Toyotan hybridien ylläpito on edullista

Suurisäästövuodessa

Hybridillä ajaminen tulee erittäin edulliseksi:

1. Ei tarvitse maksaa ajoneuvoveroa eli vuotuista käyttömaksua vähintään 200 € ja käyttövoimamaksua eli ns. dieselveroa vähintään 400 € eli yhteensä vähintään 600 € vuodessa vaan ainostaa vuotuinen ajoneuvovero reilu 100 € vuodessa käyttömaksua.

2. Toyotan hybridien kulutus oli TM:n testin mukaan kaikkein pienin. Pikkuturbot kuluttavat testien mukaan 6,3 - 7,0 l/100km ja dieselitkin enemmäm kuin Toyotan hybridit.

http://www.talouselama.fi/uutiset/tm-n-premium-autojen-vertailu-paljasti-hybridin-kulutuksesta-yllattavan-asian-3359177

3. Kun autossa on kaksi moottoria niin auto kestää paremmin, joten korjauskuluja ei synny. Lisäksi mm. jarrupalat ja -levyt menee vaihtoon vasta 200.000 km:n ajamisen jälkeen, koska jarrua painetaessa sähkömoottori jarruttaa aina ensin.

"Huollon kustannuksissa säästyy noin 30–40 prosenttia. Esimerkiksi jarrupalat kestävät 200 000 kilometriä, kun sähkömoottori jarruttaa, he kuvailevat."

http://www.helsinginuutiset.fi/artikkeli/74127-taksiyrittajat-hybridilla-ajaminen-on-jopa-halvempaa-kuin-dieselautolla

4. Toyotan hybrideillä pysäköit puoleen hintaan mm. Helsingissä.

http://www.tuulilasi.fi/blogit/sahkolinjaaho/yksi-sahkoposti-ja-pysakoin-puoleen-hintaan-helsingissa

5. Toyotan hybridien arvo säilyy, sillä vaihtoautovaraston kiertonopeuksista laskettuna esimerkiksi Toyota Auris löytää hybridinä uuden omistajan 12 prosenttia nopeammin kuin pelkällä polttomottorilla varustettuna.

http://www.moottori.fi/ajoneuvot/jutut/toyota-prius-1-8-vvt-i-hybrid/

LASKEPA YHTEEN. AIKAMOINEN SÄÄSTÖ VUODESSA.

60

1157

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • apinaa.koijataan

      Etkö keksi mitään uutta juttua vaan spämmäät näitä samoja aina uudestaan,

      Ja aika puutaheinäähän tämä on edelleenkin. TM:n 60.000km kestotestissä hybridi Auriksen huotokustannukset olivat 40% korekammat kuin 1.4 TSI Golfin. Samoin vakuutusmaksut ovat huomattavasti korkeammat. Kulutusero on vain desejä ja hybridi on pakko huollattaa tojon merkkihuollossa 15.000km tai muuten akkutakuu raukeaa. Muut huollattavat autonsa 30.000 km välein ja voivat kilpailuttaa huoltonsa usean huoltofirman kesken. hybridisti joutuu maksamaan mityä tojo pyytää.
      Kalliita kilometrejä ovat hybridin kilometrit.

      • MysöTässäHalvimmat

        Pitemmällä aikavälillä Toyotan ylläpitäminen on tämänkin mukaan kaikkein halvinta. Muutama ensimmäinen huolto ei ratkaise ylläpitokulujen todellista suuruutta pitemmällä aikavälillä.

        Toyotan yyöpitokulut ovat kaikkein halvimmat.

        "Listan alimpana –eli halvimman paikalla – on Toyota. Sen ylläpitokustannukset ensimmäisen kymmenen vuoden ajalta ovat vain 4880 euroa."

        "Kallis merkki ei kuitenkaan tarkoita sitä, että auton ylläpito olisi välttämättä kallista. Esimerkiksi Lexus on hinnaltaan samaa tasoa saksalaisten premium-autojen kanssa, mutta se on vasta listan häntäpäässä."

        http://www.hs.fi/autot/a1466472882887

        http://www.iltasanomat.fi/autot/art-2000001205568.html

        Nyt vertailtiin automallien ylläpitokuluja – kallein yllättää, halvin ei:

        http://www.is.fi/autot/art-2000001207389.html

        Toyota-merkkihuolto oli ylivoimainen Tekniikan Maailman testissä.

        https://www.toyota.fi/toyota/laatu/TM_huoltovertailu.json


      • säälittävääTero

        Turkulainen merkkihuolto sai paremman arvion kuin paikalliset Pärnäset, wauh mikä meriitti ja mainoksen arvoinen juttu.
        Oikeasti Toyota on kallein huoltaa, se on todettu jokaisessa vertailussa kilpalijoiden vastaaviin autoihin.
        Myyjä taitaa olla epätoivoinen kun joutuu selittelemään huoltojen kalleutta jälkikäteen kun ensin on valehdellut kaupanteon yhteydessä.


      • Anonyymi

        laskitko dsg ja turbon sekä vaihteiston ja egrrän hajoamisen vaaggineen raakkineessa?


