Hei,
voiko yksittäinen paniikkikohtaus kaikkine siihen sopivine oireineen (käsien vapina, hyperventilointi, kuolemanpelko, kihelmöinti, kuuman-kylmäntuntemus vaihdellen) olla kuitenkin epilepsiakohtaus? Kesti noin 10 minuuttia. Uusinut ei ole, mutta ahdistus jäi tästä päälle.
Luin jostain, että joskus nämä kaksi voi mennä sekaisin? Kiitos, jos joku voi kommentoida, onko epilepsiassa tällaista.
Paniikkikohtaus ja ahdistuneisuus epilepsiaa?
5
403
Vastaukset
- Diaknisoitu
Epilepsia diaknoosi tulee aivan varmasti jossain vaiheessa jos se on. Tyhjäähän se täällä on arvuutella .
- EEGlähete
Epilepsia todetaan KNF:n tutkimuksiin, paniikkikohtaus mielipitein. Pyydä EEG-lähete.
- psykofyysissosiaalinen
Moikka!
Oon samanlaisessa tilanteessa ollut nyt 4 vuotta, itse oon saanut kahdenlaisia kohtauksia:
1. tajuttomuus-kouristuskohtauksia
2. ahdistuneisuutta ja paniikkikohtauksia jotka ilmenee n. 15 minuuttia kestävänä vahvana kuolemanpelkona ja sekavuutena, mutta joiden aikana pystyn kommunikoimaan normaalisti
Kävin vuonna 2013 läpi kaikki eeg-testit ja magneettikuvaukset jotka olivat kaikki täysin normaaleja, mutta sain silti kohtauskuvausten perusteella epi diagnoosin ja reseptin lääkkeisiin. Lääkityksen aloittamisen jälkeen olen saanut edelleen kohtauksia -> annosta on nostettu ->paniikkioireet -> annosta nostetaan lisää. Nyt menee 1800mg päivässä. En siis sen pahemmin hyötynyt testeistä mihinkään suuntaan tai tiedä onko minulla loppujen lopuksi epilepsiaa, mutta näillä diagnooseilla ja lääkkeillä on eletty vuosia tähän asti ja näillä jatketaan, ihminen on monimutkainen kokonaisuus.- Diaknisoitu
Ei kohtaukset epilepsia näy välttämättä eeg ,mangeettikuvaukset. Ei näkyny itsellänikään vuosia meni ennen kuin video kuvaus tehtiin missä saatiin kohtaukset näkymään.
- psykofyysissosiaalinen
Eli siis näköjään myös epilepsia voidaan todeta pelkillä mielipiteillä myös KNF:ssä
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nyt tuli Suomen somaleista todella ikävää faktaa
sillä osa somalivanhemmista lähettää lapsiaan kotimaahansa kurinpitolaitoksiin, joissa heitä pahoinpidellään. Illan MOT3253805Häirintäkohun keskellä olevalta kansanedustajalta Jani Kokolta (sd) rajua tekstiä somessa.
https://www.is.fi/politiikka/art-2000011772322.html Ajaakohan tämä SDP:n kansanedustaja Jani Kokko oikein täysillä valoi1283550Kommentti: oikeuslaitos korvattava SDP:n johdolla
Näkisin että Suomessa tuomiovalta pitäisi olla demareiden johtoportaalla. Koska porvarimedia säestettynä persujen kirku42240- 1111638
Huono päivä
Tänään on ollut tosi raskas päivä töissä. Tekis mieli itkeä ja huutaa. En jaksa just nyt mitään. Minä niin haluaisin ja181548Typeryyttä
Se on kummallista, kun kaksi ihmistä tuntee selittämätöntä vetoa toisiinsa, mutta eivät vain pääse toistensa luokse. Mik1241299Martina mukana erikoisjoukossa
Huippurankka Erikoisjoukot-ohjelma jatkuu, Martina mukana. Kerrankin Martinalle hyvä ohjelma, hänellä on voimaa, sisua j136917Lindtman haluaa leikata Kela-korvauksista...oho!
Antti Lindtman sanoo Kauppalehdessä, että vuodesta 2028 voi tulla erittäin hankala, mikäli nykyinen hallitus ei tee riit99870Häneen rakastuminen oli sellaista
että aina uskoi ja luotti että kyllä tästä vielä edetään jotenkin. Se olikin vain rakastuneen toiveajattelua kaikki. Ta77797- 86741