Outokumpu...

KERTTU77

.... Paskapaikkakunta edes asunnot eivät käy kaupaksi halvallakaan...
.... Sisäänlämpiävä pikkukylä....
.... Kuihtuva kateellisten paratiisi...
.... Minä olen poismuuttava paikkakuntaan läpeensä kyrpiintynyt asukas....

Minusta pääsette ja voitte elää pienessä piirissänne aivan omassa rauhassanne...

161

6334

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • PisteKerttu

      No mutta sehän on hyvä!

    • Mukvakluulla

      Ehdin jo olla huolestunut, mutta onneksi sait aikaiseksi muuttaa pois. On meillä taas pikkuisen mukavampi ja pienempi piiri.
      Toivottavasti löydät omat pienet pirisi.

      • KEHRUUJENNY

        Outokummussa on kaikkieväät Kaupungiksi jossa kaikkien on hyvä olla.
        Ei täältä kenenkään pidä lähteä sisäiseen maanpakoon.


      • Anonyymi
        KEHRUUJENNY kirjoitti:

        Outokummussa on kaikkieväät Kaupungiksi jossa kaikkien on hyvä olla.
        Ei täältä kenenkään pidä lähteä sisäiseen maanpakoon.

        Miksi tämä on niin hieno kylä paskanpuhetta nyt viedään asiointitaksit niiltä syrjäkylän ihmisiltä huom. vanhuksilta joille se ainut kyyti kerran viikossa kaupunkiin kauppaan apteekkiin yn. muuhun sosiaalisen elämään Jos joku ajattelloo kirjottaa että pitäs muuttaa kaupunkiin niin huomatan Outokummulla ei OLE tarpeksi palveluasuntoja lopuksi hurraa aamuuinnit säilyy tervetuloa polvijärveläiset ja tuuusnimeläiset Niin säästetään


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miksi tämä on niin hieno kylä paskanpuhetta nyt viedään asiointitaksit niiltä syrjäkylän ihmisiltä huom. vanhuksilta joille se ainut kyyti kerran viikossa kaupunkiin kauppaan apteekkiin yn. muuhun sosiaalisen elämään Jos joku ajattelloo kirjottaa että pitäs muuttaa kaupunkiin niin huomatan Outokummulla ei OLE tarpeksi palveluasuntoja lopuksi hurraa aamuuinnit säilyy tervetuloa polvijärveläiset ja tuuusnimeläiset Niin säästetään

        Asiointiliikenne loppuu, kaikki loppuu pikkuhiljaa eli kylä kuolee..
        Uimalla hukkumatta voi omaa kuolemaansa siirtää mutta...
        Vuosikymmen vaihtuu tänään puolilta öin..

        Meitä on 6 720 ihmistä 31.8.2019 Kuinka monta on kymmenen vuoden päästä ?? Veikkaukseni on korkeintaan 5500 henkeä löytyy kirjoilla Outokumpuun, olemmeko sitten kehityksen suunnasta ylpeitä ?? Jokainen miettiköön pienessä päässään.

        Olemme kenties liittyneet johonkin toiseen/ toisiin kuntiin ja kas kuihtuminen sen kuin voimistuu itsenäisyyden menon jälkeen. Näin on käynyt esim. Joensuun liitoskunnissa..

        Hyvää uutta vuotta meille kaikille täällä paskapaikkakunnalla, olemme sentään muutakin kuin merkintä kartalla...


      • Anonyymi
        KEHRUUJENNY kirjoitti:

        Outokummussa on kaikkieväät Kaupungiksi jossa kaikkien on hyvä olla.
        Ei täältä kenenkään pidä lähteä sisäiseen maanpakoon.

        Outokumpulaiset ovat näemmä debiilejä. Järkyttävää lukea mielipiteitään.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Outokumpulaiset ovat näemmä debiilejä. Järkyttävää lukea mielipiteitään.

        derbiili li mun lemmikki ja kahtelin kaiket päivät kun häkissään oli iloisesti


    • Samamvpaus

      On meillä aivan sama vapaus sanoa. Älkää otokumpulaset kuvitelko itsesätänne liikoja!

    • Mörötin64464

      Täysin ohi ajettava paikka, mun mielestä.... Tekohengittävät jotakin kaivos klooriaa vaikka naapurikylässä on montakin toimivaa kaivosta, surullisen hupaisaa.

      • mörötin64464

        Taitaa toi paikallisen palkki firman porukka omistaa koko outokummun, kun ajelevat kuin maaliman omistaisivat ja vielä täysin muista kulkioista välittämättä. Lisäisivät vielä siniset vilkut pakujen ja sora-autojen katolle nii meno ois ku vennäällä. ärsyttää moinen piittaamattomuus.


      • Gjkrrrliit

        Kongo tää aivopierus


    • amadeusmozart

      Täällä on ihan hyvä kun pysyttelee omissa oloissaan.
      En tuppaudu mihinkään piireihin, tokkopa minua huolittaisiinkaan. En vaivaa moisella päätäni, elän elämääni kuten itse tykkään.
      Lähtisin varmaan pois, ei minua täällä mikään pitele, asuntoa ei saa kaupaksi, ihan hyvä asunto joten samapa tuo asun siinä itse.

      • poijes

        Ostelehan sinä sitten asuntoja täältä, niin siihen olet sidottu loppuikäsi ja samaa liikenneympyrää kiertelet hautaan saakka.


      • Anonyymi

        Näin on.


      • Anonyymi
        poijes kirjoitti:

        Ostelehan sinä sitten asuntoja täältä, niin siihen olet sidottu loppuikäsi ja samaa liikenneympyrää kiertelet hautaan saakka.

        Enemmän kuin totta.


      • Anonyymi
        poijes kirjoitti:

        Ostelehan sinä sitten asuntoja täältä, niin siihen olet sidottu loppuikäsi ja samaa liikenneympyrää kiertelet hautaan saakka.

        Upeaa liikenneympyrää kierrän vaikka polkuautolla


    • Omissa.oloissa

      Minä olen mukana monissa pienissä piireissä. Partiossa, uimahallin ryhmässä, elokuvateatterin ystävissä ja käyn lukuisissa tilaisuuksissa.
      Minusta Outokummussa on paljon mukavia pieniä ja vähän isompia piirejä. Monesti näyttää siltä, että mukana olevat ovat sisäänpäin lämpiviä. Mutta siltä näyttää tasan niin pitkään, kunnes menee itse mukaan.

    • Paniskunsais

      Mä arvaan, miksi Kerttu tympiytyi Outokumpuun? Hän ei löytänyt itselleen "veneensoutajaa". Näin siinä kävi. Varmaankin syynä oli Kertun ulkoinen hapitus. Hän ei kerta kaikkiaan vedä uroita puoleensa. Toivottavasti jossakin muualla on päiviinsä kyllästyneitä Kulhioita joille "alasimen" näöllä ja koolla ei ole merkitystä, kunhan saa "takoa".

      • LEIRINUOTIOMME

        Pitää vain nauttia elämästä ja tehdä olonsa mukavaksi.Kaikilla löytyy siihen keinot.
        Turha takertua joihinkin yksityiskohtiin.Outokummussa.


    • Pianonsoittaja

      Soittelen Beethovenia parhaillaan. Elämä parhaimmillaan on hienoa.
      Osta piano ja ala soittamaan.

      • LAITAKYMPPI

        Lähteä Outomkummusta etsimään onnelisuutta maailmalle.Siinä sain menemään 10 vuotta.
        Ja lopulta löytää onnelisuus Outokummusta. Tuli muuten käteltyä Markku Ojanenkin.Onnelisuusprofeseori.Nukuin pommiin eilen illalla.Aivot toimii hyvin aamuyöstä.
        Mikä rauha onkaan hiljaisuudessa.


    • Kuollut-kivi-auringossa

      Outokumpu on niin tyypillinen kuihtuva maalais vaikutteinen paikkakunta suomen kartalla jossa palvelurakenne hakee itseään, kilpailu katoaa ja hinnat nousee kaikessa.
      Veronmaksajat katoaa, ikärakenne vääristyy, asunnot eivät mene kaupaksi, kaikki positiivisuus tuntuu katoavan kuin tuhka tuuleen..

      Uutena villityksenä on tullut pyromaanit jotka tuhoavat yhteistä omaisuutta joka onneksi on ollut tähän saakka hylättyjä rakennuksia sisältävää toimintaa.
      Vanhoja hylättyjä rakennuksia riittää joka puolella enemmän kuin laki sallii joten pyromaaneilla riittää työsarkaa vuosiksi eteenpäin...

      • Anonyymi

        Mitä olostasi puuttuu? Minä olen asunut täällä yli 35 vuotta. Tehnyt duunia aikoinaan hyvällä palkalla, rakentanut ja vaikuttanut asioiden kulkuun. Päivääkään en vaihteis pois. Ei ole eläämää, ellei sitä hankkiudu hankkimaan!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mitä olostasi puuttuu? Minä olen asunut täällä yli 35 vuotta. Tehnyt duunia aikoinaan hyvällä palkalla, rakentanut ja vaikuttanut asioiden kulkuun. Päivääkään en vaihteis pois. Ei ole eläämää, ellei sitä hankkiudu hankkimaan!

        Sairasta väkeä asuu näivettyneessä maalaiskylässä jotka luulee vain oikeaa elämää olisi joka johtaa ruutulle vain


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mitä olostasi puuttuu? Minä olen asunut täällä yli 35 vuotta. Tehnyt duunia aikoinaan hyvällä palkalla, rakentanut ja vaikuttanut asioiden kulkuun. Päivääkään en vaihteis pois. Ei ole eläämää, ellei sitä hankkiudu hankkimaan!

        Aivot eivät toimi senhän huomaa kun katsoo koko ikänsä asuneita aaveita kylällä joilla lasittunut tuijotus!


    • Kallis_kivi

      Jo on meillä taas nimimerkkikirjoittelija, jonka visioita kannattaa seurata ja hypätä pää edellä asfalttiin.
      Mikkään ei oo mitään eikä mistään tuu mitään.

      • Graämafgrgr

        Kotikylämme kadut kuin kivikaudelta.
        Pöö. Tehkää jotain ja äkkiä.


      • Anonyymi

        Nyt mä hiffasin kuka hyppäs naama eellä asfalttiin :P


    • Kuollut_kivi

      Mitähän Kuollut kivi auringossa on koskaan elämässään aikaan saanut yhteiseksi hyväksi?

      • Grsgururkkg

        Kalastellut mummojen tavaroita myydäkseen ne voitolla eteenpäin


      • Kuollut-kivi-auringossa

        Enpä ole tervetullut piireihin mutta en myös tee yhteiseen hyvään mitään ilmaiseksi, perhe ei elä kiitoksille ja palkkatyötä on onnekseni riittänyt lähes jokaiselle päivälle yllin kyllin.

