Volvo V90 T8 Twin Engine "neliveto"

gothenburgerstrasse

Teknikens Världin raportissa ei saanut todellakaan mitään kehuja. 320hv turbomoottori etuakselilla ja 87hv sähkömoottori taka-akselilla eikä näiden välillä mekaanista yhteyttä. Parhaimmillaankin siis vaatimattomat 21% voimasta takapyörille ja etupyörille 79% joka on karmaisevan epätasapainoinen lukema. En halua edes kuvitella tuon ajo-ominaisuuksia ketteryyttä ja käsiteltävyyttä vaativissa ajotilanteissa. Muutenkin esimerkiksi E-sarjan Mercedes voittanut takavetoisena ajo-ominaisuuksissa tehokkaammat nelivetoiset Volvot jopa ruotsalaisten testeissä. Toisaalta takavetoinen E350d oli Teknikens Världissä parempi kuin uudempi Bmw 530dA.

Ulkonäöstä V90 sai sentään kehuja R-Design paketin kera, vaikka näillä ei ole mitään tekemistä ajotuntuman kanssa. Toimittaja kertoi kuitenkin valitsevansa Volvoista mieluummin vaikka T6 AWD:n, vaikka sekin etuvetopainotteinen Haldex ja max. 50% voimasta hetkittäin takapyörille.

46

14259

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • völvökö

      Automotives jatka vaan samalla,nykyinen aika paska.Milloin kiihytys videoo mb 250cdi,eihän toi edes kiihy kiihtyykö automotive .Millon takas skoda palstalle.

    • Räksyttävä_

      teini!

    • mullova

      Mahoton keksintö, tuskin on jumalan luoma?

    • E220_CDI

      Erotetaanpa faktat mielipiteistä, koska ei nelivetojen paremmuutta voi vertailla määrittelemättä tavoitetta.

      Jos ajettavuus on valintakriteeri, ollaan lähellä avauksen asennetta, jonka VOI saavuttaa myös älykkäällä nelivedolla eikä vain mekaanisella.

      Jos taas pitää nostaa raakas venetraileri ylös märkää ajoluiskaa, nykyaikaiset Haldex-tyyppiset ratkaisut simuloivat hienosti keskilaatikon Kempin lukkoa katuauton kovan nelivedon vapaasti tai lähes vapaasti pyörivän planeettapyörästön salliessa yhden pyörän sutimisen paikallaan. Viimeisimmät kytkeytyvät nelivedot tarjoavat jopa torque-vectoringilla lisää työntövoimaa poikittaissuunnassa jopa rata-ajoonkin. Näitä hienoimpiakaan kytkeytyviä nelivetoja ei tosin voi ajaa takavetoisen tavoin kuten quattroa ja xDrivea voi.

      Sitten kun aletaan kuopia kilometritolkulla mökkitien kinoksessa, levykytkimet ja jarruavusteiset lukitukset ylikuumenevat ja tarvitaan mekaaninen neliveto jäykillä lukoilla. Vetovoimaa on, mutta kääntöympyrä voi pitävällä pinnalla levitä kymmeniin metreihinin, ellei mitään säry?

      Jos taas tavoite on taloudellinen sähköajo kaupungissa, jarrutusenergian regenerointi ja kerran talvessa mahdollinen työntöapu etuvetoiselle, on polttis edessä, sähkö takana ihan toimiva.

      Minun tieni erkani suosikkimerkistäni koeajettuani Volvo V70 AWD:n ja XC90:n samana lumisena viikonloppuna quattro-kelissä Subaru Legacyyn, quattroon, 4Maticiin ja xDriveen vertaillen. Järjestelmien erot ovat todellisia, ne tuntee perstuntumalta, mutta erojen merkitys riippuu kuljettajasta ja käyttötilanteesta. Mutta tämä ei ole autojen paremmuuden vaan eri kuskien käyttötilanteiden vertailua.

      Itselleni kävi niin, että vaikka luulin tarvitsevani nelivedon, menin myös uteliaisuuttani koeajamaan samana lumisena viikonloppuna silloin uuden Mersun E-sarjalaisen takavetoisena. Vetovoimassa se ei tietenkään pärjännyt yhdellekään noista nelivedoista, mutta ymmärsin etten ole hakemassa maksimaalista vetovoimaa, vaan vapautusta etuvedosta, josta en pidä, koska EN OSAA AJAA etuvetoista.

