiin.

• Lisäälääkäreitä

Pahin ongelma on kun lääkäreille maksetaan järjyttäviä palkkoja päivätyöstäkin muihin akateemisiin työntekijöihin verrattuna. Tämä tulee korjaantumaan jatkossa, koska esim. varakkaammat jo nyt työntävät lapsia ulkomaille koulutukseen ja maksavat lukukausimaksut. Harmi kun itse en älynnyt tätä ajoissa. Hyvä puoli on, että joutuvat maksamaan reippaasti veroa takaisin. Nyt jo yksityisellä puolella osa lääkäreistä istuskelee jouten pääosan työajasta. Lääkäreille on saatava samanlainen työttömyysosuus kuin muillekkin ammatille, jolloin saadaan lääkärejä kaikkialle ja palkat laskevat.

• hyysäreitäkö

Jos aloitetaan terveydenhoitajan luona käynnistä maksun periminen, niin perittäköön kaikilta käyjiltä, olipa hän minkä asian tähden käymässä. Vai ruvetaanko kaikki puliksi ja mielenterveys ongelmaiseksi, huumehörhöksi, tai työttömäksi, niin ei tarvitse maksaa, entäs pakolaiset, eivät varmasti tarvitse maksaa.

• Hoitsupa

Joo, ruvetkee pakolaisiksi.

• Hoitsupa

Lisäys vielä "hyysäreitäkö"-nimimerkille kommenttisi johdosta: sinulla on todella empatiakyvyttömät aivot. En onneksi sinua tunne, enkä ikinä haluaisikaan tuntea saatikka tavata.

• Pökäleen-sote

Minä olin menossa Siun sotelle. Ajat oli myöhässä ja kun jouvun oottelemmaan niin siinähän kävi niin jotta housujn tuli kakkapökäle. Voi vietävä kun harmitti. Ja tietysti heti lääkäri kuhtu sisään. Minä siellä vähän olin hätissäni, kun ol just kankku kippenä. Lääkäri sitten sano jotta otetaan päällyshousut pois ja menkee pötkölleen tuohon petille. No minähän menin. Ja samassa tohtori sannoo jotta paskahan teillä on housussa. Ja mulla hättäännys iski ja siinä sitgen karkas kusetkin housuun. Hyppäsin äkkiä ylös ja työnnyin ulos sieltä lääkäristä. Van kyllä ihmiset kahto kun eihän mulla ollu muuta päällä kun ne kusiset kakkapökälealushousut. Kyllä minua harmitti. Ei oikein vakuuttanut Siun Sote.

• Savolaenentollukka

Ala kirjailijaksi, kun on noinkin hyvä ulosanti yläpiässäkin.

• pöhkyloisuy

Ei ole oikein, jos ruvetaan maksattamaan eri tavalla eri sairaudesta johtuvia terveydenhoitajan käyntejä. Eikö ihmisten pitäisi olla saman arvoisia.

• Kaikille samat sairaudet.

• pökäleen-sote

No pitäsi olla. Ja se jotta josnon kakkapökäle housussa niin pitäsi lääkärin tutkia eikä keskittyä siihen pökäleeseen. Siis kakkapökäleeseen.

• rupusakoja

Suuri on päättäjien mielestä kaunista, ei kallista, mutta toisin kävi, jo pitäisi päättäjienkin herätä suuruuden horroksesta.

• siunperä

Siun Sote ei tutki ihmisen persettä jos housussa on paska. Onko tämä oikein? Paskapersekin voi olla kipiä.

• säästötoikein

Karsintaa esimiesportaissa,eikä kotonaan asuvien ikäihmisten kuntoutuspalveluissa,koska jos kuntoutus loppuu,niin kalliit vuodeosastovuorokaudet on nopeasti edessä.

• Pettynyt_hoitoon

Vanhuksilta, muistisairailta ja liikuntakyvyttömiltä on karsittu hoitajat niin minimiin että hengissä pysyy. Hyvinvoinnista ei voi puhua. Kun hoitajat on niin leipääntyneitä, ei mitään tervehdyksiä, juttelua enää ole. Tiuskimista kyllä.
      Heikoilta viedään viimeisetkin. Jostain ne rahat on säästettävä.