        Talkoot eivät kiinnosta yleensäkään kuin kourallista paikkakuntalaisia, innostus hiipuu pikkuhiljaa ilmaisiin hommiin muiltakin..

        Kirjoitin vaan totuuden joka on mielestäni Okun suunta, kuihtuva pikkupaikka joka ei kiinnosta ketään.
        Pyromaanien paratiisi joita lienee useita ja ottavat oppia toisiltaan...


    • Kuollut_kivi

      Et ikinä ole työlläsi perhettäsi elättänyt. Sehän kävi selväksi, kun viimeksi tavattiin.
      Katkeruus pitää sinut liikkeellä ja siitä sinut muistetaan. Kaikki on jonkun muun syy.

    • Kuollut.totuus

      Tuo kuollut kivi taitaa olla sen vaihtoehtoisen totuuden kannattaja.

    • Kuollut-kivi-auringossa

      Sananvapaus rehottaa näköjään täällä ja sitten taas syytellään.. Haukutaan väärää puuta niin että tuntuu näin voin kysyä saatteko orkut siitä..

      Kerroin vaan totuuden omasta näkökulmastani enkä sitä muuta miksikään muuksi, töissä käyn varmuudella eläkepäiviini saakka jonne sinnekin matkaa noin 10 vuotta joten pysytään asiassa. Veroni maksan paikkakunnalle ja ne hyvin ovat kelvanneet turhuuksien ylläpitoon, kaivos lienee se suurin rahanreikä sitten soten ja takuulla turha hanke joka ei tuota kuin suolarahat kaupungin kassaan..

      Näin ollen minulla on mielipiteen vapaus ja käytän sitä niin kauan kun maksan veroja paikkakunnalle...

    • c0p

      Aloittaja on oikeassa ja siksi väki vähenee vauhdilla, kuluvan vuoden lopulla saattaa väkimäärä olla alle 7000 mutta mitäs se haittaa, väki vähenee pidot paranee.
      Ruokaa saamme kahdesta kaupasta ja tokmannilta loput joten mikä meillä ollessa, leppäsen kahviossa kuulee vielä makeimmat juorut...

      • VITAPUUROA

        Siellä missä on minun hattuni on minun kotini.Olen juurtunut Outokumpuun.
        Tarkailen, kirjoittelen tänään.Ehkä soitan jonkun puhelun.ELÄN JA ANNAN TOISTENKIN ELÄÄ
        Tarvittava tieto taito on Kaupunginvaltuustossa miten Outokumpulaiset voivat jatkossa paremmin.Turha minun puuttua operatiiviseen toimintaan.
        Mukava päivä tulee.Lähdenkin KARTSALLE.


      • KEHRUUJENNY

        PITÄÄ OLLA OMAN ELÄMÄNSÄ HERRA !
        TÄMÄHÄN ON MAINIO PAIKKAKUNTA.KUN SEN OIVALTAA !


      • sivuihmisyys

        Rinnastetaanpa esimerkiksi harrastusmahdollisuudet. Vastakuppiin puntariin laitetaan tarjonta, mikä on niihin tarvittavien tarvikkeiten suhteen, myytävänä kummussa?
        Taiteita. Luonto/erästely. Urheilu, liikunta. Jne niin mitä on näihin kaupan? Tilataan netistä retkeilijän alusasu? Ostetaan Joensuusta kunnon suksipaketti? Hirvenkaatoase? Öljyvärimaalaustarvikkeet? Oil pastels halvat ja huonot onkin olleet Tokulla vuosia. Maitoliimaa nahkatöihin- tee se itse! Kyllä minä ymmärrän tökötin itse valmistuksen, mutta moni muu asia ei tarttis olla ihan kuin ikilämpimistä, missä harrastetaan vierailta turuilta ja toreilta erikseen haetuilla tarvikkeilla.
        Kunnon sekatavarakauppa tarittais.
        Muutenhan tämä oiskin ihan hyvä seutu asua. Luonto on lähellä- Ja välimatkat kaupunkikeskustan koon vuoksi ei ole liian pitkiä liikkua jalkaisinkaan.
        Asuntojen kaupaksimenosta: työpaikat ja ihmiset tuppaa kasautumaan samoille seuduille. Ja myytävien asuntojen vastineeksi ostaja haluaa myös sitä työtä. Milläs kämpän muutoin maksaa? Ei kaikki voi olla lottomiljonäärejä. Ja kämpässä on sitten kiinni- milläs meet kun työpaikalla yt nostaakin sinulle punaisen kortin?


    • Kannattaa.itse

      Minustakin Outokumpu on mainio paikkakunta elää ja asua.
      Aina ei ole ollut työtä tarjolla, mutta itse ahkeroiden on leipä löytynyt.
      Ongelmia on asui ihminen ihan missä tahansa. Itseään ei pääse pakoon.

    • Kerttuliii

      Minä en aio tehdä mitään tämän paskanpaikkakunnan eteen. En todellakaan!
      Täällä olen syntynyt ja pian kuolenkin.

      • ARKKUKAMAAKO

        MINÄ TAHDON TOIMIA TÄMÄN ASIAN ETEEN....
        MINÄ TAHDON TOIMIA TÄMÄN ASIAN ETEEN...
        MINÄ TAHDON TOIMIA TÄMÄN ASIAN ETEEN...
        MIKÄ LIENEE ERI HENKILÖILLÄ ON SE KIINOSTUKSEN KOHDE.


      • Minäkin_tahdon
        ARKKUKAMAAKO kirjoitti:

        MINÄ TAHDON TOIMIA TÄMÄN ASIAN ETEEN....
        MINÄ TAHDON TOIMIA TÄMÄN ASIAN ETEEN...
        MINÄ TAHDON TOIMIA TÄMÄN ASIAN ETEEN...
        MIKÄ LIENEE ERI HENKILÖILLÄ ON SE KIINOSTUKSEN KOHDE.

        Tehdään yhdessä!


      • HANKETAKKI

        KOROSTAMME TOIMINTAMME TÄRKEYTTÄ OUTOKUMMUSSA !


      • aarnivalkia

        Sinä olet hölmö nimimerkki HANKETAKKI. Hölmö.


      • TIETOKONETOMOKRAFIA

        ÄÄRETTÖMÄN ÄLYKÄS !


    • Täällä.pienessä

      Tuli vaan mieleen kysyä aloittajalta: Miksi ihmeessä aikanaan ostit sen asunnon?

    • LINJAauki

      Muuta Egyptinkorpeen möläyttelijä aloittaja.
      Tai Tiiholan takamehtään.

    • OLETKOKERTTU

      OLETKO SAANUT JO ASUNTOSI KAUPAKSI. ME SAATIIN RIVITALOKOL,MIO HYVÄLLÄ HINNALLA ETEENPÄIN.

    • vänkyrä

      Tämä on hyvä paikka elää... Koirat eivät kintuille kuse, eeivätkä spurgut ja humalaiset viisauksiaan latele kenelle sattuu. Kyllä täälläkin hautaan päästään niinkuin muuallakin. Kaikki on hyvin toistaiseksi. Vanha kaivos pyörii kuin väkkärä ja tuottaa tulosta. Ah, tätä autuutta!

      • Änkyrrä

        Minkäs sille voi jos ei ole varaa ja tai halua lähteä paremman elämän perään, hautaan pääsee ainakin toistaiseksi kun on kirkko ja hauturi paikkakunnalla toistaiseksi. Kaivos tuottaa todellakin tappiota kuin väkkärä...
        Autuus on kaukana muttei sitä voi ääneen sanoa... hys hys hiljaa ollaan ja olevinaan onnellisia...


      • Voirukkaa

        Siitäkö se elämä paranisi, jos kaikki valittaisivat niin kuin sinä ja väittäisivät, että oma kurjuus on jonkun muun syy?
        Vanha kaivos on sinun epäonnistuneen elämäsi syy?


    • KOVAAARRE

      AAARREEKKAAUUPPUUNNKKII

    • Illuminaatti

      Kyllä maailmalaajuinen vanhojen puolueiden ja vanhan kaivoksen matkailun kannattajien syytä on KAIKKI!!!
      ON MINULLAKIN SAMAMVAPAUS111

    • panzer59

      Outokumpu saattaa olla hyvinkin kehityskelpoinen alue. Älkäämme siis tuomitko kunnan veroäyrin mukaan! stalingrad hans...

    • Aloittajapaloittaja

      Mainion myyntikirjoituksen laati aloittaja. Jos tuolla ei asunto käy kaupaksi, niin ei millään.
      Menikö kaupaksi? Paska-asuntohan se tietenkin on, mutta jos joku olisi ollut juurikin siivouksesta kiinnostunut. Miten kävi?

    • mutukkaaa

      Kerttu on aivan oikeassa ettei asunnot mene kaupaksi, hyvät eikä huonot kun paikkakunnalle muuttajia ei ole ja myytäviä asuntoja on toista sataa joten asunnon kunto ei ole pelkästään ratkaiseva tekijä.
      Katkeraksi vetää minutkin, kolmio on ollut kaupan pian kolme vuotta eikä ole kuin muutama kiinnostunut ollut, hintakaan ei ole este...
      Kuluja riittää vastikkeen ja sähköliittymän muodossa ja pian lahjoitan asunnon siitä kiinnostuneille..

      • Mysykykyymä

        Luuletko, että asunto menee paremmin kaupaksi, jos sen sijaintikuntaa oikein kovasti haukkuu?


      • Nemanmano
        Mysykykyymä kirjoitti:

        Luuletko, että asunto menee paremmin kaupaksi, jos sen sijaintikuntaa oikein kovasti haukkuu?

        Olet ainoa järjevä


      • SITRUUNAHAUKEA

        Ei kovin kummasia mielialan muutoksia saa aikaiseksi,matkustamalla minne tahansa.
        Se mieliala on mitä on.Pitää tehdä vain elämästään mahdolisemman mielekäs kotipaikkakunnalla.Outokumpu OK.


      • ansku511

        Oikeassa olet, että meni minne tahaansa, niin kyllä kotikunnaat rupeaa jonkin ajankuluttua kutsumaan. Se riippuu itsestä, miten tulee toisten kanssa toimeen ja kaikki ei pysty siihen. Itse ainakin tykkään olla täällä, ei valittamista ole, ei se ole muualla sen kummasempaa, turha lähteä etsimään.


      • Mies-muualta
        ansku511 kirjoitti:

        Oikeassa olet, että meni minne tahaansa, niin kyllä kotikunnaat rupeaa jonkin ajankuluttua kutsumaan. Se riippuu itsestä, miten tulee toisten kanssa toimeen ja kaikki ei pysty siihen. Itse ainakin tykkään olla täällä, ei valittamista ole, ei se ole muualla sen kummasempaa, turha lähteä etsimään.