    • valohoitoako

      Miksiköhän sitten hybridien huoltosopimukset ovat kalliimpia kuin bensamallien?

    • tuplahuollot.kalliita

      Tojohönöt spämmäävät näitä samoja aloituksia viikosta toiseen. Totuus tarvitsee kertoa vain kerran. Valheita toistellaan yhä uudestaan.

      • Toyomummeli

        Tosielämän kokemuksella voin kertoa teille vouhottajat, että olen ajanut yli 500 tkm eri mallin Toyotilla eikä yksikään huolto ole maksanut yli 350 euroa eikä vikoja ole ollut enempää kuin yhden takajarrujen herkistyksen verran.


      • Halvemmat.kilometrit

        Olen ajanut vähintään saman verran eurooppalaisilla ja huollot puolet harvemmalla välillä. Hinta ei kuitenkaan ole läheskään tuplat vaan lähellä tojon huoltohintoja.
        Siinä säästää selvää rahaa.


    • MukanaRuoste

      Testijumboa pitää nostaa konstilla jokaisella.

    • HOLISTI74.91

      juuri näin. volkkarien huollot ovat reilusti kalliimmat kuin millään Toyotan mallilla, Toyotan hybrid malliston bensankulutus pitkällä maantieajolla on osoittautunut huimasti pienemmäksi kuin vertailunvuoksi otettu vw konsernin dieselmoottori, esimerkkinä vw konsernin 2.0 TDI diesel kuluttaa yli 8 litraa sataselle dieseliä kun vanhan version Toyota Prius Hybrid reilu 4 litraa samalla ajolla bensiiniä. on siinä poijjaaaat pieni kulutus ero bensan hyväksi :D ja nämä tuppiuuno volkkaristit jaksaa vaan valehdella päivästä toiseen että volkkari vie alle 4 litraa satkulle, idiootit tuijottavat vain kulutusnäyttöä, volkkarin kulutusnäyttö kusee teitä silmään!!!!! ja todella paljon!!!!!!! idiootit vain eivät osaa laskea kulutusta tankkaamalla joka olisi totuudenmukainen ja volkkarin kulutushuijaus paljastuisi heille itselleenkin, sinisilmäistä on volkkaristin elämä, vw voi huijata näitä hönö vw uskovaisia miten haluaa ja nämä aasit uskovat kaiken :D

    • tyhjiä.löpinöitä

      Tällaisen huuhaapalstan kirjoitukset pitää jättää täysin huomiotta jos haluaa oikeaa tietoa. Ylläolev on hyvä esimerkki huuhaasta, sen näkee kilometrien päästä. iikealla tiedolla on aina lähteviittaus. Kuten esimerkiksi TMn 60.000km testi vuonna 2014, jossa auriksen huoltokulut mitattiin 40% kalliimmaksi kuin TSI Golfin. Näin kerrotaan faktoja. Höpöphpöjutuilla ei ole lähdettä.

      Tässä oikeaa tietoa kulutuksista satojen kuluttajien mittaamina.

      https://www.spritmonitor.de/en/evaluation/economic_models.html

      https://www.spritmonitor.de/en/overview/50-Volkswagen/452-Golf.html?fueltype=2&constyear_s=2014&constyear_e=2017&power_s=115&power_e=116&powerunit=2

      10 Dieseliä menee pienemmällä kuin pihein tojon hybridi ja 1.0 TSI Golf vie vai kolme desiä enemmän. kuin hybridi Auris. Ei lyö leiville hybridillä ajaminen. Lisäksi TSI kulkee eri malliin kuin hubridi-lyllertäjä.

      Jakakaa tietoa, huuhaan levitysyritykset ovat naurettavia. Jokainen tietää että paskaahan tässä taas levitetään kun ei ole muuta kuin oma tarina ilman mitään pohjaa. Miksi edes vaivautua postaamaan tuollaista, eivät ihmiset tyhmiä ole.

      • Ei_kelpaa

        Melko harvalle tuntuu Golf 1.0 kelpaavan kun Spritmonitorin otannassa on vain 17 autoa, kun samaan aikaväliin löytyy 1012 Auris hybridiä.


      • TSIllä.halvemmalla

        Eb minäkän ottanut. 1.4TSI ei kuluta juurikaan enempää ja hintaeroakaan ei ole kovin paljon. Voimaa on kuitenkin selkeästi enemmän.
        1.0TSI osoittaa kutenkin selvästi että ero hybrideihin on alle puoli litraa jos haluaa painottaa pientä bensankulutusta. Vaikka jättää Auriksen selkeästi kalliimmat huoltokulut pois niin jo pelkän hankintahinnan erotuksen takaisinmaksamiseen menee Aurikselta yli 200.000km.
        Pitää olla taitava itsensäkusettaja jos kuvittelee säästävänsä ajamalla tojon mukahybrideillä.


