jotain testejä, mikä paras? Vai yhtä hyviä, hinta, laatu?
Onko koiranruuista Caesar ja Pirkka ja muut
23
548
Vastaukset
Eläimet taitaisivat tietää paremmin.
Mutta eihän mikään estä sinua itsekin maistamasta niitä.
Kertovat että eläinten ruokia valvotaan hieman paremmin kuin...
H.- mimmimum-..mi
Koirillakin kai omat makutottumukset...Mutta onhan täällä lemmikki-palstakin...miksi et kysy heiltä joilla ainakin kokemusta koirien ruokinnasta.
Toki koirillakin omat makutottumukset mutta ei ne välttämättä osaa erottaa ravitsemuksellisesti hyvää ja huonoa vaihtoehtoa.
Koirapalstoja jos lähtee lukemaan, ei varmasti tiedä mikä on hyvää koiran ruokaa. Siellä niin jyrkät mielipiteet, esim. markettiruuat vs eläinruokakaupan sapuskat. Itse en näitä markettiruokia syötä, josko en täysin tyrmääkkään. Oma koira syö raakaruokaa.entinenmiäs kirjoitti:
Toki koirillakin omat makutottumukset mutta ei ne välttämättä osaa erottaa ravitsemuksellisesti hyvää ja huonoa vaihtoehtoa.
Koirapalstoja jos lähtee lukemaan, ei varmasti tiedä mikä on hyvää koiran ruokaa. Siellä niin jyrkät mielipiteet, esim. markettiruuat vs eläinruokakaupan sapuskat. Itse en näitä markettiruokia syötä, josko en täysin tyrmääkkään. Oma koira syö raakaruokaa.En minäkään syötä markettiruokaa. Siskoni koira aikoinaan söi tiettyä markettimerkkiä, Sillä vääntyi etutassut ulospäin ja takatassut pihtipoviksi. Mun koiralle ostetaan ruoka eläinkaupasta. Tahtoo olla vaan aika nirso. Meille tullessa söi sekä raakaruokaa että nappulaa mutta sitten jätti raakaruoan pois. Ei syönyt vaikka eri merkkejä kokeiltiin.
- mimmimum-..mi
entinenmiäs kirjoitti:
Koirapalstoja jos lähtee lukemaan, ei varmasti tiedä mikä on hyvää koiran ruokaa. Siellä niin jyrkät mielipiteet, esim. markettiruuat vs eläinruokakaupan sapuskat. Itse en näitä markettiruokia syötä, josko en täysin tyrmääkkään. Oma koira syö raakaruokaa.Silloin kun minulla oli oma koira...en muista mitään tällaisia nappuloita olevankaan...mitä nykyisin on ...annoin usein tavallista ruokaa....jauhelihaa...mukana jotain isossa pötkössä olevaa koiranmakkaraa....se oli vähän kuin verimakkaran näköistä... Yksi nainen jolla on Viipurista tullut "katutyttö" ...niinkuin hän sanoo...on niin kranttu ruuan suhteen...mutta hotkimalla syö sen minkä kelpuuttaa... Sitten on nämä allergiat ja muut rajoitukset mistä ei ennen ollut niin tietoa.
siilenämää kirjoitti:
En minäkään syötä markettiruokaa. Siskoni koira aikoinaan söi tiettyä markettimerkkiä, Sillä vääntyi etutassut ulospäin ja takatassut pihtipoviksi. Mun koiralle ostetaan ruoka eläinkaupasta. Tahtoo olla vaan aika nirso. Meille tullessa söi sekä raakaruokaa että nappulaa mutta sitten jätti raakaruoan pois. Ei syönyt vaikka eri merkkejä kokeiltiin.
eiku polviksi, merkki puutteellista ravinnosta.
siilenämää kirjoitti:
En minäkään syötä markettiruokaa. Siskoni koira aikoinaan söi tiettyä markettimerkkiä, Sillä vääntyi etutassut ulospäin ja takatassut pihtipoviksi. Mun koiralle ostetaan ruoka eläinkaupasta. Tahtoo olla vaan aika nirso. Meille tullessa söi sekä raakaruokaa että nappulaa mutta sitten jätti raakaruoan pois. Ei syönyt vaikka eri merkkejä kokeiltiin.