      Yllätyksekseni täysin valintalistani ulkopuolinen lähinnä huvikseni koeajamani malli sanoikin Vanhalle Volvomiehelle selvällä Ruåtsin kielellä: "Willkommen zu Hause!" ja sillä tiellä ollaan yhä. Takaveto-Volvon kuski on palannut kotiin, mutta ei 80-luvulle vaan nykypäivään. Vanhat isot tilat, vanha tuttu ketterä ja aina helppo, joskaan ei nopea ajettavuus. Jos joku haluaa kutsua vanhanaikaiseksi, en väitä vastaan.

      • Hohhoijakkaa

        Tällä kertaa mersun ostamisen selityksenä ei siis ollutkaan takapenkin tilat, kulutus ja mikä se kolmas olikaan?

        Jutut elää tilanteen mukaan.


      • E220_CDI
        Hohhoijakkaa kirjoitti:

        Tällä kertaa mersun ostamisen selityksenä ei siis ollutkaan takapenkin tilat, kulutus ja mikä se kolmas olikaan?

        Jutut elää tilanteen mukaan.

        En ole täällä myymässä omaa autoani, enkä edes omaa valintakriteeriäni. Se ei tietenkään voisi mitenkään olla tässä threadissa edes mahdollista, koska aiheena on neliveto, ja minun valintalistallani kulutuksen ja ylläpitokustankusten merkitys on niin paljon nelivetoa suurempi, että ajan vajaavetoista.

        Mikä kohta aiemmin kertomassani ei mielestäsi pidä paikkaansa? Vaikka itse ajankin vajaavetoista, se ei estä minua vertailemasta myös nelivetoisia, joihin tutustuin quattro-kelissä ennen kuin tein oman valintani, josta jätin lopulta nelivedon pois.

        Jos oma valintani on sinulle noin tärkeä, niin puhtaasti nelivedon toiminnan ja ajettavuuden perusteella minun ykkösvalintani on Audi A4 Avant quattro kevyellä neloskoneella, joka on takavetokuskille helpoin ajaa, ajonhallinta on oletusasetuksin oikein mukava ja auto on myös ketterä. Muuten yhtä hyvä ja hienosti sopeutuva BMW xDrive jää kakkoseksi pelkästään suuren voimanjaon säätövarojensa vuoksi etuvetoisen ohjauksessa tuntuvan vetelyn vuoksi (ainakin F30 xDrive). Seuraavat ovat minun makuuni katuautoksi liian tasapainoisella voimanjaolla liikkuvat Subaru ja Mersu 4Matic. Mersu muuttaa maasturien 50/50 voimanjaon henkilöautoissa ja GLK/GLC luokassa 45/55 jakoon, eli siis ei riittävästi minun makuuni ja lopputulos aliohjaa etuvetoisena aivan liian herkästi. Mersun ESP on myös vähän liian holhoava, vaikka uudemmat mallit hieman parempia ovatkin. Subaru kätkee hienosti sen tosiasian, ettei automaattivaihteinen ole enää oikea mekaaninen neliveto, vaan kytkeytyvä. Mutta nelivetovalmistajana Subaru ymmärtää nelivedon rakenteesta riippumatta työntää riittävästi voimaa taakse kaiken aikaa etuvetoisen moukarimaisen aliohjautuvuuden välttämiseksi, vaikka sama lähes tasapainoisen voimanjaon kömpelyys tuntuu Mersun tavoin. Mersun uusi E63 AMG 33/67% voimanjaolla voisi olla mieleiseni, mutta AMG ei ole minun hintaluokassani, eikä samaa nelivetoa valitettavasti ainakaan vielä ole saatavana kuin mörkömoottorin perään.

        Muut kytkeytyvät nelivedot ovat minun laskuissani pihasta pois pääsyä ja veneen nostoa varten, vaikka niistä maantiellä lähinnä haittaa onkin. Pösön tai Volvon sähköinen neliveto erillisin moottorein on perusteltua energiatalouden kannalta. Kuten huomaat, nelivetojen vertaileminen käyttötilannetta huomioon ottamatta ei ole mielekästä.