      • Kuka_kusettaa_ketä
        TSIllä.halvemmalla kirjoitti:

        Eb minäkän ottanut. 1.4TSI ei kuluta juurikaan enempää ja hintaeroakaan ei ole kovin paljon. Voimaa on kuitenkin selkeästi enemmän.
        1.0TSI osoittaa kutenkin selvästi että ero hybrideihin on alle puoli litraa jos haluaa painottaa pientä bensankulutusta. Vaikka jättää Auriksen selkeästi kalliimmat huoltokulut pois niin jo pelkän hankintahinnan erotuksen takaisinmaksamiseen menee Aurikselta yli 200.000km.
        Pitää olla taitava itsensäkusettaja jos kuvittelee säästävänsä ajamalla tojon mukahybrideillä.

        Kyllä sinäkin olet varsinainen itsensä kusettaja. Kun pitää yrittää saada vertailun mieleisekseen otetaan vertailuun autoa joka ei edes itselleen kelpaa.
        Golf 1.4 TSI maksaa automaattina 26903,62 ja Auris hybridi 24143,08.
        Ja kulutus:
        https://www.spritmonitor.de/de/uebersicht/50-Volkswagen/452-Golf.html?fueltype=2&power_e=140&exactmodel=1.4 TSI&powerunit=2
        https://www.spritmonitor.de/de/uebersicht/49-Toyota/1212-Auris_Hybrid.html?fueltype=2&power_e=140&powerunit=2


      • Anonyymi

        ei ole merkitystä, testiolosuhteet eri


    • 1.0TSI
    • Nopsatapsa

      Mutta tuo on hirvee tuo 1.0 TSI..kävin kokeilee jokuaika sitte..eihänse kule mihinkää..manuaalina melkoista veivaamista.

      • 1.0TSI

        Alle 10 s 0-100 km/h. Kulkee paremmin kuin esim. Auris Hybridi. Jos manuaali ei miellytä, saa sen myös automaattina. Itse pidän manuaalista enemmän.


      • 1.0TSI

        1. Auris Hybridi
        - huippunopeus 175 km/h
        - 0-100 km/h 11,2 s

        2. Seat Leon 1.0 TSI
        - huippunopeus 202 km/h
        - 0-100 km/h 9,6 s

        Kulutus molemmissa sama. 1.0 TSI maksaa 6000 € vähemmän.


    • insinöörisetä

      "Mutta tuo on hirvee tuo 1.0 TSI..kävin kokeilee jokuaika sitte..eihänse kule mihinkää..manuaalina melkoista veivaamista."

      Nyt tulee taas tuubaa tuutin täydeltä.
      115hv 1.0TSI:ssä on enemmän vääntöä koko alueella 1500-3500rpm kuin tojon 2.0 bensavaparissa on huippuvääntö pikku piikissä 4400rpm.
      Jokainen tekniikkaa ymmärtävä tietää näistä arvoista kumpaa veivataan ja kummassa on laaja tehoalue.

      • Pakko_veivata

      • Vai_insinöörisetä

        Sinähän olet Tojota-trollipoju joka ei ole insinööriä edes nähnyt. Eiväthän ne tule yh-äippääsi panemaan kun vaativat naisiltaankin vähän tasoa. Alimman tason nainen joutuu tyytymään useimmiten alimman tason panijaan ja perspanojen tuloksena on juuri sinunlaistasi mielisairasta paskaa, Tojota-palstan oma trollipoju. Väkisin tulee mieleen Syvä joki-elokuvan banjonsoittajapoika paitsi ettet sinä mitään banjoa osaa soittaa, pelkkää hanuriasi.

        Heippa Terskius teille kaikille jotka ihmettelevät intoani solvata ja trollata näillä autopalstoilla.
        Kaikki johtuu yh-äipästäni jonka ns. elämänhallinta on ollut kaikki nämä kuluneet 30 vuotta ollut vähän hakusessa. Niinpä meillä on lappanut kaikenlaista kapakasta tänne raahattua sakkia äippääni panemassa. Yhden illan tuttavuuden ja ns. perspanon tuloksena synnyin minäkin. Siitä johtuu että tuloksena syntyi pelkkää paskaa. Kaikki meillä vierailleet sedät eivät olleet minulle kilttejä. Eräs niistä jotka jotka leikkivät omalla kikkelillä minun kanssa, ajoi vanhalla Tojotalla. Se sattui ja siksi minä Tojotaa ja Tojotasetiä vihaan. Ala-asteella minä aloin kuulla kummallisia ääniä päässäni ja siitäkin minua kiusattiin. Lääkärisetä sanoi että minulla on skitsofrenia vaikka en minä mitään sellaisista hienoista taudeista ymmärrä. Yh-äippä kehui että se tauti teki minusta ahkeran että jaksan istua tietokoneella joka päivä vähintään 18 tuntia, yleensä enemmänkin.


      • mitä.horiset
        Pakko_veivata kirjoitti:

        https://docs.google.com/spreadsheets/d/12gANVK4NYjRbdzWXkcFOk-0mAkJzuFeRAwdEG18iSjY/pub?output=html#
        Valitse yläreunasta kiihtyvyys 60-120km/h ja vertaile mitkä autot kiihtyy milläkin tavalla.
        Sieltä ei tosiaan löydy 1.0TSI mutta voit katsoa 1.2 tai 1.4TSI manuaalina niin vaihtamatta ei paljon kehumista ole.