Tuo sukulaisten koiraporukka, syövät näitä eläintarvikekaupasta ostettuja nappuloita.
Näyttää olevan tiskikaapin alla tyhjä 12 kg pussi, missä lukee pure natural. Se on bernhardilaisen.
Kissalle ostan kanssa eläintatvikkeesta.mimmimum-..mi kirjoitti:
Silloin kun minulla oli oma koira...en muista mitään tällaisia nappuloita olevankaan...mitä nykyisin on ...annoin usein tavallista ruokaa....jauhelihaa...mukana jotain isossa pötkössä olevaa koiranmakkaraa....se oli vähän kuin verimakkaran näköistä... Yksi nainen jolla on Viipurista tullut "katutyttö" ...niinkuin hän sanoo...on niin kranttu ruuan suhteen...mutta hotkimalla syö sen minkä kelpuuttaa... Sitten on nämä allergiat ja muut rajoitukset mistä ei ennen ollut niin tietoa.
Iso bisneshän se on nämä koiran ruoat. Ilmankin pärjää mutta olisi kuitenkin hyvä tietää jotain koiran tarpeista. Kaikki ihmisen ruoka kun ei välttämättä sovi koiralle.
Viipurin "katutyttö" se on tämä minunkin koira ja myös kranttu. Mutta nätisti syö, ei hotki. Tarpeensa tuntee, jos on liikaa ruokaa, jättää liiat syömättä. Jos on liian vähän, syö nappulaa lisäksi, jota on aina kupissa tarjolla.siilenämää kirjoitti:
Pedigree kirosana, jotain "makupaloja" tarjonnut, eikä nekään kelvanneet.
Joskus kadehdin joitain tuttuja, joiden koirat hotkii kaiken, mitä vaan eteen laitetaan.entinenmiäs kirjoitti:
Pedigree kirosana, jotain "makupaloja" tarjonnut, eikä nekään kelvanneet.
Joskus kadehdin joitain tuttuja, joiden koirat hotkii kaiken, mitä vaan eteen laitetaan.Sama täällä. Joidenkin koirat on kärppänä paikalla kun ruokakuopi kilahtaa tai just prikulleen aina samaan kellonaikaan. Meidän prinsessa on niin kuin sillä ei ois koskaan oiken nälkä tai sillä ei ole mikään kiire syömään. On kokeiltu Mushin raakalihapullat ja Maukkaan kaikenmaailman pötköt ja pullat, ei kelpaa. Jauheliha keitettynä tai broilerin suikaleet naturelleina kelpaa useimmiten, ei aina eikä silloinkaan kun laitetaan kuppiin, Nappuloita on nytkin neljää eri sorttia kuivakaapissa. Parhaiten maistuu sellainen, minkä eläinlääkärin hoitaja kehui olevan Helsingissä eläinten teholla hyvin maistuvaksi myös toipilaskoirille. Sitä sitten sekoitan Royal Canin mini adultiin puolet ja puolet. Joskus syö, joskus ei. Yleensäkään ei ole kauhean innokas syömään nappuloita.
siilenämää kirjoitti:
Sama täällä. Joidenkin koirat on kärppänä paikalla kun ruokakuopi kilahtaa tai just prikulleen aina samaan kellonaikaan. Meidän prinsessa on niin kuin sillä ei ois koskaan oiken nälkä tai sillä ei ole mikään kiire syömään. On kokeiltu Mushin raakalihapullat ja Maukkaan kaikenmaailman pötköt ja pullat, ei kelpaa. Jauheliha keitettynä tai broilerin suikaleet naturelleina kelpaa useimmiten, ei aina eikä silloinkaan kun laitetaan kuppiin, Nappuloita on nytkin neljää eri sorttia kuivakaapissa. Parhaiten maistuu sellainen, minkä eläinlääkärin hoitaja kehui olevan Helsingissä eläinten teholla hyvin maistuvaksi myös toipilaskoirille. Sitä sitten sekoitan Royal Canin mini adultiin puolet ja puolet. Joskus syö, joskus ei. Yleensäkään ei ole kauhean innokas syömään nappuloita.