        Olen eri mieltä kanssasi. Asuin ja elin Outokummussa noin 35 vuotta ja tykkäsin olla ja elää. Työn perässä muutin savon puolelle Joroisiin ja olen viihtynyt paikkakunnalla jo noin 26 vuotta, koti ikävää en ole tuntenut oikeastaan koskaan.
        Outokummusta on hyvät muistot, entisten ystävien luona satunnaisesti vierailen mutta tuskin eläkkeelle jäätyäkään halua on muuttaa synnyinseudulle.
        Viihdyn missä vaan ja Joroinen on kotiseutuni nyt ja tulevaisuudessa onko kumpi paikkakunta hyvä tai huono en kommentoi...


      • ansku511
        Mies-muualta kirjoitti:

        Olen eri mieltä kanssasi. Asuin ja elin Outokummussa noin 35 vuotta ja tykkäsin olla ja elää. Työn perässä muutin savon puolelle Joroisiin ja olen viihtynyt paikkakunnalla jo noin 26 vuotta, koti ikävää en ole tuntenut oikeastaan koskaan.
        Outokummusta on hyvät muistot, entisten ystävien luona satunnaisesti vierailen mutta tuskin eläkkeelle jäätyäkään halua on muuttaa synnyinseudulle.
        Viihdyn missä vaan ja Joroinen on kotiseutuni nyt ja tulevaisuudessa onko kumpi paikkakunta hyvä tai huono en kommentoi...

        Niin olen minäkin täällä syntynyt ja koko ikäni täällä asunut. On sukulaisia, tuttuja ja ystäviä täällä. Nyt voisi olla vaikka missä, mutta ei kiinnosta lähteä, täällä on mun kotini ja luultavasti loppuunasti. Minä viihdyn näissä synnyinmaisemissa, mitäpä elämä tuo tullessaan, se on arvoitus.


    • Koti.on

      Koti on siellä, missä kenkälusikkani on.
      Vanha paimentolaissanonta

    • ODOTUSARVOILLE

      Olen seurannut pitempään tätä suomi24outokumpu palstaa ja todennut että palstasalla puututaan usein johonkin yksityiskohtiin,kun OUTOKUMPU PITÄISI YMMÄRTÄÄ KOKONAISUUTENA.Kaikista kunnista löytyy paranettavaa.Jyväskylän Kesässä todettiin jo kauan sitten että vaikka olisi kuinka köyhä on oltava vara Juustoon ja viiniin.Lasi viiniä päivässä on sopiva kaksi lasia on liikaa.Hävytön nälkä jos ei juustolla lähde.Nämä artikelit pitää hinnoitella oikein Valtion taholta.Kaupunkilaisten hyvinvoinnista tulee KAUPUNGIN HYVINVOINTI !

      • hymypyllyyn_

        Jopas nyt löytyi syyllinen....


      • Dawid22

        Aloittajalla oli monta yksityiskohtaa esillä eli silloin voi puhua kokonaisuudesta jonka korjaamiseksi on kaikkien tehtävä töitä.

        Pienen paikkakunnan ongelma on että kaikki tuntee toisensa, juoruille on sijaa hyvin helposti. Jutut muuttaa muotoaan koko ajan, epäolennaisia asioita suurennellaan ja keksitään juoruun lisähöystöä jolloin asia muuttaa muotonsa täydellisesti.

        Takavuosien vertaus olikin; Pieraiset kirkon kohdalla niin juttu muuttuu Esson risteykseen tullessaan muotoon olet paskantanut kirkon kohdalla..

        Hyvinvoinnista ei voi silloin puhua jos joudut ikävien juorujen kohteeksi, selkäänpuukottajia on paikkakunnallamme melkoiset määrät ja koko ajan tullee lisää jos perinnöllinen ominaisuus on juoruilu..

        Omakohtaisena kokemuksena voin kertoa. Minusta leivottiin rapajuoppo muutama vuosi sitten paikkakunnalla viettämieni pikkujoulujen seurauksena. Juttu tuli korvilleni pari viikkoa pikkujouluillan jälkeen muodossa jota suuresti ihmettelen. Olen sen mukaan ryypännyt pari viikkoa yhteen putkeen ja hakannut vaimoni ja lapset.. Olin vaan yhtenä iltana raflassa ja otin hieman tavallista enemmän humalluin... Muuten pidän viinistä hyvän ruuan kanssa silloinkin lasillinen riittää eli selvää paskajuorua kerrottiin mutta MIKSI ??


      • Pöydässä6

        Siehän sammuit usein pöytään Metsähovissa. Eläkä viiti valehdella lisää


    • hinnat

      Outokummun asuntojen hinta on sama kuin 2000 luvun alussa, koska meille tuli euro niin hinnat nousivat taloissa kuusin kertaisiksi. Eli omakotitalo 1999 vuonna maksoi okussa 300 000 markkaa ja nyt 60 000e, miksi yritätte saada talosta 300 000e en ymmärrä? olisitte myyneet talonne voitolla vuonna 2005-2007 turha itkeä nyt.

    • KIMBERLIITTIPIIPPU

      Se että asuntokauppa saadaan vetämään on puututtava nuorison syrjäyntymiseen.
      Yhteen työlistämisseminaariin olen osalistunut. Minua kiitettiin puhenvuoroista ( TOHTORIT )
      Kisällille kisällin palkka ja MESTARILLE MESTARIN PALKKA.Ilman Ammattiyhdistysliikettä
      mitään ei saada sovittua.Ammattiyhdistysliikkeen merkitystä ei oikein tajuta Outokummussa miten tärkeä se on.
      En ole Työnantaja enkä työntekijäjärjestöjen edustaja.Ei se oikein niin mene että heti on saatava paperikoneenkäyttäjän palkka kun ensin pitää olla lattiamiehenä 10 vuotta

      • työtänuorille

        töitä nuorille siinä asia mitä seminaari pitäisi ainoana asiana sisällään mukaan kaikki työnantajat yrityksen koosta riippumatta kaupunki siun sote ja muut mukaan olisi suoranainen ihme että ei syntyisi yhtään työpaikkaa onko koskaan kokeiltu tätä


      • ansku511

        Vaikka tulis niitä työpaikkoja, miksi ne ei välity Outokumpulaisten nuorten tietoon. Muista kunnista käydään täällä töissä, eihän se näin pitäisi olla. Vaikka muutetaan toiseen kuntaan, niin työpaikka pidetään täällä. Tähän asiaan täytyisi saada korjaus, että tulis niitä töitä paikkakunnalla asuville myös.


      • TROYUNSSEJA

        Parhaimpien ikäluokista kannattaa hakeuntua ulkomaille hyviin Yliopistoihin verkostountumaan
        ja hakemaan se työkokemus.Tämöisiä henkilöitä kun saadaan sitten KOTIMAAHAN
        turha puuttua siihen mitä he saavat palkkaa koska he tekevät tulosta.
        Ja tulee työpaikkoja.


      • 0998

        Miten okussa saa töitä? kaupungille tai yksityiselle et pääse töihin jos ei ole sukulais suhteita, esim isä tai muu joka ottaa töihin. Tiedän monta myös jotka ovat päässeet reittä pitkin, tulen julkistamaan nimet lähiaikoina, kun tää sexihäirintä jupakkakin on mailmalla valloillaan. Pienipiiripyörii okussa


      • nimiä
        0998 kirjoitti:

        Miten okussa saa töitä? kaupungille tai yksityiselle et pääse töihin jos ei ole sukulais suhteita, esim isä tai muu joka ottaa töihin. Tiedän monta myös jotka ovat päässeet reittä pitkin, tulen julkistamaan nimet lähiaikoina, kun tää sexihäirintä jupakkakin on mailmalla valloillaan. Pienipiiripyörii okussa

        koska siellä julkistetaan niitä


      • kyläellu
        nimiä kirjoitti:

        koska siellä julkistetaan niitä

        lähipäivien aikana


      • UUDISTUKAAMME
        TROYUNSSEJA kirjoitti:

        Parhaimpien ikäluokista kannattaa hakeuntua ulkomaille hyviin Yliopistoihin verkostountumaan
        ja hakemaan se työkokemus.Tämöisiä henkilöitä kun saadaan sitten KOTIMAAHAN
        turha puuttua siihen mitä he saavat palkkaa koska he tekevät tulosta.
        Ja tulee työpaikkoja.

        Tulppa pois päästä.Koukut pois selästä. Tieteet,taiteet,kultturi ja yritystoiminta kukoistaa.
        Asunnot saadaan kaupaksi.Ketkä on myymässä.Asukasluku nousee.Muuten laittakaa valaistus ammatilaisten hoidettavaksi asunnossanne.
        Olen erilainen nuori toimittaja Anneli Tempakka.
        Meillä on verkostot. Outokummun tulevaisuus on hyvä!
        Asuntojen remontit tapahtuu nopeasti Outokummussa.


      • NÄYTTEENOTTAJA

        Monet asiat on kunnossa.Vakavuus pois, rento ilmapiiri. Ilmoita huoleti oma mielipiteesi. Ole vaan oma itsesi.
        Suvaitsevaisuus kunniaan.Ei rakennella nukkumalähiöitä.Vesivaroja on.Mitkä monissa maissa
        vähissä,väljyyttä,luontoa.Oikeusvaltio toimii. Mahdollisuus kokeilla jotain uutta.
        Me ei tarvita monta ulkomailla koulutettua kun aletaan käydä tutustumiskäynnillä
        Outokummussa.


    • KukaanJaksa

      Ihmiset hakeutuvat kasvukeskuksiin. Siksi maaltamuutto on jatkunut jo vuosikymmeniä. Kuka jonnekin korpeen kaipaa asumaan? Ei mene asunnot edes halvalla kaupaksi, koska kukaan ei ole sieltä asuntoa ostamassa. Niin ankeeta asumista ja elämää, että ei se ihme oo, miks jotkut on löydetty ladosta hirttäytyneinä.

      • Ankeinennn

        Maalla ei mene asunnot kaupaksi mutta ei mene keskustassakaan sen kummemmin, jatkuvasti Okun keskustassakin löytyy eri kanavien kautta noin 100 myytävää asuntoa halvimmillaan 10-20 000 eurolla saa kaksioita 40-50 neliötä... Ostajan markkinat olisi mutta mistä ostajat ??

        Nuoret lähtee maailmalle ja naapurikunnista pendelöidään meilläkin töissä paljon..
        Jäljelle jää paikkakunnan imago joka ei liene ulospäin kovinkaan mairitteleva..

        Ankeeta on keskustassakin, ränsistynyttä ja apeaa...