        60-120kmh / suurin vaihde
        24 Volkswagen Golf 1,4 TSI Highline DSG / 7.8sek
        70 Toyota Avensis 2,0 Valvematic Luxury Wagon Multidrive S/ 9.6sek
        123 Toyota Auris 1,8 HSD Linea Sol Plus / 12.2sek

        Onhan tuossa aika merkittävä ero TSIn hyväksi.


      • insinöörisetä
        Vai_insinöörisetä kirjoitti:

        Sinähän olet Tojota-trollipoju joka ei ole insinööriä edes nähnyt. Eiväthän ne tule yh-äippääsi panemaan kun vaativat naisiltaankin vähän tasoa. Alimman tason nainen joutuu tyytymään useimmiten alimman tason panijaan ja perspanojen tuloksena on juuri sinunlaistasi mielisairasta paskaa, Tojota-palstan oma trollipoju. Väkisin tulee mieleen Syvä joki-elokuvan banjonsoittajapoika paitsi ettet sinä mitään banjoa osaa soittaa, pelkkää hanuriasi.

        Heippa Terskius teille kaikille jotka ihmettelevät intoani solvata ja trollata näillä autopalstoilla.
        Kaikki johtuu yh-äipästäni jonka ns. elämänhallinta on ollut kaikki nämä kuluneet 30 vuotta ollut vähän hakusessa. Niinpä meillä on lappanut kaikenlaista kapakasta tänne raahattua sakkia äippääni panemassa. Yhden illan tuttavuuden ja ns. perspanon tuloksena synnyin minäkin. Siitä johtuu että tuloksena syntyi pelkkää paskaa. Kaikki meillä vierailleet sedät eivät olleet minulle kilttejä. Eräs niistä jotka jotka leikkivät omalla kikkelillä minun kanssa, ajoi vanhalla Tojotalla. Se sattui ja siksi minä Tojotaa ja Tojotasetiä vihaan. Ala-asteella minä aloin kuulla kummallisia ääniä päässäni ja siitäkin minua kiusattiin. Lääkärisetä sanoi että minulla on skitsofrenia vaikka en minä mitään sellaisista hienoista taudeista ymmärrä. Yh-äippä kehui että se tauti teki minusta ahkeran että jaksan istua tietokoneella joka päivä vähintään 18 tuntia, yleensä enemmänkin.

        Voit solvata ketä tahansa kuinka paljon tahansa. 1.0TSI pieksee silti tojon 2.0 vaparin väännön ja tehon suhteen välillä 1500-3500rpm. Se on se moottorin normaali käyttöalue jolla ajellaan suurin osa ajasta.
        Mitäs siihen sanot? Solvata saat niinpaljon kuin huvittaa, se ei tee tojon koneesta yhtään parempaa.


      • ei.kulje.mihinkään
        mitä.horiset kirjoitti:

        60-120kmh / suurin vaihde
        24 Volkswagen Golf 1,4 TSI Highline DSG / 7.8sek
        70 Toyota Avensis 2,0 Valvematic Luxury Wagon Multidrive S/ 9.6sek
        123 Toyota Auris 1,8 HSD Linea Sol Plus / 12.2sek

        Onhan tuossa aika merkittävä ero TSIn hyväksi.

        Korkeimmalla sijalla oleva manuaali Toyota on
        252 Toyota Auris 1,6 Linea Sol Plus / 23.4sek.

        Tuosta jos pikkaisenkin tahti putoaa niin aletaan tarvitsemaan kalenteria.


      • tojon_paperihevoset
        Pakko_veivata kirjoitti:

        https://docs.google.com/spreadsheets/d/12gANVK4NYjRbdzWXkcFOk-0mAkJzuFeRAwdEG18iSjY/pub?output=html#
        Valitse yläreunasta kiihtyvyys 60-120km/h ja vertaile mitkä autot kiihtyy milläkin tavalla.
        Sieltä ei tosiaan löydy 1.0TSI mutta voit katsoa 1.2 tai 1.4TSI manuaalina niin vaihtamatta ei paljon kehumista ole.

        Katsopa hönö itse oikeisiin mittauksiin perustuvia kiihtyvyysarvoja. Auris Hybrid ja Golf 1,0TSI DSG:
        http://www.zeperfs.com/duel4606-6328.htm
        Toyota ei pärjää missään muussa kuin ilmoitetussa tehossa eli paperihevosvoimissa.
        Noita vertailupareja on helppo hakea tuosta samasta palvelusta vaikka kuinka paljon.


      • vain.paperilla

        Paperihevosia nimenomaan, tai rampoja poneja. Tojon ja lexuksen hybridit näyttävät paperilla ja mainosteksteissä isoja teholukemia ja vääntöarvoja. Ne ovat kuitenkin vain teoriaa ja se näkyy suoritusarvoissa. Käytännössä nuo jäävät paljon pienempitehoisille autoille.


