Paniikkikohtaus ja ahdistuneisuus epilepsiaa?

Ymmällään

Hei,
voiko yksittäinen paniikkikohtaus kaikkine siihen sopivine oireineen (käsien vapina, hyperventilointi, kuolemanpelko, kihelmöinti, kuuman-kylmäntuntemus vaihdellen) olla kuitenkin epilepsiakohtaus? Kesti noin 10 minuuttia. Uusinut ei ole, mutta ahdistus jäi tästä päälle.
Luin jostain, että joskus nämä kaksi voi mennä sekaisin? Kiitos, jos joku voi kommentoida, onko epilepsiassa tällaista.

5

383

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Diaknisoitu

Epilepsia diaknoosi tulee aivan varmasti jossain vaiheessa jos se on. Tyhjäähän se täällä on arvuutella .

• EEGlähete

Epilepsia todetaan KNF:n tutkimuksiin, paniikkikohtaus mielipitein. Pyydä EEG-lähete.

• psykofyysissosiaalinen

Moikka!

Oon samanlaisessa tilanteessa ollut nyt 4 vuotta, itse oon saanut kahdenlaisia kohtauksia:
      1. tajuttomuus-kouristuskohtauksia
      2. ahdistuneisuutta ja paniikkikohtauksia jotka ilmenee n. 15 minuuttia kestävänä vahvana kuolemanpelkona ja sekavuutena, mutta joiden aikana pystyn kommunikoimaan normaalisti

Kävin vuonna 2013 läpi kaikki eeg-testit ja magneettikuvaukset jotka olivat kaikki täysin normaaleja, mutta sain silti kohtauskuvausten perusteella epi diagnoosin ja reseptin lääkkeisiin. Lääkityksen aloittamisen jälkeen olen saanut edelleen kohtauksia -> annosta on nostettu ->paniikkioireet -> annosta nostetaan lisää. Nyt menee 1800mg päivässä. En siis sen pahemmin hyötynyt testeistä mihinkään suuntaan tai tiedä onko minulla loppujen lopuksi epilepsiaa, mutta näillä diagnooseilla ja lääkkeillä on eletty vuosia tähän asti ja näillä jatketaan, ihminen on monimutkainen kokonaisuus.

• Diaknisoitu

Ei kohtaukset epilepsia näy välttämättä eeg ,mangeettikuvaukset. Ei näkyny itsellänikään vuosia meni ennen kuin video kuvaus tehtiin missä saatiin kohtaukset näkymään.

• psykofyysissosiaalinen

Eli siis näköjään myös epilepsia voidaan todeta pelkillä mielipiteillä myös KNF:ssä

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Persujen Anna Koskela kaahasi 172 km/h

Kuvasi samalla myös videota, jonka sitten myöhemmin poisti. Jotenkin tuntuu persuilta lähtevän nyt kaikki lapasesta, va
      Maailman menoa
      23
      6448
    2. Ratkaisujen tarjoamisen sijaan SDP on keskittynyt levittämään väärää tietoa

Kokoomuksen kansanedustaja Martin Paasi on turhautunut eduskunnassa käytävään salikeskusteluun. Hän kertoo, miksi. – Ko
      Maailman menoa
      72
      5168
    3. Miksi media ei ole tutkinut Li Anderssonin antifa-yhteyksiä

Antifa on väkivaltainen äärivasemmistolainen terrori-järjestö, joka USA:ssa on nyt kielletty. Andersson itse on äärivas
      Maailman menoa
      93
      4745
    4. Juuri nyt! Parturi bongattu Sannan seurassa!

🌐 Breking News 📢 🗞️ 🆕 Kaksikko bongattu Suomen Helsingin Töölöstä. Kyllä. Sieltä samasta Töölöstä, josta kuppakin
      Maailman menoa
      6
      4579
    5. Keskisarja kiihotti persuja kansanryhmää vastaan

Rikoksen vakavuutta lisää se, että Keskisarja toimii eduskuntapuolueen puheenjohtajana, jonka puheilla on enemmän painoa
      Maailman menoa
      69
      4438
    6. Kolmepäiväinen työviikko on kulman takana

Zoomin toimitusjohtajan mukaan tekoäly alkaa olla monissa työtehtävissä niin tehokas, että ihmiset voivat pudottaa työpä
      Maailman menoa
      15
      4019
    7. Mercedes-Benzille riitti Suomen äärioikeistohallitus

Tästä jo pari vuotta sitten varoiteltiin, että kaikki ulkomaalaiset investoijat poistuvat fasistipersujen myötä tukemast
      Maailman menoa
      54
      3977
    8. Aamun Riikka: sakset tiputtavat 31 000 lasta köyhyysrajan alle

✂️ STM:n tuoreen arvion mukaan Riikan leikkaukset pudottavat peräti 31 000 lasta köyhyysrajan alle, kun aikaisempi THL
      Maailman menoa
      107
      3835
    9. Miksi Marinin vasemmistohallitus ei tunnustanut Palestiinaa

kun mahdollisuus oli? Nyt sitten vasemmisto-oppositio ulvoo yhtään ääneen, että Palestiina pitää tunnustaa - onpa tode
      Maailman menoa
      21
      3490
    10. Sebu Tynkkynen vaatii Ulkopoliittisen instituutin rahoituksen leikkaamista

kun UPI:n tutkija kritisoi Tynkkystä, Mikä Trump tuo Tynkkynen oikein luulee olevansa? https://www.iltalehti.fi/politi
      Maailman menoa
      17
      3327
    Aihe