      • Liikeromu
        Ankeinennn kirjoitti:

        Maalla ei mene asunnot kaupaksi mutta ei mene keskustassakaan sen kummemmin, jatkuvasti Okun keskustassakin löytyy eri kanavien kautta noin 100 myytävää asuntoa halvimmillaan 10-20 000 eurolla saa kaksioita 40-50 neliötä... Ostajan markkinat olisi mutta mistä ostajat ??

        Nuoret lähtee maailmalle ja naapurikunnista pendelöidään meilläkin töissä paljon..
        Jäljelle jää paikkakunnan imago joka ei liene ulospäin kovinkaan mairitteleva..

        Ankeeta on keskustassakin, ränsistynyttä ja apeaa...

        Ei auta paikkakunnan maineen parannusta kirjoitusten sävy tässäkään ketjussa
        Parasta olisi että esim. Tuhon kohdannut entinen Pasasen/Maskun liikeromu saisi kunnon hautajaiset kaupungin laskuun
        Kaupunki perisi myöhemmin omansa lakipykälien mukaan omistajalta
        Jos perintää ei voisi kunnialla suorittaa, ainakin hyötynä olisi siistimpi kaupunkikuva
        Panostus kaupunkikuvaan on ratkaisevan tärkeätä
        Uusia asukkaita houkutellaan siistillä ja turvallisella asuinympäristöllä


      • Murriikkaaa
        Liikeromu kirjoitti:

        Ei auta paikkakunnan maineen parannusta kirjoitusten sävy tässäkään ketjussa
        Parasta olisi että esim. Tuhon kohdannut entinen Pasasen/Maskun liikeromu saisi kunnon hautajaiset kaupungin laskuun
        Kaupunki perisi myöhemmin omansa lakipykälien mukaan omistajalta
        Jos perintää ei voisi kunnialla suorittaa, ainakin hyötynä olisi siistimpi kaupunkikuva
        Panostus kaupunkikuvaan on ratkaisevan tärkeätä
        Uusia asukkaita houkutellaan siistillä ja turvallisella asuinympäristöllä

        Totta hyvin pitkälle, negatiivisten kirjoitusten tarkoitus on herätellä ihmisiä ajattelemaan juuri kaltaisellasi tavalla.

        Pasasen rakennuksen jätteet olisi todella raivattava kaupungin laskuun jos korvauksia tekijältä odotellaan rojut seisoo vielä 10 vuoden päästäkin paikallaan.
        Tekijä korvaa ne elämänsä aikana kaupungille, laskua perään.. Tekijä muuttanut ilmeisesti Joensuuhun ja käy Okussa usein sillä olen nähnyt häntä harva se viikko täällä. Pakoon hän ei vastuutaan pääse, siitä pitää oikeuslaitoksemme huolta...


      • Näinkummussa
        Liikeromu kirjoitti:

        Ei auta paikkakunnan maineen parannusta kirjoitusten sävy tässäkään ketjussa
        Parasta olisi että esim. Tuhon kohdannut entinen Pasasen/Maskun liikeromu saisi kunnon hautajaiset kaupungin laskuun
        Kaupunki perisi myöhemmin omansa lakipykälien mukaan omistajalta
        Jos perintää ei voisi kunnialla suorittaa, ainakin hyötynä olisi siistimpi kaupunkikuva
        Panostus kaupunkikuvaan on ratkaisevan tärkeätä
        Uusia asukkaita houkutellaan siistillä ja turvallisella asuinympäristöllä

        Ei tänne uusia asukkaita haluta. Okun suudussa oli juttu missä kerrottin paluumuutajasta kuka olisi halunnut ostaa vanhan apteekin kiinteistön. Hän olisi sen remontoinut omalla kustannuksellaan vaan eipä haluttu myydä.


      • 0000-0
        Näinkummussa kirjoitti:

        Ei tänne uusia asukkaita haluta. Okun suudussa oli juttu missä kerrottin paluumuutajasta kuka olisi halunnut ostaa vanhan apteekin kiinteistön. Hän olisi sen remontoinut omalla kustannuksellaan vaan eipä haluttu myydä.

        Niinpä, pitihän ostajan rempata myös kuusjärvenkoulu? yhtiön toimisto? luvata saa mitä vaan mutta ränsistymään jää. Minäkin olisin paluumuuttaja mut eivät myö keretintornia kodikseni, laittaisin kuntoon n.2kk ostosta tai sit en...


    • nöf

      ja yhdeltä paluumuuttaja-kanditaatilta oli evätty lupa muuttaa kesämökki ympärivuotiseen asumiseen soveltuvaksi. eipä sitten muuttanut.

    • RIP-OKU

      Asuntoja riittää paluumuuttajille pilvin pimein eikä maksa paljon, remontoimalla saa mieleisensä kodin.
      Kesämökkejä ei kannata rempata asunnoksi ellei saa pikkuvirityksillä sopivaa...
      Outokumpuun ei todellisuudessa haluta paluumuuttajia eikä uudisasukkaita, nuoria perheitä joissa olisi paikkakunnan jatkuvuuden turva.

      Kunnollinen varvasraha toisi paikkakunnalle nuoria pareja jotka tekisi lapsukaisia paikkakunnan uuteen kouluun. 500 e per nuppi viiden vuoden ajalta ei olisi iso satsaus kaupungilta ja sen jokainen lapsiperhe maksaisi palveluiden ym veroina nopeasti takaisin korkoineen mutta ei sellainen käy päinsä kun kaupunki köyhtyy... Päättäjissämme löytyy näitä järjen jättiläisiä, se mikä toimii muualla niin miksei meilläkin...

      Asunnon ostajille voisi maksaa 2 e neliö jälleen viiden vuoden ajan ostopalkkiota, näin saisimme nuoret asettumaan paikkakunnalle veronmaksuun ja rakentamaan paikkakunnan hyvinvointia...

      Mutta ei Outokumpuun haluta uusia ihmisiä, entiset kuolee pois niin pian on meillä hiljaista. Ei ole kaupoissa tungosta eikä liiemmin muitakaan palveluja löydy.
      Ajaessa kummunkatua ylöspäin näkee orastavan kaupunkimme kuoleman, tyhjiä liiketiloja vieri vieressä. Osa yrittäjistä kuollut vanhuuteen ja osa tehnyt konkurssin asiakkaiden puutteen vuoksi...

      • Leppäskingi

        Juurikin nämä ohjeet apuun ja päätökset nopeaan kaupungin elimissä.


    • Outokummunaave

      Miksi kukaan haluaisi Outokumpuun muuttaa?
      Helvetin vähän palveluja, ja aivan vitun kallista verrattuna esim Joensuuhun. Outokumpu valitettavasti tulee kuihtumaan eihän siellä edes ole nuorille nuorisotalokaan auki kuin max 3 kertaa viikossa. Myös harrastus mahdollisuudet ovat pienet.

      Outokummusta väki muuttaa pois erityisesti nuoret joille ei ole lähes mitään tarjontaa Outokummussa. On se vain viisampi muuttaa ympäristöön jossa on paljon palveluita edullisin hinnoin, Ja jossa maksetaan enemmän tukia kuin Outokummussa.

      Pakko myös sanoa mitenkä outokummun kaupunki käyttää rahansa joku vitun haamukaivos joka tekee tappiota. Silläkin rahalla ois voinu vaikka keilahallin rakentaa ja panostaa enemmän paikallisiin asukkaisiin kuin turisteihin.

      • ParasOKU

        Keilahallin?
        Käpylehmillä voit keilta.
        Miks kukaan tahtoo muuttaa täältä. Täällähän on kaikkea mitä ihminen tarvitsee.


      • METSIENMIEHET

        Itsenäinen Oikeusvaltio.Turha puuttua johonkin pieniin yksityiskohtiin.
        Taloyhtiön lippusalossa Suomen Lippu liehuu upeasti.
        Tänään Juhla-ateria.


      • Trollaus
        ParasOKU kirjoitti:

        Keilahallin?
        Käpylehmillä voit keilta.
        Miks kukaan tahtoo muuttaa täältä. Täällähän on kaikkea mitä ihminen tarvitsee.

        Trolli provoaa. Ei hän mihinkään muuta


      • KONTAMINAATIO

        Ei Outokumpu voi kilpailla Suurkaupunkien kanssa palveluista.
        Rusinat pullista politiikalla toimimalla voi hakea niitä elämyksiä.
        Junalla pääsee ja Lentokenttä on Onttolassa.
        Viimeksi muuten olen keilannut Turussa.
        Helsingissä ja Tampereella hyvä Teatteritarjonta.
        Matkustaminen avartaa.


      • Hyväasua
        KONTAMINAATIO kirjoitti:

        Ei Outokumpu voi kilpailla Suurkaupunkien kanssa palveluista.
        Rusinat pullista politiikalla toimimalla voi hakea niitä elämyksiä.
        Junalla pääsee ja Lentokenttä on Onttolassa.
        Viimeksi muuten olen keilannut Turussa.
        Helsingissä ja Tampereella hyvä Teatteritarjonta.
        Matkustaminen avartaa.

        Outokummussa on hyvä elää.
        Hyvää itsenäisyyspäivää.


      • Hyvää-itsenäisyyspäivää
        Hyväasua kirjoitti:

        Outokummussa on hyvä elää.
        Hyvää itsenäisyyspäivää.

        Itseään voi huijata kuinka haluaa, varsinkaan jos ei tiedä parempaa olevan aidan takana.

        Muutin pois parikymmentä vuotta sitten juuri syystä kun ei ollut hyvä olla ja elää.
        Pienen paikkakunnan kirous on kaikki tuntee toisensa ja auta armias jos olet erilainen niin silloin olet kiusauksen ja juorujen kohde.
        Minua kiusattiin mielipiteideni takia en kulkenut myötävirtaan ja pidin puoleni, poljin monille varpaille tuodessani epäkohtia esille. Vaadin itseltäni rehellisyyttä niin odotan samaa muilta jolloin törmäys tulee väistämättä..

        Asun nyt hienossa ympäristössä Tampereella, naapurusto on hyväksynyt minut ja massaan voi kadota olematta kenenkään silmätikku.. Olen onnellinen ja minulla on hyvä olla, minulla on hieno rakas perhe enkä Okuun kaipaa pätkääkään.
        Rakastan elämää ja sen vapautta, kukaan ei kiusaa ja pilkkaa...


      • Outokumpulaiset
        Hyvää-itsenäisyyspäivää kirjoitti:

        Itseään voi huijata kuinka haluaa, varsinkaan jos ei tiedä parempaa olevan aidan takana.