Pedigree ei meidän koirulille kelpaa. Eikä oikeastaan muutkaan märkäruoat vaikka eläinkaupankin.
Eilen likka kertoi jostain TV-ohjelmasta (en ole nähnyt, kun niin vähän katson telkkaria muutenkaan), missä jonkun pitää kokeilla kaikenlaisia erilaisia töitä. Yksi oli ollut henkseleitten varassa roikkuen pestä korkean kerrostalon ikkunoita ja yksi työ oli ollut juuri koiranruokien maistelijana.
Kaipa niitä sitten ihminen maistelee ennenkuin koirille syötetään.Taitas olla jokseenkin turha homma koiranruokien maistelijan homma. Ihan sama kun ihmisten ruokia kehiteltäisiin maistelijan mielipiteiden perusteella, jos maistelijana olisi koira.
Ensimmäistäkään kertaa en ole maistanut, enkä tule maistamaankaan mutta haistanut olen useastikkin ennen kuin olen sapuskan koiran kuonon eteen laittanut. Joskus sattunut pilaantunut kappale, kylmäketjussa ehkä häiriö.- 1lesken
Olen hoitotäti ja annan vain herkkuja. Kainuun juustoleipää, cherrad-juustoa, itse tehtyä tonnikalapizzaa,ruiskuoreen, vanilijajäätelöä. Koiran vatsa ei siedä vehnää. Kohtuudella tietty. kaikkea ja harvoin. Melkein berhanttilainen tykkää. Lesken
- RastilanTytöt
Itselläni aikoinaan koirat söi ihan mielellään Pirkan papanoita, jotka ensin turvotin kuumassa vedessä ja sekoitin siihen makua antamaan milloin koiran / kissan ruoka kanaa, kalaa, lihaa. Esim. kissanruokapurkeista tonnikalaa, tai muuta meriherkkua. Myöskin samaa ruokaa mitä itse söin.
Papanat olivat kuitenkin koiran ruuan perusta, sen "perunat". Itse perunahan ei ole koiralle millään tavoin hyödyllinen, koira ei ilmeisesti saa perunasta mitään ravintoa.
Iltapalaksi iso pala halkaistua jälkiuunileipää, jonka päällä sipaisu voita ja tuolloista asidofilus-piimää päälle. En tiedä mitä vatsaystävällisiä piimiä on tänä päivänä, kun en itse käytä. Koirat käytti. Koiran hampaat saivat sitkeää purtavaa ja vatsa voi hyvin.
.Meidän neitillä on niin tarkka makuaisiti ettei se siedä minkäänlaista sekoittelua, paitsi nuo papanasekoitukset vähissä määrin. Jos sekoitat papanoiden sekaan jotain muuta, ei syö. Molempia saattaa syödä erikseen.
mulla ei oo koiraa ollu koskaan
mutta oon myyny koiranruokaa
nimenomaan sitä pirkka merkkistä
ja tästä tuli mieleen kun yksi asiakas pyysi tilaamaan jotain isoja säkkejä
en muista enää merkkiä mikä se oli
mutta hän sanoi että hänen koiransa tanskandogi
repii pirkka koiranruoka säkit auki ja pissaa niitten päälle
tästä voi päätellä ettei sille ainakaan maistunu pirkka
muuten kyllä oli myydyin koiranruoka
olisko syynä ollu hinta vai laatu sitä en tiedä.
Varmaan halvemmaksi tulee, kun opetat koiran syömään perunoita. Siinä isommalla kattilalla jauhelihakastiketta, että jää koirallekin
Isolla kattilalla kaurapuuroa, tai mitä puuroa hyvänsä, ei koirat niin nuukia ole.
Karva kiiltää, niin että kuvansa näkee.
Mustalaisetkin ennen syötti hevosille perunoita, niin karva kiilsi.
Aikanaan minulla oli kunnon koira, ja naapurit ihmetteli, miten niiden karva kiiltää. Piti olla iso pottumaa.
