Homettaaaaaaa apuaaaaa

ontäärankkaa

Hei, olen muuttamassa homeloukusta terveeseen kotiin. Nyt kysyisin, että mitä minä voin ottaa mukaani vanhasta asunnosta?? Voiko esim. untuvatyynyt pestä?? Miten?? Missä asteluvussa vaatteet pitää pestä ja millä vai voiko vaatteita säilyttää enää ollenkaan?? Entä huonekalut. Ajattelin heittää sängyn ja sohvakaluston roskiin. Lipastokin vähän niin ja näin, mutta iskeekö home muoviin?? täytyykö kaikki kirjat heittää pois?? Mitä teen itselleni, menenkö minäkin roskiin :) Entä lamput… matot etc.

5

170

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • outoa_tiedottomuutta

      kyselyikäiset koko porukalla liikenteessä :-)

    • Homesairas

      Hei! Itse jouduin heittämään käytännössä kaikki koti-irtaimiston kaatopaikalle. Se riippuu miten olet itse altistunut homeelle sekä sädesienille. Muoviastiat sekä puuastiat myös jouduin heittämään pois. Vaatteet pitää pestä siellä missä ei ole homeongelmaa. Tässä muutama asia mitä olen kokenut.

    • homettahomeen

      Home kuolee yli 80 asteesa, mutta haju jää varsinkin pehmeisiin muoveihin, joten kaikki muovit ja muut alle 80 asteen kestävät roskiin.

      Huonekalut ja 80 asteen kestävät esineet voi laittaa saunaan ja lämmöt 120 asteeteen yli vuorokaudeksi ja eiku pöpöt ole poissa.

    • höpönnpöpön

      Ainua haitta on haju haitta ja siitä pääsee eroon kunnon pesulla ja jos ei lähde niin roskiin.
      Muuten ei kannata eikä tarvitse luopua huonekaluista. Jos muutat terveeseen asuntoon, niin ei ne homeasunnossa olleet huonekalut tartuta terveeseen rakenteeseen mitään. Home tarvitsee kosteutta ja oikean lämpötilan elääkseen ja terveessä talossa sellaisia olosuhteita ei ole.

      Mistä muuten te herkkähipiäiset ostatte huonekalunne, vaatteet ym. kodin esineet ???
      Tiesittekö että uudet vaatteetkin useimmiten tehdään vanhoissa homeisissa tehtaissa jossain Bangladesissä, varastoidaan homeisiin rakennuksiin aina valmistus ja myyntiketjun ajan kankaan valmistuksesta kaupan varastoon asti, säilytetään umpinaisissa muovipusseissa ja konteissa jne. Sama juttu huonekalujen ja muiden uusien kodin esineiden kanssa. Ties mitä home, asbesti ym. myrkkualtistusten saaneita. Kai te desinfioitte uudetkin tavarat mitä kotiin tuotte, muutenhan ne tartuttaa.
      Ai niin, sama koskee myös ruokaa. Nehän ne pahimpia ovatkin. Jätäppä vaikka aamupuuro pariksi päiväksi lautaselle, SEHÄN HOMEHTUU!
      Niin ja mitä organismeja kannatte vaatteissanne ja ihon huokosissa julkisista kulkuvälineistä, työpaikoilta, ulkoa, luonnosta, kaupoista jne. jne. ....EI EI EI EI...desinfiointisuihku ja happikammio eteiseen ja hitsit sentään se ilmastointilaite ja tuuletusikkunat.....aaaaaaaarrrrgggggghhhhh.......

    • komuston

      kaikki vaihtoon

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Terveystalo paljasti yksityisen sairaanhoidon empatia puutteet

      Yksityisellä puolella raha ratkaisee, jos ei ole rahaa potilas ei saa empatiaa eikä siten apuakaan: Poliisi teki rikosi
      Maailman menoa
      149
      1476
    2. Ehdin aamulla

      ajattelemaan sinua. Olit ensimmäisenä mielessäni. Avasin silmäni tähän uneen, jota elämäksi kutsutaan. Kuuntelin lintuje
      Ikävä
      139
      1225
    3. Puhuuko Orpo niin totta kuin osaa?

      Vai osaisiko "en muuta keksinyt" -Orpo edes vähän paremmin puhua totta? https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/f8d5241f-
      Maailman menoa
      176
      976
    4. Mä todella toivon että

      Sulla on nyt kaikki hyvin sun elämässä, olet sisukas nainen sen näki jo ensimmäisestä hetkestä.
      Ikävä
      30
      925
    5. Olen ollut pois täältä neljä kuukautta

      Neljä kuukautta sitten olin tosiaan psykoottinen, ja jouduinkin osastolle hoidettavaksi kahdeksi kuukaudeksi. Ystävyys-
      Ikävä
      178
      832
    6. Laita viestiä?

      Sitten kun on sinulle hyvä hetki, minä odotan. Jotain jäi kesken ja haluan viedä sen loppuun 😘
      Ikävä
      56
      785
    7. Katselimme pitkään ja se merkitsi minulle paljon

      Sinulle se ei merkannut näköjään mitään.
      Ikävä
      41
      766
    8. Naiselle kysymys

      Oletko rakastunut minuun?
      Ikävä
      54
      753
    9. Ymmärräthän, että sun katkeruus ajaa mut pois

      Sä olet niin itseriittoinen, ettet edes tajua mitä myrkkyä suollat ympärillesi. Olet harhaisessa päässäsi kuvittellut et
      Ikävä
      37
      656
    10. Upea nainen

      Olet upea nainen. Sinulle
      Ikävä
      31
      622
    Aihe