        Muutin pois parikymmentä vuotta sitten juuri syystä kun ei ollut hyvä olla ja elää.
        Pienen paikkakunnan kirous on kaikki tuntee toisensa ja auta armias jos olet erilainen niin silloin olet kiusauksen ja juorujen kohde.
        Minua kiusattiin mielipiteideni takia en kulkenut myötävirtaan ja pidin puoleni, poljin monille varpaille tuodessani epäkohtia esille. Vaadin itseltäni rehellisyyttä niin odotan samaa muilta jolloin törmäys tulee väistämättä..

        Asun nyt hienossa ympäristössä Tampereella, naapurusto on hyväksynyt minut ja massaan voi kadota olematta kenenkään silmätikku.. Olen onnellinen ja minulla on hyvä olla, minulla on hieno rakas perhe enkä Okuun kaipaa pätkääkään.
        Rakastan elämää ja sen vapautta, kukaan ei kiusaa ja pilkkaa...

        Teidänlaisia helposti rukkaset tiputtavia on nähty.
        Heikot sortuu jätkät sekun porskuttaa.


    • tyhmyystiivistyy

      Pohjois-karjalassa tuntuu näitä Outokummun kaltaisia kyliä olla riittävästi. Pohjois-karjalaiset luulevat ylensä itsestään liikoja ja ovat hyvin "peen nuolijoita" ja laumasieluja.
      Erimieltä älä ole,koska silloin menee toisilla herneet nenään ja syvälle,josta on seuraukset, eivätkä kunnioita ketään.
      On vain pieni ryhmä, jotka ovat asiallisia ja järkeviä.

      • Lohdutusta

        Onneksi "tyhmyystiivistyy" on asiallinen ja järkevä; analyysisi perustuu varmaan tiukkaa tutkimukseen.
        Onneksi sinä et vedä herneitä


      • osuijaupposi

        Sanonta: se älähtää johon kalikka kolahtaa.
        Okulaiset ei ole koskaan kestäneet totuutta.


      • Pettävällä-
        osuijaupposi kirjoitti:

        Sanonta: se älähtää johon kalikka kolahtaa.
        Okulaiset ei ole koskaan kestäneet totuutta.

        Sanonta pitää paikkansa..

        Totuus kirvelee mutta eikö Okussa olla ylpeitä jos ihmiset ovat erilaisia kuin naapurikuntalaiset ?
        Okulaiset tunnetaan juurikin juoruilevina jäärinä jotka kaikessa oikeassa, tästä kaikesta on oltava ylpeä...


      • katovakylä

        Ylpeänä pahansuopaisenako?
        Ei ihme, että kato on.


      • Anonyymi

        👍👍👍👍👍


    • kauniskakkupäältä

      Viimeksi Outokummussa on rakennettu rivitaloja 80-90-luvulla, joiten kunto on kysenalaista,joissakin on vain kaunis pintaremppa tehty.

      • T.Otuus

        Uusin rakennus lienee Sepänkatu 6 kerrostalo, rakennettu 2008. Sen jälkeen ei ole rakennettu eikä varmaan rakennetakaan uutta kerros tai rivitaloa kun ei ole tarvetta.
        Muutamia ok. taloja tehdään vuosittain , niidenkin kohtalo lie vuosikymmenten saatossa jäädä tyhjilleen ostajien puutteen vuoksi.
        Paljon joutaisi pois purkaa rivi ja kerrostaloja, hintataso myytävillä nousisi ja hylätyt romurakennukset ei kauniita maisemassa.


      • Purkutyö

        Käväise Mustolassa, siellä kaupunki purkaa kaksi kerrostaloa.

        Lienee oivallinen suunta elvyttää asuntomarkkinat.

        Lisää purettavia olisi yksityisillä, mutta moni ei raski sijoittaa rahaa purku työhön, joka ei ole ilmaista.


      • RIBOFLAVIINIA
        Purkutyö kirjoitti:

        Käväise Mustolassa, siellä kaupunki purkaa kaksi kerrostaloa.

        Lienee oivallinen suunta elvyttää asuntomarkkinat.

        Lisää purettavia olisi yksityisillä, mutta moni ei raski sijoittaa rahaa purku työhön, joka ei ole ilmaista.

        Outokummussa voi olla omaitsensä ja ilmoittaa mielipiteensä.
        Mitä meistä puhutaan ei kiinosta.Kun myö asuntonsa kasvukeskuksessa on mahdollisuuksia
        Outokummussa ostaa asunto ja remontoida se Kesämökin rakentajat on yleensä vähän yli 60 vuotiaita.
        Juojärvi Suomen viidenneksi puhtain järvi.
        Kiinalaisille markkinoidaan jo Pohjois-Karjalaa. Lähellä jo Outokumpua.Eli ennustukseni se että uusia matkailukohteita Maailmalla haetaan toteuntuu. Lapsilla yhteiskunnassamme mahdollisuus nousta vaikka kuinka korkeaan asemaan.Se että Valtiolla ja Kunnilla ja joka paikassa rahat loppu.Onko näin oltava.Kaikkien aikojen tilaisuus istua Kaupunginvaltuustossa.Kirjoittaja ei ole politikko.


      • Anonyymi

        Näin on!
        Putket vuotaa ja yms.
        Eikä korjata....


      • Anonyymi
        RIBOFLAVIINIA kirjoitti:

        Outokummussa voi olla omaitsensä ja ilmoittaa mielipiteensä.
        Mitä meistä puhutaan ei kiinosta.Kun myö asuntonsa kasvukeskuksessa on mahdollisuuksia
        Outokummussa ostaa asunto ja remontoida se Kesämökin rakentajat on yleensä vähän yli 60 vuotiaita.
        Juojärvi Suomen viidenneksi puhtain järvi.
        Kiinalaisille markkinoidaan jo Pohjois-Karjalaa. Lähellä jo Outokumpua.Eli ennustukseni se että uusia matkailukohteita Maailmalla haetaan toteuntuu. Lapsilla yhteiskunnassamme mahdollisuus nousta vaikka kuinka korkeaan asemaan.Se että Valtiolla ja Kunnilla ja joka paikassa rahat loppu.Onko näin oltava.Kaikkien aikojen tilaisuus istua Kaupunginvaltuustossa.Kirjoittaja ei ole politikko.

        Vanhaa asuntoa ei Outokummusta kannata ostaa, remontti maksaa eikä tulevaisuudessa omaansa saa myydyksi tai että sijoittamansa rahat saa pois. Omaiset on kusessa nytkin vanhempiensa asuntojen kanssa, ostajia ei ole ja hinnat on olemattomia..
        Ulkomaan elävien varaan on turhaa panostaa, he muuttavat isompiin kuntiin, siellä on uskoa parempaan tulevaisuuteen.

        Okulla on rahaa toistaiseksi, muutama vuosi niin sähkölaitos on syöty ja röyhtäilemme uutta velkaa.. Väki vähenee entisestään ja kuntaliitos on tosiasia, kuka huolii velkaisen kunnan riipakseen jää nähtäväksi...

        Outokumpu on olevinaan kaupunki, pian museokaupunki kun uutta ei rakenneta ja tyhjät asunnot rapistuvat käsiin..


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vanhaa asuntoa ei Outokummusta kannata ostaa, remontti maksaa eikä tulevaisuudessa omaansa saa myydyksi tai että sijoittamansa rahat saa pois. Omaiset on kusessa nytkin vanhempiensa asuntojen kanssa, ostajia ei ole ja hinnat on olemattomia..
        Ulkomaan elävien varaan on turhaa panostaa, he muuttavat isompiin kuntiin, siellä on uskoa parempaan tulevaisuuteen.

        Okulla on rahaa toistaiseksi, muutama vuosi niin sähkölaitos on syöty ja röyhtäilemme uutta velkaa.. Väki vähenee entisestään ja kuntaliitos on tosiasia, kuka huolii velkaisen kunnan riipakseen jää nähtäväksi...

        Outokumpu on olevinaan kaupunki, pian museokaupunki kun uutta ei rakenneta ja tyhjät asunnot rapistuvat käsiin..

        Vesilaitos on ollut myynnissä seuraava ja Särkiselkä erätontteineen niin saa rahaa pyörittää leikkikaupunkia.


    • Oohauhau

      Olipas tulikivenkatkuinen kirjoitus kilpailu Outokumpulaisten kesken, entiset ja nykyiset kumpulaiset esittivät kantojaan . Toisaalta avoin keskustelu on aina hyväksi kaikille jos siihen ei sisälly henkilökohtaisuuksia , eikä eri kuppikuntien välisiä kinasteluja.
      Onko Outokumpulaiset todella klikkiytyneet niin ,että sinne ei ole muualta tulijalle tilaa.
      Itse muutin sinne työn perässä ja tunsin tulleeni kivaan paikkaan vaikka alkuun kävin töissä Joensuusta käsin. Silloin ei tälläistä paikkakuntaan kohdistuvaa mollaamista esiintynyt ,olihan aika toinen työttömiä oli jonkin verran ja sekin porukka oli metsäpäiviä viettämässä.
      Se aika oli silloin ja nyt on sen aikainen porukka jo ikääntynyt eikä ole lähdössä minnekään paitsi kuolemaan. Itse muutin Joensuuhun opiskelemaan olisin tullut takaisin ,mutta emme enää saaneet
      vaimoni kanssa työtä kummusta. Pidän Outokummusta yhtä paljon kuin silloin seitsemänkymmen luvun puolivälistä vuoteen 1989.
      Käyn joka vuosi ja useamminkin tervehtimässä ystäviä ja sukulaisia ,mutta en ole kiinnittänyt huomiota niin muuhun kuin , että väki on vähentynyt ja kauppaliikkeitä on vähemmän eihän niitä enempää tarvitsekaan sille asukasmäärälle. Nuoriso on kohta tulossa työmarkkinoille nyt pitäisi tapahtua jotain Outokummun päättäjien taholta nythän niitä asuntoja kuuluu ainakin olevan!
      Kaikkea hyvää Outokummun tulevaisuudelle!

    • Kiitosoohauhau

      Minäkin tulin työn perässä Outokumpuun. Täältä löysin elämänkumppanin ja nyt olen viihtynyt jo 30 vuotta. Meitä muualta tulleita on outokumpulaisista suuri osa. Koskaan ei minua hyljeksitty.
      Pärjäillään!

    • Oohauhau

      Tälläinen kirjoittelu paikkakunnan huonoista puolista Outokummussa johtuu kaivoksen aikaisen työtoverini mukaan siitä, että ei ole enää sitä tarjontaa ja taloudellista turvaa , kuin oli Outokumpu Oy:n aikana ikäluokka on kymmeniä vuosia nuorempi kuin olimme silloin.
      Useilla mainareilla oli eläkesäätiön myöntämä laina asunnon hankintaan ja sitä maksettiin vuosien ajan ,olihan siinä viihdyttävä paikkakunnalla jossa koti sijaitsi.