      • Luetun_ymmärtäminen
        mitä.horiset kirjoitti:

        60-120kmh / suurin vaihde
        24 Volkswagen Golf 1,4 TSI Highline DSG / 7.8sek
        70 Toyota Avensis 2,0 Valvematic Luxury Wagon Multidrive S/ 9.6sek
        123 Toyota Auris 1,8 HSD Linea Sol Plus / 12.2sek

        Onhan tuossa aika merkittävä ero TSIn hyväksi.

        Vastasinkin kirjoittajalle joka kehui 1.0 Golfia ja suosi manuaalia, ja kehotin katsomaan Golfin Manuaalit.

        "60-120kmh / suurin vaihde
        24 Volkswagen Golf 1,4 TSI Highline DSG / 7.8sek
        70 Toyota Avensis 2,0 Valvematic Luxury Wagon Multidrive S/ 9.6sek
        123 Toyota Auris 1,8 HSD Linea Sol Plus / 12.2sek"

        Tämä Golf on 160hp automaattina.

        40 Corolla 1.6 Multidrive S / 8,6sek ja se on vapari.


      • ei.kello.kulu
        Luetun_ymmärtäminen kirjoitti:

        Vastasinkin kirjoittajalle joka kehui 1.0 Golfia ja suosi manuaalia, ja kehotin katsomaan Golfin Manuaalit.

        "60-120kmh / suurin vaihde
        24 Volkswagen Golf 1,4 TSI Highline DSG / 7.8sek
        70 Toyota Avensis 2,0 Valvematic Luxury Wagon Multidrive S/ 9.6sek
        123 Toyota Auris 1,8 HSD Linea Sol Plus / 12.2sek"

        Tämä Golf on 160hp automaattina.

        40 Corolla 1.6 Multidrive S / 8,6sek ja se on vapari.

        Kiihtyvyys 80-180 on se tärkein, pääsee heittämällä pitkistäkin Tojo- ja rekkajonoista ohi.


      • Anonyymi
        insinöörisetä kirjoitti:

        Voit solvata ketä tahansa kuinka paljon tahansa. 1.0TSI pieksee silti tojon 2.0 vaparin väännön ja tehon suhteen välillä 1500-3500rpm. Se on se moottorin normaali käyttöalue jolla ajellaan suurin osa ajasta.
        Mitäs siihen sanot? Solvata saat niinpaljon kuin huvittaa, se ei tee tojon koneesta yhtään parempaa.

        onko sinusta tärkeempi että olet kaverias nopeempi satasella mutta sen jälkeen rullatuolissa loppuelämän?


    • 0.3Litraa

      "Kyllä sinäkin olet varsinainen itsensä kusettaja. Kun pitää yrittää saada vertailun mieleisekseen otetaan vertailuun autoa joka ei edes itselleen kelpaa."

      En ole koskaan ostanut 1.0 TSI:tä, mutta en kyllä hybridi Auristakaan. Ei sillä ole merkitystä mikä on minun valintani vaan sillä mikä TSI kone on lähin vertailukohta Hybridi Aurikselle. VW:ltä ei löydy aivan yhtä hidasta autoa, mutta lähin vertailukohta on nimenomaan 115hv 1.0TSI.
      Ja siitä ei kahta sanaa etteikö kulutusero olisi vain alle puoli litraa näiden kahden auton välillä. Se 0,3 litraa on kuitenkin se pääjuttu, ei se minkä auton minä olen valinnut.

      • Vertailua

        Entä hintavertailu.
        Golf 1.0 TSI DSG 25650,26 €
        Auris hybrid 24143,08 €
        Eikä ole kahta sanaa siitä että Auris on halvempi ostohinnaltaan.
        Eikä sitten tarvitse vedota siihen että Golf on manuaalina halvempi, sillä kun vertaillaan niin vertaillaan vastaavia autoja riippumatta siitä onko sinulle manuaali mieluisampi.


      • Insinöörisetä

        Automaattina toki 1.0TSI on kalliimpi mutta myös paremmin varusteltu ja selkeästi suorituskykyisempi kuin Auris.

        [PF3] Mukautuva vakionopeussäädin ACC.
        Kuljettajan polviturvatyyny.
        Ympäristövalaistus ,
        peruutettaessa alas kääntyvä oik.peili[
        App-Connect älypuhelinliitäntä.
        Ympäristönvalvontajärjestelmä Front Assist hätäjarrutustoiminnolla
        Laajennettu elektroninen tasauspyörästönlukitus XDS
        Pysäköintitutkat edessä ja takana. Etäisyysnäyttö ja äänimerkki.
        Sähkötoimiset lasinnostimet edessä ja takana (Tämän luulisi olevan vakio kaikissa autoissa, mutta tojossa veivataan takaikkunat käsin)
        Jalankulkijan tunnistus
        Auto Hold -paikallaanpitoavustin
        Automaattinen Climatronic-ilmastointi 2-aluesäädöllä.
        Hansikaslokero jäähdytysmahdollisuudella
        Peruutuskamera Rear Assist
        Kuljettajan väsymyksentunnistus
        Rengaspainevaroitin
        Start/Stop-automatiikka, jarrutusenergian talteenotto. Rullaustoiminto DSG-malleissa.