• eikaisentäänvaikuinka

Siun sote tekee työttömiä,kun ihmiset on luokiteltu nykyisin ikäryhmittäin,ketä hoidetaan ja ketä ei. Rahan kanssa pelaavat saavat hyvää hoitoa iäkkäämpänäkin,mutta rupuliviilekkeet siirretään saattohoitoon pois siun sotea kuormittamasta,niin säästöä syntyy,kun yksi pystyy hoitamaan valvomosta käsin loppuliukua.

• Eimuuta

Siun sotkuun on palkattu Riverian entinen johtaja töihin. Koskee yt häntäkin. Ei kait siun soten johtaja ottanut armosta entistä alaistaan töihin???

• Anonyymi

Siun sotkussa ei ole muuta kuin härskiä porukkaa. Muusta ne vähät välittää kunhan eurot saadaan siun soten pohjattomaan kassaan.

• Anonyymi

Koko keskussairaalan toiminta on vajunut Siun soten aikana tasolle jollaista suomessa terveydenhoito ei ole ollut koskaan.
      Kaikkein pahinta on se, että hoitovirheet jätetään kirjaamatta epikriiseihin ja näin nekin potilaat, jotka voitaisiin vielä pelastaa kuolevat väärään hoitoon.
      Työmoraali on niin huono, että on pikemminkin ihme jos joku selviää hengissä tälläisestä hoidosta.
      Mutta kun vastuuta mistään ei ole kenelläkään meno on tälläistä.
      Politikoista ei ole minkään valvojiksi, heitä virkamiehet vie kui sitä kuuluisaa desin mittaa.
      Nähtäväksi jää milloin tämä mätäpaise puhkeaa ja vastuulliset saadaan tilille, joskin näillä hemmoillahan ei ole vastuuta yhtään mistään.

• Anonyymi

Uusi laki määräisi seitsemän hoitajaa kymmentä hoidettavaa kohti, mistä ihmeestä tällainen hoitajamäärä löytyy ja ennenkaikkea mistä rahat, kun nytkin potkitaan entisiä pois. Taidetaan näitä muutoksia tehdä vain paperilla äänestäjiä houkutellakseen, mutta todellisuus on ihan toista.

• Anonyymi

Leasing autoja seisoo joka parkkipaikalla ja takapuskurissa lukeeTURVAAMME ARKEASI HEHEH HEE. Hoitovirheitä tehtaillaan hoitajien arvauksilla. Kenen puolella hoitajien tulisi olla. Kenen asemaan asettua. Olen monesti ollut läheltä piti tilanteissa. Kerrassaan röyhkeää. Miten tätä enää voi sairaanhoidoksi kutsus. Puoskarointia.

• Anonyymi

Lakeja voi tosiaan tietämättömät laatia sen minkä kerkee, toteuttaminen onkin jo toinen juttu. Puuttuu vain raha ja puuttuu työntekijät, eli mahdoton yhtälö kaikkiaan.
        Siun sote viisaudessaan päätti myydä sijaisvälityksen ulkopuoliselle vuorafirmalle, nähtäväksi jää toimintaperiaatteet!

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Lakeja voi tosiaan tietämättömät laatia sen minkä kerkee, toteuttaminen onkin jo toinen juttu. Puuttuu vain raha ja puuttuu työntekijät, eli mahdoton yhtälö kaikkiaan.
        Siun sote viisaudessaan päätti myydä sijaisvälityksen ulkopuoliselle vuorafirmalle, nähtäväksi jää toimintaperiaatteet!

vuora = vuokra

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Leasing autoja seisoo joka parkkipaikalla ja takapuskurissa lukeeTURVAAMME ARKEASI HEHEH HEE. Hoitovirheitä tehtaillaan hoitajien arvauksilla. Kenen puolella hoitajien tulisi olla. Kenen asemaan asettua. Olen monesti ollut läheltä piti tilanteissa. Kerrassaan röyhkeää. Miten tätä enää voi sairaanhoidoksi kutsus. Puoskarointia.

Voisko joku kiltti käydä niihin autoihin liimaamassa tarran, jossa sanotaan että tämä auto ainakaan ei turvaa mitään. En asu Joensuussa (ehkä onneksi), mutta otan osaa Sote-murheeseenne.

• Anonyymi

Poltatko tupakkaa, no en, juotko viinaa, no en, no mikäs sinua sitten vaivaa, no en tiedä, siksihän minä tänne vastaanotolle tulin.

• Anonyymi

-Kun minulla on tuo peukalo tulehtunut kun se jäi oven väliin...
        -Se johtuu ylipainosta, pitää pudottaa painoa niin siitä se korjaantuu!