      • MAIHINNOUSUTAKKI

        PUHDASTA RUOKAA.PUHDASTA VETTÄ.PUHDASTA ILMAA.
        SITÄ ON OUTOKUMMUSSA.
        SITÄ EHKÄ KAIVATAAN JOSSAIN MILJOONA KAUPUNGEISSA.


      • 0-30
        MAIHINNOUSUTAKKI kirjoitti:

        PUHDASTA RUOKAA.PUHDASTA VETTÄ.PUHDASTA ILMAA.
        SITÄ ON OUTOKUMMUSSA.
        SITÄ EHKÄ KAIVATAAN JOSSAIN MILJOONA KAUPUNGEISSA.

        Kukkulan ympäristö on myrkytetty isolta alalta kaivosmyrkyillä, ilma on samaa luokkaa kuin missä tahansa Suomessa. Ruoka tulee samoista tehtaista ja leipomoilta kaikkialle maahamme..

        Kiinan savuisissa kaupungeissa ei ole samaa kuin meillä suomessa...


      • MAIHINNOUSUTAKKI

        Asuin nuoruuteni Kummunkadulla. Viimeisin terveystarkastus kaikki laboratorio arvot
        ihannearvoissa. Tutkittiin useita kymmeniä arvoja.Kaikki ruoka Suomessa on elintarviketarkastuksen seurannassa.
        Voidaan määrätä poisvedettäväksi markkinoilta.
        Veikkaisin että Aasiasta turismi lisääntyy tähän Maakuntaan.
        Olen jo yli 60 vuotias.


    • Anonyymi

      Liperi toinen samanlainen. Tässä kaksi paikkaa jotka häviää maailmankartalta

    • Anonyymi

      Aloittajalle tiedoksi::
      2 Perikunnan asuntoa myyneenä olen ihmeissäni miksei asunnot mukamas mene kaupaksi. Vanhemmat ja appivanhemmat olivat ne ostaneet muutama vuosikymmen sitten kalliilla rahalla, nyt myydessä niillä sai noin puolet ostohetken hinnasta... Halvalla meni mutta eroon niistä pääsimme...
      Olen tyytyväinen päästessäni niistä eroon, loppui vastikkeen maksu ja huoli niiden kohtalosta. Raha ei merkitse kaikkea. Näin katkesi napanuora Outokumpuun, ei ikävä jää vaikka vaimoni ja minä olemme syntyneet ja kasvaneet siellä.
      Monasti sanomme syntyneemme Kuusjärvellä aikana jolloin kaikki oli paremmin, kirjaimellisesti.
      Hyvää jatkoa vaan omaan pieneen piiriinne, tulen uteliaana seuraamaan edesottamuksianne hautaan saakka. Opi ette virheistänne, ette kenties halukaan sillä meno ei ole muuttunut miksikään noin 50 vuoden aikana. Väki korkeintaan vähenee ja keski ikä nousee...

      • Anonyymi

        Nyt olisikin mielenkiintoista kuulla ehdotuksesi, jolla Kuusjärvi pelastetaan. Tunnut olevan hyvä asiantuntija.
        Tiedosta olen hyvin kiitollinen, koska asun täällä edelleen.


    • Anonyymi

      Erkki ei saa myytyä. Hän on pysyvä veronmaksaja ainutlaatuiseen Outokumpuun. Siis ilolla Erkki mennään taas.
      Onni on olla Outokummussa.

      • Anonyymi

        Eikö Outokummussa ole enää muuta hyvää kuin te kaupungin haukkujat .
        Tehän outoja kumpulaisia olette suurin osa okulaisistahan on muualta tulleita miksi nämä työnsä siellä tehneet eivät hauku outokumpua.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eikö Outokummussa ole enää muuta hyvää kuin te kaupungin haukkujat .
        Tehän outoja kumpulaisia olette suurin osa okulaisistahan on muualta tulleita miksi nämä työnsä siellä tehneet eivät hauku outokumpua.

        Hyvä että tosiasiat tulevat esille, paskapaikkakunnnassa elämme, persuja haukumme, kaikkia haukumme..
        Ollaan iloisia että olemme elossa..


    • Anonyymi

      Suoraviivainen teksti, ei korulauseita vaan puhdasta tosiasiaa..

      Outokummussa pitäisi tapahtua melkoinen muutos mikäli muuttotappio saataisiin pysäytettyä tai käännettyä merkkiseksi.

      Ihmisillä on paha olla ja elää, pieni paikkakunta ja kaikki tuntee toisensa, juorut leviävät ja harmiton kommellus voi muuttua juoruissa kuoleman vakavaksi munaukseksi..

      Minun on kerrottu juoruissa olevan milloin murhaaja tai rosvo ja pahantekijä. Todisteita ei mihinkään vaan löydy, ainoastaan vaivautuneita ihmisiä kun otan puheeksi asiat..

      Sitten vielä ihmetellään muuttotappiota, vanhusten kuolleisuus on suurta mutta tilastot kertovat karua kieltään nuorten joukkopaosta paikkakunnalta..

      • Anonyymi

        Keskustan puolueen syytä koska Outokummussa asuntojen hinnat alhaalla. Keskustan puolue johtaa Outokummun politiikkaa.

        Miksi Keskustan puolueella on hommat hukassa?

        Keskustan puolue menettää äänestäjät mikäli ei politiikka muutu. Missä on uudet työpaikat? Huom. Lue työpaikat, ei yöpaikat.

        Missä on uudet asukkaat? Huom. Lue ne jotka tuovat verotuloja. Ei siis ne jotka vievät verotuloja.
        Keskustan puolueella on vastuu.
        Miksi Keskustan puolue ei tee mitään näiden asioiden eteen?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Keskustan puolueen syytä koska Outokummussa asuntojen hinnat alhaalla. Keskustan puolue johtaa Outokummun politiikkaa.

        Miksi Keskustan puolueella on hommat hukassa?

        Keskustan puolue menettää äänestäjät mikäli ei politiikka muutu. Missä on uudet työpaikat? Huom. Lue työpaikat, ei yöpaikat.

        Missä on uudet asukkaat? Huom. Lue ne jotka tuovat verotuloja. Ei siis ne jotka vievät verotuloja.
        Keskustan puolueella on vastuu.
        Miksi Keskustan puolue ei tee mitään näiden asioiden eteen?

        persut puolustaa omaa kylää tosissaan täällä, kun tämmöisiö aloituksia tehtailevat näillä jutuilla olisi pitänyt persdösä tapetoida


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        persut puolustaa omaa kylää tosissaan täällä, kun tämmöisiö aloituksia tehtailevat näillä jutuilla olisi pitänyt persdösä tapetoida

        En oo persu. Olin keskustassa ja kuvittelin että ne laittaa Outokummun asiat kuntoon. Nyt lähden pois enkä äänestä Keskustaa.


        Kerttu77


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        En oo persu. Olin keskustassa ja kuvittelin että ne laittaa Outokummun asiat kuntoon. Nyt lähden pois enkä äänestä Keskustaa.


        Kerttu77

        Keskustassa on hyvä olla ja pidot paranee


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Keskustan puolueen syytä koska Outokummussa asuntojen hinnat alhaalla. Keskustan puolue johtaa Outokummun politiikkaa.

        Miksi Keskustan puolueella on hommat hukassa?

        Keskustan puolue menettää äänestäjät mikäli ei politiikka muutu. Missä on uudet työpaikat? Huom. Lue työpaikat, ei yöpaikat.

        Missä on uudet asukkaat? Huom. Lue ne jotka tuovat verotuloja. Ei siis ne jotka vievät verotuloja.
        Keskustan puolueella on vastuu.
        Miksi Keskustan puolue ei tee mitään näiden asioiden eteen?

        KEPU PETTÄÄ AINA JA KAIKKIALLA, pitää paikkansa järkkymättä..


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        KEPU PETTÄÄ AINA JA KAIKKIALLA, pitää paikkansa järkkymättä..

        persut selittelee yö kirjoituksiaan jollekkin kun kysytään ja työ aikana tänne ei persu kirjoittele enää vaikka ei malttaisi kun vaalitkin lähestyy....


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Keskustassa on hyvä olla ja pidot paranee

        Kysyisin uskaltaako iäkkäämpi pariskunta muuttaa asumaanOutokumpuun vai hyökkääkö asukkaat heti "maahan tunkeutujien" kimppuun.
        Asumme joensuun puolella Ylämyllyllä ja kun työmme muuttui n.s tietsikka työksi niin mietimme muuttaa sinne mistä lähdimme nuorina maksaisimme veromme okuun.
        On ollut ristiriitaisia ajatuksia näistä kirjoituksista , että eikö sinne ole muualta tuleville tilaa.Näin vittumaisiksi en kyllä tältä syömiseltä usko okulaisten tulleen onhan lähdöstä parikymmentä vuotta vaikka olen käynyt siellä muutamia kuukausia välillä työssä tosin kotoa käsin.Vähän on paikat muuttuneet metsähovikin on oman avun paikalla tuttua on nuoruuden ajalta kaikki ja kaikki tarvittava löytyy .
        Kertokaa nuoret ja vanhemmat onko näissä puheissa perää vai onko tämä kirjoittelu ja asuinseudun alakanttiin ja lokaan polkeminen vain ilkeämielisen sakin keskinäistä huulenheittoa vai jonkun katkeroituneen porukan valitusta kun tuntuvat tuntevan toisensa.Olisi kiva jos kysymykseen vastaisisi joku järkevä ihminen , eikä talonpurkaja joka on vain omaa mieltänsä tai joku joka on saanut päähänsä poliittisten puolueiden pallottelun eestaas jonkun asian tiimoilta ,voi saatana en suo yhtään ajatusta näille.Kysymykseni on reilu ja toivoisin jonkun järkevän ihmisen vastaavan yhtä reilusti eikä millään älyttömällä möläytyksellä!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kysyisin uskaltaako iäkkäämpi pariskunta muuttaa asumaanOutokumpuun vai hyökkääkö asukkaat heti "maahan tunkeutujien" kimppuun.
        Asumme joensuun puolella Ylämyllyllä ja kun työmme muuttui n.s tietsikka työksi niin mietimme muuttaa sinne mistä lähdimme nuorina maksaisimme veromme okuun.
        On ollut ristiriitaisia ajatuksia näistä kirjoituksista , että eikö sinne ole muualta tuleville tilaa.Näin vittumaisiksi en kyllä tältä syömiseltä usko okulaisten tulleen onhan lähdöstä parikymmentä vuotta vaikka olen käynyt siellä muutamia kuukausia välillä työssä tosin kotoa käsin.Vähän on paikat muuttuneet metsähovikin on oman avun paikalla tuttua on nuoruuden ajalta kaikki ja kaikki tarvittava löytyy .
        Kertokaa nuoret ja vanhemmat onko näissä puheissa perää vai onko tämä kirjoittelu ja asuinseudun alakanttiin ja lokaan polkeminen vain ilkeämielisen sakin keskinäistä huulenheittoa vai jonkun katkeroituneen porukan valitusta kun tuntuvat tuntevan toisensa.Olisi kiva jos kysymykseen vastaisisi joku järkevä ihminen , eikä talonpurkaja joka on vain omaa mieltänsä tai joku joka on saanut päähänsä poliittisten puolueiden pallottelun eestaas jonkun asian tiimoilta ,voi saatana en suo yhtään ajatusta näille.Kysymykseni on reilu ja toivoisin jonkun järkevän ihmisen vastaavan yhtä reilusti eikä millään älyttömällä möläytyksellä!