        Voidaanko tässä threadissa keskittyä nelivetojen toimintaan eikä siihen millä minä ajan sinun mielestäsi väärin perustein?


      • Anonyymi
        E220_CDI kirjoitti:

        En ole täällä myymässä omaa autoani, enkä edes omaa valintakriteeriäni. Se ei tietenkään voisi mitenkään olla tässä threadissa edes mahdollista, koska aiheena on neliveto, ja minun valintalistallani kulutuksen ja ylläpitokustankusten merkitys on niin paljon nelivetoa suurempi, että ajan vajaavetoista.

        Mikä kohta aiemmin kertomassani ei mielestäsi pidä paikkaansa? Vaikka itse ajankin vajaavetoista, se ei estä minua vertailemasta myös nelivetoisia, joihin tutustuin quattro-kelissä ennen kuin tein oman valintani, josta jätin lopulta nelivedon pois.

        Jos oma valintani on sinulle noin tärkeä, niin puhtaasti nelivedon toiminnan ja ajettavuuden perusteella minun ykkösvalintani on Audi A4 Avant quattro kevyellä neloskoneella, joka on takavetokuskille helpoin ajaa, ajonhallinta on oletusasetuksin oikein mukava ja auto on myös ketterä. Muuten yhtä hyvä ja hienosti sopeutuva BMW xDrive jää kakkoseksi pelkästään suuren voimanjaon säätövarojensa vuoksi etuvetoisen ohjauksessa tuntuvan vetelyn vuoksi (ainakin F30 xDrive). Seuraavat ovat minun makuuni katuautoksi liian tasapainoisella voimanjaolla liikkuvat Subaru ja Mersu 4Matic. Mersu muuttaa maasturien 50/50 voimanjaon henkilöautoissa ja GLK/GLC luokassa 45/55 jakoon, eli siis ei riittävästi minun makuuni ja lopputulos aliohjaa etuvetoisena aivan liian herkästi. Mersun ESP on myös vähän liian holhoava, vaikka uudemmat mallit hieman parempia ovatkin. Subaru kätkee hienosti sen tosiasian, ettei automaattivaihteinen ole enää oikea mekaaninen neliveto, vaan kytkeytyvä. Mutta nelivetovalmistajana Subaru ymmärtää nelivedon rakenteesta riippumatta työntää riittävästi voimaa taakse kaiken aikaa etuvetoisen moukarimaisen aliohjautuvuuden välttämiseksi, vaikka sama lähes tasapainoisen voimanjaon kömpelyys tuntuu Mersun tavoin. Mersun uusi E63 AMG 33/67% voimanjaolla voisi olla mieleiseni, mutta AMG ei ole minun hintaluokassani, eikä samaa nelivetoa valitettavasti ainakaan vielä ole saatavana kuin mörkömoottorin perään.

        Muut kytkeytyvät nelivedot ovat minun laskuissani pihasta pois pääsyä ja veneen nostoa varten, vaikka niistä maantiellä lähinnä haittaa onkin. Pösön tai Volvon sähköinen neliveto erillisin moottorein on perusteltua energiatalouden kannalta. Kuten huomaat, nelivetojen vertaileminen käyttötilannetta huomioon ottamatta ei ole mielekästä.

        Voidaanko tässä threadissa keskittyä nelivetojen toimintaan eikä siihen millä minä ajan sinun mielestäsi väärin perustein?

        Mulla on Pajero. Lukot on keskellä ja taka- akselilla. Mikä särkyy pitävällä pinnalla ? Mitä haittaa maantiellä on siitä ,että autoni on halutessani takaveto tai siinä on kolme erllaista nelivetoa ?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mulla on Pajero. Lukot on keskellä ja taka- akselilla. Mikä särkyy pitävällä pinnalla ? Mitä haittaa maantiellä on siitä ,että autoni on halutessani takaveto tai siinä on kolme erllaista nelivetoa ?

        Voi voi kun on hieno Pajero(runkkari jossain kielessä).


      • Anonyymi

        Hyvin kirjoitettu juttu. Tärkeää autossa on tunne, että kotiin on tultu. Itselläni se on Volvo, jo kesästä 1984. Nyt tilattu Xc90 T8 455 hv.