Ei niille kaupanraksut kelvannut.
Jotkut ostaa sianruokaa, sekin kelpaa.
Ei nämä ohjeet sylikoirille sovi.
Niitäkin voi koiralle syöttää 30% alennuslihoja. Halvemmaksi tulee kun valmiit raksut, ja on koiran luontaista ruokaa.- hmpff
Ei sitä halvinta kannhttp://www.kymensanomat.fi/Mielipide---Sana-on-vapaa/2016/08/16/Mutkat suoriksi koiranruokatestissä/2016321159677/69ata ostaa. Niissä on paljon viljaa ja maissia, joilla koiran vatsa täytetään. Meidän edellinen koira oli vehnälle allerginen ja sai korvatulehduskierteen. Nykyinen taas saa vehnästä silmä- ja virtsatietulehdusta. Näinhän se ihmiselläkin toimii, tulehdustila kehossa nousee kun syö väärin. Minkä laadukkaasta ruuasta joutuu pulittamaan, sen säästää eläinlääkärikuluissa.
Muistan että aiemmin ollaan keskusteltu aiheesta, ja bessie toi esille että viljojen homepitoisuus olisi tulehdusten aiheuttaja. Voi olla niinkin. Pysyn kaidalla polulla enkä leiki koirani terveydellä.
Tässä oli mielenkiintoinen linkki. Mielipide kylläkin, mutta minusta ihan varteenotettava.
http://www.kymensanomat.fi/Mielipide---Sana-on-vapaa/2016/08/16/Mutkat suoriksi koiranruokatestissä/2016321159677/69
Siinä lopussa oli erittäin hyvä huomio, nimittäin koiran kakkaa kannata vähän sillä silmällä syynäillä. Meillä kävi niin, että kun vaihdoin markettien viljattomasta halparuuasta vaihdettiin Pure Naturaliin, koira sai selkeästi enemmän virtaa, ja kakasta tuli sellainen huokea kaunis kasa :) Eikä muuten haise kovinkaan. Olen muitakin kalliita ruokia kokeillut, mutta muut ovat antaneet sellaista lähinnä peuran jätöksiin verrattavia pieniä kovia papanoita.
Uskon että paskanseuranta erilaisten ruokien kanssa, on se avainjuttu. Sillä löytää omalle koiralleen just sopiva dieetti.Ainakin kissan markettiruokien tuoteselostusta kun katsoin. Päällä lukee isoin kirjain, kanaa, kalaa, lihaa. Tarkemmin katsottuna 4% vain oli, sitten täytetty vihanneksilla, joista ei mitään hyötyä kissalle, kun on lihan syöjä.
Noissa raksuissa on laskettu kaikki tarpeelliset ravintoaineet mukaan.
Voisi ajatella, että ainakin osin sama pätee koiran osalta.
Nuo meidän porukat ei ole markettiruokia ikinä käyttäneet koirilleen.- hmpff
eppu2 kirjoitti:
Ainakin kissan markettiruokien tuoteselostusta kun katsoin. Päällä lukee isoin kirjain, kanaa, kalaa, lihaa. Tarkemmin katsottuna 4% vain oli, sitten täytetty vihanneksilla, joista ei mitään hyötyä kissalle, kun on lihan syöjä.
Noissa raksuissa on laskettu kaikki tarpeelliset ravintoaineet mukaan.
Voisi ajatella, että ainakin osin sama pätee koiran osalta.
Nuo meidän porukat ei ole markettiruokia ikinä käyttäneet koirilleen.Joo, meillä ei kissakaan syö markettiruokia. Enää. Se tuli allergiseksi melkein kaikelle, piti puoli vuotta syöttää jotain erikoispilkottua kanaa, muuta ei kestänyt. Tuli korvatulehdus, joka eteni välikorvaan asti, luulin jo että oli joku neurolooginen juttu.
Kissat saa kuulemma todella harvoin korvatulehduksia, jos saa syynä on usein allergia. En edes huomannut että sillä oli sitä, ennen kuin alkoi hoiperrella :/ hmpff kirjoitti:
Joo, meillä ei kissakaan syö markettiruokia. Enää. Se tuli allergiseksi melkein kaikelle, piti puoli vuotta syöttää jotain erikoispilkottua kanaa, muuta ei kestänyt. Tuli korvatulehdus, joka eteni välikorvaan asti, luulin jo että oli joku neurolooginen juttu.