        Sinun on hyvä asua Ylämyllyn Joensuussa, sillä täällä me emme arvostele ihmisiä. Mistä lienet saanut asiaa päässäsi, täällä tullaan hyvin juttuun kaikkien kanssa, mutta turhaa arvostelua ei pidä viljellä, edes täällä. Me pärjäämme.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kysyisin uskaltaako iäkkäämpi pariskunta muuttaa asumaanOutokumpuun vai hyökkääkö asukkaat heti "maahan tunkeutujien" kimppuun.
        Asumme joensuun puolella Ylämyllyllä ja kun työmme muuttui n.s tietsikka työksi niin mietimme muuttaa sinne mistä lähdimme nuorina maksaisimme veromme okuun.
        On ollut ristiriitaisia ajatuksia näistä kirjoituksista , että eikö sinne ole muualta tuleville tilaa.Näin vittumaisiksi en kyllä tältä syömiseltä usko okulaisten tulleen onhan lähdöstä parikymmentä vuotta vaikka olen käynyt siellä muutamia kuukausia välillä työssä tosin kotoa käsin.Vähän on paikat muuttuneet metsähovikin on oman avun paikalla tuttua on nuoruuden ajalta kaikki ja kaikki tarvittava löytyy .
        Kertokaa nuoret ja vanhemmat onko näissä puheissa perää vai onko tämä kirjoittelu ja asuinseudun alakanttiin ja lokaan polkeminen vain ilkeämielisen sakin keskinäistä huulenheittoa vai jonkun katkeroituneen porukan valitusta kun tuntuvat tuntevan toisensa.Olisi kiva jos kysymykseen vastaisisi joku järkevä ihminen , eikä talonpurkaja joka on vain omaa mieltänsä tai joku joka on saanut päähänsä poliittisten puolueiden pallottelun eestaas jonkun asian tiimoilta ,voi saatana en suo yhtään ajatusta näille.Kysymykseni on reilu ja toivoisin jonkun järkevän ihmisen vastaavan yhtä reilusti eikä millään älyttömällä möläytyksellä!

        Maahan tunkeutujat pysykkööt ylämyllyllä jos niin tunnette, täällä olemme vahvoja Persuja ei tänne tulla tunkeutumaan muuten alkaa ongelmat!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Maahan tunkeutujat pysykkööt ylämyllyllä jos niin tunnette, täällä olemme vahvoja Persuja ei tänne tulla tunkeutumaan muuten alkaa ongelmat!

        Se siitä rehellisestä vastauksesta en minä loukannut Outokumpulaisia omat koirat ne tällä palstalla haukkuvat. Olen asunut okussa siitä lähtien kun siitä tuli kaupunki. Jouduin vain niin monen muun tavoin lähtemään leipäpuun etsintään. Olen puolustanut outokumpua nyt ja aina kun sitä on haukuttu. Yhtiö lakattua vaikuttamasta oli tosiaan etsittävä työ muualta löytyikin läheltä ja kävin kummusta käsin töissä linja-autolla kunnes asunto järjestyi sosiaalipummi en ole koskaan ollut. Politiikasta en välitä enempää kuin uskonnostakaan minun puolesta joku saa olla persu tai vaikkapa perse ei kiinnosta.
        Olisihan tuota voinut kysyä mitä tuomme mukanamme sunnitelmissa on kuusityöpaikkaa
        kokopäivä työtä vain paikkakuntalaisista kouluttamiamme. Tälläiset yksi kaikkien pyolesta kysymykseeni vastanneet eivät parantaneet päätöksen tekoa paikkakunnan puolesta ,joudun suorittamaan kyselyjä toisilta paikkakunnilta. Viinijärvi on ainakin vahvoilla samoin muut okun lähipaikka kunnilta. Olisin halunnut itsenäisen paikkakunnan


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kysyisin uskaltaako iäkkäämpi pariskunta muuttaa asumaanOutokumpuun vai hyökkääkö asukkaat heti "maahan tunkeutujien" kimppuun.
        Asumme joensuun puolella Ylämyllyllä ja kun työmme muuttui n.s tietsikka työksi niin mietimme muuttaa sinne mistä lähdimme nuorina maksaisimme veromme okuun.
        On ollut ristiriitaisia ajatuksia näistä kirjoituksista , että eikö sinne ole muualta tuleville tilaa.Näin vittumaisiksi en kyllä tältä syömiseltä usko okulaisten tulleen onhan lähdöstä parikymmentä vuotta vaikka olen käynyt siellä muutamia kuukausia välillä työssä tosin kotoa käsin.Vähän on paikat muuttuneet metsähovikin on oman avun paikalla tuttua on nuoruuden ajalta kaikki ja kaikki tarvittava löytyy .
        Kertokaa nuoret ja vanhemmat onko näissä puheissa perää vai onko tämä kirjoittelu ja asuinseudun alakanttiin ja lokaan polkeminen vain ilkeämielisen sakin keskinäistä huulenheittoa vai jonkun katkeroituneen porukan valitusta kun tuntuvat tuntevan toisensa.Olisi kiva jos kysymykseen vastaisisi joku järkevä ihminen , eikä talonpurkaja joka on vain omaa mieltänsä tai joku joka on saanut päähänsä poliittisten puolueiden pallottelun eestaas jonkun asian tiimoilta ,voi saatana en suo yhtään ajatusta näille.Kysymykseni on reilu ja toivoisin jonkun järkevän ihmisen vastaavan yhtä reilusti eikä millään älyttömällä möläytyksellä!

        Olen jo eläkkeellä.
        Asunut monessa paikassa työni takia.
        Ei Outokumpu ole sen huonompi tai parempi paikka asua kuin muutkaan.
        Aion viettää loppuelämäni täällä, on asunto, sukulaisten hautapaikka minne itsekin joudun tai pääsen kun aika on.
        Ihmiset ovat erilaisia joka paikassa, eivät täällä eroa muista, paitsi ehkä ruuhkasuomessa, siellä eivät kaikki tunne toisiaan.
        Jos on asunto, ruokaa pöydässä ja tarvittavat palvelut saatavana niin turha lähteä muualle.
        Lääkäriin ei pääse, on pakko turvautua yksityiseen. Mutta niin taitaa olla monella muullakin paikkakunnalla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Maahan tunkeutujat pysykkööt ylämyllyllä jos niin tunnette, täällä olemme vahvoja Persuja ei tänne tulla tunkeutumaan muuten alkaa ongelmat!

        Tästä Persujen mollaajasta viis välitämme.
        Tervetuloa Outokumpuun


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tästä Persujen mollaajasta viis välitämme.
        Tervetuloa Outokumpuun

        Tervetuloa Outokumpuun.
        Ei tarvitse Persujen eikä muidenkaan puolueiden mollata uusia asukkaita jotka muuttavat Outokumpuun, ei ne uudet asukkaat mitään maahan tunkeutujia ole.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tervetuloa Outokumpuun.
        Ei tarvitse Persujen eikä muidenkaan puolueiden mollata uusia asukkaita jotka muuttavat Outokumpuun, ei ne uudet asukkaat mitään maahan tunkeutujia ole.

        Minä taidan tuntea sinut kun kysyit tyylillesi uskollisena , että tohtisiko sinne kumpuun tulla ja samalla sanoit sotilaallisesti epäileväsi näiden kirjoitusten todenperäisyyttä sinähän olet ollut hyväntekijä pohjois-karjalan puolesta puhuja kauan aikaa.
        Tiedän ainakin kolme yritystä 5-10 ihmistä työllistävää yritystä jotka toimivat yli kymmenen vuoden jälkeen kyn annoit ihmisille oppia ja halua uskoa omaan osaamiseensa.
        Startti pääoma on aikoja sitten maksettu, Nämä ihmiset eivät tee mitään minimipalkka tai pätkätyötä kummallisinta näissä yrityksissä on että sinä et saa näistä mitään omaa etua itsellesi. Sanot vaan että ihmisen ei tarvitse säikkyä pankinjohtajia jotka kyselevät yritysideasta ei sitä niille saa antaa vaan on muitakin tahoja saada alkupääomaa . Kysymällä yrytyshautomoista ja idea pajoista löytyvistä ammattitaitoisista neuvojista jotka eivät kysy kuinka monta työn tekijää työllistetään yksikin riittää ja kysyntä hoitaa loput käytännön asiat.Kysyvä ei tieltä eksy!Joten tule toki takaisin tai edes käymään ja katso saisitko jotain nuorille tai vähän iäkkäämmille ihmisille .Moni pelkää suotta yksityisyrittämistä tai muiden palkkaamista ,sitä varten on veroneuvontaa ,varainhoitoneuvontaa henkilöstö hankintaneuvontaa ideat selviävät kokeilemalla ette joudu mihinkään velkavankeuteen niin kuin pikavippaajat. Minä onnistuin Ilomantsissa ja paja pyörii loistavasti itse muutin takaisin Okuun sain vielä entisen asuntoni takaisin.
        Eivät kaikki täällä ole muuttuneet kyynisiksi työttömiksi , täällä on vielä kunnon työntahtojia. Tervetuloa tänne entiseeen vähän muuttuneeseen Outokumpuun!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tervetuloa Outokumpuun.
        Ei tarvitse Persujen eikä muidenkaan puolueiden mollata uusia asukkaita jotka muuttavat Outokumpuun, ei ne uudet asukkaat mitään maahan tunkeutujia ole.

        Eräs kirjoittaja sotkee jostain kumman syystä Persut jokaiseen ketjuun. Tein asiallisen pyynnön palstaa ylläpitävälle, että tutkivat onko sama IP osoite näiden ääliömäisten lähetysten takana.
        Täällä olisi mukavaa luettavaa ilman kyseistä häirikköä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eräs kirjoittaja sotkee jostain kumman syystä Persut jokaiseen ketjuun. Tein asiallisen pyynnön palstaa ylläpitävälle, että tutkivat onko sama IP osoite näiden ääliömäisten lähetysten takana.
        Täällä olisi mukavaa luettavaa ilman kyseistä häirikköä.

