Paniikkikohtaus ja ahdistuneisuus epilepsiaa?

Ymmällään

Hei,
voiko yksittäinen paniikkikohtaus kaikkine siihen sopivine oireineen (käsien vapina, hyperventilointi, kuolemanpelko, kihelmöinti, kuuman-kylmäntuntemus vaihdellen) olla kuitenkin epilepsiakohtaus? Kesti noin 10 minuuttia. Uusinut ei ole, mutta ahdistus jäi tästä päälle.
Luin jostain, että joskus nämä kaksi voi mennä sekaisin? Kiitos, jos joku voi kommentoida, onko epilepsiassa tällaista.

5

283

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Diaknisoitu

      Epilepsia diaknoosi tulee aivan varmasti jossain vaiheessa jos se on. Tyhjäähän se täällä on arvuutella .

    • EEGlähete

      Epilepsia todetaan KNF:n tutkimuksiin, paniikkikohtaus mielipitein. Pyydä EEG-lähete.

    • psykofyysissosiaalinen

      Moikka!

      Oon samanlaisessa tilanteessa ollut nyt 4 vuotta, itse oon saanut kahdenlaisia kohtauksia:
      1. tajuttomuus-kouristuskohtauksia
      2. ahdistuneisuutta ja paniikkikohtauksia jotka ilmenee n. 15 minuuttia kestävänä vahvana kuolemanpelkona ja sekavuutena, mutta joiden aikana pystyn kommunikoimaan normaalisti

      Kävin vuonna 2013 läpi kaikki eeg-testit ja magneettikuvaukset jotka olivat kaikki täysin normaaleja, mutta sain silti kohtauskuvausten perusteella epi diagnoosin ja reseptin lääkkeisiin. Lääkityksen aloittamisen jälkeen olen saanut edelleen kohtauksia -> annosta on nostettu ->paniikkioireet -> annosta nostetaan lisää. Nyt menee 1800mg päivässä. En siis sen pahemmin hyötynyt testeistä mihinkään suuntaan tai tiedä onko minulla loppujen lopuksi epilepsiaa, mutta näillä diagnooseilla ja lääkkeillä on eletty vuosia tähän asti ja näillä jatketaan, ihminen on monimutkainen kokonaisuus.

      • Diaknisoitu

        Ei kohtaukset epilepsia näy välttämättä eeg ,mangeettikuvaukset. Ei näkyny itsellänikään vuosia meni ennen kuin video kuvaus tehtiin missä saatiin kohtaukset näkymään.


    • psykofyysissosiaalinen

      Eli siis näköjään myös epilepsia voidaan todeta pelkillä mielipiteillä myös KNF:ssä

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Miksi jollain jää "talvi päälle"

      Huvittaa kastoa ullkona jotain vahempaa äijää joka pukeutuu edelleen kun olisi +5 astetta lämmittä vaikka on helle keli
      Maailman menoa
      337
      3357
    2. Mitä et hyväksy miehessä/naisessa josta olet kiinnostunut?

      Itse en halua, että miehellä olisi lapsia!
      Ikävä
      226
      2063
    3. Se katse silloin

      Oli hetki, jolloin katseemme kohtasivat. Oli talvi vielä. Kerta toisensa jälkeen palaan tuohon jaettuun katseeseen. Tunt
      Ikävä
      59
      1652
    4. Tiesitkö? Farmi Suomi Kirsikka Simberg on tämän julkkisnaisen tytär - Katso tyrmäävät mallikuvat!

      Oho, aikamoinen ylläri. Tiesitkö?! Kirsikka Simberg on yksi tämän kauden Farmi Suomi -kisaajista. Hänellä ei ole tuttu t
      Suomalaiset julkkikset
      5
      1487
    5. Kaipaaville

      Kerro sun tunteesi ja ajatukset tähän jos et uskalla irl!
      Ikävä
      83
      1356
    6. Tuhdit oluet kauppoihin. Miksi vastustaa?

      8% oluet kauppoihin mutta mikä siinä on että osa politikoista vstustaa ? Kauppa kuitenkin hinnoittelee vahvan oluen ni
      Maailman menoa
      286
      1257
    7. Miten haluaisit

      Että reagoisin jos näkisin sinut nyt?
      Ikävä
      83
      1101
    8. Sinua tulen kyllä ikävöimään pitkään nainen

      mutta oli pakko tehdä päätös oman mielenrauhan vuoksi. Toivottavasti saat elämältä kaiken mitä haluat.
      Ikävä
      52
      1091
    9. Tärkeä kysymys!

      Haluatko sinä, mies, minut?
      Ikävä
      85
      1064
    10. Asiallinen lähestyminen

      Mitä on asiallinen lähestyminen?? Tietääkö tai tajuaako kukaan, varsinkaan miehet??? Eilen NELJÄNNEN kerran jouduin isk
      Sinkut
      149
      925
    Aihe