    • täysin-riittävä

      Varmasti liukkaalla, kun nelivetoa tarvitaan, riittää tuo takapyörille menevä 87 hevosvoimaa täysin.

    • Takaveto_hauskanpitoon

      Talvitesteistä puuttuu selkeästi yksi arkipäivän tositilanne, jossa autot todella eroavat toisistaan; jäiseen alamäkeen parkkeeratun auton liikkeellelähtö peruuttamalla. Parkkiruudussa on eteen tullut auto, ainoa suunta on taaksepäin. Oletko testannut omallasi?

      • leikinVieläAikusenakin

        Mutku 0-50 km/h kiihdytys on autoilun tärkein mitta ja ominaisuus, muulla ei ole väliä, tai ehkä auton merkkikin ratkaisee ja takaveto on must.


    • fourbyfour

      Ehkä ei kannattaisi tuijottaa sokeasti prosenteissa tehosuhdetta edessä/takana vaan vääntömomenttia joka muistaakseni Volvon sähkömoottorin tuottamana on 150 Nm mikä on taka-akselille normaalin pikkuauton luokkaa. Elektroniikka hallitsee tasapainoa ja vaikkakaan järjestelmää ei voi verrata mekaaniseen niin se riittää arkiajossa vallan mainiosti. Parasta järjestelmä tarjoaa matkavauhdista kiihdytettäessä sillä sähkömoottori antaa heti ulos kaiken väännön kunnes turbokone ehtii mukaan. Yhteisvääntö 640Nm painaa lantun kivasti niskatukeen ja auton ohituskiihtyvyys lähenee jo RS6:n arvoja.
      Kuten tässä on jo mainittu niin nämä ovat fiiliskysymyksiä ja jokaiselle on markkinoilla jotakin. Omat muutaman vuosikymmenen aikana kertyneet kokemukseni asettavat kyllä Quattron ja Subarun nelivedot korkeimmalle jos etsitään sitä hauskaa ja aktiivista ajettavuutta. Haldexit ovat kehittyneet todella hyvin ja ovat lähellä. Positiivisen Haldex-yllätyksen tarjoaa muuten Superb 280 hv 4x4 joka "ESP sport"-asetuksella antaa nojata lumipenkkaan ja tottelee vasta-ohjausta ihan huolella päinvastoin kuin monet muut vastaavalla järjestelmällä varustetut. On oikeastaan 2 nelivetoa joiden kanssa en ole päässyt sinuiksi : Honda CRV on aivan surkea eikä sitä edes pitäisi kutsua nelivedoksi vaan liikkeellelähtö-avustimeksi. Toinen on anteeksi vain, Baijerilaisten X-drive joka todennäköisesti on minulle liian älykäs neliveto. Mutta: Takavedolla ajaisin pomminvarmasti jos en nelivetoa tarvitsisi!

      • kuskinsäädettävissä

        Jep. Lisäksi tuo Volvon T8 neliveto voidaan manuaalisesti kytkeä käyttöön ajo-ohjelman asetuksista.
        Sähkömoottorissa on yleisesti sekin hyvä puoli, että sen kierroslukua ja voimankäyttöä voidaan portaattomasti säätää nopeammin, tarkemmin niin pieninä kuin suurinakin muutoksina kuin mitään polttomoottoria. Tämä onkin pääsyynä siihen että miksi sähkömoottori on nykyään niin yleinen lähes kaikkialla muaallakin kuin liikenteessä.


    • Viimeinen_Volvo

      Volvon neliveto jossa sähkömoottori hoitaa pelkästään taka-akselia on täysi susi hybridimaailmassa. Varsinkaan liukkaalla kelillä ei auton inertiaa voi hyödyntää ollenkaan hybridien tavoin. Ei ole kovin mukava tunne kun taka-akseli jarruttaa ensin hybriditoiminnossa ja vasta kun sen pito / teho ei riitä otetaan käyttöön etuakseli. Tulos kokonaisuutena on niin täysi susi kun vain hybridivoimalinja voi olla. En ymmärrä mitä niiden päässä liikkuun jotka suostuvat maksamaan moisesta kyhäelmästä yhtään mitään.
      Volvon kiinalaisomistus alkaa nyt näkyä toden teolla mallistossa ja tekniikassa ja onkin häpeä, että kiinalaisessa autossa on perinteikkään Volvon leimat.