Kissat saa kuulemma todella harvoin korvatulehduksia, jos saa syynä on usein allergia. En edes huomannut että sillä oli sitä, ennen kuin alkoi hoiperrella :/Mun kissalla oli korvapunkki ja lääkäri sanoi, että on vissiin muhinut hoitokodista asti.
Sitten oli vajaan vuoden päästä taas korvassa tulehdus, oli bakteeri.
Ei osannut lääkäri sanoa mistä johtui.
Seuraan sitä vaistomaisesti. Nyt ei näyttäisi oireita olevan. Lennätän heti lääkäriin, jos jotain ilmenee.
Sillä pojan vanhalla koiralla oli monta vuotta haimassa vika. 100 euroo meni kuussa lääkkeeseen.
Kyllä noilla eläimilläkin kaikkia vaivoja on. Minä uskon siihen niin kissan, kuin koirankin kohdalla, että kunnon ruoka on hyväksi.
- hytinäx1
Täältäpä ruotsalaisia reseptejä kotitekoisiin koiranruokiin. http://www.hundkonsultsonja.se/empty_10.html
Kauppojen pakastealtaissa on monesti sydämiä, munuaisia, sianpotkaa ym halvalla jota voi keitellä mukaan. Varmaan löytyisi myös kotieläin kaupoista paremmalla valikoimalla muutakin lihaa tai kalaa jos ei lähistöllä satu olemaan teurastamoa.
Silloin kun koirallamme oli vatsavaivoja niin eläinlääkäri suositteli vain riisiä muutaman päivän ajan. Se sai myös nappuloita ja joskus tavallista kotiruokaa mitä me itsekin söimme.
Isossa kattilassa keiteltiin mullin luupaloja ytimineen joita se sitten kalusi mielellään.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Hetken jo luulin, että en ikävöi sinua koko aikaa
Mutta nyt on sitten taas ihan hirveä ikävä jotenkin. Tiedätköhän sinä edes, kuinka peruuttamattomasti minä olen sinuun r345618Outoa että Trump ekana sanoutui irti ilmastosopimuksesta
kun Kaliforniaa riepottelee siitä johtuvat tuhoisat maastopalot. Hirmumyrskytkin ovat USA:ssa olleet tuhoisia.4942574JOKO OLETTE KUULLET, MITÄ KIURUVEDELLÄ ON SATTUNUT!
Oletteko jo kuulleet, mitä Kiuruvedellä on sattunut, voi hyvänen aika? Aivan viime tuntien aikana olisi sattunut, jos t51515Eli jos toisen hiki haisee ns. omaan nenään siedettävältä
Se kertoo hyvästä yhteensopivuudesta. Selvä! Olet mies minun. 🫵🥳271399En tiedä miksi kerroin sinusta täällä
Siksi kai, kun meidän juttu on niin alkuvaiheessa, etten voi vielä puhua siitä kenellekään.171109Oho! Queen of Fucking Everything villitsee - Ikean sininen luottotuote nappasi hervottoman idean!
Ikea on ajan hermoilla! Aika hauska idea ja Queen of Fucking Everything -ajatus toimii hyvin tässäkin. Lue lisää: http7974Ei ois kyllä kivaa
Jos miestä ei kiinnostais ollenkaan minun seura. Aina huitelis ties missä tai olis omassa seurassaan. Kaikki muu ois kiv4897- 62892
Nainen, tunnetko saman kuin minä
Syvän yhteyden välillämme, silloin kun se tunne tulee. Niinä hetkinä minulla on niin järjettömän suuri ikävä sinua. Ikäv43873HS - Yllätyskäänne Eagle S -tutkinnassa, Supo pitää onnettomuutena
HS:n mukaan esitutkinta joudutaan todennäköisesti keskeyttämään syyttäjän päätöksellä mikäli näyttöä tahallisuudesta ei194807