Paniikkikohtaus ja ahdistuneisuus epilepsiaa?

Ymmällään

Hei,
voiko yksittäinen paniikkikohtaus kaikkine siihen sopivine oireineen (käsien vapina, hyperventilointi, kuolemanpelko, kihelmöinti, kuuman-kylmäntuntemus vaihdellen) olla kuitenkin epilepsiakohtaus? Kesti noin 10 minuuttia. Uusinut ei ole, mutta ahdistus jäi tästä päälle.
Luin jostain, että joskus nämä kaksi voi mennä sekaisin? Kiitos, jos joku voi kommentoida, onko epilepsiassa tällaista.

5

319

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Diaknisoitu

Epilepsia diaknoosi tulee aivan varmasti jossain vaiheessa jos se on. Tyhjäähän se täällä on arvuutella .

• EEGlähete

Epilepsia todetaan KNF:n tutkimuksiin, paniikkikohtaus mielipitein. Pyydä EEG-lähete.

• psykofyysissosiaalinen

Moikka!

Oon samanlaisessa tilanteessa ollut nyt 4 vuotta, itse oon saanut kahdenlaisia kohtauksia:
      1. tajuttomuus-kouristuskohtauksia
      2. ahdistuneisuutta ja paniikkikohtauksia jotka ilmenee n. 15 minuuttia kestävänä vahvana kuolemanpelkona ja sekavuutena, mutta joiden aikana pystyn kommunikoimaan normaalisti

Kävin vuonna 2013 läpi kaikki eeg-testit ja magneettikuvaukset jotka olivat kaikki täysin normaaleja, mutta sain silti kohtauskuvausten perusteella epi diagnoosin ja reseptin lääkkeisiin. Lääkityksen aloittamisen jälkeen olen saanut edelleen kohtauksia -> annosta on nostettu ->paniikkioireet -> annosta nostetaan lisää. Nyt menee 1800mg päivässä. En siis sen pahemmin hyötynyt testeistä mihinkään suuntaan tai tiedä onko minulla loppujen lopuksi epilepsiaa, mutta näillä diagnooseilla ja lääkkeillä on eletty vuosia tähän asti ja näillä jatketaan, ihminen on monimutkainen kokonaisuus.

• Diaknisoitu

Ei kohtaukset epilepsia näy välttämättä eeg ,mangeettikuvaukset. Ei näkyny itsellänikään vuosia meni ennen kuin video kuvaus tehtiin missä saatiin kohtaukset näkymään.

• psykofyysissosiaalinen

Eli siis näköjään myös epilepsia voidaan todeta pelkillä mielipiteillä myös KNF:ssä

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mies kateissa Lapualla

Voi ei taas! Toivottavasti tällä on onnellinen loppu. https://poliisi.fi/-/mies-kateissa-lapualla
      Lapua
      114
      5925
    2. Poliisi tutkii murhaa Paltamossa

Poliisi tutkii Kainuussa sijaitsevassa Paltamon kunnassa epäiltyä henkirikosta, joka on tapahtunut viime viikon perjanta
      Paltamo
      32
      4037
    3. Olenko joka hetki

Ajatuksissasi?
      Ikävä
      82
      3342
    4. Jos me voitais puhua

Jos me voitais puhua tästä, mä sanoisin, että se on vaan tunne ja se menee ohi. Sun ei tarvitse jännittää mua. Mä kyllä
      Ihastuminen
      18
      2976
    5. Jenna meni seksilakkoon

"Olen oppinut ja elän itse siinä uskossa, että feministiset arvot omaava mies on tosi marginaali. Todennäköisyys, että t
      Maailman menoa
      252
      2034
    6. Joo nyt mä sen tajuan

Kaipaan sua, ei sitä mikään muuta ja olet oikea❤️ miksi tämän pitää olla niin vaikeaa?
      Ikävä
      88
      1994
    7. Mikä sinua ja

kaivattuasi yhdistää ?
      Ikävä
      143
      1775
    8. Jere, 23, ja Aliisa, 20, aloittavat aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla: "Vaikka mä käytän..."

Jere, 23, ja Aliisa, 20, ovat pariskunta, joka aloittaa aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla. Jere on ollut koko aikui
      Maailman menoa
      42
      1763
    9. Olipa ihana rakas

❤️🤗😚 Toivottavasti jatkat samalla linjalla ja höpsöttelykin on sallittua, kunhan ei oo loukkaavaa 😉 suloisia unia kau
      Ikävä
      8
      1686
    10. Vain yksi elämä

Jonka haluaisin jakaa sinun kanssasi. Universumi heitti noppaa ja teki huonon pilan, antoi minun tavata sinut ja rakastu
      Ikävä
      88
      1559
    Aihe