      • Autmoz

        Ja lisäksi jäät takavetoisen E350e tai tulevan e300de (306hv / 700Nm) jalkoihin.

        Niin Mersun hybridi-E pieksi ajettavuudeltaan TM testissä myös BMW 530e. Varsinkin ohjaustuntuma ja ohjaus kokonaisuudessaan parempi Mersussa.


    • autmoz

      takaveto ja 306 hv voi vittu mikä paska mese, hyvä talvi auto juu

      • HooMoilainen

        Oot varmaan paljonkin ajanut yli 300 hv Mersulla, kun noooooin voimakkaasti otat kantaa. Vai puhutko suurella kokemattomuudella?


      • Anonyymi
        HooMoilainen kirjoitti:

        Oot varmaan paljonkin ajanut yli 300 hv Mersulla, kun noooooin voimakkaasti otat kantaa. Vai puhutko suurella kokemattomuudella?

        No ainakin viime talvena nuo takavetoiset meset näköjään jäivät vaan kaivelemaan takapyöriänsä syvemmälle asfalttiin, jossa oli joku 3 sentin jääkerros päällä. kun olisi valoista pitänyt lähteä ylämäkeen, ja rivakasti. Ihan vaan siksi, että takana oli melkoinen jono kuitenkin. Olin itse seuraavana takana nelikollani tuosta "lipsuttajasta", ja kieltämättä kyllä vähän sääliksi kävi...

        Ps. En omista Audia, BMW:tä, Toyotaa, Suzukia, enkä Mitsubishia...


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No ainakin viime talvena nuo takavetoiset meset näköjään jäivät vaan kaivelemaan takapyöriänsä syvemmälle asfalttiin, jossa oli joku 3 sentin jääkerros päällä. kun olisi valoista pitänyt lähteä ylämäkeen, ja rivakasti. Ihan vaan siksi, että takana oli melkoinen jono kuitenkin. Olin itse seuraavana takana nelikollani tuosta "lipsuttajasta", ja kieltämättä kyllä vähän sääliksi kävi...

        Ps. En omista Audia, BMW:tä, Toyotaa, Suzukia, enkä Mitsubishia...

        vain polkupyörän


    • Anonyymi

      Ketjun aloittaja ei todennäköisesti ole insinööri, kun ei erota tehoa väännöstä tai ota huomioon tilanteita joissa nelivetoa tarvitaan.

      Kyseisessä hybridissä on aivan toinen idea taustalla kuin jotkut täällä sekoilevat amikset ihmettelevät. Se, mikä se on, jääköön teille ikuiseksi arvoitukseksi.

    • Anonyymi

      Test

    • Anonyymi

      Aloittaja katselee vain maksitehon lukemia. harvemmin kuitenkaan talvella ollaan tilanteessa että tarvitaan se 400 kaakkia. Jos takana on 90hp niin 50-50 suhteella puhutaan 180hp kokonaistuotosta. Vasta tämän jälkeen siirrytään tupainotteiseksi.
      Minulle on riittänyt konserninelivedon 190hp kokonaisteho kaikkeen myös kesällä joten en uskoisi kokevani että Volvon taka-akselilla on talvella tehon puutetta.
      Olen aika varma että riitää kyllä liikenteessa kaikille liukkaalla tuo tehomäärä kun mennään tieliikennesääntöjen puitteissa edes suurin piirtein.

    • Anonyymi

      Monelta on jäänyt huomamatta se, että sähkömoottorien täysi teho on käytettävissä vain muutaman sekunnin ajan. Volvossa 4s ja Audin täyssähköautossakin vain 8s ajan.
      Eli sillä ei hirveitä kiihdyttelyjä tehdä ja siitä ei ole mitään hyötyä kun tarvitaan pidempiaikaista voimaa joko huippunopeuksiin, tai raskaissa nousuissa.
      Tässäkin jako on selvä Teslalla tehon käyttöä rajoittaa vain akun kapasitetti eli puhutaan oikeasta sähköautosta ei mistään kiinalaisesta leikkikalusta.