Kuulostaa hassulta, mutta tuo on totta ja todellisuutta vastaanotoilla.
        Lääkärit syyttävät vaivasta kuin vaivasta potilaan liikakiloja. Vastaanottokertomuksen ensimmäinen sana on yleensä, Ylipainoinen...
        En tiedä mitä lääkärikoulussa opetetaan, mutta tuollainen asenne lääkäriltä on merkki ammattitaidottomuudesta. Kun ei tiedetä, ei osata niin aletaan puhua ylipainosta.

• Anonyymi

Hoitajia pihalle ja toimistoihin pomoja lisää. Hyvä meininki siunsote, turvaamme arkeasi!

• Anonyymi

Helkkarinmoista vouhotusta koko siun sote, viisainta olisi palata vanhaan hyvään aikaan, kun oli lääkäritkin aina saatavissa terveyskeskuksissa, jotka arvioivat tarvitaanko erikoislääkärin palvelua. Terveydenhoitajien luona käynnitkin oli maksuttomia, niin vähävarainenkin pystyi käymään tarpeeksi ajoissa valittamassa vaivojaan, ennenkuin tauti pahenee. Eihän se paluu entiseen onnistu, kun hyväpalkkaiset virat on jo jaettu.

• Anonyymi

Olikohan ne vain vaalipuheita, kun Krista Kiuru joskus talvella mainitsi terveydenhoitajalla käyntien tulevan takaisin maksuttomiksi, niin vaivat saataisiin kiinni ajoissa vähävaraisiltakin.

• Anonyymi

Oletteko havainneet terveyskeskus palveluissa ikärasismia, varsinkin kun "ihminen"täyttää vaikka 70 vuotta, niin palvelujen laatu heikkenee huomattavasti, ellei ole sen verran vireä, että sanoo suorat sanat. Meitä on monenkuntoisia osa on pitänyt huolen terveydestään ja on 70 v ihan iskukunnossa, mutta on myös niitä, jotka odottavat lähtöä täältä ihmisten riesana olemasta. Älkää tehkö siellä johdossa taulukoita hoidon tarpeellisuudesta pelkästään iän perusteella, koska me Suomeen syntyneet suurimmat ikäluokat emme hellitä vähällä, olemme käyneet sellaisen elämänkoulun.

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Archie ja Iida ero.

Suuri kohujen saattelema rakkaustarina on ohi?
      Kotimaiset julkkisjuorut
      127
      2233
    2. Olen miettinyt kauan

miten reagoisin, kun näen sinut taas. Ehkä ladannut tuohon hetkeen liikaa odotuksia. Ja sitten kun lopulta olit siinä, h
      Ikävä
      28
      2166
    3. Olen levoton takiasi

Enkä saa itseäni rauhoittumaan
      Ikävä
      158
      2044
    4. Ostiko maailma sinut minulta?

Kun et enää resonoi kuin ennen. Kun et enää ihmetellen katso ympärillesi ja pohdi mitä mäen takana on? Ymmärrän ja tue
      Ikävä
      19
      1541
    5. Mitä ensi viikolla tapahtuu?

Mitä toivot, että ensi viikolla tapahtuu?
      Ikävä
      27
      1317
    6. Älä stressaa. Rakastan sua

Eikä tämä tunne mene pois, se on varmaan jo huomattu kumpikin ❤️
      Ikävä
      51
      1027
    7. Mitä sanoisit mulle?

Niin, mitä sanoisit mulle! Sille ainoalle, jota rakastat..
      Ikävä
      86
      985
    8. Minna Kuukka joutui jekuttamaan ovelasti TTK:n takia - Tästä oli kyse - Tunnustaa: "No joo, joo..."

Symppis Minna Kuukka! Minna on kyllä erinomainen valinta Tanssii Tähtien Kanssa -oppilaaksi - vai mitä mieltä olet? To
      Tanssii tähtien kanssa
      24
      912
    9. Onneksi meidän välillä ei ole mitään negatiivista

Olen tosi iloinen siitä.
      Ikävä
      114
      894
    10. Mihin olet kadonnut kaivattuni?

Mulla on niin ikävä sua että järki lähtee😔 Pakoilit, pakoilet vieläkin ja nyt susta ei näy merkkiäkään. Tätä päivää oon
      Ikävä
      34
      853
    Aihe