        Ja kun päälle pistää tojon tuplahuoltovälin joka on pakko tehdä tojon merkkihuollossa jottei akkutakuu raukeaisi niin aika selvästi Auriksesta tulee kalliimpi ylläpitää. TM:n laskema 40% on alakanttiin koska se on laskettu VW merkkihuoltamon hinnoilla. Kilpailuttamalla saa halvemmalla. Hybridikuskilla sitä vaihtoehtoa ei ole ilman takuun raukeamista.


      • vaikea.tapaus

        Samaa Hönön ripulointia taas heti aamusta. Eikö sulle ole vieläkään löytynyt pitäviä vaippoja?


      • loputon.kierre
        vaikea.tapaus kirjoitti:

        Samaa Hönön ripulointia taas heti aamusta. Eikö sulle ole vieläkään löytynyt pitäviä vaippoja?

        Hönöllä on eväät loppu ja ainoa postattava on vanhojen spämmäysten kierrättäminen. tyhjästä päästä löytyy vain vanhoja mantroja joita hönö toistaa, toistaa, toistaa, toistaaaaaaaaaa.


    • SeOnTotuus

      Aloittajan teksti on totuus. Totuus ei siitään muutu.

      • kärsimystäJaSäästöäkö

        Juu, joka kerta kun käyn Hesassa ostan Priuksen ihan parkkimaksujen takia. Tosin motarilla se imaisee soppaa aika paljon ja kiemurtelee pienelläkin tuulella, mutta kyllä sen kestää kun tietää säästävänsä ainakin 3 euroa parkkimaksuissa.


    • miten.asia.on

      "Huollon kustannuksissa säästyy noin 30–40 prosenttia."
      Eikös se hybridi pidä viedä huoltoon kerran vuodessa vaikka ei ajaisi kuin muutaman tuhat kilsaa, että takuut säilyy?

      • huolto_tutuksi

        Huoltoväli on 15000km tai yksi vuosi, kumpi ensin täyttyy. Näin kaikissa Toyotissa.
        Tekniikan Maailman 60000km:n käyttötesteissä v. 2014 Auris Hybridin huoltokulut olivat 40% kalliimmat kuin Golf 1,4TSI ACT:n. Auris piti huoltaa neljästi, Golf kahdesti. Molemmat huollettiin pääkaupunkiseudun merkkihuolloissa.


      • Tero.ei.hae.ongelmia
        huolto_tutuksi kirjoitti:

        Huoltoväli on 15000km tai yksi vuosi, kumpi ensin täyttyy. Näin kaikissa Toyotissa.
        Tekniikan Maailman 60000km:n käyttötesteissä v. 2014 Auris Hybridin huoltokulut olivat 40% kalliimmat kuin Golf 1,4TSI ACT:n. Auris piti huoltaa neljästi, Golf kahdesti. Molemmat huollettiin pääkaupunkiseudun merkkihuolloissa.

        Toyotan huoltoväli on todellisuudessa 30tkm, koska 15 tkm huolto on vain öljynvaihtokäynti eikä paljoa maksa. Sitäpaitsi keskiverto suomalainen autoilee vähän yli 15 tkm/vuosi, ja meidän ilmastossa öljyt olisi viisasta vaihtaa joka vuosi merkistä ja mallista riippumatta.
        Toyotan hybridien kestävyyttä lisää merkittävästi se, että sähkömoottori on todella pitkäikäinen ilman huoltoja eikä polttomoottorikaan rasitu etenkään kaupunkiliikenteessä kun se käy melkein tyhjäkäynnillä ja on teknisten ratkaisujensa takia hyvin vähäpäästöinen.


      • huolto-ohjelmat
        Tero.ei.hae.ongelmia kirjoitti:

        Toyotan huoltoväli on todellisuudessa 30tkm, koska 15 tkm huolto on vain öljynvaihtokäynti eikä paljoa maksa. Sitäpaitsi keskiverto suomalainen autoilee vähän yli 15 tkm/vuosi, ja meidän ilmastossa öljyt olisi viisasta vaihtaa joka vuosi merkistä ja mallista riippumatta.
        Toyotan hybridien kestävyyttä lisää merkittävästi se, että sähkömoottori on todella pitkäikäinen ilman huoltoja eikä polttomoottorikaan rasitu etenkään kaupunkiliikenteessä kun se käy melkein tyhjäkäynnillä ja on teknisten ratkaisujensa takia hyvin vähäpäästöinen.

        Huolto se on öljynvaihtohuoltokin! Sitäpaitsi Toyotan 15000km:n huoltoon kuuluu paljon muutakin kuin öljynvaihto. Huollossa on 10-12 huolto- ja tarkastuskohdetta. https://www.toyota.fi/omistajalle/huolto/huolto-ohjelmat.json
        Ymmärrän kyllä, että tojofanaatikot yrittävät epätoivon vimmalla kieltää autojensa aataminaikaisen huoltotarpeen!