      • Anonyymi

        Mitä tarkoitat Kiinalaisella leikkikalulla?


      • Anonyymi

        Kysymys; mitä tarkoitetaan kiinalaisella lelulla kaipaa yhä vastausta.


    • Anonyymi

      Huomioksi vielä, että Teknikens Värld mittasi uudelle 2019 Volvo V60 T8 "AWD" mallille seuraavat lukemat:

      0-50 km/h: 2,3s
      0-100 km/h: 5,6s

      Vastaavasti esimerkiksi sama lehti mitannut samalla testialueella takavetoiselle 2015 Mercedes C350e mallille:

      0-50 km/h: 2,2s
      0-100 km/h: 5,9s

      Volvo 140 hv tehokkaampi järjestelmäteholtaan.

      • Anonyymi

        Oliko testi ajettu talvella?

        Ei mitenkään kiinnosta kiihtyvyys kesäkelillä. Nuo molemmat kiihtyy enemmän kuin tarpeeksi jos on pitoa.


      • Anonyymi

        Se teho ei kerro kiihtyvyydestä kaikkea, paljon on kiinni mihin ominaisuuksiin tehdas haluaa panostaa. No lapselliset 0-50 ajat on lapsellisen amispojan juttuja. 60-120 kiihdytys on paljon tärkeämpi ominaisuus.


    • Anonyymi

      Hienosti toimii nelikko T8 S90 Polestar plus Volvossa, jää saksalaiset kesällä ja talvella. Noiden vuodenaikojen välissäkin. Lähtee myös mäessä kipuamaan ylöspäin paikoiltaan. Ei hätää, järki peli, eikä omaa tietynlaisen kuljettajan "leimaa".

      • Anonyymi

        Tuo jää sitten C40 ja XC40 sähköpeleille joissa neliveto 50/50 ja 408hv käytössä koko ajan eikä vain huipputeho kuten T8 polestar plus.

        Nämä volvon sähköpelit meni testissä 4,3 ja 4,5sek sataseen.

        Volvon S60 polestar engineered 405hv meni testissä 0-100kmh 5,9sekunnissa. Joten aika paljon jäi sekin luvatusta. Olen muuten omistanut tälläisen aikaisemmin ja myös itse ajanut C40 ja XC40 Volvoja koeajolla. C40 on kirkkaasti nopein koskaan ajamani Volvo. Ei se model 3 performancelle pärjää mutta maasturiksi menee hyvin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tuo jää sitten C40 ja XC40 sähköpeleille joissa neliveto 50/50 ja 408hv käytössä koko ajan eikä vain huipputeho kuten T8 polestar plus.

        Nämä volvon sähköpelit meni testissä 4,3 ja 4,5sek sataseen.

        Volvon S60 polestar engineered 405hv meni testissä 0-100kmh 5,9sekunnissa. Joten aika paljon jäi sekin luvatusta. Olen muuten omistanut tälläisen aikaisemmin ja myös itse ajanut C40 ja XC40 Volvoja koeajolla. C40 on kirkkaasti nopein koskaan ajamani Volvo. Ei se model 3 performancelle pärjää mutta maasturiksi menee hyvin.

        C40 on hienosti tehty sekin että paras vetoalue on selkeästi juuri tärkeä 40-120


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        C40 on hienosti tehty sekin että paras vetoalue on selkeästi juuri tärkeä 40-120

        Varmasti hyvä peli. Jotenkin aina se maaginen 400hv kun ylittyy alkaa autot kiinnostaa. Koeajolla kävin myös kyseisellä autolla. Bilian väliraha oli niin surkea tai oikeastaan tuntui vain pilkan teolta joten jätin tämän asian unholaan.


    • Anonyymi

      Kyllä on ruma se polestar joka näyttää ihan vanhalta s40 Volvolta.
      Naurettava takavalo yritelmä. Mielimmin tesla model 3.

      • Anonyymi

        No se polestar on ruma mutta S60 polestar engineered on ihan hieno. Volvo malliston kruununjalokivi c40 taas on vielä hienompi.