        Johtuisko maahan tunkeilijoista tämä luulo että persuthan ne eikä kukaan muu asialla voi ollakkaan!?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Johtuisko maahan tunkeilijoista tämä luulo että persuthan ne eikä kukaan muu asialla voi ollakkaan!?

        Ei taida mennä tällä jakeluun. Pilaa kaikki ketjut, täytynee taas palata ylläpitoon. Eiköhän siltä löydy apua häirikön hillitsemiseen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei taida mennä tällä jakeluun. Pilaa kaikki ketjut, täytynee taas palata ylläpitoon. Eiköhän siltä löydy apua häirikön hillitsemiseen.

        Ylläpito poistanut häiriköivät persut täältä, vaalimainosten aika meni.


    • Anonyymi

      Oletko koskaan vilkkaissut peiliin. Kovin kiusaaja saattaa seistä juuri siellä.

    • Anonyymi

      Oudot tarinat täällä jatkuu...

      • Anonyymi

        Humalaiset jaksaa täällä sopertaa skeidaa jos eivät oo alkon edesssä parkissa!!!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Humalaiset jaksaa täällä sopertaa skeidaa jos eivät oo alkon edesssä parkissa!!!

        Kulmiksella iltahämärän aikaa elävä ukkokööri melskaa lääketokkurassa. Piti lähteä ystävän kanssa viereisestä pöydästä pois sairaiden juttujen takia joita nuo sopertaa... Viihtyisä kahvila on ukkoköörin takia varmasti hiljainen paikka entis ajasta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kulmiksella iltahämärän aikaa elävä ukkokööri melskaa lääketokkurassa. Piti lähteä ystävän kanssa viereisestä pöydästä pois sairaiden juttujen takia joita nuo sopertaa... Viihtyisä kahvila on ukkoköörin takia varmasti hiljainen paikka entis ajasta.

        tarkoitatko vetsun mölykööriä? On ne hääirinneet meitäkin kun kovalla äänellä mölytään ilman asiaa.


    • Anonyymi

      Nyt on kovimpien parjaajien IP-osoitteet selvillä. Postia tuleee perästä.

      • Anonyymi

        Näin voi sanoa mutta paljon porua vähän villoja..


      • Anonyymi

        hyvä hyvä persujen vaalikampanjat tältä ohi, poituu älyttömämien öyhötykset


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        hyvä hyvä persujen vaalikampanjat tältä ohi, poituu älyttömämien öyhötykset

        Et tainnut ihan tämän tapaista kielen käyttöä odottaa. Sinähän olet se kehitysalue tutkija vai tarkastajako se nimike on ja oliko se elinkeinoasia mies myös joskus ammattiasi vastaava. Onhan täällä kummussa myös pienyrityksiä joita olet tukenut ja hyvinhän nuo pärjäävät ainakin varmasti talous on kunnossa . Tuotekehittelyä eivät kaikki ole uskaltaneet ruveta yrittämään eikä juuri suurempia alihankinta töitäkään ole tullut jos ei näitä kalattoman onnistujia lasketa hehän ovat aivan ylivoimaisen kokeneita ammattilaisia. Saisikonhan sellaista toimintaa tänne. Jos keksitte jotain kokeilkaa sopisiko se tänne . Terve tuloa kuitenkin. Täällä on jonkun verran vuosia työttöminä olleita vihaisia nuoria ihmisiä jotka jostain syystä pitävät Outokumpua omana alueenaan , vaikka moni ei ole edes täältä kotoisinkaan vaan lähi kylistä tulleita ehkä he harjoittelevat kaupunkilaisuutta. Tämä ei ole mikään loukkaus heitä kohtaan niin että täh totsä gede jos bonjaatte!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Et tainnut ihan tämän tapaista kielen käyttöä odottaa. Sinähän olet se kehitysalue tutkija vai tarkastajako se nimike on ja oliko se elinkeinoasia mies myös joskus ammattiasi vastaava. Onhan täällä kummussa myös pienyrityksiä joita olet tukenut ja hyvinhän nuo pärjäävät ainakin varmasti talous on kunnossa . Tuotekehittelyä eivät kaikki ole uskaltaneet ruveta yrittämään eikä juuri suurempia alihankinta töitäkään ole tullut jos ei näitä kalattoman onnistujia lasketa hehän ovat aivan ylivoimaisen kokeneita ammattilaisia. Saisikonhan sellaista toimintaa tänne. Jos keksitte jotain kokeilkaa sopisiko se tänne . Terve tuloa kuitenkin. Täällä on jonkun verran vuosia työttöminä olleita vihaisia nuoria ihmisiä jotka jostain syystä pitävät Outokumpua omana alueenaan , vaikka moni ei ole edes täältä kotoisinkaan vaan lähi kylistä tulleita ehkä he harjoittelevat kaupunkilaisuutta. Tämä ei ole mikään loukkaus heitä kohtaan niin että täh totsä gede jos bonjaatte!

        En ainakaan näin fanaattista osannotoa odottanut enkä vastausta koko kysymykseen.
        Meitä impulsiivisia ihmisiä on joukossamme jotka syttyvät vaikka oven kolahduksesta tai
        lusikan kilinästä kahvilassa. Murtaahan se mielialan jos on ollut vuosia ilman ansio työtä joillekkin tämä järjestys ja elämänmuoto on suorastaan loistavaa. No nyt tietysti syytetään taas arvostelusta päätelkää itse ja pärjäilkää. Kun provosoidaan EI pidä provosoitua!
        Ilomantsissa onnistuneelle hyvää jatkoa toivottavasti saat vielä jonkun työllistetyksi vähän pitemmäksi aikaa. Kiitos myös eläkeläiselle elämänkatsomuksestasi se oli kantaaottava puolueeton ja diblomaattinen tauotus ennen kuin kerkisi kehittyä poliittisia heittoja
        Kävinhän minä Outokummussa viime viikolla kutsumatta katselemassa kaupunkia jossa on paljon muistoja enemmän hyviä kuin huonoja aloittelin työelämän oppia täällä ja Outokumpu Oy antoi sitä maan alla kuin päälläkin. Silloin kun tulin Kumpuun oli maassa huono työllisyystilanne mutta täältä sitä löytyi pitkäksi aikaa .Tulin suoraan koulun penkiltä harmitti niin saatanasti kun olin ollut vasta puoli vuotta Tekussa Joensuussa.
        Mutta kun oli niin nopeassa tahdissa tapahtunut suvussa monia asioita joita jouduin hoitelemaan ja sitten olikin edessä työn haku joka järjestyi myös niin kuin koulun loppuun käyminen myöhemmin sellaista on elämä , kun ei jää tuleen makaamaan. Ihan hyvältä tuo outokummun kaupunki näytti näin syksyllä ja ensi kesä kaunistaa työmaan jäljet teiden vierustat jäädään odottamaan sitä .Hyvää vuoden loppua teille Outokumpulaiset!


    • Anonyymi

      Ihme parjausta täällä. Paljonhan tällä kylällä ovat rakentaneet myös uutta, paljon remontoivat ihmiset vanhojakin taloja, monta kohdetta työn alla kun vähän päätään kääntää ajellessa, jotkut tekee ihan perusteellisiakin rempontteja eli tuskin on silloin lähtö mielessä. Ei täältä kaikki ole lähdössä ja eiköhän ne ikäihmiset vaan enimmäkseen katoa, suhteellisen vakiomäärän työllistää paikalliset isot yritykset. Moni jopa laajentanut lähivuosina paljonkin.

      Silti. Ihme kyräilyä joillain, käyttäisitte energiaanne keksiäksenne jotain uutta, ei ne asiat valittamalla parane :)

      • Anonyymi

        Väki vähenee vuosittain noin sadalla, tuskin kaikki ovat kuolleita.. Poismuuttajiakin on monia jo tuttavapiirissäni, he ovat kaltaisiani nuoria leveämmän leivän ja turvallisemman tulevaisuuden perään menijöitä. Itsekin harkitsen lähtöä kun saan kouluni käydyksi.


    • Anonyymi

      Eihän täällä mitään ole. Hyvä jos lähdetään kun ei viihdytä

    • Anonyymi

      Kukaan ei huuda perääsi, joten tervemenoa! Toivottavasti löydät apua puutteeseen?

    • Anonyymi

      Niin totta kuin olla voi.

    • Anonyymi

      Eikö näitä sivuja päivitetä koskaan?

      • Anonyymi

        Pois muutto on kivaa ja takaisin tänne parhaaseen paikkaan pääsee kanssa


      • Anonyymi

        Eikös teille idiooteille riitä että ovat olemassa. Samaa paskaa jauhatte kuitenkin vuodesta toiseen...


    • Anonyymi

      Yleensä ilkeämielisimmät valittajat löytyvät sos.toimiston ja muiden apua antavien järjestöjen asiakkaista eli niistä, joita yhteiskunta elättää ns. paskalla istuen.

      • Anonyymi

        sos elätti taidat olla kun tänne avaudut niin tiuhaan


    • Anonyymi

      Onko siellä mamuja, yleensä jatkumo , jos ne panee punapäitä suvakkeja niin alkaa kierre , jne , sit kytätään kaikee ,,js joku ,,kaupan liisaa ja jne,, on se kova paikkakunta !!

    • Anonyymi

      Ostatte siitä halvalla asunnon ja päivä hoitoon lapsia saa samalla syödä niiden kanssa olla ulkona lukea kirjoja ja pysyy liikkeellä. Tai ostaa kimpassa ja alkaa hoitaa vanhuksia niin että niillä on ruokaa vaatetta kenkää ja lääkäri käy sekä kävelyä rollaattoria vaippaa.Tai alkaa auttaa juoppoja pesee vaihtaa vaatteet ulkoiluttaa ja antaa desin päivässä vodkaa ja maitoa.

    • Anonyymi

      Mie otan välillä koirani elimen suuhunkin nyt en oo ottanut

    Ketjusta on poistettu 14 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      60
      1967
    2. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      51
      1701
    3. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      55
      1617
    4. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      5
      1547
    5. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      6
      1525
    6. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      6
      1445
    7. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      8
      1326
    8. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      12
      1291
    9. Revi siitä ja revi siitä

      Enkä revi, ei kiinnosta hevon vittua teidän asiat ja elämä. Revi itte vaan sitä emborullaas istuessas Aamupaskalla
      Varkaus
      4
      1183
    10. Kello on puoliyö - aika lopettaa netin käyttö tältä päivältä

      Kello on 12, on aika laittaa luurit pöydälle ja sallia yörauha kaupungin asukkaille ja työntekijöille. It is past midni
      Hämeenlinna
      4
      1158
    Aihe