      • EiToyotissa
        huolto-ohjelmat kirjoitti:

        Huolto se on öljynvaihtohuoltokin! Sitäpaitsi Toyotan 15000km:n huoltoon kuuluu paljon muutakin kuin öljynvaihto. Huollossa on 10-12 huolto- ja tarkastuskohdetta. https://www.toyota.fi/omistajalle/huolto/huolto-ohjelmat.json
        Ymmärrän kyllä, että tojofanaatikot yrittävät epätoivon vimmalla kieltää autojensa aataminaikaisen huoltotarpeen!

        Pitkä huoltoväli pilaa moottorit. Toyotissa ei näin pääse tapahtumaan.


      • Eurooppalainen.parempi

        Nykyaikainen moottori osaa pyytää huoltoa kun se sitä tarvitsee ja kone plus öljyt on ssuunniteltu pidemmälle huoltovälille. Vanhanaikainen tojon kone ei sitä kestä eurooppalaiset kestää.
        Myös ne tojot joissa on nykyaikaiset PSAn tai BMWn koneet käyvät pajalla harvemmin kuin muut tojot.


      • Toyomummeli
        huolto-ohjelmat kirjoitti:

        Huolto se on öljynvaihtohuoltokin! Sitäpaitsi Toyotan 15000km:n huoltoon kuuluu paljon muutakin kuin öljynvaihto. Huollossa on 10-12 huolto- ja tarkastuskohdetta. https://www.toyota.fi/omistajalle/huolto/huolto-ohjelmat.json
        Ymmärrän kyllä, että tojofanaatikot yrittävät epätoivon vimmalla kieltää autojensa aataminaikaisen huoltotarpeen!

        Nuo 10-12 kohtaa öljynvaihdon lisäksi pitäisi jokaisen autoilijan tarkastaa useamminkin kuin kerran vuodessa ja miksi vaivautua itse likaamaan käsiään kun mekaanikko tekee sen sinä aikana kun vanhat öljyt valuvat pois.
        Mieluummin istun aidoilla maksuttomilla kahveilla liikkeen sisällä lehtiä lukien sen puolisen tuntia ja maksan palvelusta, vaikka Toyota-mekaanikko onkin komea ja ammattitaitoinen niin, että legginsit meinaa tippua jalasta.


      • Vain.kortteliajoon.tojo
        Toyomummeli kirjoitti:

        Nuo 10-12 kohtaa öljynvaihdon lisäksi pitäisi jokaisen autoilijan tarkastaa useamminkin kuin kerran vuodessa ja miksi vaivautua itse likaamaan käsiään kun mekaanikko tekee sen sinä aikana kun vanhat öljyt valuvat pois.
        Mieluummin istun aidoilla maksuttomilla kahveilla liikkeen sisällä lehtiä lukien sen puolisen tuntia ja maksan palvelusta, vaikka Toyota-mekaanikko onkin komea ja ammattitaitoinen niin, että legginsit meinaa tippua jalasta.

        "miksi vaivautua itse likaamaan käsiään kun mekaanikko tekee sen sinä aikana kun vanhat öljyt valuvat pois.
        Mieluummin istun aidoilla maksuttomilla kahveilla liikkeen sisällä lehtiä lukien sen puolisen tuntia ja maksan palvelusta, "

        Ei mene noin. Sillä aikaa kun sinä vietät aikaa ja rahaa tojon huollossa joka vuosi vuosi jo 15.000km ajoilla, meikä pääsee 30.000km. Toisin sanoen meiltä enemmän ajavilta kuluisi yksi työpäivä aivan turhaan tojon halpissumppia litkien. Tai sinakin tulisi ylimääräistä piljaamista taksien kanssa. Ei kiinnosta laittaa sen enempää aikaa kun rahaakaan tuollaiseen turhuuteen.


    • rahaa.kuluu

      Toyotan myöntämä akkuturva on voimassa vain silloin, kun hybridi huolletaan Toyotan valtuuttamissa huoltoliikkeissä. Koskee myös sitä ns. 15 tkm öljynvaihtohuoltoa

      • TodellaUpea

        Toyotalla on upea kolmen vuoden /100.000 km:n takuun lisäksi hybridijärjestelmälle viiden vuoden / 150.000 km:n takuu. Hybridien ajoakuilla on vielä kymmenen vuoden / 350.000 km:n hybridiakkuturva. Eikä takuukorjauskustannuksia veloiteta asiakkaaltalta.


      • tulemme.näkemään
        TodellaUpea kirjoitti:

        Toyotalla on upea kolmen vuoden /100.000 km:n takuun lisäksi hybridijärjestelmälle viiden vuoden / 150.000 km:n takuu. Hybridien ajoakuilla on vielä kymmenen vuoden / 350.000 km:n hybridiakkuturva. Eikä takuukorjauskustannuksia veloiteta asiakkaaltalta.