    • Anonyymi

      C40 Volvo mukama joku "kruunumalli" , ei todellakaan , ulkonäön perusteella, jopa Tesla model3 mieluummin kuin Volvo C40 , Mutta jos pitäisi ostaa auto jossa on sähkömoottori, niin ostaisin Mazda Cx-kuuskymppisen

      • Anonyymi

        Mazda😂🫣usko nyt jo ettei Volvon ostajaa kiinosta miköän Mazda koskaan ikinä. Ne on ihan eri porukalle ne rimpulat Japanista.


    • Anonyymi

      Minusta volvot ovat jälkeenjääneitä ulkomuotoilulta. Kauhean vanhan näköisiä. Ei oikein enään nykyaikaisia. Pitäisi palkata joku uusi muotoilusuunnittelija ja äkkiä.

      • Anonyymi

        Volvo on tänä vuonna kaikista merkeistä toisiksi rekisteröidyin Suomessa. Volvolla on malleista 3 eli XC40,XC60 ja V60 kaikki top10 rekisteröidyimpien mallejen listalla. Yhtäkäkään pilipali mazdaa ei löydy listalta. Suomalainen ostaa siis useimmiten Volvon jos rahaa on premium autoon.

        On se kumma jos Volvot ovat yhden kateellisen mielestä rumia kun niitä noin paljon myydään? Ei taidakkaan muut olla tuota mieltä.

        Mazdasta taas voidaan sanoa että siitä ollaan sitä mieltä että ne on kelvottomia rimpuloita kun niitä ei top10 myydyimpien joukossa ole koskaan ollut. Ei Suomessa mazdaa haluta, se ei ole haluttu auto millään tapaa koskaan. En tiedä mikä sen saa ostamaan? Ei tosin moni osta joten turhaa miettiä enempää.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Volvo on tänä vuonna kaikista merkeistä toisiksi rekisteröidyin Suomessa. Volvolla on malleista 3 eli XC40,XC60 ja V60 kaikki top10 rekisteröidyimpien mallejen listalla. Yhtäkäkään pilipali mazdaa ei löydy listalta. Suomalainen ostaa siis useimmiten Volvon jos rahaa on premium autoon.

        On se kumma jos Volvot ovat yhden kateellisen mielestä rumia kun niitä noin paljon myydään? Ei taidakkaan muut olla tuota mieltä.

        Mazdasta taas voidaan sanoa että siitä ollaan sitä mieltä että ne on kelvottomia rimpuloita kun niitä ei top10 myydyimpien joukossa ole koskaan ollut. Ei Suomessa mazdaa haluta, se ei ole haluttu auto millään tapaa koskaan. En tiedä mikä sen saa ostamaan? Ei tosin moni osta joten turhaa miettiä enempää.

        https://www.autotalli.com/artikkeli/mahtuuko-oma-autosi-listalle--nama-automerkit-ovat-suomen-arvostetuimmat---katso-top-15?gclid=EAIaIQobChMI6a3jmYu19wIV80eRBR0YVgFcEAAYASAAEgKU7vD_BwE

        Volvo on arvostetuin automerkki. Mazda ei pääse edes listalle. Jopa daciaa arvostetaan mazdaa enemmän.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Volvo on tänä vuonna kaikista merkeistä toisiksi rekisteröidyin Suomessa. Volvolla on malleista 3 eli XC40,XC60 ja V60 kaikki top10 rekisteröidyimpien mallejen listalla. Yhtäkäkään pilipali mazdaa ei löydy listalta. Suomalainen ostaa siis useimmiten Volvon jos rahaa on premium autoon.

        On se kumma jos Volvot ovat yhden kateellisen mielestä rumia kun niitä noin paljon myydään? Ei taidakkaan muut olla tuota mieltä.

        Mazdasta taas voidaan sanoa että siitä ollaan sitä mieltä että ne on kelvottomia rimpuloita kun niitä ei top10 myydyimpien joukossa ole koskaan ollut. Ei Suomessa mazdaa haluta, se ei ole haluttu auto millään tapaa koskaan. En tiedä mikä sen saa ostamaan? Ei tosin moni osta joten turhaa miettiä enempää.

        Ei se ole kateellisen kirjoittelua jos se on vanhan näköinen. Katsokaa nyt ihan rauhassa uusia moderneja autoja. Kyllä volvo on jämähtänyt vanhaan.
        Vain yritysmyynti pitää sen pinnalla.


