Hei,
voiko yksittäinen paniikkikohtaus kaikkine siihen sopivine oireineen (käsien vapina, hyperventilointi, kuolemanpelko, kihelmöinti, kuuman-kylmäntuntemus vaihdellen) olla kuitenkin epilepsiakohtaus? Kesti noin 10 minuuttia. Uusinut ei ole, mutta ahdistus jäi tästä päälle.
Luin jostain, että joskus nämä kaksi voi mennä sekaisin? Kiitos, jos joku voi kommentoida, onko epilepsiassa tällaista.
Paniikkikohtaus ja ahdistuneisuus epilepsiaa?
5
346
Vastaukset
- Diaknisoitu
Epilepsia diaknoosi tulee aivan varmasti jossain vaiheessa jos se on. Tyhjäähän se täällä on arvuutella .
- EEGlähete
Epilepsia todetaan KNF:n tutkimuksiin, paniikkikohtaus mielipitein. Pyydä EEG-lähete.
- psykofyysissosiaalinen
Moikka!
Oon samanlaisessa tilanteessa ollut nyt 4 vuotta, itse oon saanut kahdenlaisia kohtauksia:
1. tajuttomuus-kouristuskohtauksia
2. ahdistuneisuutta ja paniikkikohtauksia jotka ilmenee n. 15 minuuttia kestävänä vahvana kuolemanpelkona ja sekavuutena, mutta joiden aikana pystyn kommunikoimaan normaalisti
Kävin vuonna 2013 läpi kaikki eeg-testit ja magneettikuvaukset jotka olivat kaikki täysin normaaleja, mutta sain silti kohtauskuvausten perusteella epi diagnoosin ja reseptin lääkkeisiin. Lääkityksen aloittamisen jälkeen olen saanut edelleen kohtauksia -> annosta on nostettu ->paniikkioireet -> annosta nostetaan lisää. Nyt menee 1800mg päivässä. En siis sen pahemmin hyötynyt testeistä mihinkään suuntaan tai tiedä onko minulla loppujen lopuksi epilepsiaa, mutta näillä diagnooseilla ja lääkkeillä on eletty vuosia tähän asti ja näillä jatketaan, ihminen on monimutkainen kokonaisuus.- Diaknisoitu
Ei kohtaukset epilepsia näy välttämättä eeg ,mangeettikuvaukset. Ei näkyny itsellänikään vuosia meni ennen kuin video kuvaus tehtiin missä saatiin kohtaukset näkymään.
- psykofyysissosiaalinen
Eli siis näköjään myös epilepsia voidaan todeta pelkillä mielipiteillä myös KNF:ssä
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 2144370
Ja taas ammuttu kokkolassa
Kokkolaisilta pitäisi kerätä pois kaikki ampumaset, keittiöveitset ja kaikki mikä vähänkään paukku ja on terävä.262560Tekisi niin mieli laittaa sulle viestiä
En vaan ole varma ollaanko siihen vielä valmiita, vaikka halua löytyykin täältä suunnalta, ja ikävää, ja kaikkea muuta m1062235Miksi ihmeessä?
Erika Vikman diskattiin, ei osallistu Euroviisuihin – tilalle Gettomasa ja paluun tekevä Cheek341869- 1841646
Erika Vikman diskattiin, tilalle Gettomasa ja paluun tekevä Cheek
Erika Vikman diskattiin, ei osallistu Euroviisuihin – tilalle Gettomasa ja paluun tekevä Cheek https://www.rumba.fi/uut291572Kuinka kauan
Olet ollut kaivattuusi ihastunut/rakastunut? Tajusitko tunteesi heti, vai syventyivätkö ne hitaasti?1111303Pitääkö penkeillä hypätä Martina?
Eivätkö puistonpenkit ole istumista varten.Ei niitä kannata liata hyppäämällä koskaa likaantuvat eikä siellä kukaan niit2211256- 391202
Maikkarin tentti: Orpo jälleen rauhallinen ja erittäin hyvä, myös Purra oli hyvä
Lindtman ja Kaikkonen oli kohtalaisia, sen sijaan punavihreät Koskela ja Virta olivat taas heikkoja. Ja vastustavat jalk1371198