        Li ion akut eivät tule kestämään 10 vuotta vaikka niillä ei ajettaisi lähellekään 350000 km.


      • ei.sanota.selvästi
        tulemme.näkemään kirjoitti:

        Li ion akut eivät tule kestämään 10 vuotta vaikka niillä ei ajettaisi lähellekään 350000 km.

        Missä on kerrottu että ladattavan Prius Primen akkutakuu Suomessa on 10v/350000 km. Toyotan sivuilla puhutaan vain täyshybridien pitkästä akkutakuusta. Vertailun vuoksi USAssa hybriditakuu koskien myös hybridiakkua on 96kk/100000 mailia. Eräissä osavaltiossa se on 120kk/150000 mailia
        https://www.toyota.com/t3Portal/document/omms-s/T-MMS-17Prius/pdf/T-MMS-17Prius.pdf


    • Anonyymi

      Täyshybridi on energiatehokkain.

    • Anonyymi

      Vähänkin pitemmällä aikavälillä Toyotan ylläpitokustannukset ovat kaikkein alhaisimmat.

      • Anonyymi

        Väärin, Toyotan huoltaminen on kallista, sillä sen huoltoväli on järkyttävän lyhyt ja se koskee jopa sähköautoja, eli kunnon rahastusta.


    • Anonyymi

      Valheesta valheeseen kuten nykyinen hallitus, kun yritetään laskea Toyotan valtavaa suosiota.

      • Anonyymi

        Toyota hoitaa maineensa romuttamisen ihan itse vikojen, ongelmien, ruosteen ja perseilyn ansiosta kun ei korvaa selkeitä valmistusvikoja, vaikka myötää viat.


    • Anonyymi

      Helsingin vähäpäästöisten ajoneuvojen pysäköintialennuksen kriteereitä päivitettiin. Vuoden 2023 alusta alennuksen saavat ne autot, joiden päästöt ovat alle 50g/m.

    • Anonyymi

      Voi poika pieni. Se on niin turhaa.

    • Anonyymi

      Turhaa. Ei se sinun teksteilläsi miksikään muutu.

    • Anonyymi

      "Huollon kustannuksissa säästyy noin 30–40 prosenttia."
      Auris hybridin huoltokulut olivat n. 40% korkeammat kuin Golf 1,4 TSI ACT:n TM:n 60000km:n käyttötestissä vuonna 2014. Huolto-ohjelmat ovat edelleen damat.
      Golf oli muutenkin kokonaiskuluiltaan edullisempi. Auriksen hiukan pienempi polttoaineen kulutus ei riittänyt kompensoimaan kalliimpia ylläpitokuluja Golfiin verrattuna. Lopputarkastuksen kokonaispisteissä Auris ei päässyt lähellekään Golfin pisteitä.

    • Anonyymi

      Painahan kaikki lukemasi mieleesi. Ja hyvin.

    • Anonyymi

      Pikkuturpoihin vaihdetaan moottori jo sadantuhannen kilometrin paikkeilla.

    Ketjusta on poistettu 10 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mihin kaivattusi

      Ja sinun juttusi kaatui?
      Ikävä
      162
      7226
    2. En löydä sinua

      En löydä sinua täältä, etkä sinä varmaankaan minua. Ennen kirjoitin selkeillä tunnisteilla, nyt jätän ne pois. Varmaan k
      Ikävä
      26
      4158
    3. Ketä julkkista

      kaivattunne muistuttaa?
      Ikävä
      49
      3611
    4. Eelin, 20, itsemurhakirje - Suomalaisen terveydenhuollon virhe maksoi nuoren elämän

      Yksikin mielenterveysongelmien takia menetetty nuori on liikaa. Masennusta sairastava Eeli Syrjälä, 20, ehti asua ensi
      Maailman menoa
      147
      3200
    5. Opettelen sun jokaisen virheen

      ja rakastan sua.
      Ikävä
      51
      2946
    6. Miten, milloin

      Se onnistuisi sun luona
      Ikävä
      48
      2444
    7. Ne oli ne hymyt

      Mitä vaihdettiin. Siksi mulla on taas niin järjetön ikävä. Jos haluat musta eroon päästä niin älä huomioi mua. Muuten kä
      Ikävä
      26
      2336
    8. Hajoaako persut kuten 2017?

      https://www.is.fi/politiikka/art-2000011217813.html Tämä on totisinta totta. Persut on murroksessa. Osa jättää puolueen
      Maailman menoa
      273
      2039
    9. Kamala uutinen: Henkilö kuoli Tokmannin pihaan Kankaanpäässä- Jäi trukin alle

      IL 9.5.2025 Ihminen kuoli Kankaanpään Tokmannin edustalla perjantaina aamupäivästä. Poliisin mukaan henkilö oli jäänyt
      Kankaanpää
      55
      1995
    10. Mitä haluat oikeasti

      Mun ymmärtävän? Sitäkö ettet rakasta ja ole valmis mihinkään?
      Ikävä
      29
      1896
    Aihe