    • Anonyymi

      Jouduin erinäisistä typaikan jörjestelyistä johtuen hoitamaan poispotkitun nuoren jonnen työt loppuun ja sain samalla käyttööni tuollaisen BMw:n jossa on oottori edessö ja sähköt takana. Tuntematta itseäni BMW- henkilöksi huomasin talven aikana auton usei pyrkivön nelivetotilaan. Kun yksikin pyörä lipsahti, muuttui auto nelivedoksi. Oletin tämän aihwuttavan jonkinnäköisen notkahduksen, mutta en havainnut sellaista. Autoa ei vaan saanut heitettyä luistoon, se putosi kuin kissa neljälle tassulle ja hoiti homman kotiin, nykimättä. Riippumatta siitä vetikö etupää vai takapää, auto vakaantui hetkessä.

      En ottamut enää BMW:tä vaan palasin suorikkimerkkiini. En kuitenkaan enää koskaan aliarvioi aähköisen ajoneubohallinnan kykyä ohajata auto pehmeästi kaksivedosta nelivedoksi.

    • Anonyymi

      Ei ole mikään neliveto , lähes täysin etuvetoinen.

    • Anonyymi

      Koeajettu ja tilattu Volvo Xc90 t8 455 hv. Upea auto. Koeajoin BMW:n myös. Bemari parempi ajettava mutta Volvo tyylikkäämpi mielestäni. Ainoa vika on pitkästi yli sadantonnin kokonaishinta.

    • Anonyymi

      niinhän se on monella muullakin .miten tuo eroaa esim bmw nelivedosta joka toteutettu samalla tavalla moottori edessä sähkö takana

    • Anonyymi

      T8 on etuveto, takaveto tai neliveto. Itse voi päättää... Hauska ajettava. Vääntö 240Nm taka-akselilla. Hyvin toimii näinkin nelivetona. Itellä vielä polestar engineered joka muuttaa kivasti laatikon asetuksia. Aktiivinen alusta ja ilmajouset takana. 5/5
      Neliveto toimii aina vaikka sähkö olisi loppu.

    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Miehille kysymys

      Onko näin, että jos miestä kiinnostaa tarpeeksi niin hän kyllä ottaa vaikka riskin pakeista ja osoittaa sen kiinnostukse
      Tunteet
      137
      4053
    2. Miksi kaivattusi on

      erityinen? ❤️‍🔥
      Ikävä
      89
      1989
    3. Olen tosi outo....

      Päättelen palstajuttujen perusteella mitä mieltä minun kaipauksen kohde minusta on. Joskus kuvittelen tänne selkeitä tap
      Ikävä
      15
      1881
    4. Kotkalainen Demari Riku Pirinen vangittu Saksassa lapsipornosta

      https://www.kymensanomat.fi/paikalliset/8081054 Kotkalainen Demari Riku Pirinen vangittu Saksassa lapsipornon hallussapi
      Kotka
      57
      1507
    5. Haluaisin jo

      Myöntää nämä tunteet sinulle face to face. En uskalla vain nolata itseäni enää. Enkä pysty elämäänkin näiden kanssa jos
      Ikävä
      54
      1442
    6. Ylen uutiset Haapaveden yt:stä.

      Olipas kamalaa luettavaa kaupungin irtisanomisista. Työttömiä lisää 10 tai enempikin( Mieluskylän opettajat). Muuttavat
      Haapavesi
      133
      1395
    7. VENÄJÄ muuttanut tänään ydinasetroktiinia

      Venäjän presidentti Vladimir Putin hyväksyi tiistaina päivitetyn ydinasedoktriinin, kertoo uutistoimisto Reuters. Sen mu
      Maailman menoa
      99
      1312
    8. Nainen olet valoni pimeässä

      valaiset tietäni tietämättäsi ❤️
      Ikävä
      74
      1216
    9. Oletko sä luovuttanut

      Mun suhteeni
      Ikävä
      95
      1087
    10. Hommaatko kinkkua jouluksi?

      Itse tein pakastimeen n. 3Kg:n murekkeen sienillä ja juustokuorrutuksella. Voihan se olla, että jonkun pienen, valmiin k
      Sinkut
      118
      1060
    Aihe